[centraal] Een nieuw paard kopen Deel XII

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 14:43

Ik zou niet weten waarom je dat dier zou moeten laten staan BSSK ;).
Klinkt ideaal in mijn oren :).

@ olena; Fijn. Veel plezier met hem, hoop dat ie het bij je thuis ook goed doet ;)!

BSSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 14:47

tita schreef:
Er zit nog een verschil tussen ambiteus willen zijn en kunnen zijn.

Maar in jouw geval BSSK paard is nog maar 9 zou haar niet laten staan en met een goede vosse merrie valt meer op dan zwart of bruin.

Prince was 11 toen ie met mij de ring in ging en heeft dat tot zijn 20e gedaan en sommige paarden blijven altijd heet en onverspelbaar op wedstrijden...dat heet karakter?
Altijd alles opnieuw laten wennen.

Mijn jonkie is thuis drama en op wedstrijden in de ring geeft ze nergens om. Leeftijd zegt niks over hoe een paard wedstrijden evenaart

Tja, kan altijd natuurlijk.. dat ze heet en onvoorspelbaar blijven. Heb ik op zich ook geen probleem mee; het is aan de ruiter om hier juist mee om te gaan.

tita

Re: [centraal] Een nieuw paard kopen Deel XII

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 14:51

Heeft wel wat :) ondanks prince honderden wedstrijden had gelopen moest ik voldoende tijd nemen om hem naar alles te laten kijken. Hij is nooit veranderd.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 14:58

Onze ruin was 8 toen we die kochten en die was altijd recreatief gereden. Hij was niet eens gechipt. Gekocht voor mijn moeder als recreatiepaard, na een jaar ben ik hem gaan rijden en starten en in minder dan 3 jaar was hij Z geklasseerd (in 11 wedstrijden van niets naar halverwege de M1). Het had sneller kunnen gaan, maar ik ben niet zo fanatiek. Geregeld op concours is voor mij 8x per jaar, maar de laatste jaren haal ik de helft nog niet eens.
Ik zou het geen enkel probleem vinden. Ook niet als het paard nog wat jaren ouder was. Als er maar iets van een basis in zit. Als dat paard niet in het Z komt, is het naar alle waarschijnlijkheid jouw fout (tenzij je te maken krijgt met blessures).

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 16:45

Strohalm

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 16:49

Dees schreef:
Een enorme plus is dat zo'n 9/10-jarig paard waarschijnlijk niet snel kapot te krijgen is, alle kinderziektes al heeft gehad en zich waarschijnlijk ook niet gek laat maken door een ambitieuze ruiter die ineens van alles wil.
Juist hele ambitieuze ruiters kunnen beter bij jonge paarden uit de buurt blijven :P

Toch zou voor mij het feit dat hij een tijd stil heeft gestaan reden zijn om heel, heel hard te twijfelen.
Tenzij je het paard kent en zeker weet dat gezondheid geen reden geweest is voor stilstaan.
Helaas eigen ervaring.

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 16:58

Romanoff schreef:
http://www.sporthorses.nl/advertentie/5 ... oop/e.aspx
Aiaiaai! echt wel mijn type paard. Helaas net boven mijn budget nu..

Jammer joh! Lijkt mij zo op de foto best een fijn paard voor een fijne prijs. Wel jammer dat ze geen filmpje beschikbaar hebben. SO geeft over het algemeen wel fijne nakomelingen.

BSSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 17:07

Strohalm schreef:
Toch zou voor mij het feit dat hij een tijd stil heeft gestaan reden zijn om heel, heel hard te twijfelen.
Tenzij je het paard kent en zeker weet dat gezondheid geen reden geweest is voor stilstaan.
Helaas eigen ervaring.

De reden hiervoor was/is de gezondheid vd eigenares. ;)
De merrie wordt nu wel nog wekelijks a tweewekelijks gereden, maar veel meer dan dat kan haar bazin niet meer af...

Romanoff ; Prachtig paardje! Zou de prijs niet bespreekbaar zijn?

