Wie gaat er op zoek naar een paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 11:44

happy2014 schreef:
SteffiiY schreef:
Ik ga jullie advies opvolgen. Kwam gisteravond laat een paard online en heb vanmorgen gelijk een afspraak kunnen maken voor vandaag :j

Heel verstandig Steffi! :-) en even off topic, ik zie jou onderschrift.."horsepower chiquita". Is dat jouw paard? volgens mij ken ik die...stond die op Horsepower in Zeewolde en heb je die van Sh... gekocht? Denk het wel, kleine wereld. Ik heb zelf lang op Horsepower gestaan en de (denk ik) verkoper van jouw paard, heeft mijn paard nog bijgereden voor ze zelf paarden had.

Ja dat klopt :D! Ik heb Chiquita al bijna 10 jaar en zo onwijs blij met haar, nog iedere dag :+: Wat super toevallig! Kleine wereld!

Afbeelding

happy2014

Re: Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 12:00

wat leuk!! en inderdaad, klein wereldje!

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 12:03

Hebben jullie ook dat je bij een bezichtiging onder druk gezet wordt om meteen te beslissen doordat ze zeggen dat er nog meer mensen gebeld hebben en willen komen kijken? Zodat je dan bang wordt dat een ander ermee vandoorgaat,en volgens de verhalen hier kan dat zeker gebeuren ook. Maar als het gaat om een paard dat ik nog niet bezichtigd heb dan vind ik het niet erg want dan weet ik toch niet wat ik mis- in heel veel gevallen zijn ze in het echt ook niet zo leuk als in de adv. of aan de telefoon.Dan zou je hem toch niet gewild hebben als je was gaan kijken.

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 12:10

anjali schreef:
Hebben jullie ook dat je bij een bezichtiging onder druk gezet wordt om meteen te beslissen doordat ze zeggen dat er nog meer mensen gebeld hebben en willen komen kijken? Zodat je dan bang wordt dat een ander ermee vandoorgaat,en volgens de verhalen hier kan dat zeker gebeuren ook. Maar als het gaat om een paard dat ik nog niet bezichtigd heb dan vind ik het niet erg want dan weet ik toch niet wat ik mis- in heel veel gevallen zijn ze in het echt ook niet zo leuk als in de adv. of aan de telefoon.Dan zou je hem toch niet gewild hebben als je was gaan kijken.

ja herkenbaar. Niet overal hoor...Maar bij de echt gewilde paarden, voel ik die druk wel. Ik ben er bij eentje geweest en daar moest ik na 1x kijken ook eigelijk gelijk op dat moment zeggen, ik neem hem. Ik vind dat lastig, maar ben er nu wel achter dat als er nog 50 man staat te trappelen, ik al blij moet zijn om niet ongezien te kopen, maar het tot 1x kijken te beperken.

ik ben bij een paard wezen kijken, super leuk, wilde er echt voor gaan. Verkoper was super lief en wilde ook voor een goed tehuis gaan en deed paard niet zomaar weg. Dus een week later mocht ik nog een keer voor de tweede keer komen. ik had toen wat spanning en paard reageerde daar best wel op, waardoor het een hele andere ervaring was als de 1e keer. Ben toen ook afgehaakt en dat sterkte mij wel in mijn mening dat ik eigenlijk 2x wil rijden.

aan de andere kant, mijn overleden paard heb ik ook in 5 minuten gekocht omdat er toen ook heel veel belangstelling was (16 jaar geleden speelde dat dus blijkaar ook al bij de "spelden in hooiberg" paarden) en vond dat ook lastig, maar heeft goed uitgepakt.

Kalea

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 12:14

Ja, is een bekende truc in de verkoop. Maar je weet natuurlijk niet zeker of het de waarheid is.. Als je bv niet wil kopen zonder keuren of maar een bepaald bedrag wil spenderen kan je daar het best gewoon bij blijven. Of toch proberen ;)

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 12:14

anjali schreef:

Maar soms is dat echt zo he.... Wat wil je dan, dat de eigenaar niks zegt en dat je een dag later terug bent en dan hoort dat hij al verkocht is aan anderen.
Jaren geleden een hele gewilde e pony te koop gehad. Waren wel 6 gegadigden die de eerste week wilde komen kijken. Eerlijk aangegeven dat wie het eerst komt, wie het eerst maalt. (en dat er max 2-3 klanten per week liet komen omdat het een jonge pony was).

