Wie gaat er op zoek naar een paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Spaansepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 14:58

Evamarie schreef:
Op de pagina:ik zoek paarden en spullen van Facebook staat een mooi paard te koop. Riverman x Aachen

Leuk dier ja, viel mijn oog ook op. Maar staat in Spanje

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 15:27

Evamarie schreef:
Op de pagina:ik zoek paarden en spullen van Facebook staat een mooi paard te koop. Riverman x Aachen

Daar wordt zoveel mee geadverteerd. Kom beestje in bijna elke groep wel tegen (al maanden). Nadeel is dat je 'em niet even kan uitproberen omdat hij in het buitenland staat.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 17:18

mamabird schreef:
Iedereen de beste wensen!
Wij zijn het jaar maar meteen begonnen met het kijken naar 2 jachtpaarden. Helaas klikte mijn favoriet niet heel lekker met mijn dochter (hij was ook wel echt een slag te groot en teveel paard voor haar). Maar de optie jachtpaard hou ik zeker open! De andere was top voor recreatie, maar mijn dressuurhart wil toch echt net iets meer dan wat deze had. Wel een enorme lieverd.

Wij zijn vandaag bij dezelfde stal geweest, voor die schimmel. Superlief, knap paard. Mijn dochter kreeg hem met wat aanwijzingen heel fijn aan het lopen. Bij mij ging het wat stroever. Ik merk dat ik de neiging heb om met een te losse teugel te rijden (net aan contact met de mond), en dat vond hij terecht lastig. Maar ja, om nou twee paarden te kopen, deze voor mijn dochter en een andere voor mij ...

Hele prettige stal trouwens, fijne ontvangst en zo.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 17:47

_Lorette_ schreef:
Ik lees hem ook als: voor deze uitgave moet ik het heel zeker weten. :j

Zo bedoelde ik hem inderdaad. Natuurlijk is het paard binnen budget maar wil gewoon 100% zeker van mijn zaak zijn voor ik zo’n grote zak met geld uitgeef. Lijkt me niet meer dan logisch dat ik vaker dan 1x kom proefrijden voor zo’n bedrag.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 18:19

grauwman schreef:
Evamarie schreef:

Daar wordt zoveel mee geadverteerd. Kom beestje in bijna elke groep wel tegen (al maanden). Nadeel is dat je 'em niet even kan uitproberen omdat hij in het buitenland staat.

Klopt ja, ik zou als ik haar was hem naar Nederland verhuizen en hem dan hier aanbieden bij een verkoper. :j Wel een leuk dier lijkt me.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 18:33

Lieser schreef:
mamabird schreef:
Iedereen de beste wensen!
Wij zijn het jaar maar meteen begonnen met het kijken naar 2 jachtpaarden. Helaas klikte mijn favoriet niet heel lekker met mijn dochter (hij was ook wel echt een slag te groot en teveel paard voor haar). Maar de optie jachtpaard hou ik zeker open! De andere was top voor recreatie, maar mijn dressuurhart wil toch echt net iets meer dan wat deze had. Wel een enorme lieverd.

Wij zijn vandaag bij dezelfde stal geweest, voor die schimmel. Superlief, knap paard. Mijn dochter kreeg hem met wat aanwijzingen heel fijn aan het lopen. Bij mij ging het wat stroever. Ik merk dat ik de neiging heb om met een te losse teugel te rijden (net aan contact met de mond), en dat vond hij terecht lastig. Maar ja, om nou twee paarden te kopen, deze voor mijn dochter en een andere voor mij ...

Dat kun je toch prima leren om met wat meer verbinding te rijden?

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 18:39

PSvanLot schreef:
Lieser schreef:

Dat kun je toch prima leren om met wat meer verbinding te rijden?[/quote]
Dat vind mijn dochter ook, inderdaad.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 18:39

Ik denk dat het zowiezo moeilijk is om een paard te vinden wat de ultieme klik heeft met meerdere ruiters.De een wil een vlugge,de ander een heel rustige,de een wil springen en de ander dressuur....

Charmaine

Re: Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 19:27

Ahhh de bonte en de schimmel zijn jullie geweest. Ik had ook geappt voor de bonte maar was boven budget en eigenlijk ook iets groter dan ik liefst zou willen. Kan me goed voorstellen dat dat veel paard was. Schimmel had ik al eerder via via filmpjes van gehad, daarvan had ik hetzelfde als mamabird ;-) Stal staat goed aangeschreven in de jachtwereld ;-)

mamabird

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 20:19

*\o/* ja ja *\o/* vandaag heeeeul lang in de auto gezeten, maar het was zeker de moeite waard. Lief, leuk, knap en betaalbaar… We zijn verliefd! Weet iemand een goede aangeschreven kliniek in de buurt van Emmen?

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 20:20

mamabird schreef:
*\o/* ja ja *\o/* vandaag heeeeul lang in de auto gezeten, maar het was zeker de moeite waard. Lief, leuk, knap en betaalbaar… We zijn verliefd! Weet iemand een goede aangeschreven kliniek in de buurt van Emmen?

Gaaf!

