Wie gaat er op zoek naar een paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 01:26

Ja klopt, dat is wel zo. Ook mee gemaakt een paar keer.

Bij 'paard en pony maatjes' op fb staat een leuke 5 jarige ruin.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 08:51

happy2014 schreef:
Fensy, super leuk paardje!!

hier even een baalmoment!! ik kreeg gisteren van een mede bokker ;-) een super leuke advertentie door. Was er gisterenavond laat pas op gezet, dus ik belde gisterenochtend gelijk om voor zondag een afspraak te maken. Vanmiddag dacht ik, "nee, ik moet eerder, anders is hij voor mijn neus weg gekaapt". Hoewel ik dacht dat het niet zo'n vaart zou lopen. Prijsklasse was 15.000-20.000 eur en paard is nog niet officieel uitgebracht. wel aansprekend en super braaf. maar toch, ik dacht zo snel gaat het nou ook weer niet.

Stuur ik vanmiddag een app of ik morgen mag komen. Krijg ik terug dat onze afspraak zondag ook niet door kan gaan, paard al verkocht! is toch niet leuk meer, lijkt de woning markt wel, kom je ook niet tussen...

ben er echt even ziek van, half uur met de verkoper aan de telefoon en ik was laaiend enthousiast want het klonk echt als een geweldig paard...

Een valkje?
Die kreeg ik al paar dagen geleden door is de prijs dat ik niet ben gaan kijken is niet waard
O nee de mijne was 4

Die handelsstal over welke stal gaat het

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 09:23

happy2014 schreef:

hier even een baalmoment!! ik kreeg gisteren van een mede bokker ;-) een super leuke advertentie door. Was er gisterenavond laat pas op gezet, dus ik belde gisterenochtend gelijk om voor zondag een afspraak te maken. Vanmiddag dacht ik, "nee, ik moet eerder, anders is hij voor mijn neus weg gekaapt". Hoewel ik dacht dat het niet zo'n vaart zou lopen. Prijsklasse was 15.000-20.000 eur en paard is nog niet officieel uitgebracht. wel aansprekend en super braaf. maar toch, ik dacht zo snel gaat het nou ook weer niet.

Stuur ik vanmiddag een app of ik morgen mag komen. Krijg ik terug dat onze afspraak zondag ook niet door kan gaan, paard al verkocht! is toch niet leuk meer, lijkt de woning markt wel, kom je ook niet tussen...

ben er echt even ziek van, half uur met de verkoper aan de telefoon en ik was laaiend enthousiast want het klonk echt als een geweldig paard...

Waaat?! Bizar zeg.

happy2014

Re: Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 10:00

Tita, pb

Hij staat er trouwens ook al niet meer op. Vind het echt nog steeds bizar en het heeft wel echt even een domper gegeven in het vertrouwen dat ik ooit een paard ga vinden. Ik kan gewoon niet altijd meteen dezelfde dag kijken, maar voor hetgeen ik zoek, moet dat blijkbaar wel…

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 10:01

happy2014 schreef:

Dat biedt perspectief voor eentje die ik te koop wil zetten in april ;)

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 10:02

happy2014 schreef:
Tita, pb

Hij staat er trouwens ook al niet meer op. Vind het echt nog steeds bizar en het heeft wel echt even een domper gegeven in het vertrouwen dat ik ooit een paard ga vinden. Ik kan gewoon niet altijd meteen dezelfde dag kijken, maar voor hetgeen ik zoek, moet dat blijkbaar wel…

Ik denk dat je zoekt naar wat iedereen graag wil, dat maakt het moeilijk.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 10:10

PSvanLot schreef:
happy2014 schreef:
Tita, pb

Maar met een vraagprijs van 15 tot 20k voor een paard zonder wedstrijdervaring is 24 uur wel erg kort %)

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 10:13

PSvanLot schreef:
happy2014 schreef:

Het is jammer dat de advertentie ook al van sporthorses af is anders had je hem kunnen gebruiken… was ook wel opgemaakt op een manier waarvan ik denk, ja… zo verkoop je een paard..

Oh nu the way… ik houd me aanbevolen

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 10:16

PSvanLot schreef:
happy2014 schreef:
Tita, pb

Maar met een vraagprijs van 15 tot 20k voor een paard zonder wedstrijdervaring is 24 uur wel erg kort %)[/quote]

Nog niet eens 24 uur zelfs… ik vind het bizar… ik had eigenlijk al helemaal bedacht dat als ik vandaag zou gaan kijken dat ik wel meer richting de 15 zou bieden dan richting de 20. Omdat ik die prijs te hoog vond voor een paard wat nog niet officieel uitgebracht was, maar ik denk dat ik hem daar niet eens voor had gekregen. Denk dat hij echt wel voor 20 weg gegaan is…

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 10:18

Bij de kwpn veiling worden nu wat eerste bezichtigingshengsten aangeboden. Wellicht staat daar voor iemand nog iets interessants tussen.

