Harmonie in chaos vinden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-25 23:29

fleurtjeuh schreef:
Duhelo schreef:
Anders moet je gewoon satin balls maken voor jezelf :Y)

Watteh???? :') :')

_O- die moet ik ook op zoeken. :))

Duhelo schreef:
Room zal geen slagroom worden van een paar shakes te geven. Dus dat moet wel lukken. Anders idd de helft van de melk doen en shaken en aanvullen met 30% room. Mascarpone heeft 80% vet, maar geen idee of je dat klontervrij zou krijgen?

Anders moet je gewoon satin balls maken voor jezelf :Y)

Hoeveel eiwitten krijg je binnen? Kan je daar ng wat winst op halen?

Heb je al eens astronauten voeding geprobeerd?

Of deze?

https://yfood.com/nl-eu/pages/drinks

Morgen even bekijken. Die drinkmaaltijfen van de Lidl waren iig niet lekker. :o
Heb jij deze al geproefd?

Heb een appje dat simpel is. Gisteren en vandaag eens in gevuld en zelfs zonder de snacks tussendoor (rijstwafels Met yoghurt bv) en de groenten in de spaghetti saus die ik niet ingevuld kreeg kom ik toch makkelijk aan 2000 kcal. :?

Ik heb mogelijk wel meer nodig ivm activiteit maar het is iig niet dat ik echt zwaar te weinig binnen krijg. :?

lor1_1984

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-25 23:43

Het kan best zijn dat je lijf meer nodig heeft omdat het al geen gezond lijf is zegmaar.
Pijn vreet ook energie immers, daarbij ben je vrij actief.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:51

Ayasha schreef:
Morgen even bekijken. Die drinkmaaltijfen van de Lidl waren iig niet lekker. :o
Heb jij deze al geproefd?

Heb een appje dat simpel is. Gisteren en vandaag eens in gevuld en zelfs zonder de snacks tussendoor (rijstwafels Met yoghurt bv) en de groenten in de spaghetti saus die ik niet ingevuld kreeg kom ik toch makkelijk aan 2000 kcal. :?

Ik heb mogelijk wel meer nodig ivm activiteit maar het is iig niet dat ik echt zwaar te weinig binnen krijg. :?

Ik heb ze nog niet geproefd, maar ik denk dat deze wel lekkerder zijn dan de xxl shakes (daar zit zoveel zoetstofsmaak in, bluh ).

2000 kcal is zeker niet slecht, maar actieve vrouwen mogen wel tussen de 2200 -2400 kcal gaan zitten, Als je moet bulken en je wil spiermassa aankomen moet je min 10 % van je min behoefte méér gaan eten. Dus ik denk dat je op zich wel zeker richting de 2500-3000 kcal mag gaan (maar om dat binnen te krijgen in gezonde voedingen is altijd wel een uitdaging.)

Avocado en olijfolie is wel een hele goede om met kleine hoeveelheden extra kcal te krijgen (100 ml olijfolie zit al snel rond de 600-800 kcal.

Taucha

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:52

Oei, onder de 40kg! Da's niet best nee, net zo voor de winter. :(:)

Vetten alleen toevoegen heeft weinig zin om aan te komen (oke, dikkerds zullen anders beweren, maar die hebben soms zelfs van lucht al last)
Zaak is om daarnaast zeker genoeg eiwitten binnen te krijgen. Deze zorgen samen met goede vetten dat het lichaam de cellen kan opbouwen en niet gaat afbreken. En dan is het het beste om verschillende soorten bronnen van eiwit te gebruiken (de meeste shakes zitten wel vol met eiwit, maar vaak alleen whey)

Daarnaast speelt de inname van creatine ook een rol bij celopbouw.

Wellicht handig om dat ook eens voor te leggen aan een dietist?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 11:44

XXL smaakt best oké. De banaan iig. :D

Taucha: dit is een deel van de omschrijving van die wat ik drink:
koolhydraten uit haver- en boekweitmeel, eiwitten whey-concentraat, erwten-eiwit isolaat en soja-eiwit isolaat en verschillende vitamines en mineralen. Zo verhoog je effectief en verantwoord jouw calorie-inname.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:56

ik hoop dat je snel weer gewicht bij komt.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:33

Aankomen is ook echt heel lastig.. zelf kwam ik ook altijd het beste aan op melkvetten.
Ik maakte shakes met slagroomijs, bananen en eiwitpoeder bijvoorbeeld. Smaakte naar een bananen milkshake en had zon 1000kcal in een grote beker. In plaats van banaan kun je natuurlijk ook ander fruit doen en bv diepvriesavocado toevoegen.