Eerste klanten wilde hem gelijk hebben. Hebben we toen wel alvast aanbetaling laten doen om hem vast te houden tot de keuring. We hadden namelijk een paar maanden daarvoor een pony gehad die verkocht was, en op het moment dat we hem weg zouden brengen belde ze af (en toen hadden we dus al 3 andere klanten afgezegd). Dat deden we dus niet meer... Vasthouden voor iemand. Want toen kon ik dus de andere mensen weer na gaan bellen. Gelukkig geloofden ze ons, want er was echt niks mis met de pony dus die was een paar dagen later alsnog verkocht.

Netjes aanbetaling gehad en 1 of 2 weken later was hij goedgekeurd en verkocht (die mensen hebben hem nou nog een heb ik nog contact mee, is al meer dan 12 jaar geleden). Was hij niet goedgekeurd hadden ze natuurlijk direct het geld terug gehad.

Dus soms is het ook waar, als mensen aan geven dat er meer gegadigden zijn....

Toevoeging : bij ons mochten mensen wel meerdere keren komen kijken als ze serieus waren, maar dan niet met dagen er tussen.... 2 dagen achter elkaar, of dagje er tussen prima, maar ik ga niet een paard weken vasthouden om vervolgens te horen dat ze toch niet op zoek waren naar een 4 jarige vos maar ze eigenlijk een 10 jarige zwarte willen.

Overigens heb ik het hier boven over paarden en pony's die ook echt voor de verkoop waren (van mijn vriend).

Vorig jaar mijn eigen paard verkocht, dat vond ik echt drama en droom ik nu nog over (ik had namelijk nog nooit mijn eigen paarden verkocht, bij mij blijven ze in principe tot het eind). Wat een verdriet, ben ook niet van plan dat ooit nog te doen. Maar met hem had ik onder het zadel geen klik, ik werd heel onzeker van hem (braafste paard ooit), en hij was pas 9, dus te jong om met pensioen te gaan in mijn ogen....
Laatst bijgewerkt door Sky_As op 31-12-21 12:19, in het totaal 1 keer bewerkt

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 12:16

anjali schreef:
Hebben jullie ook dat je bij een bezichtiging onder druk gezet wordt om meteen te beslissen doordat ze zeggen dat er nog meer mensen gebeld hebben en willen komen kijken? Zodat je dan bang wordt dat een ander ermee vandoorgaat,en volgens de verhalen hier kan dat zeker gebeuren ook. Maar als het gaat om een paard dat ik nog niet bezichtigd heb dan vind ik het niet erg want dan weet ik toch niet wat ik mis- in heel veel gevallen zijn ze in het echt ook niet zo leuk als in de adv. of aan de telefoon. Dan zou je hem toch niet gewild hebben als je was gaan kijken.

Nee voel me niet onder druk gezet... dat is iets wat je zelf toe laat denk ik.
Al denk ik dat het vaak best waar is... dat er meer mensen komen, maar kijkers zijn niet altijd kopers.
Als er iemand voor mij ermee vandoor gaat, heeft het niet zo moeten zijn denk ik altijd maar :')
Ik koop een paard voor het leven, en daar wil ik gewoon goed over nadenken.

Al wist ik het bij Jam echt meteen, ook na de eerste keer rijden meteen gezegd dat ik hem liet keuren.
Maar dat kwam door mijn eigen gevoel, niet door de verkopers.
Hoorde op de keuring zelf pas dat er na mij eigenlijk nog drie anderen zouden komen, dat had ze toen ik er was voor het kijken/rijden niet eens benoemd.
Wel heel eerlijk dat er voor mij een aantal waren geweest die hem lieten staan op zijn rug.
Maar dat boeide mij dan weer niet :+

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 12:22

Dat blijf ik toch vreemd vinden dat verkopers zoveel klanten laten komen. Als je een goed verkoopbaar paard hebt, dan ben je die echt wel zo kwijt. En waarom zoveel haast, mag hopen dat je er iedere dag plezier aan beleeft en dat het niet uitmaakt of ie er nu nog 2 of 4 weken staat?

Verkocht 2 jaar terug een super fijn ZZL paard. Was echt mijn vriend en ik wilde hem ook niet aan de eerste de beste verkopen.

Uiteindelijk zijn er 5 mensen geweest in 2 weken. Ik ging pas met de volgende in zee als de andere afhaakte. Eerste haakte af want hij was te klein, tweede zocht een paard voor het hogere werk en dacht er even wat op te testen...
Een meisje van 13, die wilden eigenlijk een goede E pony, maar konden al tijden niets vinden. Gaven bij testen eerlijk aan dat ze die middag toch een E pony gingen kijken. Dit was voor het paard echt heel goed. Kind kon er zo leuk mee rijden! Deze belde allemaal dezelfde avond nog af.

