Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Eef_Bam schreef:Ik zou inderdaad zelf nooit opgestapt zijn en alleen gaan buitenrijden op een vreemd paard zo, en het ook iedereen afraden ivm de veiligheid. Maar het is nu eenmaal gebeurd en het paard heeft zich blijkbaar perfect gedragen, precies was ze zoekt volgens mij. Dus zou zeker nog een tweede keer terug gaan en een keuring inplannen.
oji schreef:Call me crazy, maar ik vind de betrouwbaarheid van de verkopende handelaar juist wel heel belangrijk.
En handelaren die je zonder enig voorrijden, zonder dat ze jou kennen je met een paard dat ze ook amper kennen zo het bos alleen insturen, dat zijn in mijn ogen geen betrouwbare handelaren. Dan ook nog wetende dat dit om een spanjaard gaat, dus waarschijnlijk import. Wie zegt dat de rest van het verhaal klopt, dat het paspoort klopt, dat dat wat hij verteld over de gezondheid klopt? Misschien is ie zo braaf omdat hij al 25 jaar is en er nog goed voor zijn leeftijd uitziet.
Ik zeg niet dat je het niet moet doen, maar wel dat je zeer waakzaam moet zijn en zeker naast keuring met goed op de foto zetten, ook bloed laten trekken en check op leeftijd, paspoort en de hele sjabam.
Of hij moet in een prijsklasse vallen dat je denkt, nou we zien het wel en we zien wel hoe lang we er mee doen.
_Tarzan schreef:Anjali, hadden ze mij dit verteld had ik er waarschijnlijk ook minder ontspannen opgezeten hoor![]()
Degene die mij haar gaf zei dat ze het gewend was, de verkoper zei achteraf dus dat ze nog nooit alleen buiten waren geweest met haar![]()
Maargoed ze was heel braaf en eerlijk en daar ging het mij om!
Alja schreef:Nu ken ik Tarzan niet persoonlijk maar ze komt op mij over als toch een iets angstige ruiter en ik zou dan echt als advies geven, koop particulier en ook waar er meer over de geschiedenis komt te weten… is.
ikke schreef:Eef_Bam schreef:Ik zou inderdaad zelf nooit opgestapt zijn en alleen gaan buitenrijden op een vreemd paard zo, en het ook iedereen afraden ivm de veiligheid. Maar het is nu eenmaal gebeurd en het paard heeft zich blijkbaar perfect gedragen, precies was ze zoekt volgens mij. Dus zou zeker nog een tweede keer terug gaan en een keuring inplannen.
Er zijn mensen die paarden beter kunnen lezen dan anderen.
Mijn vorige was de tweede dag bij mij, eerste keer in dat bos en ben er zonder zadel aan een halster op gestapt en door het bos gereden. Sommige paarden vertellen je dat dat kan.....
_Tarzan schreef:Dat ik niet zo’n zekere ruiter ben wil niet zeggen dat ik een slechte ruiter ben. Ik heb een prima zit en kan ook echt wel wat uitzitten en weet ook wat ik moet doen als ze iets zou doen.
Ze oogde braaf en werd als doodbraaf geadverteerd dus zag er geen gevaar in. Vriendin had dr vast en als ik ook maar een klein beetje twijfel zou hebben was ik afgestapt en omgedraaid. Na het eerste ‘enge obstakel’ wist ik genoeg en hebben we haar los geklikt.
Misschien hadden anderen het anders gedaan, maar ik was er tevreden mee zodat ik haar ook alleen kon uittesten, want eerlijk is eerlijk als ik er een koop dan zal deze toch echt alleen op stap moeten kunnen.
Dat Fuego in eerste instantie geen match was lag niet aan het paard maar aan de angst van mij die ik had voor andere paarden na het verlies van m’n maatje. Maar met Fuego is het uiteindelijk helemaal goed gekomen, een betere match is er niet. En dat Rambo helaas na een jaar geen match lijkt kan ik ook niks aan doen.
ikke schreef:Earth schreef:Ik vind het dubbel, enerzijds is het fijn dat ie braaf is, anderzijds zou ik niet de gok durven nemen. Met de angst dat er straks toch wat mis blijkt te zijn.
Goh en waarom zou je dan een paard keuren??
Toch om uit te sluiten dat er iets zit wat je aan de buitenkant niet kunt zien?
_Tarzan schreef:Nouvel schreef:Ga je de merrie ook kopen of nog een keer kijken eerst?
Fuego stond vandaag heel slecht ineens dus had even andere dingen om over na te denken.
Ga geen overhaaste beslissing maken dus wil er eerst goed over nadenken.
oji schreef:Call me crazy, maar ik vind de betrouwbaarheid van de verkopende handelaar juist wel heel belangrijk.
En handelaren die je zonder enig voorrijden, zonder dat ze jou kennen je met een paard dat ze ook amper kennen zo het bos alleen insturen, dat zijn in mijn ogen geen betrouwbare handelaren. Dan ook nog wetende dat dit om een spanjaard gaat, dus waarschijnlijk import. Wie zegt dat de rest van het verhaal klopt, dat het paspoort klopt, dat dat wat hij verteld over de gezondheid klopt? Misschien is ie zo braaf omdat hij al 25 jaar is en er nog goed voor zijn leeftijd uitziet.
Ik zeg niet dat je het niet moet doen, maar wel dat je zeer waakzaam moet zijn en zeker naast keuring met goed op de foto zetten, ook bloed laten trekken en check op leeftijd, paspoort en de hele sjabam.
Of hij moet in een prijsklasse vallen dat je denkt, nou we zien het wel en we zien wel hoe lang we er mee doen.