Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-24 09:02

Elisa, Staat dat ook niet op de BIJ12 lijst?

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-24 10:42

Zichtmelding Vaassen.

Citaat:
Vaassen Gelderland
02-07-2024
Rond 08.00 uur

Vanochtend heeft mijn dochter op weg naar school opnieuw een wolf gezien thv de Elspeterweg in Vaassen.

Meldingen over graag zo snel mogelijk aan de beheerders via whatsapp wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889

#geenwolf

Afbeelding
Afbeelding

Bron geen wolf
https://www.facebook.com/share/p/Mnzvxi ... tid=K35XfP

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-24 10:45

Zichtmelding Woudenberg
Onduidelijk filmpje via link te zien.

Citaat:
De meent Woudenberg
29-06-2024
Hier worden wolven vaker gezien

meldingen graag zo snel mogelijk naar ons nummer wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889 via WhatsApp

#geenwolf

Afbeelding

Bron geen wolf
https://www.facebook.com/share/p/pRFWnk ... tid=K35XfP

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-24 10:58

Update lijst BIJ12 18-6-24 t/m 25-6-24

5 aanvallen
6 schapen en 1 rund gedood
4 schapen vermist
1 paard gewond
Citaat:
25-06-2024 1. Appelscha, Friesland (1 dood, 2 gewond, 4 vermist)
https://ep-map.com/report/29193
https://ep-map.com/map?lat=52.951655&lng=6.335018...

23-06-2024 2. Rilland, Zeeland (4 dood, 2 gewond)
https://ep-map.com/report/29177
https://ep-map.com/map?lat=51.419101&lng=4.22184...

19-06-2024 3. Lieren, Gelderland (1)
https://ep-map.com/report/29194
https://ep-map.com/map?lat=52.167448&lng=5.986978...

18-06-2024 4. Kolham, Groningen (1 RUND dood)
https://ep-map.com/report/29196
https://ep-map.com/map?lat=53.184733&lng=6.738702...

18-06-2024 5. Drachten, Friesland (1 PAARD gewond)
https://ep-map.com/report/29029
https://ep-map.com/map?lat=53.122661&lng=6.139544...

Pas op uw dieren!!

Deze lijst betreft enkel schade aan landbouwhuisdieren en/of hobbymatig gehouden hoefdieren die gemeld is bij Bij12

https://ep-map.com/map

U heeft een wolf gezien of een vermoedelijke wolfaanval gehad?
U heeft foto's, videomateriaal of andere informatie? OF
U hebt een fout opgemerkt, een misplaatst rapport gevonden (en kunt de juiste locatie aangeven middels een coördinaat) of aanvullende gegevens voor in een rapport?
✅️Mail epmregistratie@gmail.com OF Pb ons via Messenger!

Afbeelding

Bron EPM
https://www.facebook.com/share/p/8xTuGu ... tid=WC7FNe

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-24 13:38

DuoPenotti schreef:
Elisa, Staat dat ook niet op de BIJ12 lijst?

Ik kan het niet zo snel vinden, volgens mij niet.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-24 14:23

Dit zijn de enige gemelde
Afbeelding

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-24 14:43

Komt er openheid van zaken door BIJ12?
Citaat:
‼️‼️‼️‼️GESPREK BIJ12‼️‼️‼️‼️

Zo dat zit erop….. Pffff…... Net een gesprek gehad met de directeur van BIJ12, de unitmanager faunazaken van BIJ12 en de strateeg communicatie IPO. Statenlid BBB mevrouw Mascha Boone van de Provincie Zeeland was zo lief om met mij mee te gaan en is dus getuige geweest van een kort, maar pittig gesprek. Eerlijk gezegd had ik BIJ12 niet zoveel te vertellen, want hun sprookjesverhalen ken ik ondertussen wel. Wat ik daar wel heb besproken, kunt u onderaan van dit bericht lezen. Mijn rechtvaardigheidsgevoel ging toch nog iets met me aan de haal, maar ja dat is nou eenmaal de aard van het beestje. Misschien kunt u mijn eerdere berichten van dit jaar en vorig jaar nog herinneren, dat ik de afgelopen 12 maanden, iets langer zelfs, gedegen onderzoek heb gedaan naar de werkwijze van BIJ12 en de taxatiebureaus Attema Footprint ( taxaties schade landbouwhuisdieren wolf) en Overheul Agro B.V. ( taxaties schade gras, fruit en overige gewassen). Beide taxatiebureaus zijn overigens per 1 november 2023 begonnen als opdrachtnemers voor BIJ12.

