Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
happy2014 schreef:Fensy, super leuk paardje!!
hier even een baalmoment!! ik kreeg gisteren van een mede bokkereen super leuke advertentie door. Was er gisterenavond laat pas op gezet, dus ik belde gisterenochtend gelijk om voor zondag een afspraak te maken. Vanmiddag dacht ik, "nee, ik moet eerder, anders is hij voor mijn neus weg gekaapt". Hoewel ik dacht dat het niet zo'n vaart zou lopen. Prijsklasse was 15.000-20.000 eur en paard is nog niet officieel uitgebracht. wel aansprekend en super braaf. maar toch, ik dacht zo snel gaat het nou ook weer niet.
Stuur ik vanmiddag een app of ik morgen mag komen. Krijg ik terug dat onze afspraak zondag ook niet door kan gaan, paard al verkocht! is toch niet leuk meer, lijkt de woning markt wel, kom je ook niet tussen...
ben er echt even ziek van, half uur met de verkoper aan de telefoon en ik was laaiend enthousiast want het klonk echt als een geweldig paard...
hier even een baalmoment!! ik kreeg gisteren van een mede bokkereen super leuke advertentie door. Was er gisterenavond laat pas op gezet, dus ik belde gisterenochtend gelijk om voor zondag een afspraak te maken. Vanmiddag dacht ik, "nee, ik moet eerder, anders is hij voor mijn neus weg gekaapt". Hoewel ik dacht dat het niet zo'n vaart zou lopen. Prijsklasse was 15.000-20.000 eur en paard is nog niet officieel uitgebracht. wel aansprekend en super braaf. maar toch, ik dacht zo snel gaat het nou ook weer niet.
Stuur ik vanmiddag een app of ik morgen mag komen. Krijg ik terug dat onze afspraak zondag ook niet door kan gaan, paard al verkocht! is toch niet leuk meer, lijkt de woning markt wel, kom je ook niet tussen...
ben er echt even ziek van, half uur met de verkoper aan de telefoon en ik was laaiend enthousiast want het klonk echt als een geweldig paard...
happy2014 schreef:Tita, pb
Hij staat er trouwens ook al niet meer op. Vind het echt nog steeds bizar en het heeft wel echt even een domper gegeven in het vertrouwen dat ik ooit een paard ga vinden. Ik kan gewoon niet altijd meteen dezelfde dag kijken, maar voor hetgeen ik zoek, moet dat blijkbaar wel…
PSvanLot schreef:happy2014 schreef:Tita, pb
Hij staat er trouwens ook al niet meer op. Vind het echt nog steeds bizar en het heeft wel echt even een domper gegeven in het vertrouwen dat ik ooit een paard ga vinden. Ik kan gewoon niet altijd meteen dezelfde dag kijken, maar voor hetgeen ik zoek, moet dat blijkbaar wel…
Ik denk dat je zoekt naar wat iedereen graag wil, dat maakt het moeilijk.
PSvanLot schreef:happy2014 schreef:Fensy, super leuk paardje!!
Dat biedt perspectief voor eentje die ik te koop wil zetten in april
PSvanLot schreef:happy2014 schreef:Tita, pb
Ik denk dat je zoekt naar wat iedereen graag wil, dat maakt het moeilijk.
Lieser schreef:PSvanLot schreef:Ik denk dat je zoekt naar wat iedereen graag wil, dat maakt het moeilijk.
Maar met een vraagprijs van 15 tot 20k voor een paard zonder wedstrijdervaring is 24 uur wel erg kort
PSvanLot schreef:Waarom is wedstrijd ervaring zo belangrijk?
Ik heb er liever eentje zonder. Kun je er direct mee in de B beginnen en hoef je (als je zelf al wat meer gereden hebt) niet in de gezamenlijke hoogste klasse te starten.
Dit is wat best veel mensen graag willen.
happy2014 schreef:PSvanLot schreef:
Dat biedt perspectief voor eentje die ik te koop wil zetten in april
Het is jammer dat de advertentie ook al van sporthorses af is anders had je hem kunnen gebruiken… was ook wel opgemaakt op een manier waarvan ik denk, ja… zo verkoop je een paard..
Oh nu the way… ik houd me aanbevolen
Lieser schreef:PSvanLot schreef:Waarom is wedstrijd ervaring zo belangrijk?
Ik heb er liever eentje zonder. Kun je er direct mee in de B beginnen en hoef je (als je zelf al wat meer gereden hebt) niet in de gezamenlijke hoogste klasse te starten.
Voor mij is de wedstrijdervaring niet belangrijk, maar dan vind ik 20k voor een 8-jarige wel heel veel geld.
PSvanLot schreef:Waarom is wedstrijd ervaring zo belangrijk?
c_alsemgeest schreef:PSvanLot schreef:Waarom is wedstrijd ervaring zo belangrijk?
Wanneer je zelf paarden in hogere categorieën hebt uitgebracht of handig bent maakt dat inderdaad ook geen fluit uit
Of je mag gewoon starten in het niveau passend bij de leeftijd, of je rijdt de lagere klasses zo door met twee vingers in je neus.
Het enige probleem wat ik er soms mee heb, is dat mensen zeggen dat een paard een bepaald niveau is... maar dat niet is.
Had het al een keer eerder gezegd, paard springt met pijn en moeite een gebroken wissel... ze laten hem schuin over zijn schouder naar de bakrand toe pleuren en het beestje loopt op Z2 niveau
Maar goed... die pak je er ook goed uit op film.
Een paard wat niet eerder uitgebracht is maar wel echt het niveau loopt, is voor mij geen enkel probleem.
Dan baseer ik de prijs eerder op wat het kan dan de klassering.
Al moet ik zeggen dat ik bv voor een ZZZ beest die nooit een score onder de 70% heeft gelopen wel meer neer tel dan een beest die alle oefeningen van het ZZZ goed beheerst.
Want dat zegt ook iets over de daadwerkelijke wedstrijd mentaliteit van een beest (of de ruiter die er op zat)
SteffiiY schreef:Ik ga jullie advies opvolgen. Kwam gisteravond laat een paard online en heb vanmorgen gelijk een afspraak kunnen maken voor vandaag
PSvanLot schreef:Gewoon lekker een beetje B/L beginnen
Maar een dier wat in het ZZZ nooit onder de 70% scoort zul je ook niet kunnen kopen voor 20k... Dan ga je echt in hele andere bedragen tellen. Als je al een paard kunt kopen voor dat geld wat de oefeningen beheerst, en nagereden kan worden door iedereen.