Vierde kwam... ongelofelijk verhaal. Die dondert er af omdat ze hem met stem en veel been in galop laat gaan, hij schrikt, neemt een sprintje en zij valt er aan de zijkant af. Breekt haar rug...
Toen heb ik die week nog een gezin laten komen. Dochter en moeder die jaren niet gereden had. Dat ging ook top. Moeder wilde er op en dat mocht op eigen risico. Paard liep alsof ie een ware held was.

Deze mensen gezegd dat ik heel even de gevallen vrouw wilde afwachten. Zij is meteen die avond geopereerd hoorde ik een paar dagen later toen ze belde. In dat telefoongesprek gaf ze ook meteen aan dat ze toch wilde kopen... Ze kende mij en mijn paard van de wedstrijden en wist dat hij gewoon braaf was en dat hij hier niets aan kon doen.
Inmiddels is hij bijna drie jaar bij haar aan huis en rijdt nog steeds iemand anders ermee..

Klinkt echt ongeloofwaardig, ik weet het haha.

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 12:42

hmmm Ik wil in best veel dingen consessies doen en kleur etc allemaal prima, maar voor mij is een merrie toch wel een no go...ben gewoon meer een ruinen mens..

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 12:56

Wat ik vaak merk is dat er soms lange tijd geen beweging in zit qua verkoop en dan ineens heb ik 3 belangstellenden tegelijk := Ik blijf dat toch altijd lastig vinden om mee om te gaan, want aan de ene kant wil ik mensen niet onder druk zetten en gun ik de eersten die serieus geïnteresseerd zijn ook eigenlijk de eerste keuze, maar aan de andere kant laten die vaak evengoed niks meer weten en duurt het de andere te lang en hebben ze inmiddels wat anders gekocht (dan heb ik het voornamelijk over buitenland klanten, die dus alleen vanaf een foto of video kopen omdat ze zelf in het Midden-Oosten of China zitten ofzo). We zitten er nu midden in. Heb al ruim een half jaar een ontzettend leuk jaarling hengstje te koop staan waar niet echt iets serieus op kwam en nu heb ik ineens 3 mensen die hem willen. Tsja, wat doe je dan. Tegenwoordig laat ik mensen gewoon een aanbetaling doen als ze hem willen reserveren. Wil je dat niet, dan zijn ze dus vrij te verkopen. Maar het blijft een aparte tak van sport, dat verkopen.

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 13:10

Mijn 9 jarige, op Z2 niveau maar met een beperking was ook binnen een halve dag verkocht voor 15.000. Het zijn bizarre tijden. Ben blij dat ik nu niks hoef te kopen.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 13:33

Romeo2007 schreef:
Mijn 9 jarige, op Z2 niveau maar met een beperking was ook binnen een halve dag verkocht voor 15.000. Het zijn bizarre tijden. Ben blij dat ik nu niks hoef te kopen.

Ja maar dat is wel een puntje ik heb namelijk aan jouw gevraagd of die mensen jouw paard iig hebben laten keuren
Jij hebt in een topic alles bloot gegeven kwa rontgen foto’s en heeft jouw paard aan C6-7 C4-5 geloof ik beginnende artrose in de hals.

Echt ……. veel te veel geld
Laatst bijgewerkt door tita op 31-12-21 13:35, in het totaal 1 keer bewerkt

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-21 13:34

Ik laat me niet leiden door het gevoel van druk.. Maar onze Fries waren wij de eerste die bezichtigden. Toen we aangeven haar te willen kopen moest de verkoper de volgende kijker afbellen, die bleek al in de auto te zitten op weg naar haar toe. :=

En dit was 3 jaar terug. Ik denk dat de paardenmarkt wat dat betreft altijd een snelle wereld blijft.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 13:38

Die merrie is wel leuk zeg niet opgevallen

Mijn paard wordt nu beetje bij gereden en gelukkig was ze gister aan kloten dus ligt niet alleen aan mij.
Alleen deze Amazone vindt het lachen en vindt echt leuk dat mijn paard dan jollig is.

