Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
speurneusc schreef:miss beter de stemhulpen veel beter bevestigen en dat later samenvoegen bij beenhulp, in de western gebruiken we been ook niet bij elke stap alleen zals commando
Maar haar manier van reageren is niet ‘rustig’…. Naar voren slaan in het steigeren heb ik Rêve nog nooit weten doen. Het zo slaan met die voorbenen als je wil uit stappen is nog zo iets dat ik niet ‘standaard gedrag’ noem. Het uithalen naar mijn man aan de longe bv zonder waarschuwing om maar iets te noemen is niet heel standaard gedrag. 
totaal geen onbalans. Moet zien te rijden met fluwelen handschoenen omdat alles dat te hard door komt naar haar zin een tegen reactie op levert die in haar hoofd geheel terecht is. 

Hannanas schreef:Ik vind zo’n casus als deze merrie altijd facinerend. Leuk om te puzzelen. Ik ken dit typische gedrag bij merries met blaas en/of eierstok problemen. Zeker specifiek in combi met dat rare boze/agressieve en het niet op been reagerend bevriezen en stijgeren. Is er al een interne echo geweest en is de urine nagekeken?
sorry
berichten 4 keer lezen en nog niet weten wat ik gelezen had.
fleurtjeuh schreef:Oh joh, ik dacht dat ze binnenstebuiten gekeerd was. Geen idee waar ik dat vandaan heb, denk een aanname van mij
Hannanas schreef:Ja dat is een lastige situatie! Ik hoop dat je heel ver met haar komt, dat gun je zo’n dier zo.
Ayasha schreef:fleurtjeuh schreef:Oh joh, ik dacht dat ze binnenstebuiten gekeerd was. Geen idee waar ik dat vandaan heb, denk een aanname van mij
Joy is binnenste buiten gekeerd. Deze merrie heeft wel een medische achtergrond maar niks gelinkt aan rugklachten oid. Misschien omdat ik gezegd heb dat er een medische achtergrond is waar we rekening mee moeten houden? Die heeft niets of iig heel weinig te maken met het rijden.
kort stukje. Morgen hoop ik nog energie over te hebben om hem ook te rijden. De martingaal begon mij te ergeren dus die uit gelaten en hij trok er terug veel meer zelf aan. Ook in draf trouwens. Hij voelde ook veel losser. Zal morgen wel zien of hij de martingaal ook beu was of dat het toeval was. 

fleurtjeuh schreef:Als ik dit zo zie en hij normaliter ook niet op gekke momenten zijn rug eruit drukt en z'n hoofd omhoog gooit, zou ik die martingaal eraf laten.
Hij is nog wel zoekende naar de balans en hoofdhouding in draf, maar in dit stukje zie ik hem niet met z'n hoofd gooien of een impressie van een giraf doen
Voor het mooie zou hij in die eerste draf overgang vanuit stap het bit wat meer mogen aannemen en de hals verlengen, maar verder ziet het er vrij stabiel uit!
En zoals altijd heel vriendelijk gereden
das Joy zijn variant van ‘ik heb energie!’
is ook een beetje mijn schuld dat ik daar niet echt kordater op ben.
meestal rol ik met mijn ogen maar dat voelt hij niet natuurlijk.

Mars schreef:Eerste stukje galop zie je hem ook een beetje zoeken met zijn balans maar wat later rolt ie er steeds beter in! Hoe is het
nu met de hengsten buien? Hij oog wel wat meer gefocust op jou vergeleken met enige tijd terug toen ie meer beziy was met de omgeving

fleurtjeuh schreef:Toch een beetje kordater op zijn dan denk ik
Want hij piept zich nu een beetje achter het bit ook en drukt zich op waardoor hij niet opbolt van achter en z'n onderbeen kan onder treden.
Ik denk 10% kordater zijn dan heb je 50% vooruitgang te pakken
gustxbill was er even en ik heb letterlijk gezegd dat het even genieten was om eentje te rijden die me niet actief probeert te verwonden, 

maar hij gaat mijn schrale kont niet waarderen vrees ik.
lor1_1984 schreef:Kan het zijn dat de martingaal net wat meer druk op de teugels geeft waardoor Joy wat afgeremd wordt of dat gevoel associeert met een constante ophouding?
Gewoon een mijmering van mijn kant hoor.
fleurtjeuh schreef:Ik denk dat Joy gevoelig genoeg is dat t 'rammelen' van de martingaal en de ringen om de teugels genoeg verstorend kan zijn om hem uit z'n focus te halen.
En door de afleiding 'vergeet' hij attent op jou te reageren

Mars schreef:Fysiek heeft die martingaal misschien niet zoveel invloed, zeker niet met hoe vriendelijk jij al rijdt. Maar mentaal kan het best als flinke stap voelen voor beiden als ie ineens weg is. Geeft een goed gevoel als ie zo lekker rond komt zonder dat steuntje en wellicht voelt hij dat ook zo aan en vertaalt dat in zijn lopen.