En idd binnen 24u verkocht in die prijsklasse is echt wel rap hoor

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 10:20

Voor goede jonge paarden maakt het echt niet uit of ze uitgebracht zijn of niet qua prijs.

Wel heel snel, maar dat maakten we vroeger ook wel eens mee helaas. Nu net eat erger, maar de echt leuke/interessante zijn dat voor heel veel mensen. Zo snel kan ik niet beslissen, want ik wil sowieso keuren. :=

Edit, oh gemist dat die 8 was, sorry!

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 10:24

Nee, die noodzaak zie ik ook niet. Vriendin van ons had een jong paard naar een GP ruiter gebracht voor een verkooptraject en die heeft hem zelf gekocht voor 70k. Dat was super gaaf. Enorme klik tussen paard en ruiter. Moet zijn nieuwe topper worden. Ik heb het paard een keer gereden, omdat ze wilde weten wat hij deed onder een vreemde ruiter. Maar voor mij was hij op dat moment te traag/flegmatiek afgericht om fijn te kunnen rijden. Hij was wel braaf, maar ik was nog nooit zo moe van een paard gestapt. Zo zie je maar dat het ook net aan de omstandigheden en de klik ligt.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 10:34

Lieser schreef:
PSvanLot schreef:

Maar met een vraagprijs van 15 tot 20k voor een paard zonder wedstrijdervaring is 24 uur wel erg kort %)

Waarom is wedstrijd ervaring zo belangrijk?

Ik heb er liever eentje zonder. Kun je er direct mee in de B beginnen en hoef je (als je zelf al wat meer gereden hebt) niet in de gezamenlijke hoogste klasse te starten.

Dit is wat best veel mensen graag willen.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 10:36

Nu, de advertentie staat er nog geen 24 uur op, maar het paard kan misschien al wel langer te koop staan dan 24 uur.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 10:39

PSvanLot schreef:

Ik heb er liever eentje zonder. Kun je er direct mee in de B beginnen en hoef je (als je zelf al wat meer gereden hebt) niet in de gezamenlijke hoogste klasse te starten.

Voor mij is de wedstrijdervaring niet belangrijk, maar dan vind ik 20k voor een 8-jarige wel heel veel geld.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 10:40

happy2014 schreef:
PSvanLot schreef:

Het is jammer dat de advertentie ook al van sporthorses af is anders had je hem kunnen gebruiken… was ook wel opgemaakt op een manier waarvan ik denk, ja… zo verkoop je een paard..

Oh nu the way… ik houd me aanbevolen

O over de advertentie zit ik niet in. Denk dat deze zichzelf wel verkoopt straks.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 10:40

Lieser schreef:
PSvanLot schreef:

Voor mij is de wedstrijdervaring niet belangrijk, maar dan vind ik 20k voor een 8-jarige wel heel veel geld.

Als ie echt goed en fijn afgericht is, braaf en op de keuring 100% in orde heb je er niet teveel aan betaald naar mijn mening.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 10:45

PSvanLot schreef:

Wanneer je zelf paarden in hogere categorieën hebt uitgebracht of handig bent maakt dat inderdaad ook geen fluit uit :+
Of je mag gewoon starten in het niveau passend bij de leeftijd, of je rijdt de lagere klasses zo door met twee vingers in je neus.

Het enige probleem wat ik er soms mee heb, is dat mensen zeggen dat een paard een bepaald niveau is... maar dat niet is.
Had het al een keer eerder gezegd, paard springt met pijn en moeite een gebroken wissel... ze laten hem schuin over zijn schouder naar de bakrand toe pleuren en het beestje loopt op Z2 niveau :')
Maar goed... die pak je er ook goed uit op film.
Een paard wat niet eerder uitgebracht is maar wel echt het niveau loopt, is voor mij geen enkel probleem.
Dan baseer ik de prijs eerder op wat het kan dan de klassering.
Al moet ik zeggen dat ik bv voor een ZZZ beest die nooit een score onder de 70% heeft gelopen wel meer neer tel dan een beest die alle oefeningen van het ZZZ goed beheerst.

Want dat zegt ook iets over de daadwerkelijke wedstrijd mentaliteit van een beest (of de ruiter die er op zat :') )

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 10:47

c_alsemgeest schreef:
PSvanLot schreef:

Wanneer je zelf paarden in hogere categorieën hebt uitgebracht of handig bent maakt dat inderdaad ook geen fluit uit :+
Of je mag gewoon starten in het niveau passend bij de leeftijd, of je rijdt de lagere klasses zo door met twee vingers in je neus.

