Klinkt ideaal in mijn oren

@ olena; Fijn. Veel plezier met hem, hoop dat ie het bij je thuis ook goed doet

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
tita schreef:Er zit nog een verschil tussen ambiteus willen zijn en kunnen zijn.
Maar in jouw geval BSSK paard is nog maar 9 zou haar niet laten staan en met een goede vosse merrie valt meer op dan zwart of bruin.
Prince was 11 toen ie met mij de ring in ging en heeft dat tot zijn 20e gedaan en sommige paarden blijven altijd heet en onverspelbaar op wedstrijden...dat heet karakter?
Altijd alles opnieuw laten wennen.
Mijn jonkie is thuis drama en op wedstrijden in de ring geeft ze nergens om. Leeftijd zegt niks over hoe een paard wedstrijden evenaart
Dees schreef:Een enorme plus is dat zo'n 9/10-jarig paard waarschijnlijk niet snel kapot te krijgen is, alle kinderziektes al heeft gehad en zich waarschijnlijk ook niet gek laat maken door een ambitieuze ruiter die ineens van alles wil.
Juist hele ambitieuze ruiters kunnen beter bij jonge paarden uit de buurt blijven
Romanoff schreef:http://www.sporthorses.nl/advertentie/5 ... oop/e.aspx
Aiaiaai! echt wel mijn type paard. Helaas net boven mijn budget nu..
Strohalm schreef:Toch zou voor mij het feit dat hij een tijd stil heeft gestaan reden zijn om heel, heel hard te twijfelen.
Tenzij je het paard kent en zeker weet dat gezondheid geen reden geweest is voor stilstaan.
Helaas eigen ervaring.
Strohalm schreef:Toch zou voor mij het feit dat hij een tijd stil heeft gestaan reden zijn om heel, heel hard te twijfelen.
Tenzij je het paard kent en zeker weet dat gezondheid geen reden geweest is voor stilstaan.
Helaas eigen ervaring.
Dees schreef:Strohalm schreef:Toch zou voor mij het feit dat hij een tijd stil heeft gestaan reden zijn om heel, heel hard te twijfelen.
Helaas eigen ervaring.
Liever eigenlijk eentje die nog nooit wat gedaan heeft, dan eentje die op zijn 3de al L1 mocht starten.
Juist die jonge paarden zijn zomaar overvraagd.
En hoe bizar: ik start die 4-jarige van mij nu enkel en alleen om ervoor te zorgen dat ik haar over een tijdje niet als recreatiepaard hoef te verkopen. Voor mijn eigen lol doe ik allang niet meer mee aan wedstrijden. Maar als je een jong paard te verkopen hebt, schijnt het een verplicht nummer te zijn.
Romanoff schreef:Van mij hoeven ze ook niet officieel gelopen te hebben. Ik heb liever een dier wat vaak langs de weg is gegaan waar je heerlijk mee naar buiten kan, dan dat hij L, en de oefeningen voor het M loopt op 4 jarige leeftijd.
Maar weten wat ze op vreemd terrein doen is soms wel handig
Ankie2011 schreef:Ik kan me echt ergeren aan mensen die een paard te koop hebben staan en niets terug antwoorden op mail. Als je een serieuze mail stuurt met wat vragen is dat toch een kleine moeite om te antwoorden? Heb nu al meerdere keren meegemaakt (en dan bedoel ik voor de feestdagen). Of als je naar de vraagprijs informeert en dan een mail terugkrijgt: 'Wat heb je erover' of 'Doe een bod', daar kan ik toch niets mee
. Ga geen bod doen zonder een paard gezien te hebben en niet te kunnen inschatten wat de richtprijs van de eigenaar is
.
Ankie2011 schreef:Ik kan me echt ergeren aan mensen die een paard te koop hebben staan en niets terug antwoorden op mail. Als je een serieuze mail stuurt met wat vragen is dat toch een kleine moeite om te antwoorden? Heb nu al meerdere keren meegemaakt (en dan bedoel ik voor de feestdagen). Of als je naar de vraagprijs informeert en dan een mail terugkrijgt: 'Wat heb je erover' of 'Doe een bod', daar kan ik toch niets mee
. Ga geen bod doen zonder een paard gezien te hebben en niet te kunnen inschatten wat de richtprijs van de eigenaar is
.