Jammer dat ik niet wat van haar heb, tis gave merrie maar als ik haar ga verkopen zal de verkoop niet makkelijk worden want is geen “braaf” paard

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 13:50

upendo schreef:
Ik laat me niet leiden door het gevoel van druk.. Maar onze Fries waren wij de eerste die bezichtigden. Toen we aangeven haar te willen kopen moest de verkoper de volgende kijker afbellen, die bleek al in de auto te zitten op weg naar haar toe. :=

En dit was 3 jaar terug. Ik denk dat de paardenmarkt wat dat betreft altijd een snelle wereld blijft.

Als verkoper zou ik om die reden dan ook geen bezichtigingen zo kort op elkaar inplannen, want hoe poedersuiker is het voor die persoon die al in de wagen zit.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 13:54

Ik vraag me meer af denk niemand aan paard
2x soms 3x per dag ff lopen

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 13:57

tita schreef:
Ik vraag me meer af denk niemand aan paard
2x soms 3x per dag ff lopen

Dat doen manegepaarden toch ook?

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 14:00

Een gemiddeld manegepaard moet dat dagelijks.

Die paar x dat dat voor zou komen krijgt het paard niks van.
Maar goed, ik heb makkelijk praten misschien. Bij mij was 2x de 1ste koper degene die het dier kocht en de laatste de 2de koper.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 14:54

Ja maar je paard wordt er niet beter van
Mentaal kan ook wat doen

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 15:19

tita schreef:
Mentaal kan ook wat doen

Ik denk dat het voor een paard altijd wel stresserig is om verkocht te worden.Hoe eerder achter de rug hoe beter.Dus enkele kijkers achter elkaar maakt niet echt uit denk ik.

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 16:14

upendo schreef:

dat klopt, ik mopper wel dat het nu bizar is en net als de woningmarkt, maar eigenlijk was het toen ik 16 jaar terug mijn paard kocht niet anders...die stond ook net voor twaalven op MP, gelijk s nachts nog gemaild, volgende dag erheen en in 5 min gekocht. En ook toen had hij terwijl ik die dag kwam, mega veel telefoontjes..

nu is het niet anders. De "spelden in de hooiberg" die heel veel mensen willen (braaf, uitstraling, bomproof, alleen mee naar buiten kkunnen, ook dressuurmatig, liefst nog een sprongetje, niet te oud etc etc) die zijn gewoon in een dag verkocht. En aan de andere kant zie je ook nu, paarden die al meer dan een maand te koop staan omdat daar wat lastiger een match voor te vinden is.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 16:48

tita schreef:
Mentaal kan ook wat doen

Sowieso is dat niet fijn voor een koper om er als 2e of 3e op te zitten lijkt mij.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 18:14

Ik ben eens de 4e kijker geweest op een dag en ik kreeg géén reëel beeld meer van dat paard. Ze zijn niet gewend om zo vaak te lopen, laat staan met allemaal verschillende ruiters die even 'testen'. Ik ben daar echt op tegen. Ik wil zelf niet de zoveelste ruiter zijn als ik ergens ga kijken en ik wil ook niet meerdere mensen op een dag hebben als ik zelf een paard verkoop.

Ik ben overigens niet (meer) op zoek en heb ook niets (meer) te koop, maar verwar dit topic steeds met ander topic waar ik al wel actief in was. :Y)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 18:34

Dat heb ik ook Lorette :') leuk om mee te lezen maar dan per ongeluk in verkeerde zitten met reageren

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 20:01

Degene waar ik op gereageerd heb (jullie weten het inmiddels wel :o ) Had het ook steeds over andere kopers die zouden komen en de hoeveelheid mensen met wie ze contact had. Maar zodra ik reageerde was ze er binnen 2 minuten bij. En als je ook tijd hebt je advertentie te wijzigen dagelijks en de prijs te verlagen ben je niet zo druk met potentiële kopers. Ik ben daar niet van onder de indruk. Ik laat gewoon de druk van mij afvloeien (is geen positieve energie) en die heb je wel nodig bij zo'n belangrijke beslissing!

Ik heb zelfs een keer gehad dat de verkoper het paard niet zelf wilde rijden omdat ze het zo druk had met potentiële kopers dat ze zichzelf de functie van administrateur had aangenomen. Dit was zo heftig voor haar dat ze niet kon rijden op het moment dat ik tegenover haar stond. Toen heb ik gewoon gezegd. Je mag gerust de echte reden geven. Ik blijf ook geïnteresseerd als je niet wilt rijden om wat voor reden dan ook. Maar hoor wel graag de reden omdat ik een goed beeld wil hebben van jou en je paard. En daar kwam het eerlijke verhaal. +:)+