je moet er als ze jong zijn ook goed doorheen kunnen kijken denk ik om hem niet gelijk af te strepen. een reus van 1.80+ is als 3/4 jarige meestal lomper/slapper dan 1 van 1.68-1.73, maar die reus kan op latere leeftijd wel weer veel fijner zijn
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
je moet er als ze jong zijn ook goed doorheen kunnen kijken denk ik om hem niet gelijk af te strepen. een reus van 1.80+ is als 3/4 jarige meestal lomper/slapper dan 1 van 1.68-1.73, maar die reus kan op latere leeftijd wel weer veel fijner zijn
Sundral schreef:http://www.sporthorses.nl/advertentie/5 ... NhOmLY1BbU
Dit wat voor je Faline?
Vind de foto's niet aansprekend maar gezien haar ibop score en bloedlijnen lijkt het me wel een interessante merrie. Volgens mij is deze van een bokker.
Terwijl ik bij kleinere paarden een minder 'trots' goed gevoel heb. Dus ja begrijpelijk dat je zelf kiest voor een bepaalde maat, maar inderdaad je niet vastzetten op enkel de maat of kleur of dergelijke. 
Sundral schreef:http://www.sporthorses.nl/advertentie/5 ... NhOmLY1BbU
Dit wat voor je Faline?
Vind de foto's niet aansprekend maar gezien haar ibop score en bloedlijnen lijkt het me wel een interessante merrie. Volgens mij is deze van een bokker.
Even snel zonder opstapje opstappen is er bijvoorbeeld ook niet bij. (Lekker onhandig op buitenrit bijvoorbeeld.)
maar ik snap wel wat je bedoelt hoor

Nouja, het misstaat niet en ze is pas 3,5 jaar oud, dus ze zal nog wel iets gaan groeien en ze moet sowieso nog uitzwaren 

Suelza schreef:maar pfff... dat beest kan enorm bewegen en dan heb ik altijd echt het gevoel alsof mijn darmen via mijn middenrif naar buiten geperst worden als die een beetje begint te sjouwen
Pion schreef:Suelza schreef:maar pfff... dat beest kan enorm bewegen en dan heb ik altijd echt het gevoel alsof mijn darmen via mijn middenrif naar buiten geperst worden als die een beetje begint te sjouwen
Als die van mij haar 2e draf inzet kan ik haar bijna niet meer uitzitten.
Zou ik dan op een joekel van een beest zitten kom ik volgens mij nooit meer met m'n kont in het zadel maar blijf ik er boven hangen.
Als ze een beetje gaat lopen toont ze ook wat groter, tijdens het uitstappen aan een lang teugeltje valt het veel meer op dat ze maar klein van stuk is, haha 
Nou, dat doorzitten in draf was een hele opgave
Lichtrijden en galopperen ging nog wel, maar in draf kon ik hem echt niet uitzitten. Is natuurlijk ook wel een kwestie van wennen
Het was wel een hele overgang van Esta naar zo'n paard
Er moesten twee slagen in de beugels voordat ik überhaupt kon gaan rijden