Onali schreef:Voor het perspectief, meisje springt met stokpaard over 1.20m.
https://www.instagram.com/reel/Cq_hYQ9I ... MyMTA2M2Y=
Als zij het al kan, waarom een atletisch dier ook niet.
Geweldig

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Onali schreef:Voor het perspectief, meisje springt met stokpaard over 1.20m.
https://www.instagram.com/reel/Cq_hYQ9I ... MyMTA2M2Y=
Als zij het al kan, waarom een atletisch dier ook niet.
DuoPenotti schreef:Uiteraard mogen daar maatregelen voor komen.
Maar 1,9 miljoen honden, miljoen!
Dan valt het best weer mee. Al is 1 aanval er 1 teveel
En weten ze de eigenaar te vinden mag die van mij diep de buidel in.
Wintu schreef:DuoPenotti schreef:Uiteraard mogen daar maatregelen voor komen.
Maar 1,9 miljoen honden, miljoen!
Dan valt het best weer mee. Al is 1 aanval er 1 teveel
En weten ze de eigenaar te vinden mag die van mij diep de buidel in.
In verhouding staat het natuurlijk niet, klopt hoor. Maar omdat er zoveel honden zijn, wordt je veel en veel vaker mee geconfronteerd. Het moet allemaal maar kunnen tegenwoordig, paden waar je met hond, paard of als wandelaar niet meer langs kunt omdat de herder daar losloopt en niet vriendelijk is, of de rottweiler via de kuilbulten toch nog een pad naar de openbare weg heeft gevonden en je hond probeert te grazen te nemen enz enz.....
SparklingApp schreef:Ik vind of er meer honden of wolvenaanvallen zijn wel een heel belangrijk feit, er wordt nu zoveel nepnieuws over de wolf verspreidt dat het moeilijk te monitoren is hoe groot het probleem daadwerkelijk is en waar het zich wel of niet afspeelt.
Zelf heb ik maar één keer een wolf gezien en nog nooit een aanval meegemaakt, maar al wel een paar honden aanvallen die ook zeker niet grappig waren.
Echt vreselijk van die dieren die opengereten ergens liggen te lijden na een wolven (of honden, of mensen) aanval, maar waarom is die van een wolf dan zoveel erger?
Ruim 1,7 miljoen dieren worden er per dag in Nederland vermoord door mensen en aan de diverse undercoverbeelden te zien is dat voor een grote groep dieren alleen al een enorme martelgang, nog niet te vergeten de periode ervoor.
En dan zijn er mensen die met droge ogen daar aan meewerken en tegelijkertijd huilie huilie doen om de slachtoffers van de wolf.. ik. snap. er. werkelijk. waar. helemaal. niks. van.![]()
Dus voor mijzelf: laat die wolf lekker opzouten hier, maar nog veel erger vind ik de vele hypocriete mensen, die gewoon een keuze hebben!
Maar zoals hierboven al benoemd, in het hele eco systeem is die wolf nog niet zo slecht, dus zullen we het moeten doen met de gruwelijkheden die dat met regelmaat oplevert. Misschien kunnen we dan meteen even in gedachten stil staan bij de vele miljoenen zonder stem waar maar een enkele om rouwt.
DuoPenotti schreef:Maar wie vind dat dat allemaal maar moet kunnen dan?
Op die aso na dan?
Ik ken niemand die dat maar gewoon normaal vind hoor.
En als men er achter komt dat een hond vaker vee heeft gedood of andere honden aanvalt is er dikke kans dat hij ingeslapen word.
In tegenstelling met de wolf.
Citaat:Dit is hoe een wolf eruit ziet die niet uit zijn lijden verlost mag worden wegens de beschermde status. Door een aanrijding (wat anders) is deze wolf nog maanden doorgelopen. Niemand van de #wolvenwappies, maar dan ook niemand bekommert zich om dit lijden.
Dit is beschermen van wolven. Ga jullie schamen.
Let op het uitstekende bot!
De wolf verhongert, omdat hij niet meer kan jagen
Citaat:Torsten Mols
22 april om 17:27 ·
Hier is de verklaring van de verantwoordelijke gebiedsboer op de twee video's die ik in mijn laatste post heb gepubliceerd:
>>> Bij deze gelegenheid neem ik geen blad uit de mond, wat een verschrikkelijk deviant hypocrieten de zogenaamde "dierenbeschermers" van de wolvenlobby zijn.
Vandaag in de vroege ochtend maakte tractorchauffeur dit filmpje.
Het toont een "zwaar gewonde", naar zijn mening een zwaar uitgemerkte, verzwakte wolf, die uit het dorp komt om zich over een veld te kwellen.
Dit werd aan mij als verhuurder gevraagd en ik heb meteen alle mogelijkheden overwogen om het dier te verlossen.
Telefoon naar de hondenmanagement..... niemand neemt zijn telefoon op!
Daarna via de politie een vrijmaking proberen te krijgen voor de redding van het dier.
Antwoord: dat mogen ze zelf niet eens doen..... ik als jager ook niet maar ze zullen er wel voor zorgen en contact met me opnemen.
