Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ikke schreef:fokfanaat schreef:Een veulen kost al zoiets in aankoop, dus als het een braaf, gezond paard is met talent zullen de meeste mensen toch wel een neer realistische prijs vragen.
Dan moeten die mensen dat wel weten.
En niet een reden hebben om er vanaf te willen, zoals het paard van Marjan.
Staat er nu bij ons op stal ook eentje die best wat in huis heeft als daar iemand op stapt die weet hoe je een paard zoiets uitlegt.
DAT zijn de paarden die je eruit moet kunnen vissen. Daar is het namelijk te halen, niet in de sportfokkerij en -handel waar men altijd denkt de volgende generatie olympische toppers te hebben voor mensen die niet meer ambitie hebben dan een leuk L-parcoursje....
Je weet wel: waar ligt jouw ambitie en waar houdt je het voor gezien. Dat is niet bij iedereen hetzelfde....
c_alsemgeest schreef:De ene VA is ook kritischer dan de andere. Zeker bij rug bemerkingen zijn de meningen erg verdeeld.
Dus ik zou inderdaad altijd op je eigen VA af gaan.
Charmaine schreef:Heel goed dat je zo kritisch bent geweest dan. Zo ben ik ook wel eens op bezichtiging geweest in the middle of nowhere bij een paard waar geen op- of bemerkingen zouden zijn, waarbij opgevraagd keuringsrapport vol tekst bleek te staan...2 jaar later paard weer voorbij zien komen op verkoopsites als fokmerrie/niet geschikt om te rijden...
Echt, in de paardenaankoop/verkoop kun je niemand blind vertrouwen. Zelfs je allerbeste stalgenoot niet
Alja schreef:Charmaine schreef:Heel goed dat je zo kritisch bent geweest dan. Zo ben ik ook wel eens op bezichtiging geweest in the middle of nowhere bij een paard waar geen op- of bemerkingen zouden zijn, waarbij opgevraagd keuringsrapport vol tekst bleek te staan...2 jaar later paard weer voorbij zien komen op verkoopsites als fokmerrie/niet geschikt om te rijden...
Echt, in de paardenaankoop/verkoop kun je niemand blind vertrouwen. Zelfs je allerbeste stalgenoot niet
Maar handelaren die je met een onbekend paard het bos insturen toch juist wel?
Charmaine schreef:Heel goed dat je zo kritisch bent geweest dan. Zo ben ik ook wel eens op bezichtiging geweest in the middle of nowhere bij een paard waar geen op- of bemerkingen zouden zijn, waarbij opgevraagd keuringsrapport vol tekst bleek te staan...2 jaar later paard weer voorbij zien komen op verkoopsites als fokmerrie/niet geschikt om te rijden...
Sababber schreef:Charmaine schreef:Heel goed dat je zo kritisch bent geweest dan. Zo ben ik ook wel eens op bezichtiging geweest in the middle of nowhere bij een paard waar geen op- of bemerkingen zouden zijn, waarbij opgevraagd keuringsrapport vol tekst bleek te staan...2 jaar later paard weer voorbij zien komen op verkoopsites als fokmerrie/niet geschikt om te rijden...
Pff dikke kans dus dat dit paard dus verkocht is geweest en bij een volgende eigenaar pas is aangeboden met het eerlijke verhaal.
Dit was ook een paard wat mij ter oren kwam via een stalgenoot, die was er van overtuigd dat dit een goed paard met een eerlijk verhaal was. Ook de verkoper heeft wel een reputatie hoog te houden in de sector.. Het paard staat weer in de verkoop en de bemerking is weer niet vermeld evenals dat er niet staat dat hij gekeurd is op rug en hals. De stalgenoot is ook echt van slag van dit verhaal, al kan hij er niks aan doen.
Sababber schreef:Charmaine schreef:Heel goed dat je zo kritisch bent geweest dan. Zo ben ik ook wel eens op bezichtiging geweest in the middle of nowhere bij een paard waar geen op- of bemerkingen zouden zijn, waarbij opgevraagd keuringsrapport vol tekst bleek te staan...2 jaar later paard weer voorbij zien komen op verkoopsites als fokmerrie/niet geschikt om te rijden...
Pff dikke kans dus dat dit paard dus verkocht is geweest en bij een volgende eigenaar pas is aangeboden met het eerlijke verhaal.
Dit was ook een paard wat mij ter oren kwam via een stalgenoot, die was er van overtuigd dat dit een goed paard met een eerlijk verhaal was. Ook de verkoper heeft wel een reputatie hoog te houden in de sector.. Het paard staat weer in de verkoop en de bemerking is weer niet vermeld evenals dat er niet staat dat hij gekeurd is op rug en hals. De stalgenoot is ook echt van slag van dit verhaal, al kan hij er niks aan doen.
ikke schreef:Tot zover die hoog te houden reputatie, blijkbaar.
Babootje schreef:Hoeft toch niet dat het paard nog een x eerder is verkocht? Het is net zadelmak.
Het ligt eraan; KS klasse 3 is acceptabel voor de sport en voor de verzekering. Ik heb mijn paard ook met een klasse 3 gekocht; zat ook wat reactie, was nog niet onder het zadel en klinisch goed. Niks aan doen zei de veearts. Recent nog controlefotos gemaakt en is terug in klassering. Mijn veearts zei toen, kun je rustig doen. De meningen daarover zijn verdeeld hoor.
Paard is nu 6 en Z1
Babootje schreef:Als ie een klasse 3 heeft ( en daar is blijkbaar discussie over) dan is ie gewoon acceptabel en dus goedgekeurd voor de sport. Ook voor de verzekering.
Babootje schreef:Als ie een klasse 3 heeft ( en daar is blijkbaar discussie over) dan is ie gewoon acceptabel en dus goedgekeurd voor de sport. Ook voor de verzekering.
Als jouw veearts het een te groot risico vindt kun je luisteren naar je veearts, een 2nd opinion doen of het voorleggen aan de verzekering. Als je het paard graag Ou willen hebben. Geloof me verzekeringen stappen niet in te hoge risicos
ikke schreef:Babootje schreef:Als ie een klasse 3 heeft ( en daar is blijkbaar discussie over) dan is ie gewoon acceptabel en dus goedgekeurd voor de sport. Ook voor de verzekering.
Als jouw veearts het een te groot risico vindt kun je luisteren naar je veearts, een 2nd opinion doen of het voorleggen aan de verzekering. Als je het paard graag Ou willen hebben. Geloof me verzekeringen stappen niet in te hoge risicos
De koper bepaalt of hij/zij een paard wil kopen en verder helemaal niemand.
Als je het als koper niet verantwoordt vindt, zie je af van koop, lijkt me een volstrekt logische beslissing. Wat een ander (dierenarts/verzekeraar) vindt, is volstrekt irrelevant op dat moment.