Harmonie in chaos vinden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-25 18:29

Ayasha schreef:
Manlief is vandaag op de merrie gestapt en na twee pogingen om te steigeren (wat haar tegen viel gezien mijn man het dubbel weegt) en toen vond ze het mooi geweest en liep ze. >;)
Nu heeft ze wel vanaf het begin meer een klik met mijn man dan met mij. Dus hij gaat haar een weekje rijden. Misschien kruip ik er nog op maar dat zien we nog wel. Manlief gaf wel toe dat ze echt wel ijzersterk is. :=

Oh dat is een mooie ontwikkeling. Misschien is het wel gewoon een merrie met voorkeur voor mannen haha. Die schijn je ook te hebben.

Joy blijft gewoon een knapperd. Zo leuk om hem te zien ontwikkelen!

Ayasha
Blogger

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-25 19:23

Ik vraag me af of mijn man niet gewoon de kracht in o.a. zijn benen en zit heeft om duidelijk te zijn en dat ze nu snapte wat ze moest. :(:)
We wisten dat ze sterk was, voor haar was ik een mug waarschijnlijk. :+ mijn man kon met momenten dat been er aan leggen en na twee keer reageerde ze. Maar ik (en ik niet alleen) zeg ook al wel van de eerste moment dat ze meer had met mijn man dan met mij.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-25 20:52

Oh, die merrie is een mannenpaard …
Typisch hoor, zo ken ik er wel meer…
Ben benieuwd hoe dat ontwikkelt!

Joy gaat lekker! Martingaal maakt groot verschil ja, en snap ik ergens wel. Er hangt toch wat “gewicht” aan die teugels en het bengelt ook.

Mijn Spanjaard zou dat ook absoluut niet appreciëren. Die is zo gevoelig. Ik reed vroeger op de sidepull maar madam vond die teugels teveel flapperen naast haar hoofd. Nu rijden we met teugels onder de kin en dat vindt ze goed. Pas nu ze stabieler in de aanleuning komt vindt ze teugels opzij ook oke-ish.

Dus wss net iets teveel beweeglijkheid rond zijn lijf?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-25 21:13

Ja ik weet wel dat we voor Rêve bv dat borsttuig en een andere vork hebben gekocht omdat die echt stikgek werd van de beweging. De huidige hapte Joy vroeger wel eens naar maar goed hij staat ook met de tennisbal in zijn mond… :=

Joy vandaag niet gereden. :o merrie lijkt een mannenpaard of gewoon een klik met mijn man… bij hem trok ze ook even omlaag maar mijn man krijgt ze niet uit het zadel getrokken dus na 1 keer was ze klaar daarmee. := ik kon me schrap zetten zoveel ik wilde, als ik niet een stuk los liet lag ik gewoon voor haar neus. :=

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:51

Nou lekker door manlief laten oppakken dan =:)

Je hebt de basis erop gezet met zijn hulp. Nu mag hij nog waf regeltjes gaan stellen van niet mensen uit het zadel trekken _/-\o_

Maarre… ben benieuwd wat die merrie gaat doen als ze minder getalenteerde ruiters op zich gaat krijgen… want volgens mij… is het een kaliber paard…. Waarmee je bij foute omgang hartstikke kapot blijft…

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:33

Dit zie je wel vaker bij dergelijke paarden. Eigenaars kunnen er geen weg mee. Ze raken toch ingereden, gaan terug nr de eigenaar en na x weken is het drama…

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:40

Duhelo schreef:
Dit zie je wel vaker bij dergelijke paarden. Eigenaars kunnen er geen weg mee. Ze raken toch ingereden, gaan terug nr de eigenaar en na x weken is het drama…

Ja en met een beetje pech krijgen zij de slechte naam dat ze een paard onbetrouwbaar hebben ingereden

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 18:22

Neon schreef:
Nou lekker door manlief laten oppakken dan =:)

Je hebt de basis erop gezet met zijn hulp. Nu mag hij nog waf regeltjes gaan stellen van niet mensen uit het zadel trekken _/-\o_

Maarre… ben benieuwd wat die merrie gaat doen als ze minder getalenteerde ruiters op zich gaat krijgen… want volgens mij… is het een kaliber paard…. Waarmee je bij foute omgang hartstikke kapot blijft…

Ik zou er iig géén onzekerdere ruiter dan ik op zetten. Ik zeg niet dat ik zo’n talent heb maar met mij is het al een trut. Iemand die onzekerder of minder snel is komt niet ver op haar vrees ik.

Ze heeft manlief ook een kopstoot gegeven vandaag en de empathie van mijn kant was laag zeg maar. :+ hoofdzakelijk omdat mijn Fysio net ze voor gevraagd had hoe in aan een blauw oog en een gezwollen oogkas kwam. :+

Dus ik heel droog: ‘komt aan eh?’ :+
Manlief: *wrijft aan kaak* ‘zag toch effe sterren’

Welkom in mijn wereld. _O- bij eentje heeft mijn been een half uur getinteld. :=

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:23

_O-

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:28

Merries :=
Tja ik ben een merrie liefhebster, weet niet waarom :D Maar ze heeft dus duidelijk zo haar voorkeuren! Hopelijk laat ze zich fijn doorrijden en kan de eigenaar ook fijn mee op weg. Maar t is er eentje met gebruiksaanwijzing zo te lezen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 19:30

Nou snel duiken is regel 1… _O-

Maar buiten dat we elkaar uitlachen zo lang we niet naar het ziekenhuis moeten houden we echt van elkaar. _O-