Wolf, Nl, Be, Du

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 15:02

pillow schreef:
Maar ze worden wel bijgevoerd.

Maar niet genoeg

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 15:03

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 15:10

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 15:12

Het is dat het zo triest is, anders kon je lachen om zo'n stom idee....

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 15:12

Sanet schreef:
knollentuin schreef:
https://www.gelderlander.nl/binnenland/ ... ~a32c0938/
Iemand dit belachelijke idee al opgemerkt?

Arme beestjes…

Ze worden letterlijk voor de wolven gegooid.

Spaanse ezels en Moefflons. Misschien beide gewoon niet meer op de Veluwe.. zijn tenslotte niet inheems en voor die inheemse ander een geweer of verdovingspijl en op transport.

mce

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 15:13

mag toch wel hopen dat het twee mannen of twee vrouwen zijn, anders zitten wet straks weer met een overschot aan ezels

josien_m_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 15:14

knollentuin schreef:
Zoals de anderen al melden, met een hek erom heb je geen natuur, dan heb je zorgplicht

Natuurlijk is met een hek eromheen er nog steeds natuur! Waar zorgplicht begint of eindigt, is een logische vraag, maar dat staat los van natuur die zich gewoon door hekken heen gedraagt als natuur.

Skessa_

mce schreef:
mag toch wel hopen dat het twee mannen of twee vrouwen zijn, anders zitten wet straks weer met een overschot aan ezels

Het zijn een hengst en een ruin. Maar ook muildieren, die kunnen zich toch niet meer voortplanten?

DuoPenotti

Ik mag hopen dat iemand zegt dat het een knettergek idee is en dat het niet door gaat

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 15:15

mce schreef:

Denk niet dat eventuele veulens het overleven

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 15:17

josien_m_ schreef:
knollentuin schreef:
Zoals de anderen al melden, met een hek erom heb je geen natuur, dan heb je zorgplicht

Natuurlijk is met een hek eromheen er nog steeds natuur! Waar zorgplicht begint of eindigt, is een logische vraag, maar dat staat los van natuur die zich gewoon door hekken heen gedraagt als natuur.

Ja? Misschien de viervoeters dat even vertellen, die zien dat denk ik toch anders.
Natuur met een hek er om, is een park, niet meer niet minder.

mce

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 15:20

Skessa_ schreef:
mce schreef:

Het zijn een hengst en een ruin. Maar ook muildieren, die kunnen zich toch niet meer voortplanten?

gelukkig _/-\o_

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 15:36

josien_m_ schreef:
knollentuin schreef:

Kul, door hekken begrenst is geen natuur in de juiste zin van het woord. Het is een luxe grote omheinde dierentuin/reservaat. De hekken voorkomen volledig natuurlijk gedrag. En dus komt zorgplicht om de hoek kijken.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 16:04

Dan hadden ze beter merrie ezels neer kunnen zetten. Vergis je niet, (wilde) ezels zijn niet mals voor hun tegenstanders. Ik heb filmpjes gezien waar 1 ezel 2 honden af maakte en ook toen ze al dood waren nog door ging met bijten en schoppen tegen de kadavers. Ook een ezel die een jakhals af maakte. Ik was verbijsterd want dat was gruwelijk om te zien. Hij bleef dat beest heen en weer schudden tot die dood was.
Maar dat waren geen lieve handmakke ezeltjes denk ik...

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 16:05

Zoals ik al eerder gezegd heb, heb ik niets anders te zeggen over OVP dan dat het geen rewilding is, noch natuur aangezien er een hek omheen staat. Punt.