Zoals u misschien weet, ondersteunt BIJ12 de samenwerkende provincies bij de uitvoering van wettelijke taken over het landelijk gebied en de fysieke leefomgeving. Ik ben mijn onderzoek gestart in maart 2023, toen de uitvraag van de aanbesteding Faunaschade 2023-2027 openbaar werd gemaakt op Tenderned. Ik ben tijdens mijn onderzoek erg geschrokken, want ik ben erachter gekomen, dat BIJ12 zich niet houdt aan de gemaakte afspraken binnen de aanbesteding Faunaschade 2023- 2027. Naar aanleiding van mijn bevindingen tijdens mijn onderzoek heb ik op 22 januari en 8 februari 2024 twee aangetekende brieven met vragen over de werkwijze van BIJ12, Attema Footprint en Overheul Agro B.V. naar alle Gedeputeerde Staten van alle provincies gestuurd. Op 22 februari 2024 heeft Gedeputeerde Nielen (BBB) van de Provincie Zeeland BIJ12 op het matje geroepen, enkel alleen, omdat oplettend Statenlid BBB mevrouw Boone van de Provincie Zeeland als enige Statenlid van Nederland mijn brieven wél serieus nam.

Gedeputeerde Nielen (BBB) van de Provincie Zeeland sprak na dat gesprek over een inwerkperiode en opstartproblemen, maar dat alles nu was opgelost bij BIJ12, maar dat is absoluut niet waar!
BIJ12 kon het allemaal fantastisch mooi vertellen aan Gedeputeerde Nielen, maar de kunst was om door te vragen, met de juiste kritische vragen. BIJ12 houdt namelijk niet van gezichtsverlies! Het had BIJ12 gesierd als ze open kaart hadden gespeeld en de grote problemen die er zijn bij Gedeputeerde Nielen op tafel hadden gelegd. En ik snap best dat het lastige materie is, maar ik heb het voor hem uitgezocht. Ik heb het hem aangedragen en vervolgens werd er niets met mijn signalen gedaan. Sterker nog, BIJ12 heeft na overleg met alle provincies, zelf de antwoorden mogen geven op mijn brieven met vragen over werkwijze BIJ12 en taxatiebureaus Attema Footprint en Overheul Agro B.V.
Halve waarheden, nietszeggende en ontwijkende antwoorden kreeg ik terug. In de beantwoording van mijn vragen stond letterlijk: “wij vertrouwen in de kwaliteit die BIJ12 levert”. De slager keurde zijn eigen vlees! Echt te gênant voor woorden!
Er heeft een aanbesteding plaatsgevonden voor de “Faunaschade 2023-2027”. Deze is opgesteld en uitgevoerd door BIJ12 en onderbouwd met 500 pagina’s aan protocollen, richtlijnen, overeenkomsten en afspraken. Wat is zo’n aanbesteding waard wanneer partijen niet aan de gemaakte afspraken gehouden worden en er niet wordt gehandhaafd wanneer afspraken worden geschonden. Op deze wijze ben je als overheid geen betrouwbare partner! Hoe denkt u dat bedrijven zich nu voelen die hebben ingeschreven op de aanbesteding maar de opdracht niet gegund hebben gekregen en nu vernemen dat de afspraken vanuit de aanbesteding niet worden uitgevoerd en/of worden gehandhaafd?

Op 1 november 2023 begon de opdracht aanbesteding en hadden Attema Footprint en Overheul Agro B.V. het niet voor elkaar. Dat konden u en alle Gedeputeerde Staten en Provinciale Statenleden van alle provincies in mijn brieven lezen. Het is nu juli 2024 en het taxatie seizoen is in volle gang en de zaken zijn nog steeds niet op orde en de berg met problemen is alleen maar groter geworden. BIJ12, Attema Footprint en Overheul Agro B.V. maken er een ongelofelijke puinhoop van! Wat mij ongelofelijk stoort, is dat provincies, blind vertrouwen blijken te hebben in BIJ12 en er niemand van de ambtenaren/ beleidsmedewerkers eens induikt, hoe erdoor BIJ12 uitvoering wordt gegeven aan het door provincies opgestelde beleid, net zoals ik heb gedaan. En het allerergste is dat de boeren en de dierhouders van aangevallen dieren de dupe worden van de werkwijze van BIJ12, Overheul Agro B.V. en Attema Footprint!