Ik kon het verblijf van het lijdend dier verkleinen tot een klein stukje bos en de wolf in de wachtperiode vinden.
Na 2,5u kreeg ik toen een telefoontje van het district veterinair kantoor, die ondanks het kennen van het filmpje geen "geen toestemming om het dier te redden" mochten geven.
De dame was zelf erg bitter over dit nieuws, maar ze zei:
"Een wolf die nog zelfstandig vooruit kan, mag niet worden weggenomen" zo staan de zogenaamde dierenrechtenactivisten voor.
Niemand kan het van de afwijkende hypocrieten schelen hoeveel deze wolf lijdt..... het gaat allemaal om geld.
Nu ligt hij daar in het bos en moet hij pijnlijk sterven....... Proost op jou..... Ik hoop dat je een verkeersongeluk krijgt waar niemand langs komt om je te helpen..... langzaam en pijnlijk vergaan in de loopgraaf...... dat is jouw houding .
En NEE, ik ben geen wolfschietjager die het aan de kant wil zetten.
De wolf richt op geen enkel terrein schade of dergelijke aan, hij zal pijnlijk en jammerlijk omkomen.
Zijn toestand laat jagen niet toe om te voeden.
OMDAT JE HET ZO WILT!!!!
Jouw missie om dit dier ellendig te HEBBEN om te sterven heeft ervoor gezorgd dat ik je laatste respect in mijn ogen heb verloren.
Deze video met de volgende feiten laat ik zien bij elk wolf evenement waarbij je jezelf presenteert als grote dierenrechtenactivisten en experts en bijna een eigen zaal nodig hebt voordat je jezelf voorstelt. Bewijs iedereen dat jullie geen dierenbeschermers zijn, maar dierenmishandelaars !!!
En ik kan 100% elk woord hiervan bewijzen.
Dit is gewoon vooraf dat sommige mensen niet denken dat dit gewoon propaganda is. <<<
sterregoud schreef:Sparkling app, ‘ ophef over de wolf ‘ ? Werkelijk, heb je enig idee wat de dieren meemaken die levend verscheurd worden ? Nog geeneens dood gaan, maar levend worden verscheurd en aangevreten ?
Enig idee, van de angst, letterlijke doodsangst en enorme pijn? En het duurt en duurt maar …
Hoe zo is dat ineens aanvaardbaar ?
Met een verhaaltje over vlees eten ?
josien_m_ schreef:sterregoud schreef:Sparkling app, ‘ ophef over de wolf ‘ ? Werkelijk, heb je enig idee wat de dieren meemaken die levend verscheurd worden ? Nog geeneens dood gaan, maar levend worden verscheurd en aangevreten ?
Enig idee, van de angst, letterlijke doodsangst en enorme pijn? En het duurt en duurt maar …
Hoe zo is dat ineens aanvaardbaar ?
Met een verhaaltje over vlees eten ?
Maar dat gaat dus met alle prooi die een wolf vangt zo. Is dat dan voor niet huis- of boerderijdieren wel aanvaardbaar?
sterregoud schreef:josien_m_ schreef:
Maar dat gaat dus met alle prooi die een wolf vangt zo. Is dat dan voor niet huis- of boerderijdieren wel aanvaardbaar?
Wat mij betreft niet. Ook herten of reetjes die alleen maar opengetrokken en aangevreten worden, dat vind ik ook te ver gaan. Het dierenleed van uren veel angst en pijn ervaren is iets wat voorkomen moet worden.
SparklingApp schreef:Maar wie zijn dan in het bericht de genoemde dierenactivisten?
Het is toch Europees beleid en dus volgens de wet bepaalt?
Wintu, respect voor iedereen die af durft te wijken van de geldende norm voor een beter dierenwelzijn.
Maar ook als vleeseters kan iemand zich afvragen of de ophef over de wolf wel in verhouding staat tot de misstanden waar we wél direct invloed op uit kunnen oefenen.
DuoPenotti, fijn om te lezen dat er meer mensen zich inzetten voor dierenwelzijn!
Froempie schreef:Ik vraag me af wat de reden is dat wolven uitgezet worden.
Ik las dat er te weinig biodiversiteit is en in de toekomst ziektes van dier op mens kunnen overspringen zoals bij corona.
Daarom misschien dat er ingezet wordt op natuurlijke selectie, om de zieke dieren te elimineren. Of dit zo is weet ik niet, maar de varkenspest is weer in opmars en mij lijkt het dat roofdieren in de toekomst wel belangrijk zullen worden om ziektes in te perken.
Froempie schreef:Ik vraag me af wat de reden is dat wolven uitgezet worden.
Ik las dat er te weinig biodiversiteit is en in de toekomst ziektes van dier op mens kunnen overspringen zoals bij corona.
Daarom misschien dat er ingezet wordt op natuurlijke selectie, om de zieke dieren te elimineren. Of dit zo is weet ik niet, maar de varkenspest is weer in opmars en mij lijkt het dat roofdieren in de toekomst wel belangrijk zullen worden om ziektes in te perken.