Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Haarbal schreef:https://www.dailymail.co.uk/news/articl ... lodge.html
3 wolven bijten vrouw in safaripark nabij Parijs.
"hij doet niks hoor"
Citaat:Rilland Zeeland
23-06-2024
ZLTO melding:
Ter attentie: Vermoedelijke wolvenaanval (incl. Slschtoffers) van een lid op de grens zeeland/Brabant ter hoogte van rilland.
meldingen graag zo snel mogelijk naar ons nummer wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889 via WhatsApp
#geenwolf
Hannanas schreef:Hoe kun je daar nu ineens terecht komen, hardlopend?
Citaat:The source familiar with the case said the woman must have got through 'security systems, a trench and an electric fence supposed to keep the animals in'. Police are investigating the incident.
Nyaleti schreef:Schijnt zijn roofdieren die in gevangenschap worden gehouden, gevaarlijker dan echt wild.
Waar een wilde wolf dus schuw is, linkt een gevangen wolf een mens aan eten. Heb je geen eten bij, worden ze ongeduldig etc. Ze hebben geen angst voor de mens zelf dus die drempel hoeven ze niet over.
Tancreda4 schreef:Nyaleti schreef:Schijnt zijn roofdieren die in gevangenschap worden gehouden, gevaarlijker dan echt wild.
Waar een wilde wolf dus schuw is, linkt een gevangen wolf een mens aan eten. Heb je geen eten bij, worden ze ongeduldig etc. Ze hebben geen angst voor de mens zelf dus die drempel hoeven ze niet over.
Ik denk ook dat t lastig te vergelijken is. Zeker zo'n wolf in dat park die 1 op 1 contact met mensen gewend is (je kan zo te zien ze bijna aaien vanaf je terras dus geen angst voor mensen), in een kleiner verblijf wordt gehouden (geen uitdaging, meer frustratie)... toch wel weer wat anders dan een in het wild met alle ruimte. Neemt niet weg dat ik ook denk dat ze in ons landje te makkelijk met mensen te maken hebben op dagelijkse basis en ik ok twijfel of de schuwheid er wel in blijft. Dat zie je immers nu al gebeuren dat ze zich te makkelijk laten zien en te nieuwsgierig achter mensen en huisdieren aan gaan.