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 17:16

Tis een vraagprijs, is vast wel iets rek in, maar denk geen 1000 euro :)
Ohja, en ik heb met mezelf afgesproken dat er geen 3jarige meer komen haha!
op 3 januari laat ik al 1 merrie keuren, dus voorlopig kijk ik alleen foto's :+

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 18:13

Strohalm schreef:
Helaas eigen ervaring.

Dat hoeft helemaal niet.
Niet iedereen met een jong paard heeft zin/tijd/ambitie om er sportief mee te gaan rijden.
Ken in mijn eigen omgeving op een straal van 5km toch al enkele paarden die nog nooit op een concours zijn geweest en waar helemaal niets aan mankeert.

Liever eigenlijk eentje die nog nooit wat gedaan heeft, dan eentje die op zijn 3de al L1 mocht starten.
Juist die jonge paarden zijn zomaar overvraagd.

En hoe bizar: ik start die 4-jarige van mij nu enkel en alleen om ervoor te zorgen dat ik haar over een tijdje niet als recreatiepaard hoef te verkopen. Voor mijn eigen lol doe ik allang niet meer mee aan wedstrijden. Maar als je een jong paard te verkopen hebt, schijnt het een verplicht nummer te zijn. :')

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 18:30

Woops, foutje

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 18:35

Dees schreef:
Strohalm schreef:
Helaas eigen ervaring.

Liever eigenlijk eentje die nog nooit wat gedaan heeft, dan eentje die op zijn 3de al L1 mocht starten.
Juist die jonge paarden zijn zomaar overvraagd.

En hoe bizar: ik start die 4-jarige van mij nu enkel en alleen om ervoor te zorgen dat ik haar over een tijdje niet als recreatiepaard hoef te verkopen. Voor mijn eigen lol doe ik allang niet meer mee aan wedstrijden. Maar als je een jong paard te verkopen hebt, schijnt het een verplicht nummer te zijn. :')

Hopelijk gaat het nu goed... Zo'n 3 jarige die z'n punten voor het L heeft zegt vaak ook niet zo veel. Die 4 jarige merrie die ik hier liet zien liep ook 226 in het L1. Dat zeg meer over de kwaliteit van zo'n paard dan hoe ze wel niet aan die 10 winstputen zijn gekomen.

En je paard starten op concours omdat ie anders als recreatiepaard verkocht zal gaan worden is ook grote onzin. Er zijn zat paarden die thuis worden gehouden en verder opgeleid worden en dik verkocht worden. Het is de kwaliteit en opleiding die het hem doet. Daar hoeven ze imo geen concours voor te lopen.

BSSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 19:04

Sundral schreef:
Het is de kwaliteit en opleiding die het hem doet. Daar hoeven ze imo geen concours voor te lopen.

:j Geef ik je volledig gelijk in.

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 20:20

Van mij hoeven ze ook niet officieel gelopen te hebben. Ik heb liever een dier wat vaak langs de weg is gegaan waar je heerlijk mee naar buiten kan, dan dat hij L, en de oefeningen voor het M loopt op 4 jarige leeftijd.

Maar weten wat ze op vreemd terrein doen is soms wel handig :+

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 20:24

Romanoff schreef:
Van mij hoeven ze ook niet officieel gelopen te hebben. Ik heb liever een dier wat vaak langs de weg is gegaan waar je heerlijk mee naar buiten kan, dan dat hij L, en de oefeningen voor het M loopt op 4 jarige leeftijd.

Maar weten wat ze op vreemd terrein doen is soms wel handig :+

Dat kan, dat is natuurlijk per persoon verschillend. En paarden blijven altijd dieren, dus die 10 keer dat ze zich op vreemd terrein hebben gedragen wil natuurlijk niet zeggen dat ze de 11e keer ook zo braaf zijn... Spreek helaas uit ervaring.

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 20:27

Olena gaaf! Ik ben een beetje jaloers ik vind hem zo op de foto knap.

