Wie gaat er op zoek naar een paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 18:30

Lukasje schreef:
Ik vrees dat we snel terug gefloten gaan worden door de mods wanneer hier stallen genoemd worden.

Ik snap dat niet de mods hebben liever dat je een compleet kapot paard koopt.
En bedonderd word.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 18:32

tita schreef:
Lukasje schreef:
Ik vrees dat we snel terug gefloten gaan worden door de mods wanneer hier stallen genoemd worden.

Ik snap dat niet de mods hebben liever dat je een compleet kapot paard koopt.
En bedonderd word.

Vind het ook vreemd dat je geen advertenties mag delen als het passend is voor iemand hier.

Dat je ze niet af mag kraken snap ik dan nog wel.

Aatrox

Re: Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 18:33

Ik denk dat het leuk zou zijn als we elkaar mogen helpen zoeken, ik snap dat we dan niet moeten spammen met linkjes ofzo maar af en toe is, hé :-)

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 18:35

Ja maar dat je mensen niet mag waarschuwen mag niet
Hoezo niet…echt waarom niet

De kranten, journaal mogen afzeiken, op FB mag je afzeiken, fox, forums maar hier….nee
Geen idee wat je wel mag…. Zelf niet je eigen paard aanprijzen

En laten we eerlijk zijn is veel fijner om via bokt aan je paard te komen dan via internet zoals MP SH
Ik heb mijn paard destijds ook via ik zoek topic op bokt gevonden

Sarabande een oude bokker stuurde mij een pb met foto nu was die merrie al in een topic langs gekomen met foto maar toen zocht ik nog nietn

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 19:19

@charmaine, probeer Ad Valk eens. Heeft ook regelmatig fijne dieren staan en soms zelfs onder de 15k. Maar dan wel net of nog niet zadelmak.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 19:34

Padoertje schreef:
@charmaine, probeer Ad Valk eens. Heeft ook regelmatig fijne dieren staan en soms zelfs onder de 15k. Maar dan wel net of nog niet zadelmak.

Dat zou ik dan weer niet doen :P

Charmaine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 19:41

Ad Valk zit toch vooral in de dressuurpaarden? Denk dat de kans dat ik daar een brave nuchtere allrounder vind die ook nog een B/L-parcours kan gaan springen niet zo groot is?
Ik hoop dat ik niet op een groen paard hoef uit te komen....Wil nu gewoon heeel graag 'opstappen en wegrijden' op een paard wat al wat kilometers gemaakt heeft. Óf echt bewezen uberbraaf is...

Ik speel met het idee om een tripje naar Ierland te gaan maken. Maar dan moet het natuurlijk wel opwegen tegen de prijzen die we hier voor ID's/ISH's moeten betalen. Op één of andere manier trekken die me erg aan op t moment en trekken de sensibele dressuurgefokte KWPN-ers me een stuk minder...Denk dat ik weer terug naar mijn roots wil, dus een springgefokte waar ik ook mee kan dressuren ;-)

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 19:43

Charmaine schreef:
Ad Valk zit toch vooral in de dressuurpaarden? Denk dat de kans dat ik daar een brave nuchtere allrounder vind die ook nog een B/L-parcours kan gaan springen niet zo groot is?
Ik hoop dat ik niet op een groen paard hoef uit te komen....Wil nu gewoon heeel graag 'opstappen en wegrijden' op een paard wat al wat kilometers gemaakt heeft. Óf echt bewezen uberbraaf is...

Ik speel met het idee om een tripje naar Ierland te gaan maken. Maar dan moet het natuurlijk wel opwegen tegen de prijzen die we hier voor ID's/ISH's moeten betalen. Op één of andere manier trekken die me erg aan op t moment en trekken de sensibele dressuurgefokte KWPN-ers me een stuk minder...Denk dat ik weer terug naar mijn roots wil, dus een springgefokte waar ik ook mee kan dressuren ;-)

Oh ja, je wilde een Ier

Kimberly_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 19:49

Aatrox schreef:
Ik denk dat het leuk zou zijn als we elkaar mogen helpen zoeken, ik snap dat we dan niet moeten spammen met linkjes ofzo maar af en toe is, hé :-)

Nou inderdaad want het is zo lastig om betrouwbare verkoper te vinden

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 19:54

Charmaine schreef:

In Duitsland zit toch een importeur van Ierse paarden? Daar liggen de prijzen lager dan in Nederland.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 19:57

Ik denk dat je best wel een stal mag noemen waar je zelf echt een paard hebt gekocht en het een fijne ervaring was...
Ervaringen uit eerste hand mogen doorgaand wel.

Charmaine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 19:58

Nou dat idd, de zoektocht is al zo moeilijk....
Of niet alleen met fijne stallen, maar ook als je er 1 online hebt gezien of bezichtigd, wat dan niet wat voor jou is, maar bijv wel in het zoekplaatje van iemand hier zou passen?

