Harmonie in chaos vinden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-25 19:28

Ayasha schreef:
fleurtjeuh schreef:
Heeft ze toevallig al kennis gemaakt met Reve?
Dat die haar heeft ingefluisterd? :')

Rêve was een walk in the park om in te rijden. _O- misschien moet ik ze eens samen zetten. :))

Dan geeft ze misschien niet begrepen wanneer ze dr geintjes moet uithalen :')

Ayasha
Blogger

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-25 19:47

Occasioneel reageerde ze vandaag al op mijn been met voorwaarts gaan dus progress. :+
Zweep pak ik morgen niet eens meer mee want daar heeft ze echt lak aan. :=
Tis een karakter…. En dat dier heeft zo’n lief kleuterkoppie op stal hè…. En het zachtste neusje … als je haar zo ziet zweer je dat ze echt een muisje is…. En dan stap je op
‘Wil je lopen aub?’
‘Nee Dankje’
‘Het was meer een commando dan een verzoek.’
‘Oh in dat geval tralalala fiets you! Tralalalalalala …. Nog wakker? Oké! Tralalalala….’ :+

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-25 20:12

Progress is progress +:)+
Denk dat dat wel iets is dat je met deze in gedachten moet houden :')

En toch kan deze denk ik ineens omslaan en besluiten 'ok, mijn respect heb je' en zich gaan gedragen. Tenminste, dat hoop ik dan :')

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-25 20:25

Ja en dan komt de volgende ruiter... en dan zegt ze, jij bent Kath niet, ga maar zelf lopen :+

T is een pittige merrie maar jij bent ook niet voor de poes en met je man samen zijn jullie volgens mij ook een pittig koppel.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-25 20:36

Muga schreef:
Ja en dan komt de volgende ruiter... en dan zegt ze, jij bent Kath niet, ga maar zelf lopen :+

Ja precies :')

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-25 21:06

Muga schreef:

T is een pittige merrie maar jij bent ook niet voor de poes en met je man samen zijn jullie volgens mij ook een pittig koppel.

Daar vrees ik met deze wel voor. We merken nl in haar gedrag aan de hand dat ze mij anders behandeld dan eergisteren. Eergisteren wilde ze even niks meer van me weten tot ik haar ging kroelen. Vandaag kwam ze bij het af zadelen meteen knuffelen.

We zijn geen opgevers. Ik weet dat ik kan zitten. Maar we weten ook wel dat vechten zinloos is en met deze merrie dodelijk. Maar ze moet wel door. We begrijpen haar. We zoeken actief naar manieren om het haar makkelijker te maken want het is onder al het gehups een gevoelig ding. :+ Maar zolang ik zeg dat ik kan blijven zitten gaan we door. Of mijn man moet echt zien dat ze gevaarlijk wordt. Hoewel hij met Rêve blijkbaar ook vond dat ze gevaarlijk was met momenten.

Was mijn beugel even kwijt en als ik dan zeg ‘links beugel’ dan weet hij ook dat ik even assistentie nodig heb. :+

En het mooiste is: je stapt op deze merrie op alsof ze jaren onder het zadel is hè… en de 1e draf kunnen we op 1 rondje tellen wanneer ze gaat.

Op dit moment loopt ze maar vooral op mijn man… ‘moei’ ik me gaat het soms goed. Maar linksom als ik ook maar iets vraag om het stuur te leren (en dat is echt voorzichtig) dan vliegt ze omhoog. :+

Dus afgesloten met wat ik vermoedde dat ging lukken waar ze bewust moest luisteren naar mij (wachten) maar ook als ik kuitdruk gaf, naar mijn man toe mocht stappen. Iets wat zij wilde maar wel iets waar ze mentaal wel met mijn hulpen bezig moet zijn. Toen ze dat braaf deed ben ik af gestapt. Ze moet ook draven linksom want een stuk is ook wat stijfheid denk ik. (Gezien ze rechtsom wel loopt zolang je haar links niet geërgerd hebt). Maar om echt verder te komen moet ze toch ook leren om bewust te zijn van mijn hulpen (wachten) en te reageren (been = vooruit = Goedzo meisje!)