Voor wat betreft de biodiversiteit, ik heb ook hetzelfde standpunt als jullie. ECHTER ik SNAP de theorie achter de biodiversiteit. Dat snapt SusanH niet en daar was mijn reactie op.
De voortplanting van de mens bekritiseren zoals DuoPenotti stelt, waag ik mij niet aan. Dat is iets wat niet tegen te gaan is, noch iets wat aan mij is om over te zeggen. De aarde is immers niet alleen van en voor mij. Maar de roofbouw op de aarde is duidelijk en daar heeft de mens de grootste schuld aan. Dus daar komt de biodiversiteit en haar ecosysteem. Die theorie snap ik. Als de orka gaat overheersen in de oceanen komt dat ook niet ten goede van alle wateren. Dus heeft de aarde daar een prachtig en machtig mooi biodiversiteit voor bedacht. Alleen heeft de aarde geen rekening gehouden met de mensheid en nu is het aan ons om zo goed en zo kwaad ons best te doen om ervoor te zorgen dat het ecosysteem blijft bestaan, met alles wat ons gegeven is om er alles aan te doen dat dat overeind blijft.

anca

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 16:07

Popstra schreef:
Dan hadden ze beter merrie ezels neer kunnen zetten. Vergis je niet, (wilde) ezels zijn niet mals voor hun tegenstanders. Ik heb filmpjes gezien waar 1 ezel 2 honden af maakte en ook toen ze al dood waren nog door ging met bijten en schoppen tegen de kadavers. Ook een ezel die een jakhals af maakte. Ik was verbijsterd want dat was gruwelijk om te zien. Hij bleef dat beest heen en weer schudden tot die dood was.

Er zijn op fb al meerdere filmpjes over gedode ezels. Dus ik snap deze actie echt niet. Dit is gewoon vechten tegen de bierkaai. Weg met de wolf hier in nederland

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 16:10

Popstra schreef:

nou STEL dat dit gebeurd en er wordt een wolf zo toegetakeld en gedood, dan moeten de ezels natuurlijk weer weg :=
Maar denk eerder dat het andersom is en de ezels straks ook gewoon weg zijn.

Hoe gaat dat trouwens? Blijven die ezels dan in de buurt lopen van de moeflons? waarom zouden ze dat doen?

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 16:14

Spaanse muilezels die hopelijk van dieren komen die dit werk al doen. Snap de gok, zeker samen met begrazing, maar of ze inderdaad effectief zijn? Het kan, muildieren hebben wel meer dode roofdieren op hun naam staan.

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 16:20

tamary schreef:
Spaanse muilezels die hopelijk van dieren komen die dit werk al doen. Snap de gok, zeker samen met begrazing, maar of ze inderdaad effectief zijn? Het kan, muildieren hebben wel meer dode roofdieren op hun naam staan.

Waarom zouden we dit soort horror scènes willen ? Waarom zouden muildieren moeten vechten voor hun leven, en zelf gewond raken, of wolven kapot trappen ? Vreemd om met dit soort rewilding praktijken te gaan meedenken,

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 16:28

sterregoud schreef:
tamary schreef:

Waarom zouden we dit soort horror scènes willen ? Waarom zouden muildieren moeten vechten voor hun leven, en zelf gewond raken, of wolven kapot trappen ? Vreemd om met dit soort rewilding praktijken te gaan meedenken,

Niet, maar als schieten niet mag kom je ergens klem te zitten.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 16:30

Muildier of muilezel is geen ezel!!

Beetje hetzelfde soort 'oplossing' als kbh, je verplaatst het probleem naar een andere diersoort.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 16:37

sterregoud schreef:
tamary schreef:

Precies
Bewakings honden voor honden gevechten.
Ezels voor nare toestanden.
Gaan we de hunger games invoeren of Zo?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 17:20

pillow schreef:
Maar ze worden wel bijgevoerd.

´Natuurlijk´ _O- _O-

Door het hek rond de OVP verandert álles. Helaas is het hek een een noodzaak omdat rondlopende grote grazers wat vervelend zijn voor het verkeer en hun eetgedrag ... euhmmmm ... her-ingerichte parken en tuinen geeft.

Kortom een ´natuur´park wat beheerd moet worden door de mens door én het hek én ontbreken van natuurlijke vijanden zoals de wolf en beer bv.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 17:44

Kaja schreef:
Dan snap je niet wat biodiversiteit inhoud.

Dat snap ik heel goed hoor. Ik geloof alleen niet in dat verhaal waarmee de pro wolf lobby steeds mee schermt.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 18:01