Harmonie in chaos vinden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:28

Ayasha schreef:
fleurtjeuh schreef:
Heeft ze toevallig al kennis gemaakt met Reve?
Dat die haar heeft ingefluisterd? :')

Rêve was een walk in the park om in te rijden. _O- misschien moet ik ze eens samen zetten. :))

Dan geeft ze misschien niet begrepen wanneer ze dr geintjes moet uithalen :')

Ayasha
Blogger

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 19:47

Occasioneel reageerde ze vandaag al op mijn been met voorwaarts gaan dus progress. :+
Zweep pak ik morgen niet eens meer mee want daar heeft ze echt lak aan. :=
Tis een karakter…. En dat dier heeft zo’n lief kleuterkoppie op stal hè…. En het zachtste neusje … als je haar zo ziet zweer je dat ze echt een muisje is…. En dan stap je op
‘Wil je lopen aub?’
‘Nee Dankje’
‘Het was meer een commando dan een verzoek.’
‘Oh in dat geval tralalala fiets you! Tralalalalalala …. Nog wakker? Oké! Tralalalala….’ :+

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:12

Progress is progress +:)+
Denk dat dat wel iets is dat je met deze in gedachten moet houden :')

En toch kan deze denk ik ineens omslaan en besluiten 'ok, mijn respect heb je' en zich gaan gedragen. Tenminste, dat hoop ik dan :')

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:25

Ja en dan komt de volgende ruiter... en dan zegt ze, jij bent Kath niet, ga maar zelf lopen :+

T is een pittige merrie maar jij bent ook niet voor de poes en met je man samen zijn jullie volgens mij ook een pittig koppel.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:36

Muga schreef:
Ja en dan komt de volgende ruiter... en dan zegt ze, jij bent Kath niet, ga maar zelf lopen :+

Ja precies :')

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 21:06

Muga schreef:

T is een pittige merrie maar jij bent ook niet voor de poes en met je man samen zijn jullie volgens mij ook een pittig koppel.

Daar vrees ik met deze wel voor. We merken nl in haar gedrag aan de hand dat ze mij anders behandeld dan eergisteren. Eergisteren wilde ze even niks meer van me weten tot ik haar ging kroelen. Vandaag kwam ze bij het af zadelen meteen knuffelen.

We zijn geen opgevers. Ik weet dat ik kan zitten. Maar we weten ook wel dat vechten zinloos is en met deze merrie dodelijk. Maar ze moet wel door. We begrijpen haar. We zoeken actief naar manieren om het haar makkelijker te maken want het is onder al het gehups een gevoelig ding. :+ Maar zolang ik zeg dat ik kan blijven zitten gaan we door. Of mijn man moet echt zien dat ze gevaarlijk wordt. Hoewel hij met Rêve blijkbaar ook vond dat ze gevaarlijk was met momenten.

Was mijn beugel even kwijt en als ik dan zeg ‘links beugel’ dan weet hij ook dat ik even assistentie nodig heb. :+

En het mooiste is: je stapt op deze merrie op alsof ze jaren onder het zadel is hè… en de 1e draf kunnen we op 1 rondje tellen wanneer ze gaat.

Op dit moment loopt ze maar vooral op mijn man… ‘moei’ ik me gaat het soms goed. Maar linksom als ik ook maar iets vraag om het stuur te leren (en dat is echt voorzichtig) dan vliegt ze omhoog. :+

Dus afgesloten met wat ik vermoedde dat ging lukken waar ze bewust moest luisteren naar mij (wachten) maar ook als ik kuitdruk gaf, naar mijn man toe mocht stappen. Iets wat zij wilde maar wel iets waar ze mentaal wel met mijn hulpen bezig moet zijn. Toen ze dat braaf deed ben ik af gestapt. Ze moet ook draven linksom want een stuk is ook wat stijfheid denk ik. (Gezien ze rechtsom wel loopt zolang je haar links niet geërgerd hebt). Maar om echt verder te komen moet ze toch ook leren om bewust te zijn van mijn hulpen (wachten) en te reageren (been = vooruit = Goedzo meisje!)

De 2e wist ze wat ging komen en werd ze boos maar het bleef bij gooien met het hoofd. En ging ze rustig voorwaarts op been. De derde stond ze stil en wachtte op het been en stapte meteen naar voor. Daar wil ik mee eindigen. Niet met lopen omdat ze weinig keuze ervaart ook al hoort dat er nu even bij om haar door dat gedrag te krijgen. Maar met een paard dat bewust en rustig beslist na te denken en de juiste reactie te geven al is het maar zo simpel als naar mijn man toe stappen. Van daaruit bouwen we hopelijk op naar een paard dat op zijn minst de hulpen overweegt. :+
Semi-werkwilligheid ‘oké ik loop meestal als je achter m’n gat zit’ is niet echt het doel… ik probeer mijn been te timen op de fladder en ze begint de link te leggen.

Ze was ook wel ietwat geërgerd dat er gras was waar ze niet van mocht eten. :+

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:15

Ligt het niet gewoon stiekem aan je man? Die trekt een bepaald type vrouw en merries aan om zich heen lijkt het wel :)) Allemaal dames met eigen meningen en hakken in het zand als het nodig is :D

Maar zonder gekheid zijn jullie goed bezig met het uitvogelen van de gebruiksaanwijzing. Met wat tijd en begrip gaat dit ook wel goed komen.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:34

_O-