De 2e wist ze wat ging komen en werd ze boos maar het bleef bij gooien met het hoofd. En ging ze rustig voorwaarts op been. De derde stond ze stil en wachtte op het been en stapte meteen naar voor. Daar wil ik mee eindigen. Niet met lopen omdat ze weinig keuze ervaart ook al hoort dat er nu even bij om haar door dat gedrag te krijgen. Maar met een paard dat bewust en rustig beslist na te denken en de juiste reactie te geven al is het maar zo simpel als naar mijn man toe stappen. Van daaruit bouwen we hopelijk op naar een paard dat op zijn minst de hulpen overweegt. :+
Semi-werkwilligheid ‘oké ik loop meestal als je achter m’n gat zit’ is niet echt het doel… ik probeer mijn been te timen op de fladder en ze begint de link te leggen.

Ze was ook wel ietwat geërgerd dat er gras was waar ze niet van mocht eten. :+

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-25 22:15

Ligt het niet gewoon stiekem aan je man? Die trekt een bepaald type vrouw en merries aan om zich heen lijkt het wel :)) Allemaal dames met eigen meningen en hakken in het zand als het nodig is :D

Maar zonder gekheid zijn jullie goed bezig met het uitvogelen van de gebruiksaanwijzing. Met wat tijd en begrip gaat dit ook wel goed komen.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-25 23:34

_O-

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-25 11:31

Mars schreef:
Ligt het niet gewoon stiekem aan je man? Die trekt een bepaald type vrouw en merries aan om zich heen lijkt het wel :)) Allemaal dames met eigen meningen en hakken in het zand als het nodig is :D

Maar zonder gekheid zijn jullie goed bezig met het uitvogelen van de gebruiksaanwijzing. Met wat tijd en begrip gaat dit ook wel goed komen.

_O- misschien moet ik mijn man geen merries meer laten kiezen om zadelmak te laten maken. _O-

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-25 21:22

Vandaag met de fysio over onze pittige tut gepraat en die opperde om haar lymfeklieren eens zachtjes te masseren.

Ik zei dat ik nog nooit een 3,5 jarige WPN’er zo gespierd gezien had zelfs getrainde hengsten niet en toen vroeg hij of ze effectief gespierd was of meer ‘op geblazen’.
En toen ik ging nadenken heb ik een paar dagen geleden tegen mijn man gezegd dat ze wat slanker was geworden maar dat ze eigenlijk beter oogde. Ze loopt ook soepeler op weide bv.

Dus morgen eens zachtjes de lymfe ‘borstelen’ met de rubberen borstel. Kijken of en waar ze reageert. Ik blijf nl met het gevoel zitten dat zij steigert als iets haar triggert en ze denkt zich te moeten beschermen.. er is een medische geschiedenis… ik weet niet of ze echt pijn heeft omdat ze op weide ook rent en bokt maar wellicht is ze instinctief extreem beschermend over druk op haar flanken. Hoe gek het ook mag klinken, ondanks alles heb ik nooit het gevoel dat ik op een ‘stout’ paard stap. Gevoelig met eh duidelijke communicatie maar als ze echt wilde had ze me er al lang af…

Daar komt bij dat je met zadel de weide in kan lopen en ze vrolijk naar je toe komt terwijl ze inmiddels echt weet wat dat betekent … als het echt onwil was zou ze dat niet doen als Rêve een indicatie is… die is al niet meer te vangen als ze het potje zalf ziet om maar wat te noemen. :+

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-25 21:47

Misschien een hormonaal probleempje waar ze op reageert?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-25 22:09

kally schreef:
Misschien een hormonaal probleempje waar ze op reageert?

Ze is net hengstig geweest en is nu weer ‘gewoon’… ik kan natuurlijk ook niet echt veel invasieve onderzoeken laten doen helaas…
Heb wel een bevriende DA de casus gestuurd met wat vragen.
Even polsen wat zijn mening is over welke ‘rest ongemakken’ ze nu kan ervaren.

