Harmonie in chaos vinden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-25 18:46

Vosje is onder het zadel geweest en was braaf. Linksom snapt ze nog niet zo goed maar rechtsom was ze heel braaf. Gewoon alsof ze nooit anders gedaan heeft. :+
Morgen even een zweepje mee er op dat ik haar kan duidelijk maken dat ze voorwaarts moet ipv snoepjes gaan vragen. _O- Had ik geweten dat ze zo nuchter was was ik op gestapt met zweepje. :+

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-25 20:49

‘Joy gaat spelen met die balletjes…’
‘Nee das om dat te voorkomen..’
‘Uhu…’

Joy na vijf minuten:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

:=

Mijn man: ‘ :roll: waarom zijn al jouw paarden zo?’

fleurtjeuh

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-25 20:56

Dat koppie <3 :o

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-25 21:06

Ik: *zuchtend op weinig overtuigende toon: ‘Joy…. Laat da los….’
*Joy draait hoofd om zijn bal beter te tonen*

Ja dan schiet ik in de lach en dan is ie helemaal vertrokken natuurlijk _O-

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:05

:') :') :')

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 13:42

En er is nog zo eentje onderweg….. _O-

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:51

Ik heb bij momenten echt medelijden met die man van jou. :(:) :+

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:29

petraaken schreef:

Hij heeft er zelf voor gekozen :D

(dat roepen we hier altijd naar elkaar, dat de ander er zelf voor gekozen heeft :P )

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 22:07

fleurtjeuh schreef:
petraaken schreef:

Hij heeft er zelf voor gekozen :D

(dat roepen we hier altijd naar elkaar, dat de ander er zelf voor gekozen heeft :P )

_O- herinnert me aan vorige week. Mijn man zei al grappend terwijl we om 20:00 afsloten en ik nog naar de weide moest om te voeren én ik was vlees vergeten uit te leggen. :+
‘Een normale vrouw had om 18:00 het eten klaar staan.’
Ik: ‘ge hebt de kans op een normale vrouw gehad en die hebt ge buiten gegooid.’ (zijn ex voor me was huisje tuintje kindje type. Niks mis mee voor alle duidelijkheid. Mijn ex was ook zo. Alleen paste dat gewoon totaal niet bij mij, daarom is het ook een ex uiteindelijk. )
Man: ‘ik heb die niet…’
Ik: *werpt veelzeggende blik.*
Man: ‘ja oké technisch gezien wel… ge hebt gelijk.’

_O-

(Toen we nog soort van aan het daten waren maar wel al met oog op relatie bleef ik eigenlijk al altijd bij hem… Nouja. Eigenlijk: het moment dat mijn toenmalige hond mee mocht ben ik soort van alleen nog naar huis gegaan om spullen te halen. _O- Anyhow. Dat was een van de 1e nachten omdat we naar een feest gingen samen en zo laat nog terug rijden zag ik niet zitten dus ik bleef daar. Ik was toen nog maar kort geopereerd (drie maanden) en dat was het jaar dat ik ook in coma gelegen had. De rit was 35 min ongeveer maar onbekende baan en nog aan het revalideren… ik kon alleen mee als ik kon overnachten of hij me thuis bracht. Ik doe die baan nog steeds niet graag ook al doe ik ze bijna elke week om naar mijn vader te gaan. Maar ik bleef dus daar.

Was een hele boeiende avond. :+ Manlief bood me de logeerkamer aan. Maanden later kwam ik er achter dat die er niet was. :+ tis de gedachte die telt zeker. _O- dus we lagen nog even samen film te kijken toen de bel ging en zijn ex huilend voor de deur stond. Oorspronkelijk was zij vertrokken (daarom zei ie eerst dat hij de keuze nier gemaakt had. ) Ik heb ze rustig laten praten beneden omdat ik eigenlijk niet wist wat ik moest doen. Er bij gaan zitten leek me awkward en ik wilde nog steeds niet naar huis rijden als het niet moest, denk dat ik uiteindelijk in slaap gevallen ben voor het gesprek klaar was. _O- Maar hij heeft toen voor de keuze gestaan gezien wij nog niet echt ‘officieel’ waren. )

Mind you, hij heeft dat netjes aangepakt, netter dan ik met mijn ex gedaan zou hebben maar als we zo onderling aan het kibbelen zijn ís takt vaak niet in ons universum. :)) Dus nee hij wil geen normale vrouw. _O-

Paardennieuws:

Piste lag vandaag eindelijk weer ietwat fatsoenlijk dus morgen kan ik terug op de merrie. Het weer kon geen ellendigere timing kiezen. En ik ga ook niet andermans paard riskeren…. En op verplaatsing gaan met zo’n jong ding dat het laden enz ook niet kent is ook geen optie… tis voor ons en de eigenaar natuurlijk wel k*t dat we deze week niet veel hebben kunnen doen. Ik heb op weide met haar gewerkt aan de longe wat eigenlijk niet de bedoeling is maar de weides liggen hoger. Gevalletje nood breekt wet… :(:)

Met Joy kon veel wat dat betreft omdat het niks nieuw was, als die vervoerd werd was hij niet onder de indruk maar voor deze merrie is alles nieuw. Plus nieuwe omgevingen heeft ze ook geen ervaring mee dus dat combineren met zadelmak maken….

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:03

Voor die merrie zou ik dan gewoon een weekje enkel stalgeld rekenen zonder training. Dat lijkt me voor iedereen dan de beste oplossing?

Mijn man geeft ook nu en dan dergelijke opmerkingen als die bezig is bij de paarden (mind, door hem heb ik er vier ipv twee en hebben we eigen land gekocht)
Hij grapt vaak dat hij dacht dat ik goedkoop zou zijn omdat ik geen make up en nagels doen vrouwtje ben, maar dat die zich ferm mispakt heeft :+

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 23:25

Dat stond sowieso al soort van in onze planning. Moest ze een of twee weken meer nodig hebben dat hij desnoods enkel het hooi betaald. Slobber en schavelingen nemen wij dan wel op ons.

Het weer hebben we niet onder controle en waar ik mijn eigen paard niet op riskeer, riskeer ik een ander zijn paard ook niet op.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:35

Mijn vriend ziet me zelfs liever zonder make-up op dan met en ben dan enkel van de oogschaduw en wat lippenstift. Nagels lakken begin ik niet want dat blijft amper een dag zitten bij mij. :+

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:18

Ayasha schreef:
Dat stond sowieso al soort van in onze planning. Moest ze een of twee weken meer nodig hebben dat hij desnoods enkel het hooi betaald. Slobber en schavelingen nemen wij dan wel op ons.

Het weer hebben we niet onder controle en waar ik mijn eigen paard niet op riskeer, riskeer ik een ander zijn paard ook niet op.

Advocaat van de duivel, maar let op dat je niet té vriendelijk en braaf wordt, dan gaan mensen profiteren.

Ik snap dat je meeleeft met die man omdat die al zoveel kosten gehad heeft, maar dat is eerlijk gezegd niet jullie probleem en hoeft ook niet door te komen in jullie portemonnee.

Het is logisch dat je geen trainingskosten rekent bij weerverlet (want jullie hebben niet de faciliteiten om door te kunnen trainen en dat is niet de eigenaar zijn probleem.)
Maar stalgeld zou die sowieso wel hebben, slobberkosten, hooi, strooisel ook.

Dus als je de box niet in gebruik hebt die periode voor andere paarden is het heel erg netjes als je die niet doorrekent, maar het verbruik (hooi, strooisel, slobber) moet je zeker niet laten vallen.