@Lieser, die in Vossheide bedoel je? Gaat mij er ook om dat je dan ook rechtstreeks bij de fokker/stal in Ierland koopt en er niet nog een tussenhandelaar of importeur tussen zit die er ook nog aan moet verdienen ;-) Maar dan moet de prijs daar in Ierland, plus transportkosten, wel opwegen natuurlijk. Verblijfskosten tel ik dan maar ff niet mee, is dan gewoon een weekendje weg ;-)
Laatst bijgewerkt door Charmaine op 01-01-22 19:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 19:59

Zelf ben ik een keer bij L v d M geweest. Haar vond ik aardig, eerlijk en oprecht over komen. Zij durfde mij ook anders te laten kijken. Dus niet kiezen voor die leuke bonte maar voor de lelijke die wél doodbraaf was. Ze deed ook niet geheimzinnig over de afkomst van haar paarden. Het was vooral import volgens mij. Maar ik ben wel een lastige koper. De bouw moet ook nagenoeg perfect zijn in mijn ogen. Zelf heb ik een prachtig paard gehad. Bij twee jongens uit Friesland vandaan, een stel. Heel toffe jongens. Deze heb ik doorgereden met een maatje van stal en toch doorverkocht omdat hij nog wat te jong en groot was voor mij. Ik kreeg er de bibbers van met rijden zo hoog. Dat was eigenlijk in mijn ogen het perfecte paard. Superlief, superbraaf, liep echt heel leuk. Had wel in de hand een iets betere opvoeding nodig nog. Dat hij wat ouder werd had ik daar wat moeite mee. Het is nu een geliefde allrounder waar iedereen mee weg rijdt. Hij is na verkoop 2x doorverkocht en ik heb nog steeds de mogelijkheid hem op te zoeken. Hij heeft het nu goed en voor mij graag een maatje kleiner max 165 hoog. Dat paard heb ik toen met hulp van iemand gekocht. Haar betaalde ik daar ook voor. Een echte 'zakelijke' paardenkenner. Zij kon enorm goed onderhandelen en heeft veel gezien in de paardenwereld.

Charmaine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 20:01

Ik heb haar toevallig recent gesproken via FB. Zij handelt niet meer toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 20:01

Wat ikzelf heel vervelend vind is om berichtjes te krijgen met: "Nee deze hebben we niet meer, maar we hebben meer leuke paarden." Klik op..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 20:02

Charmaine schreef:
Ik heb haar toevallig recent gesproken via FB. Zij handelt niet meer toch?

O, dat weet ik niet. Ben daar jaren geleden een keer geweest, dus zou kunnen.

Aatrox

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 20:07

Nouja inderdaad, als wij ergens zijn gaan kijken en het is niet voor onszelf maar misschien wel voor iemand anders in het topic wat, dan heb je een ervaring uit de eerste hand, via het internet is zo'n verkoper met paard toch heel anders dan dat je beide in persoon hebt gezien..

Wij gaan morgen net over de grens in Duitsland kijken, fingers crossed.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 20:13

Evamarie schreef:
Wat ikzelf heel vervelend vind is om berichtjes te krijgen met: "Nee deze hebben we niet meer, maar we hebben meer leuke paarden." Klik op..

Dat vind ik niet zo gek, zo lang ze maar niet aankomen met een leuke 11 jarige hengst die L springen is terwijl je op zoek bent naar een groene dressuurmerrie ofzo :P :')

Kimberly_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 20:42

Aatrox schreef:
Nouja inderdaad, als wij ergens zijn gaan kijken en het is niet voor onszelf maar misschien wel voor iemand anders in het topic wat, dan heb je een ervaring uit de eerste hand, via het internet is zo'n verkoper met paard toch heel anders dan dat je beide in persoon hebt gezien..

Wij gaan morgen net over de grens in Duitsland kijken, fingers crossed.

Nou dat zou inderdaad fijn zijn, zo heb ik pas met PB iemand een advertentie van een paard gestuurd en die gaat ze waarschijnlijk kopen ook. Nou zoek ik wel weer specifiek in een groep die iedereen wil alleen het dressuur niveau hoeft van mij echt niet verder dan L

mamabird

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 20:44

Iedereen de beste wensen!
Wij zijn het jaar maar meteen begonnen met het kijken naar 2 jachtpaarden. Helaas klikte mijn favoriet niet heel lekker met mijn dochter (hij was ook wel echt een slag te groot en teveel paard voor haar). Maar de optie jachtpaard hou ik zeker open! De andere was top voor recreatie, maar mijn dressuurhart wil toch echt net iets meer dan wat deze had. Wel een enorme lieverd.
Morgen weer op pad….

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 20:53

Charmaine schreef:

Ik trek ook erg naar de ID momenteel. Zitten ook in NL we wat stallen die er geregeld leuke hebben

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 21:54

kyrkelover schreef:
Er staat een 8 jarige volbloed ruin op marktplaats die wellicht wel aan je eisen voldoet. Ken het paard en gaat hier iedere dag zowel alleen als met andere paarden, in het licht en in het stikdonker, dwars door het dorp. Buitenrijden, zwemmen, een sprongetje ed alles is er al mee gedaan. Dit als je dus buiten de criollo wil kijken.

Vandaag bij eerste mensen die kwamen kijken verkocht en is dus niet meer beschikbaar.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 22:15

Moderatoropmerking:
Dit bericht voldoet niet aan de aanwijzingen in de OP en is daarom verwijderd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 22:32

Moderatoropmerking:
Dit bericht voldoet is een reactie op een reeds verwijderd bericht en is daarom verwijderd

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 22:43

Moderatoropmerking:
Dit bericht is een reactie op een reeds verwijderd bericht en is daarom verwijderd