Ik heb net tijdens het gesprek in Utrecht een document met 105 vragen aan BIJ12 op tafel gelegd. Ik heb aan de directeur van BIJ12 gevraagd of BIJ12 uiterlijk binnen 3 weken mijn vele vragen schriftelijk wil beantwoorden. Hieronder kunt u mijn vragen lezen. En u zult na het lezen van mijn vragen begrijpen dat ik heel nieuwsgierig ben naar de antwoorden van BIJ12. En ik denk dat ik niet de enige ben. Dit krijg je er dus van BIJ12 als je achter mijn rug om kletst, beloftes niet nakomt, mij niet serieus neemt en jullie samen met het IPO halve waarheden, nietszeggende en ontwijkende antwoorden geven op mijn eerdere brieven aan Gedeputeerde Staten van alle provincies! Eerlijkheid duurt het langst BIJ12! Veel leesplezier lieve mensen! Wordt vervolgd!

Annemieke van Straaten
Dinsdag 2 juli 2024

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Bron Van Straaten Research/ Annemieke van Straaten
https://www.facebook.com/share/p/aPEfH9 ... tid=WC7FNe

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-24 14:49

Ik begrijp niet waar de boven geplaatste teksten op slaan. Misschien over iets van vergoedingen ? Die te laag zijn? Maar door dit hele lange verhaal wordt er geen enkel dier gered van de kaken van wolven.

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-24 15:09

Anjali, Annemieke is één van de mensen die er in elk geval werk van maakt. Meer dan enig ander persoon.
En de officiele weg is nodig, ze stelt alles en iedereen aan de kaak en roept iedereen ter verantwoording.
Evenals ze nog steeds bezig is met de Oostvaardersplassen, die boer waarvan zijn koeien doodgaan en dat gif gedoe wat overal gestort wordt. Ze is daar mega druk me en uiteindelijk heb je een lange adem nodig en is dit gewoon niet snel opgelost.
Alles moet goed doordacht zijn anders werkt het tegen je.
Geloof me nou, het is echt een pitbull die niet op zal geven.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-24 15:32

ElCamino schreef:
Anjali, Annemieke is één van de mensen die er in elk geval werk van maakt. Meer dan enig ander persoon.
En de officiele weg is nodig, ze stelt alles en iedereen aan de kaak en roept iedereen ter verantwoording.
Evenals ze nog steeds bezig is met de Oostvaardersplassen, die boer waarvan zijn koeien doodgaan en dat gif gedoe wat overal gestort wordt. Ze is daar mega druk me en uiteindelijk heb je een lange adem nodig en is dit gewoon niet snel opgelost.
Alles moet goed doordacht zijn anders werkt het tegen je.
Geloof me nou, het is echt een pitbull die niet op zal geven.

Sorry, ik heb het denk ik niet goed begrepen. Zeker sta ik achter Annemieke, al sinds het drama in de Oostvaarder Plassen. Maar dit is zo'n lange tekst dat ik de clou er niet meer uit kon halen. Hoe dan ook, iedereen die iets probeert, op welke manier dan ook, die ben ik dankbaar.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-24 15:56

anjali schreef:
Ik begrijp niet waar de boven geplaatste teksten op slaan. Misschien over iets van vergoedingen ? Die te laag zijn? Maar door dit hele lange verhaal wordt er geen enkel dier gered van de kaken van wolven.

Wat ik eruit begrijp (ik heb niet al haar vragen gelezen, wel het 1e stuk) is dat het hier gaat over het aantonen dat Bij12 zijn werk niet goed uitvoert, terwijl zij hiervoor wel zijn ingehuurd door de overheid. Bij12 keurt spreekwoordelijk het eigen vlees, en de ambtenaren die voor de overheid werken lijken dit niet na te trekken of te controleren of Bij12 wel kwaliteit levert en doet waarvoor het is ingehuurd. Volgens mij is ze nu vooral bezig met aantonen dat hun werk kwalitatief beneden peil is, en een aanname van mij is dat ze erop wil gaan aansturen dat er meer controle komt op het naleven van beloftes en contracten, of wellicht dat het contract tussen de overheid en Bij12 kan worden geschrapt. Omdat Bij12 het werk en de beloftes, waarvoor ze door de overheid worden betaald, niet waar maken, zeg maar.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-24 16:34