Het enige probleem wat ik er soms mee heb, is dat mensen zeggen dat een paard een bepaald niveau is... maar dat niet is.
Had het al een keer eerder gezegd, paard springt met pijn en moeite een gebroken wissel... ze laten hem schuin over zijn schouder naar de bakrand toe pleuren en het beestje loopt op Z2 niveau :')
Maar goed... die pak je er ook goed uit op film.
Een paard wat niet eerder uitgebracht is maar wel echt het niveau loopt, is voor mij geen enkel probleem.
Dan baseer ik de prijs eerder op wat het kan dan de klassering.
Al moet ik zeggen dat ik bv voor een ZZZ beest die nooit een score onder de 70% heeft gelopen wel meer neer tel dan een beest die alle oefeningen van het ZZZ goed beheerst.

Want dat zegt ook iets over de daadwerkelijke wedstrijd mentaliteit van een beest (of de ruiter die er op zat :') )

Gewoon lekker een beetje B/L beginnen ;)

Maar een dier wat in het ZZZ nooit onder de 70% scoort zul je ook niet kunnen kopen voor 20k... Dan ga je echt in hele andere bedragen tellen. Als je al een paard kunt kopen voor dat geld wat de oefeningen beheerst, en nagereden kan worden door iedereen.

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 11:01

[/quote]Maar een dier wat in het ZZZ nooit onder de 70% scoort zul je ook niet kunnen kopen voor 20k... Dan ga je echt in hele andere bedragen tellen. Als je al een paard kunt kopen voor dat geld wat de oefeningen beheerst, en nagereden kan worden door iedereen.[/quote]

Of wat ouder. Ik ben 3 weken terug bij een geweldig paard wezen kijken. Liep lichte tour. 1.71, super aansprekend en knap paard. Uberbraaf ook nog, geschikt voor overgang pony paard zeg maar. Vraagprijs was 20K. Ik was er best weg van en paard reed ook echt heerlijk! niet moeilijk te rijden, liep vanzelf. Ik kon niet gelijk de knoop doorhakken, was ook 2 weken later weg. Maar goed, dat snap ik, zijn 2 weken overheen gegaan. Paard staat overigens nu, of is onderweg naar, in Amerika.

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 11:04

paard hoeft voor mij niet perse gestart te hebben, maar het is meer dat het wel aangeeft dat het paard dat niveau wel daadwerkelijk heeft (of had als het lang geleden is). Ik zie vaan genoeg staan L gestart, maar beheerst de oefeningen van het Z (bij wijze van). En dan blijkt dat niet helemaal te kloppen....maar de prijs is er dan wel naar..
Vandaar dat ik 20K voor een 8 jarige best een hoop geld. Maar goed, dat is blijkbaar wat de markt is, en ik wil het er ook voor uitgeven. Als de klik er is, prima! Moet er alleen nog ooit tegen aan lopen haha

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 11:11

Ik ga jullie advies opvolgen. Kwam gisteravond laat een paard online en heb vanmorgen gelijk een afspraak kunnen maken voor vandaag :j

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 11:11

[quote="MyWishMax"]Voor goede jonge paarden maakt het echt niet uit of ze uitgebracht zijn of niet qua prijs.

Wel heel snel, maar dat maakten we vroeger ook wel eens mee helaas. Nu net eat erger, maar de echt leuke/interessante zijn dat voor heel veel mensen. Zo snel kan ik niet beslissen, want ik wil sowieso keuren. :=

Edit, oh gemist dat die 8 was, sorry

hij moest nog gekeurd worden hoor. Hij is verkocht onder voorbehoud van de keuring. Mocht het daarna niet doorgaan, neemt verkoper contact met mij op. Maar ja...als hij een zodanige bemerking heeft dat koper afhaakt, dan geldt dat natuurlijk ook voor mij...
Laatst bijgewerkt door happy2014 op 31-12-21 11:15, in het totaal 1 keer bewerkt

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 11:14

SteffiiY schreef:
Ik ga jullie advies opvolgen. Kwam gisteravond laat een paard online en heb vanmorgen gelijk een afspraak kunnen maken voor vandaag :j

Heel verstandig Steffi! :-) en even off topic, ik zie jou onderschrift.."horsepower chiquita". Is dat jouw paard? volgens mij ken ik die...stond die op Horsepower in Zeewolde en heb je die van Sh... gekocht? Denk het wel, kleine wereld. Ik heb zelf lang op Horsepower gestaan en de (denk ik) verkoper van jouw paard, heeft mijn paard nog bijgereden voor ze zelf paarden had.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 11:15

PSvanLot schreef:
Gewoon lekker een beetje B/L beginnen ;)

Maar een dier wat in het ZZZ nooit onder de 70% scoort zul je ook niet kunnen kopen voor 20k... Dan ga je echt in hele andere bedragen tellen. Als je al een paard kunt kopen voor dat geld wat de oefeningen beheerst, en nagereden kan worden door iedereen.

Oh nee zeker niet... dan ren je al heel hard richting een nul meer inderdaad :')