Sommige mensen geven niets om wedstrijden dus die beesten zijn nooit gestart maar kunnen wel super fijn gereden zijn. Anderen zorgen dat ze eerst Z klaar zijn en starten ze dan direct in het Z maar als er dan wat tussen komt en het dier verkocht moet is hij nooit uitgebracht. Ik heb zo al enkele dieren voor t werk gereden (en dan niet gestart) en die had ik direct in het M mee genomen omdat ik ze zover thuis al klaar had. Van de zomer ook nog een 6 jarige verkocht die had ik een aantal alen M1 gestart en toen weer thuis gehouden om vervolgens Z te gaan starten maar voor ons debuut is ze al verkocht maar daar zaten alle knoppen incl groene wissel op

Ankie2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 20:37

Ik kan me echt ergeren aan mensen die een paard te koop hebben staan en niets terug antwoorden op mail. Als je een serieuze mail stuurt met wat vragen is dat toch een kleine moeite om te antwoorden? Heb nu al meerdere keren meegemaakt (en dan bedoel ik voor de feestdagen :D ). Of als je naar de vraagprijs informeert en dan een mail terugkrijgt: 'Wat heb je erover' of 'Doe een bod', daar kan ik toch niets mee :') . Ga geen bod doen zonder een paard gezien te hebben en niet te kunnen inschatten wat de richtprijs van de eigenaar is :') .

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 20:54

Ankie2011 schreef:
Ik kan me echt ergeren aan mensen die een paard te koop hebben staan en niets terug antwoorden op mail. Als je een serieuze mail stuurt met wat vragen is dat toch een kleine moeite om te antwoorden? Heb nu al meerdere keren meegemaakt (en dan bedoel ik voor de feestdagen :D ). Of als je naar de vraagprijs informeert en dan een mail terugkrijgt: 'Wat heb je erover' of 'Doe een bod', daar kan ik toch niets mee :') . Ga geen bod doen zonder een paard gezien te hebben en niet te kunnen inschatten wat de richtprijs van de eigenaar is :') .

Beschik jij alleen over een computer of heb je ook een telefoon? Zo ja, dan zou ik gewoon even bellen als ik jou was.

kiana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 20:57

Ankie2011 schreef:

Niet iedere verkoper heeft tijd om te mailen.
Als verkoper vind ik het hoogst irritant om elke keer maar op en neer te mailen.Je bent nl vast niet de enige die een email stuurt.
Is er intresse in een paard, pak de telefoon en bel gewoon even. Dan kan je alles in 1 x vragen en scheelt beide partijen tijd.
Het schijnt momenteel wel "in"te zijn om te sms-en en te mailen voor een paard.

Ik beantwoord de mail wel, maar ook met kromme tenen.
Als een telefoontje er niet af kan.....is het paard te duur :D

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 21:00

Ik vind het veel fijner om geinteresseerden te antwoorden via de mail. Dan kan ik rustig nalezen welke mensen het ook alweer waren en wat voor een doel ze voor ogen hadden met het paard + welke huisvesting ze te bieden hebben, etc. Kan ik alles nog eens rustig nalezen. Ik vind telefoneren helemaal niet leuk en de mail kan ik beantwoorden op elk tijdstip. Maar het is wel zo dat veel verkopers de mail juist vervelend vinden, dus dan kan je er beter een belletje aan wagen.

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 21:08

Vrijdag komt er iemand kijken bij mijn paard. :) Ben benieuwd!

Ankie2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 21:10

Kiana, als een verkoper geen tijd wil steken in het beantwoorden van een serieuze e-mail heb ik al geen interesse meer. Als een verkoper dat te veel moeite vind, kijk ik wel naar de volgende. Staat meer dan genoeg te koop. En mailen vind ik ook fijner omdat je alles uitgebreid kunt teruglezen.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 21:15

Ik mail ook liever.

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 21:16

Bellen of mailen maakt mij niet uit.
Beller is wel sneller :D

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 21:22

Ik vind bellen persoonlijk handiger, heb je meteen antwoord op je vragen en het kost de verkopende partij ook niet zoveel moeite. Ik maak overigens wel altijd aantekeningen.