Monique1963 schreef:Beckie schreef:Ook ik wens jullie een gelukkig 2023. En al reageer ik niet zo vaak, ook ik kijk met plezier jullie filmpjes.
Mijn lief zou ook zo naar Frankrijk verhuizen, alleen ben ik nog niet helemaal toe aan die stap.
Hi Beckie, dank voor je wensen, eensgelijks. Fijn dat je onze filmpjes nog steeds met plezier kijkt.
Kijkt je lief ook de filmpjes? En wat zou je lief willen in Frankrijk, qua huis en inkomen? En waarom ben jij nog niet toe aan Frankrijk?
De taal? Is steeds minder een probleem, zeker bij medische dingen. Je kunt in de super- en bouwmarkten veel tweetalige dingen vinden en meer dan bonjour hoef je er ook niet te kunnen. Voor alle papierwinkeltoestanden zijn er Nederlanders die je online kunnen helpen.
Familie die achterblijft? Facetimen is ideaal en met alle sociale media heb je meer contact met de achterban dan ooit tevoren.
Kinderen? Groot avontuur en je kunt ze in Frankrijk vaak meer bieden dan in NL.
Het is voor ons het beste dat we ooit hebben kunnen besluiten en we waren 35 toen we hiernaartoe verhuisden. Het leven is op het platteland een stuk rustiger dan in NL en we vinden Frankrijk op veel vlakken (zeker huizen en grond) nog steeds enorm goed betaalbaar vergeleken bij NL.
Hai Monique, als hij toevallig langsloopt dan kijkt hij even mee, maar verder niet. Hij is ook niet van de paarden, maar van het wielrennen. En o.a. daarom zou hij graag naar (zuid) Frankrijk vertrekken. Lekker fietsen (in de bergen) en al in het vroege voorjaar mooi weer. Het emigreren zelf zou ik niet zo tegen op zien, lijkt me best een mooi avontuur. En de rust en ruimte lijken me ook heerlijk. Alleen zijn de zomers in Zuid-Frankrijk me eigenlijk te warm, doe mij maar de Vogezen ofzo.

Maar wat ga ik doen in Frankrijk? Ik ben nu docent op een middelbare school en vind die drukte in mijn werk en het deel uitmaken van een gemeenschap wel echt leuk. Om daarna wel weer snel terug te keren in de rust van ons eigen huis, want in mijn vrije tijd ben ik erg gesteld op mijn privacy. Ik zou dus ook geen B&B of iets dergelijks willen. Maar hoe lekker ik het ook vind om in mijn vrije tijd met m'n paard te rommelen en in en om het huis bezig te zijn, ik zou m'n werk nog niet willen missen. Mijn Frans is niet goed genoeg om voor de klas te staan en ik ben nou ook niet zo'n talenwonder dat ik dat lekker snel onder de knie zal hebben.
Daarnaast is mijn familie echt heel klein, dus als ik dan ook nog verder weg ga wonen voelt het toch een beetje alsof ik ze in de steek laat.