Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Silverfields schreef:Het paard wat ik voor een tweede keer ben gaan bezichtigen wordt ‘m niet. Werd tijdens het proefrijden ineens erg sterk en had allemaal bultjes op een zeer ongunstige plek. Had ik vorige keer niet gezien want het zat onder het zadel. Ik heb nog eens goed nagedacht en met wat mensen gesproken. Eigenlijk wil ik gewoon een Groninger. Dat zijn echt fantastische paarden en geschikt voor wat ik zoek. Iemand een tip hoe/wat/waar? Ik zit al in de fb groep. Is levend erfgoed dus best zeldzaam. Bovendien zei een fokker tegen me dat je moet oppassen met oudere paarden; ‘je koopt het afval van een ander’. Daar zit natuurlijk wel wat in - waarom doe je je fantastische paard anders weg (of het moet vanwege persoonlijke omstandigheden zijn)?
Silverfields schreef:Het paard wat ik voor een tweede keer ben gaan bezichtigen wordt ‘m niet. Werd tijdens het proefrijden ineens erg sterk en had allemaal bultjes op een zeer ongunstige plek. Had ik vorige keer niet gezien want het zat onder het zadel. Ik heb nog eens goed nagedacht en met wat mensen gesproken. Eigenlijk wil ik gewoon een Groninger. Dat zijn echt fantastische paarden en geschikt voor wat ik zoek. Iemand een tip hoe/wat/waar? Ik zit al in de fb groep. Is levend erfgoed dus best zeldzaam. Bovendien zei een fokker tegen me dat je moet oppassen met oudere paarden; ‘je koopt het afval van een ander’. Daar zit natuurlijk wel wat in - waarom doe je je fantastische paard anders weg (of het moet vanwege persoonlijke omstandigheden zijn)?
PSvanLot schreef:Silverfields schreef:Het paard wat ik voor een tweede keer ben gaan bezichtigen wordt ‘m niet. Werd tijdens het proefrijden ineens erg sterk en had allemaal bultjes op een zeer ongunstige plek. Had ik vorige keer niet gezien want het zat onder het zadel. Ik heb nog eens goed nagedacht en met wat mensen gesproken. Eigenlijk wil ik gewoon een Groninger. Dat zijn echt fantastische paarden en geschikt voor wat ik zoek. Iemand een tip hoe/wat/waar? Ik zit al in de fb groep. Is levend erfgoed dus best zeldzaam. Bovendien zei een fokker tegen me dat je moet oppassen met oudere paarden; ‘je koopt het afval van een ander’. Daar zit natuurlijk wel wat in - waarom doe je je fantastische paard anders weg (of het moet vanwege persoonlijke omstandigheden zijn)?
Er kunnen zoveel redenen zijn waarom je een ouder paard weg doet. Afval van een ander lijkt me wel wat kort door de bocht.
SteffiiY schreef:Zowel het paard waar ik vrijdag ben geweest als zaterdag waren topNu moet ik zeggen dat ik op die van gister echt het wauw-gevoel had, stapte met en big smile in de auto naar huis. Vanwege de hoge aanschafwaarde wil ik volgende week nog een keertje gaan proefrijden en moet ik er eens goed over gaan denken.
Lukasje schreef:SteffiiY schreef:Zowel het paard waar ik vrijdag ben geweest als zaterdag waren topNu moet ik zeggen dat ik op die van gister echt het wauw-gevoel had, stapte met en big smile in de auto naar huis. Vanwege de hoge aanschafwaarde wil ik volgende week nog een keertje gaan proefrijden en moet ik er eens goed over gaan denken.
Dat vind ik nou persoonlijke een verkeerde volgorde. Ik zou eerst uitmaken of ik dat bedrag wilde spenderen vóór ik ging proef rijden.
Als verkoper zou ik evenmin happy zijn dat iemand 2x mijn paard komt proberen om dan te horen te krijgen “nee, toch te duur”.
anjali schreef:Silverfields schreef:Het paard wat ik voor een tweede keer ben gaan bezichtigen wordt ‘m niet. Werd tijdens het proefrijden ineens erg sterk en had allemaal bultjes op een zeer ongunstige plek. Had ik vorige keer niet gezien want het zat onder het zadel. Ik heb nog eens goed nagedacht en met wat mensen gesproken. Eigenlijk wil ik gewoon een Groninger. Dat zijn echt fantastische paarden en geschikt voor wat ik zoek. Iemand een tip hoe/wat/waar? Ik zit al in de fb groep. Is levend erfgoed dus best zeldzaam. Bovendien zei een fokker tegen me dat je moet oppassen met oudere paarden; ‘je koopt het afval van een ander’. Daar zit natuurlijk wel wat in - waarom doe je je fantastische paard anders weg (of het moet vanwege persoonlijke omstandigheden zijn)?
Afval van een ander? Dat vind ik heel erg om zoiets te zeggen over een ouder paard.Dat dier heeft dan vaak heel wat ervaring opgedaan en prijzen gewonnen voor vorige eigenaren.Ja een fokker wil van zijn jonge fokproducten af dus kraakt hij oudere paarden af.Terwijl je daar wel zo op weg kunt rijden als het goed is.Het is net wat je wilt maar ik ga helemaal voor de veteranen.