Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

HiFive5

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 10:49

Ik voeg direct de daad bij het woord :-)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 11:12

Ik ken zat verkopers die niks met berichten kunnen, omdat ze er zo enorm veel krijgen. Als je dan kijkt welk deel serieus is is dat heel klein en verspillen ze een hoop tijd en energie aan berichten sturen naar mensen die toch nooit serieus waren. Helemaal als je kijkt wat sommige mensen nog allemaal als extra's vragen qua filmpjes. Terwijl er in de advertentie gewoon nette duidelijke foto's zitten en een film met 3 gangen en eventueel een parcours als ze kunnen springen. Voor het opzadelen, een buitenrit, reactie op a b en c kom je maar gewoon kijken ipv alles van te voren op film willen. :')
Die maken dus alleen afspraken per telefoon. En ja, ook hier gaat dat ten koste van de serieuze kopers die een berichtje sturen, maar ik zou hetzelfde doen. Vind zelf als koper telefonisch ook prettiger, kan ik meteen alles vragen en afspraak maken en heb je direct reactie. Het kan heel veel zeggen hoe dingen beantwoord worden

GraceZarif

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 21:01

Waarom staat er op de Facebook advertenties niet meteen het aantal wortels (of een indicatie ervan) en de locatie (of een regio). Iedereen onder de advertentie vraagt erom en dan krijgt iedereen een Pb… je kunt ook doorklikken naar het profiel van de adverteerder en dan kun je vaak wel globaal de provincie vinden. Is het ivm privacy ofzo

evilginger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 21:06

GraceZarif schreef:
Waarom staat er op de Facebook advertenties niet meteen het aantal wortels (of een indicatie ervan) en de locatie (of een regio). Iedereen onder de advertentie vraagt erom en dan krijgt iedereen een Pb… je kunt ook doorklikken naar het profiel van de adverteerder en dan kun je vaak wel globaal de provincie vinden. Is het ivm privacy ofzo

Vraag ik mij ook regelmatig af, zeker locatie. Soms zie ik exact wat ik zoek, vraag ik de locatie en blijkt die ergens in Noord Nederland te staan terwijl ik in centraal Vlaanderen woon. Locatie erbij zetten had mij sowieso wat hoop bespaart

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-23 09:43

Aantal wortels?

evilginger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-23 10:03

Sintara schreef:
Aantal wortels?

Op facebook mogen geen levende dieren verkocht worden, dus mag er geen prijs bij staan. Vandaar de wortels, 1 wortel staat voor 1000 euro, een appeltje voor 500

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-23 16:06

Nou, ben gaan kijken, was een beetje miscommunicatie dus er was niemand die tijd had om mee te gaan dus heb paard en zadel gekregen en mocht een rondje naar buiten :')

Dus met vriendin die mee was naar buiten en was wel hartstikke braaf, wakker maar braaf, voelde heel vertrouwd en trouw aan de ruiter.

Alleen klopt de advertentie niet helemaal met wat degene vandaag zei :+ Ze was pas 3 maanden hier en was achteraf gezien dus eigenlijk nog niet alleen buiten uitgeprobeerd, ik zo oh nou ze was hartstikke braaf _O-

Dus ga het even laten bezinken!

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-23 16:07

Oh nou gelukkig is dat goed afgelopen := Niet heel netjes verder :=

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-23 16:35

Opzich wel fijn aangezien dat wel is waarvoor ik haar wil kopen dus kon wel goed uitproberen zo op deze manier alleen een beetje rare manier ja _O-

Ze was hartstikke braaf hoor anders was ik niet eens opgestapt en ze zat echt als een luie stoel, echt heerlijk paardje wel voor buitenritten, eigenlijk wel wat ik zoek alleen even over nadenken omdat hun verhaal en advertentie niet bepaald kloppen ..

Kim_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-23 17:42

Vind het heel raar dat je gelijk paard meekrijgt en naar buiten mag. Wat nou als er iets zou gebeuren onderweg, of je bijv niet meer terug zou komen. Persoonlijk zou ik zelf ook niet opgestapt zijn en naar buiten gegaan. Ik zou eerst een paard willen leren kennen in een bak alvorens we naar buiten vertrekken.

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-23 17:43

Eind goed al goed ondanks rare verhaal!

Als je het ziet zitten dan gewoon nog eens terug gaan om in de bak te rijden, kijken of die daar ook braaf is.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-23 18:09

_Tarzan schreef:
Opzich wel fijn aangezien dat wel is waarvoor ik haar wil kopen dus kon wel goed uitproberen zo op deze manier alleen een beetje rare manier ja _O-

Ze was hartstikke braaf hoor anders was ik niet eens opgestapt en ze zat echt als een luie stoel, echt heerlijk paardje wel voor buitenritten, eigenlijk wel wat ik zoek alleen even over nadenken omdat hun verhaal en advertentie niet bepaald kloppen ..

Joh, mijn tip: ros dat paard door de keuring en neem mee!

Laat de rest aan de azijnpissers....

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-23 18:13

Ik had het nummer van die mensen en was al eens bij hun geweest. Ergens wel fijn dat er geen voorbereiding was, kun je goed zien hoe het paard echt is ;)

Ik ga er even over nadenken!

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-23 18:33

ikke schreef:
_Tarzan schreef:

En ik zou hem juist laten staan
Rare gang van zaken

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-23 18:37

Ja idd ik ging er ook niet meer terug.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-23 18:38

Ach ja zo kocht ik er ooit 1 waar de stalruiter niet op durfde. Bij mij doodbraaf _O- Dat was echt t meest gekke ooit.