Maar ik moet eerlijk toegeven dat ik voor het gemak ook wel eens een dagje oversloeg en een Magnum at. En al met al misschien 2 kg per maand aankwam hierop :')

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 16:37

Met 2kg per maand zou ik al blij zijn momenteel.

Hier dus nu ook eiwitshake om te bulken (dus geen reguliere whey shake al zit die er ook wel bij.) met melk en nu een deel room er in. :+ naast gewoon eten natuurlijk.

De room maakt het meer milkshake. :9

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:24

Ik hoop dat het je goed helpt :)

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:17

ik zou ook de creatine eens overwegen, ik gok dat je ook niet zo heel gemakkelijk spieropbouw hebt? Dat kan helpen en is een mini smaakloos schepje, brengt geen kcal bij maar kan wel helpen om je spieren te onderhouden. bij voorkeur voor, tijdens of na een workout gebruiken (kan je dus ook gewoon doen telkens je een paard rijdt, gaat uitmesten, ... )

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 18:30

Das het gekke, ik ben ín verhouding tot mijn gewicht behoorlijk gespierd. Het is dat ik spieren heb anders was ik nu alleen knook. :=
Ik heb ook als ik zwaarder ben (toen ik 48kg was bv) een heel laag vet percentage. Mijn lijf lijkt alles vrij snel naar spier om te zetten. :=

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:26

Dat is een voordeel en tegelijk nadeel, want je spieren verbruiken ook meer energie, dus als je eens twee dagen minder eet gaat je lichaam erg snel zichzelf opeten denk ik.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:34

Wat een vervelende toestand, je lijf maakt t weer niet makkelijk zo te lezen :(:)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 21:52

Duhelo schreef:
Dat is een voordeel en tegelijk nadeel, want je spieren verbruiken ook meer energie, dus als je eens twee dagen minder eet gaat je lichaam erg snel zichzelf opeten denk ik.

Jep, dat is altijd een issue geweest en nu nog meer. Als ik bv een weekend hogere inspanning had of als ik een paar dagen ziek ben zie je het meteen. :x

Zou keratine dat kunnen vertragen? Dus niet zozeer voor op bouw maar meer dat mijn lichaam minder snel aan de reserves gaat?

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:42

Keratine of creatine?

Dit zegt xxl over bulken:
https://xxlnutrition.com/nl/blog/bulken-voor-beginners

Creatine zorgt ervoor dat je spieren tijdens inspanning sterker zijn/extra energie hebben. Daardoor train je ze efficiënter en gaan ze sneller omhoog in kracht en volume.

Vul dit aan met eiwitten (de whey poeders) en je hebt de beste combi voor spieropbouw. Met een weightgainer (vet) kan je de extra kcal halen om te bulken zeg maar.

Ik zou eens moeten zien nr de creatine dat wij hebben, ik denk dat dit 5 of 10 gr per dag was, en dat doe je eigenlijk voor je krachttraining doet. In het dagelijkse leven zou ik in jouw plaats dit innemen als je de stallen gaat mesten/hooi gaat sleuten of krachtoefeningen doet.

Volgens mij kan dit wel helpen bij spieropbouw of wellicht ervoor zorgen dat je niet zo snel inteert bij een tegenslag.

Ook als je kan meerdere maaltijden, 6-7 per dag. Als je 400 kcal per maaltijd kan halen heb je zo snel 2400-2500 kcal binnen.
Als je vaak wakker komt snachts heeft xxl ook een eiwit limonade. Die kan je ev naast je bed zetten en snachts opdrinken, of je neemt van die kant en klare eiwit/maaltijd drinks in flesjes of brikjes. Als je wakker komt snachts, drink zo eentje op en dat is allemaal extra.

Ik gok dat je ergens iets niet goed opneemt, maar ik vermoed dat dit medisch ook wel al
Uitgezocht is?