Wie gaat er op zoek naar een paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 22:45

Moderatoropmerking:
Dit bericht is een reactie op verwijderde berichten en is daarom verwijderd

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 22:55

happy2014 schreef:
Alja schreef:
Hier net m’n paard te koop gezet
Wordt bedolven onder de berichten.

Is dat die zz zwaar ruin?

Nee man
Ik heb gewoon een Ijslander :D

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 23:21

Is dat die zz zwaar ruin?[/quote]
Nee man
Ik heb gewoon een Ijslander :D[/quote]

Ohhhhh….heel wat anders….ook leuk :9

Kalea

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 00:01

Alja schreef:
Hier net m’n paard te koop gezet
Wordt bedolven onder de berichten.

Kan je laten weten hoe je gaat selecteren? Gewoon op volgorde of vooral mensen die info geven over wat ze zoeken / vragen stellen of nog wat anders?

Misschien kan het een tip zijn voor de mensen die nog zoekend zijn ;)

kyrkelover

Re: Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 00:08

Moderatoropmerking:
Dit bericht voldoet niet aan de aanwijzingen in de OP en is daarom verwijderd

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 00:56

kyrkelover schreef:
Moderatoropmerking:
Dit bericht voldoet niet aan de aanwijzingen in de OP en is daarom verwijderd

Dank je! Klinkt leuk! Maar ik ben lang, 1.60 is wel echt wat klein

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 09:53

Zowel het paard waar ik vrijdag ben geweest als zaterdag waren top :D Nu moet ik zeggen dat ik op die van gister echt het wauw-gevoel had, stapte met en big smile in de auto naar huis. Vanwege de hoge aanschafwaarde wil ik volgende week nog een keertje gaan proefrijden en moet ik er eens goed over gaan denken.

Silverfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 09:55

Het paard wat ik voor een tweede keer ben gaan bezichtigen wordt ‘m niet. Werd tijdens het proefrijden ineens erg sterk en had allemaal bultjes op een zeer ongunstige plek. Had ik vorige keer niet gezien want het zat onder het zadel. Ik heb nog eens goed nagedacht en met wat mensen gesproken. Eigenlijk wil ik gewoon een Groninger. Dat zijn echt fantastische paarden en geschikt voor wat ik zoek. Iemand een tip hoe/wat/waar? Ik zit al in de fb groep. Is levend erfgoed dus best zeldzaam. Bovendien zei een fokker tegen me dat je moet oppassen met oudere paarden; ‘je koopt het afval van een ander’. Daar zit natuurlijk wel wat in - waarom doe je je fantastische paard anders weg (of het moet vanwege persoonlijke omstandigheden zijn)?

Aatrox

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 10:54

Die bultjes onder het zadel kunnen ontstoken talgkliertjes zijn, hoeft niks ernstigs te zijn maar wel even rekening mee houden.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 11:35

Silverfields schreef:
Het paard wat ik voor een tweede keer ben gaan bezichtigen wordt ‘m niet. Werd tijdens het proefrijden ineens erg sterk en had allemaal bultjes op een zeer ongunstige plek. Had ik vorige keer niet gezien want het zat onder het zadel. Ik heb nog eens goed nagedacht en met wat mensen gesproken. Eigenlijk wil ik gewoon een Groninger. Dat zijn echt fantastische paarden en geschikt voor wat ik zoek. Iemand een tip hoe/wat/waar? Ik zit al in de fb groep. Is levend erfgoed dus best zeldzaam. Bovendien zei een fokker tegen me dat je moet oppassen met oudere paarden; ‘je koopt het afval van een ander’. Daar zit natuurlijk wel wat in - waarom doe je je fantastische paard anders weg (of het moet vanwege persoonlijke omstandigheden zijn)?

Er kunnen zoveel redenen zijn waarom je een ouder paard weg doet. Afval van een ander lijkt me wel wat kort door de bocht.

corinadrenth

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 11:40

Silverfields schreef:

Kijk ook eens naar een IHW paard of frederiksborger. Zijn fantastische paarden

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 11:40

PSvanLot schreef:
Silverfields schreef:

Er kunnen zoveel redenen zijn waarom je een ouder paard weg doet. Afval van een ander lijkt me wel wat kort door de bocht.

En wat is oud? Sommige mensen noemen 15 jaar al oud.

Silverfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 12:11

Aatrox schreef:
Die bultjes onder het zadel kunnen ontstoken talgkliertjes zijn, hoeft niks ernstigs te zijn maar wel even rekening mee houden.

Als de bultjes het enige waren had ik er nog wel naar willen laten kijken, echter iets te veel 'maar's' bij dit paard. Zoektocht gaat verder :)

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 12:46

SteffiiY schreef:
Zowel het paard waar ik vrijdag ben geweest als zaterdag waren top :D Nu moet ik zeggen dat ik op die van gister echt het wauw-gevoel had, stapte met en big smile in de auto naar huis. Vanwege de hoge aanschafwaarde wil ik volgende week nog een keertje gaan proefrijden en moet ik er eens goed over gaan denken.

Dat vind ik nou persoonlijke een verkeerde volgorde. Ik zou eerst uitmaken of ik dat bedrag wilde spenderen vóór ik ging proef rijden.
Als verkoper zou ik evenmin happy zijn dat iemand 2x mijn paard komt proberen om dan te horen te krijgen “nee, toch te duur”.