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-25 22:11

Zo jammer dat het lastig is om ergens duidelijk een vinger op te
leggen wat/waar het probleem vandaan komt…

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-25 23:19

Hoe is je gezicht nu na de kopstoot?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-25 09:30

fleurtjeuh schreef:
Hoe is je gezicht nu na de kopstoot?

Pijnlijk maar niet blauw. Ik word gelukkig niet zo snel blauw in mijn gezicht. :=

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-25 12:58

Zou het niet kunnen dat ze opgeblazen toont net voor haar hengstigheid? Je hebt van die vrouwen die ook opgeblazen geraken net voor hun maandstonden doorbreken.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-25 16:39

Terror is 192 dagen drachtig vandaag. Ze heeft de kleine mooi beschermd in de buik. :+: Het weet nog niet dat het leeft en het is nu al zo geliefd. :+:

Afbeelding
Afbeelding

En natuurlijk Sammie ook even op de foto gezet die zich al lekker terug gerolt had waardoor een tweede poetsbeurt nodig was. _O-

Afbeelding

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-25 17:33

Reve in de appeltjes vacht <3
En Sam ook een beetje als ik het goed zie.

Ze zien er happy uit! Ofja, zo happy als reve er uit kan zien :')

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-25 17:44

Rêve was boos dat ze even moest stil staan voor de foto ipv komen knuffelen. _O-
Denk wel dat het tijd is om wat merriebrok bij te geven stilaan.

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-25 22:06

Dat dacht ik al aan madame haar ogen te zien _O- Ze is over de helft, wat gaat dat allemaal snel eigenlijk he..

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-25 22:55

Yavanna schreef:
Dat dacht ik al aan madame haar ogen te zien _O- Ze is over de helft, wat gaat dat allemaal snel eigenlijk he..

Ja onvoorstelbaar.. ze heeft meer buik dan met Joy maar ze draagt nog steeds bescheiden. Ben ik ergens wel blij om. Is toch een teken dat haar lijf weinig af gezien heeft van Joy lijkt me?

Ze is nu ook echt in de roze wolk fase beland. :+
Knuffelen is leuk. Borstelen is leuk, manen kammen waar ze normaal geen geduld voor heeft is helemaal prachtig. :+ zelfs komen bedelen toen het Sam zijn beurt was. :+:

Sammie is mooi rond maar heb het nog al gezegd hè… als hij niet getraind is is hij niet mooi kwa bouw. :o maar dat prachtige hoofdje blijft. :+: hij is 20 inmiddels dus ben blij dat hij zich moi rond houdt.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-25 23:06

Sam <3

En Rêve blijft idd heel bescheiden maar toch zie je wel vooruitgang aan het buikje! Bijzonder hè dat gedrag bij sommige merries zo anders wordt tijdens dracht. Ik ben zo benieuwd wat ze voor je aan het bakken is :j

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-25 23:17

Mars schreef:
Sam <3

En Rêve blijft idd heel bescheiden maar toch zie je wel vooruitgang aan het buikje! Bijzonder hè dat gedrag bij sommige merries zo anders wordt tijdens dracht. Ik ben zo benieuwd wat ze voor je aan het bakken is :j

Heb het haar vandaag nog eens gevraagd maar ze wil het niet zeggen. :+ als ze enigszins op mij lijkt zou het antwoord waarschijnlijk toch iets zijn in de aard van ‘een giraffe. Wat denk je dat er uit gaat komen?’

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-25 08:06

Sam ziet er nog erg mooi uit, mooi in proportie, ik vind hem niet te dik.
En tja, wat er uit zal komen zul je over een maand of 4/5 zien, vast een zebramerrie

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-25 19:14

Yavanna schreef:
Sam ziet er nog erg mooi uit, mooi in proportie, ik vind hem niet te dik.
En tja, wat er uit zal komen zul je over een maand of 4/5 zien, vast een zebramerrie

_O- dan is ze vreemd gegaan. :)) :))
Nee ze kan me altijd zo aan kijken alsof het maar goed is dat ik haar voer want dat ik het niet moet hebben van míjn intelligentie.

En Sam kijkt me dan consequent met onvoorwaardelijke liefde aan. _O- het contrast tussen ruin en merrie is groot bij die twee. :))