Ik ben t wel met ikke eens als paard zo braaf is, zou gewoon nog keer gaan. Bij handelaar?

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-23 18:59

Beetje gek was het wel ja maar ergens ook ideaal zonder invloed van de verkoper.

Ik ga er even over nadenken. Ze zat echt als een luie stoel en was wel echt braaf in ieder geval :D

Edit: wel een handelaar ja. Ze staat ‘in opdracht’ te koop en bleek vandaag pas 3 maanden hier te zijn (komt uit Spanje) dus wel wat raar verhaal.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-23 19:14

ikke schreef:
_Tarzan schreef:

Lijkt mij ook een fijn paard! Ik heb ook eens gehad dat ik bij een paard ging kijken en er was niemand om hem voor te rijden en geen bak.Ze trokken hem uit de wei waar hij alleen in stond, deden er tuig op en zeiden tegen mij: ga maar buiten rijden! Ik dacht dat dat paard dat daar gewend zou zijn en de omgeving zou kennen dus ik een rondje door een bos. Hij was superbraaf. Toen ik terugkwam zeiden ze dat dat paard daar nog nooit was geweest en vanwege de verkoop naar die wei was gebracht. Als ik dat had geweten had ik het niet gedurfd want ik ben heel voorzichtig.Ik heb het paard niet gekocht omdat hij zenuwsnedes had gehad en daarom altijd perse op orthopedische hoefijzers moest en ik toendertijd geen goede smid kende.Maar later heb ik nog wel vaak aan hem gedacht wegens zijn braafheid.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-23 19:17

ikke schreef:
_Tarzan schreef:

Lijkt mij ook een fijn paard! Ik heb ook eens gehad dat ik bij een paard ging kijken en er was niemand om hem voor te rijden en geen bak.Ze trokken hem uit de wei waar hij alleen in stond, deden er tuig op en zeiden tegen mij: ga maar buiten rijden! Ik dacht dat dat paard dat daar gewend zou zijn en de omgeving zou kennen dus ik een rondje door een bos. Hij was superbraaf. Toen ik terugkwam zeiden ze dat dat paard daar nog nooit was geweest en vanwege de verkoop naar die wei was gebracht. Als ik dat had geweten had ik het niet gedurfd want ik ben heel voorzichtig.Ik heb het paard niet gekocht omdat hij zenuwsnedes had gehad en daarom altijd perse op orthopedische hoefijzers moest en ik toendertijd geen goede smid kende.Maar later heb ik nog wel vaak aan hem gedacht wegens zijn braafheid.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-23 19:20

Anjali, hadden ze mij dit verteld had ik er waarschijnlijk ook minder ontspannen opgezeten hoor _O-

Degene die mij haar gaf zei dat ze het gewend was, de verkoper zei achteraf dus dat ze nog nooit alleen buiten waren geweest met haar :')

Maargoed ze was heel braaf en eerlijk en daar ging het mij om!

Vanes_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-23 21:07

_Tarzan schreef:
Anjali, hadden ze mij dit verteld had ik er waarschijnlijk ook minder ontspannen opgezeten hoor _O-

Degene die mij haar gaf zei dat ze het gewend was, de verkoper zei achteraf dus dat ze nog nooit alleen buiten waren geweest met haar :')

Maargoed ze was heel braaf en eerlijk en daar ging het mij om!

Houdt dan alleen het rare verhaal je tegen om nog een keer te gaan kijken?
Er zullen altijd verkopers zijn die niet zo geïnteresseerd zijn in wat ze verkopen, maar dat hoeft niks over het paard zelf te zeggen. Aan de andere kant zijn er ook verkopers die goed weten te l*llen en je zo een ziek paard weten te verkopen.
In mijn optiek moet je alleen naar het paard kijken en als jij hebt ervaren dat het een braaf paard is, jij er jouw ritjes mee kan maken en ook nog eens heerlijk zit… wat let je om gewoon nog een keer te kijken en/of evt te laten keuren?

Lizenlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-23 07:52

Ik zou het ook wel weten en hem nog eens bezoeken plus keuren. niets zo fijn als op je gemak zonder hijgende verkoper in je nek een paard leren kennen en voelen toch? Iedereen zoekt met een zaklantaarn een braaf paard, jou word een braaf paard in de schoot geworpen en nog twijfel je, vanwege de desinteresse van de verkoper (die je er niet bij krijgt) ik vind het zonde maar het blijft jouw keus natuurlijk.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-23 09:39

Soms is het alleen maar goed als je niet alles van te voren weet. :D

Wel fijn als je een paard kan uitproberen voor het doel wat je ermee hebt.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-23 11:33

Lizenlotte schreef:
Ik zou het ook wel weten en hem nog eens bezoeken plus keuren. niets zo fijn als op je gemak zonder hijgende verkoper in je nek een paard leren kennen en voelen toch? Iedereen zoekt met een zaklantaarn een braaf paard, jou word een braaf paard in de schoot geworpen en nog twijfel je, vanwege de desinteresse van de verkoper (die je er niet bij krijgt) ik vind het zonde maar het blijft jouw keus natuurlijk.

Maar als ze hier met dit verhaal op voorhand om advies had gevraagd hadden andere gezegd wegblijven....en nu word dat aan de kant geblaasd.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-23 11:49

Maar dit verhaal was niet op voorhand bekend en het paard is braaf. In elk geval gisteren. Als Tarzan met een goed gevoel op en weer af is gestapt, zou ik als ik haar was gewoon nogmaals gaan kijken en dat het verhaal niet helemaal klopt tja. Het gevoel dat je bij een paard hebt lijkt mij het belangrijkste. Naast gezondheid, maar daar zijn keuringen voor.