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 12:52

Lukasje schreef:
SteffiiY schreef:

Dat vind ik nou persoonlijke een verkeerde volgorde. Ik zou eerst uitmaken of ik dat bedrag wilde spenderen vóór ik ging proef rijden.
Als verkoper zou ik evenmin happy zijn dat iemand 2x mijn paard komt proberen om dan te horen te krijgen “nee, toch te duur”.

Ik snap wat je bedoelt Lukasje, maar zo interpreteer ik het niet.
Ik ga er even vanuit dat iemand een budget beschikbaar heeft en dus bereid is dat te spenderen. Maar dan kan het nog steeds een flinke uitgave zijn waar je eerst goed de balans voor op wil maken.
Zoveel factoren om dan uiteindelijk wel of niet voor dat ene paard te kiezen.

@ SteffiiY: klinkt veelbelovend en leuk om te lezen dat je fijne bezichtigingen gehad hebt!
Laatst bijgewerkt door MariekeS_ op 02-01-22 12:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 12:54

Oh ik lees het heel anders...
Niet dat de prijs teveel is maar wel dat het een behoorlijk bedrag is om over 1nwcht ijs te gaan

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 12:56

Zo lees ik het ook. Nog even goed nadenken en 1x rijden voordat er beslist gaat worden, aangezien het om n pittig bedrag gaat.

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 13:00

Ik heb mijn paard ruim een jaar geleden gekocht.
Toen was de markt nog wel iets minder hectisch dan nu, maar alsnog best een uitdaging.
2 paarden heb ik toen 2x bezichtigd waaronder degene die ik gekocht heb. Bij de eerste bezichtiging ging de verkoper er eerst op, bij de tweede ik zelf meteen.
Dit vond ik toch wel heel waardevolle informatie waarop ik de eerste toen heb laten staan en de tweede gekocht heb.
Als ik nu nogmaals zou kopen en niet een 2e keer kon proberen, zou ik denk ik met iets heel anders thuis gekomen zijn.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 13:11

Ik lees hem ook als: voor deze uitgave moet ik het heel zeker weten. :j

Kiwiaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 13:24

Ik vind een 2e bezichtiging zeker ook waardevol.. bij éen paard was er weinig verschil en was ik nog steeds weg van, maar die heb ik uiteindelijk laten staan op aanraden van een veearts én hoefsmid. Bij een ander paard dacht ik bij de eerste rit ohja zeker! echt fijn!! en omdat er heeeel veel belangstelling voor was, zei mijn lesgever ja je moet nú echt wel beslissen! Effe paniekje, oke oke ja we doen het. Maar de eigenaresse zei zelf nee kom zeker nog een 2e keer terug ik wil dat alles echt goed zit (dus fijn dat zij die druk er niet op legde) want de tweede keer ging ik er zelf op meteen ipv een prof ruiter, en buiten omdat ik zelf enkel een buitenpiste heb, en meneer bokte me er 2x net niet af en het bleek toen helemaal niet zo'n goede match te zijn. Dus wel blij dat ik die 2e keer heb mogen komen rijden :j Paardje heeft uiteindelijk ook echt de perfecte thuis gevonden dus denk dat iedereen wel blij is in dat verhaal.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 13:31

Silverfields schreef:

Afval van een ander? Dat vind ik heel erg om zoiets te zeggen over een ouder paard.Dat dier heeft dan vaak heel wat ervaring opgedaan en prijzen gewonnen voor vorige eigenaren.Ja een fokker wil van zijn jonge fokproducten af dus kraakt hij oudere paarden af.Terwijl je daar wel zo op weg kunt rijden als het goed is.Het is net wat je wilt maar ik ga helemaal voor de veteranen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 13:55

_Lorette_ schreef:
Ik lees hem ook als: voor deze uitgave moet ik het heel zeker weten. :j

Ik lees hem ook zo.
En buiten dat, duur of niet duur, het is geen pakje boter wat je koopt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 14:21

Op de pagina:ik zoek paarden en spullen van Facebook staat een mooi paard te koop. Riverman x Aachen

Silverfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 14:23

anjali schreef:
Silverfields schreef:

Afval van een ander? Dat vind ik heel erg om zoiets te zeggen over een ouder paard.Dat dier heeft dan vaak heel wat ervaring opgedaan en prijzen gewonnen voor vorige eigenaren.Ja een fokker wil van zijn jonge fokproducten af dus kraakt hij oudere paarden af.Terwijl je daar wel zo op weg kunt rijden als het goed is.Het is net wat je wilt maar ik ga helemaal voor de veteranen.

Ook mee eens hoor! Ik herhaal gewoon wat de fokker zei. Je kan niet alles over één kam scheren! Dat er paarden met flinke gebreken tussen zitten, maar toch duur zijn, kan ik echter niet ontkennen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 14:29

En ik lees hem ook anders hoor. Zelf ben ik bij een paard bovenaan mijn budget gaan kijken. Maar dan moest alles ook echt wel top zijn voor dat geld. Voor minder wil ik best een paard kopen waar nog wat werk in zit. Het paard waar ik was koste de hoofdprijs en de advertentie klonk veel belovend. Hij kon amper knap zijn hoeven geven. Maar was hij wel helemaal mijn match geweest dan moest ik er ook echt even over denken. Je spaart er al zo lange tijd voor.