BIJ12 heeft 2 externe bureau's in dienst genomen voor het bepalen van schade aan vee en gewassen, die bureau's hebben ongetrainde mensen alleen op pad gestuurd om dat werk te doen. Althans dat is wat ik van het verhaal begrijp.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 07:20

Daarnaast weigert Bij12 nu al 3 jaar om dna profielen vrij te geven via WOB verzoeken. Vermoedelijk testen ze ook op hybridisatie vandaar dat compleet uit elkaar gerukte dieren stempel "hond" krijgen

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 08:38

Er staat sowieso teveel hond, ik geloof daar helemaal niks van. Denk inderdaad dat dit eerder hybriden zijn.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 08:45

Ze zijn behoorlijk wij van wc-eend.
En onafhankelijk geloof ik geen drol van. En Annemieke denk ik ook niet.
Ben blij dat ze er zo induikt.

Sowieso zijn bijna alle grote dieren hond of onbekend.
Nog nooit van zulke wonden gezien bij koeien en paarden de laatste 40 jaar, nu in wolven gebied wel en dan is het ineens geen wolf.
ja echt, dat kun je elk nadenkend mens toch niet wijs maken.
Dat werk alleen bij die sukkels die nog steeds roepen dat honden meer vee pakken van wolven, door die cijfertjes die ooit eens in de media zijn geworpen

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 09:27

Gisteren waren we in Ouwehands dierenpark, ik schrok er echt van hoe groot die wolven zijn. :oo Die hoop ik toch niet tegen te komen...

En als je dan ziet wat voor hekwerk daar omheen staat... Of zou dat zogenaamd voor de beren zijn. ;)

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 10:36

Elisa2 schreef:
Er staat sowieso teveel hond, ik geloof daar helemaal niks van. Denk inderdaad dat dit eerder hybriden zijn.

Als het hybriden zijn die zich als wolf gedragen (wat betreft het verscheuren van vee) dan gelden ze toch als wolf. Overigens werden of worden in de U.K. honden die schapen doden afgemaakt. Ze kunnen dan ook niet zeggen dat het zeldzame beschermde dieren zijn waar je je vee niet tegen mag beschermen. Overigens heb ik van het begin af aan gedacht dat er wel hond-wolf kruisingen zullen ontstaan. En dan geen kruisingen met poedeltjes en boomertjes, die zullen eerder opgevreten worden dan dat er mee gepaard zou worden.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 10:40

Citaat:
Als het hybriden zijn die zich als wolf gedragen (wat betreft het verscheuren van vee) dan gelden ze toch als wolf

Maar dat klopt dus niet.
Een zuivere wolf is een beschermd soort.
Een hybride niet.
Hybrides mogen dus bejaagd worden.

En zou wel eens kunnen zijn dat er dus heel veel bejaagd mogen worden.
Maar dat mag niemand weten natuurlijk...

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 11:40

Ja en hoe hou je die dan uit elkaar op het oog..

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 12:18

Oepsie, per ongeluk de verkeerde geschoten.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 12:19

en hoe erg is dat als hij dichtbij vee rond jengelt

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 12:53

Opname van gezenderde wolf in ‘t Haantje Dr.
Afbeelding
Afbeelding

Bron app meldingen wolven in Westerveld.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 13:16

DuoPenotti schreef:
en hoe erg is dat als hij dichtbij vee rond jengelt

Niet

criollo_yess

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 13:24

tienus63 schreef:
Opname van gezenderde wolf in ‘t Haantje Dr.
.

Dat is echt op een steenworp van ons vandaan -O- . Ik wist niet dat er hier gezenderde wolven rondlopen. Weet iemand daar misschien meer over?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 13:35

Ik heb vanmorgen gewandeld in de omgeving van de Mossel, tussen Ede en Otterlo. Heel veel wolvensporen gezien. Onderstaande pootafdruk waren sporen die ik over ruim 2 km op het pad kon volgen. Liepen in een rechte lijn. Zaten geen voetafdrukken van mensen bij. Had mijn eigen hond mee, haar pootafdruk is beduidend kleiner. Ik heb een middelgrote hond van rond de 23 kg.

Afbeelding