3heathcliff5 schreef:Leuk dat het veulen je zo aanspreekt kloesje. Ben 2 jaar geleden op dezelfde manier weer aan een eigen paard begonnen. Nog niet helemaal de ruimte om op dat moment die dagelijkse commitment aan te gaan, maar dat zeker wel hebben tegen de tijd dat de opfokperiode ophoudt.
Kan je het plekje in de opfok overnemen waar het veulen naartoe zou gaan en is dat een plek die jij ook goed vindt voor het veulen? Anders pas plussen en minnen afwegen, nadat je een goed plekje hebt gevonden. Nu nog een goede opfokplek voor een hengstveulen vinden kan bijna een onmogelijke opgave blijken. Zeker als je er een tijd uit bent geweest, wil je je veulen graag in kundige handen hebben zodat ze gezond opgroeien.
Zojuist te horen gekregen dat ik de plek in de opfok kan overnemen, ze wil het veulen er ook heen brengen, zodat hij samen met moeder die kant op kan, wat minder stress is voor hem.
Hij is al eens eerder op de trailer geweest ivm een stamboekkeuring.
Dus ook dat deel is getackeld.
Ik ken de opfok niet, maar de eigenaar heeft hier vaker paarden gehad en was hierover te spreken.
Een vriendin van mij krijgt later dit jaar een plek in de opfok vrij, daar zie ik hem graag staan, dat is voor mij een kwartier rijden.
Allemaal even laten bezinken