Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
HiFive5 schreef:ik ben ook terug op jacht, al valt dat toch wel wat tegen.
Telkens ik een leukerd tegenkom, stuur ik een berichtje voor wat beeldmateriaal. Als ik dan een afspraak wil maken krijg ik vaak geen gehoor meer. Dit is me nu al 3x overkomen. Ik weet dat ik beter zou bellen, maar een berichtje beantwoorden - nadat je het eerst hebt gelezen - lijkt me toch niet zo moeilijk te zijn?of ben ik de enige die dit voorheeft?
StalNollie schreef:Ik snap nooit zo goed... hoezo geen tijd als je het paard koopt moet je er toch ook tijd hoor hebben/maken.
Dus als hij je aanstaat dan valt er toch wel wat te plannen/verschuiven
Oza04 schreef:Ik ben na 3.5 jaar ook weer opzoek. Helaas door mijn stijgende ambities in de springsport en mijn merrie en ik die de klik onder het zadel langzaam aan het kwijtraken zijn. Ben ik weer opzoek en staat mijn merrie dus tevens te koop.
Vind het heel lastig om een goed, leuk paard te vinden zonder dat hij/zij al 14+ is of ergens een bemerking heeft.
Nu zit mijn prijsklasse misschien niet helemaal mee voor een ant en klaar paard (5k) maar ik zou toch best een jonger groener paard kunnen vinden in die prijs? Vind het heel erg lastig. Hoe denken jullie erover na?
Oza04 schreef:Ik ben na 3.5 jaar ook weer opzoek. Helaas door mijn stijgende ambities in de springsport en mijn merrie en ik die de klik onder het zadel langzaam aan het kwijtraken zijn. Ben ik weer opzoek en staat mijn merrie dus tevens te koop.
Vind het heel lastig om een goed, leuk paard te vinden zonder dat hij/zij al 14+ is of ergens een bemerking heeft.
Nu zit mijn prijsklasse misschien niet helemaal mee voor een ant en klaar paard (5k) maar ik zou toch best een jonger groener paard kunnen vinden in die prijs? Vind het heel erg lastig. Hoe denken jullie erover na?
Oza04 schreef:Laat ik ten eerste even een kleine rectificatie aanbrengen qua specificatie op mijn 'springsport'. Ik wil een leuk rondje B/L kunnen springen. Ik heb dus geen mega ambities Maar ik twijfel toch heel erg om gewoon te stoppen met rijden. Ik weet waar ik naar opzoek ben en wil eigenlijk niet voor minder settelen, maar vanwege mijn leeftijd en omstandigheden heb ik ook geen mogenlijkheid om budget te verhogen.
Wat zouden jullie doen? Eisen aanpassen en gaan voor iets wat minder bij je past en evt weer plezier verliezen met kans dat het paard na een jaar weer verkocht moet? Dat is toch ook niet eerlijk.. zit even een beetje met handen in het haar.. lastig allemaal.
MarjanB schreef:Ik heb laatst een springpaard gekocht met heel mooi papier voor iets meer dan 3000 euro. Maar wel 1 waar werk aan zit. Paard is onzeker en bang maar kan er ondertussen al heel veel mee en het staken is er ook bijna uit.
Maar goed het is net wat je zoekt en kan
fokfanaat schreef:Een veulen kost al zoiets in aankoop, dus als het een braaf, gezond paard is met talent zullen de meeste mensen toch wel een neer realistische prijs vragen.
Ineke2 schreef:HiFive5 schreef:ik ben ook terug op jacht, al valt dat toch wel wat tegen.
Telkens ik een leukerd tegenkom, stuur ik een berichtje voor wat beeldmateriaal. Als ik dan een afspraak wil maken krijg ik vaak geen gehoor meer. Dit is me nu al 3x overkomen. Ik weet dat ik beter zou bellen, maar een berichtje beantwoorden - nadat je het eerst hebt gelezen - lijkt me toch niet zo moeilijk te zijn?of ben ik de enige die dit voorheeft?
Tja… Als je het paard echt graag wil zien en je wilt een afspraak maken dan bel je. Dan weet de verkoper ook dat je net even serieuzer ( over het algemeen ) geïnteresseerd bent.
HiFive5 schreef:Dat is waar. Maar heeft het nog zin om te bellen als ze het gelezen hebben en niet hebben geantwoord? mij lijkt het eerder alsof ze geen interesse meer hebben te verkopen.