Aatrox

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 20:23

*\o/* *\o/* Super leuk! Arts en Dier en dan naar Bert vragen als ik internet even afspeur! :+

Derma

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 20:44

mamabird schreef:

O waar ben je geweest?
Dicht in de buurt hier

Geer Weggemans ook zeer goed als het om een keuring gaat (geen kliniek). Wel recht voor z’n raap, daar moet je tegen kunnen.

mamabird

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 20:48

Paard staat niet officieel in de verkoop. We zijn in Nieuw Amsterdam geweest. Dus 2,5 uur heen en 2,5 uur terug.
Dank voor de tips. Morgen maar eens een rondje bellen

Aatrox

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 20:53

Geer Weggemans raakt bij mij geen paard meer aan.. hele slechte ervaringen mee.

Derma

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 20:57

Wat is het geworden?
En hoe ben je daar terecht gekomen als ie niet in de verkoop stond (gewoon nieuwsgierig)

Ik ga mijn zoektocht wijzigen, ik heb besloten omdat ik ook wil fokken dat ik voor een drachtige merrie wil gaan.
Extra lastig natuurlijk want zowel merrie als hengst moet je aanstaan.
Maar mijn ruintje doet het zo leuk onder het zadel dat ik me daar wel een tijd mee kan vermaken en aangezien ik toch graag een veulen wilde fokken kan ik dan beter iets kopen waarvan ik zeker weet dat ze ook drachtig wordt.

Mocht iemand iets weten dan hoor ik het graag. Liefst niet een al te oude KWPN merrie en een die wel onder het zadel is of kan, omdat ik er ook wel weer mee wil gaan rijden als het veulen er is. Voor het volgende jaar kan ik dan zelf een leuke hengst uitzoeken.

Derma

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 20:58

Aatrox schreef:
Geer Weggemans raakt bij mij geen paard meer aan.. hele slechte ervaringen mee.

Hoezo? Staat hier echt als hele goede da aangeschreven. Wel lomp dat wel

Aatrox

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 20:59

Dat ga ik niet openbaar in het topic zetten, maar ik kan hem niemand aanbevelen helaas.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 21:02

Derma via mij :D

ik ken bokker met waanzinnige paarden en vroeg aan haar of ze wat leuks had voor mij of iemand kende in haar kring

Dit paard was heel leuk alleen de prijs was voor mij teveel ik wil dat niet uitgeven heb ontzettend veel kosten gehad afgelopen jaar.
Soms moet er ook weer geld bij of aangevuld worden…… en ik verwacht niet dat mijn eigen paard zoveel gaat opbrengen

Dus dacht ik aan mamabird :D
Duurde even want die bokker moest eerst alles subtiel regelen

Dus ik ben ook blij

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 21:10

Derma schreef:
Wat is het geworden?
En hoe ben je daar terecht gekomen als ie niet in de verkoop stond (gewoon nieuwsgierig)

Ik ga mijn zoektocht wijzigen, ik heb besloten omdat ik ook wil fokken dat ik voor een drachtige merrie wil gaan.
Extra lastig natuurlijk want zowel merrie als hengst moet je aanstaan.
Maar mijn ruintje doet het zo leuk onder het zadel dat ik me daar wel een tijd mee kan vermaken en aangezien ik toch graag een veulen wilde fokken kan ik dan beter iets kopen waarvan ik zeker weet dat ze ook drachtig wordt.

Mocht iemand iets weten dan hoor ik het graag. Liefst niet een al te oude KWPN merrie en een die wel onder het zadel is of kan, omdat ik er ook wel weer mee wil gaan rijden als het veulen er is. Voor het volgende jaar kan ik dan zelf een leuke hengst uitzoeken.

Ik zag op Facebook een drachtige merrie te koop. Drachtig van ceasar ter linden. Dus bont. Moet je wel aanstaan natuurlijk.

Edit: lees nu net dat de merrie een moeilijk karakter heeft. Moet je ook maar net willen :+

corinadrenth

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 21:21

mamabird schreef:

aa en hunze schoonloo

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 21:37

Ik kom net een 17-jarige pony tegen die nog €17.500 moet opbrengen. De paasei :')

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 21:44

Earth schreef:
Ik kom net een 17-jarige pony tegen die nog €17.500 moet opbrengen. De paasei :')

En op SH 18 jarige voor 17500€

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 22:43

tita schreef:
Derma via mij :D

ik ken bokker met waanzinnige paarden en vroeg aan haar of ze wat leuks had voor mij of iemand kende in haar kring

Dit paard was heel leuk alleen de prijs was voor mij teveel ik wil dat niet uitgeven heb ontzettend veel kosten gehad afgelopen jaar.
Soms moet er ook weer geld bij of aangevuld worden…… en ik verwacht niet dat mijn eigen paard zoveel gaat opbrengen

Dus dacht ik aan mamabird :D
Duurde even want die bokker moest eerst alles subtiel regelen

Dus ik ben ook blij

Wat fijn dat je haar hebt kunnen helpen! Geweldig :D!

Derma

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 22:44

Dat is super tita!
Fijn dat het ook eens zo via via kan lopen