Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-24 16:37

Ik geloof er geen reet van dat zo een dier wel even naar de overkant gaat zwemmen door de zee!

Wellicht je er kan wadlopen bij eb en hij toen naar de oberkant is gewandeld!?

Die wolf op dat eiland dan he

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-24 16:40

Hij is ook de Maas en de schelde over gezwommen.
Denk dat hij beter kan zwemmen dan je denkt.
En zijn territorium moet ook groter worden anders vallen zijn eigen soort hem gewoon aan.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-24 16:44

Zo'n dier weet ook niet waar hij terecht komt als hij de oversteek gaat maken, die wordt alleen gedreven door instinct en de noodzaak voor nieuw leefgebied. De oostkant van het eiland daar schijnt de stroming minder sterk te zijn. Bij het juiste moment van het tij kan hij prima de oversteek zelf gemaakt hebben. En als ie er achter komt dat het er heel druk is met toeristen, of er valt weinig substantieels te eten, is ie waarschijnlijk ook zo weer weg.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-24 19:42

tienus63 schreef:
Maar de jongen zijn minder weerbaar.

En de onrust die de aanwezigheid zal veroorzaken.

Zeehonden zijn snel in het water maar op het land traag. Die hebben beslist geen verweer tegen wolven. Ik vind het superraar als er in hun leefgebied wolven zijn opgedoken.

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-24 08:47

Haarbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-24 20:38

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-24 20:54

Darwin Award - de prijs is verzilverd.

Sorry hoor, maar dit is echt heel erg dom.
Van zowel de jogger als het park trouwens. Hoe verzinnen ze het om in zo’n gebied slaapruimte te verhuren…
Afschuwelijk einde, heel triest.

Haarbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-24 20:57

Ja ik snap niet helemaal hoe die slaapruimte werkt? Je zit in een soort kooi in het wolvengebied lijkt me? Waarom anders al die tralies rondom dat ding?

Maar qua gedrag/instinct, Ik denk dat ondanks het feit dat dit een dierentuin is je dit wel kan zien als een waarschuwing. Drie wolven die mensen gewend zijn, die gevoerd worden door mensen (geen frikandellen in dit geval gok ik) en een persoon alleen die (weg) rent. Ik denk dat deze vrouw flink geluk gehad heeft dat ze het overleefd heeft.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-24 21:17

Haarbal schreef:
https://www.dailymail.co.uk/news/articl ... lodge.html

3 wolven bijten vrouw in safaripark nabij Parijs.

"hij doet niks hoor"

Ik denk dat die mevrouw heel blij mag zijn dat ze haar snel gevonden hebben, anders hadden ze haar misschien wel nooit meer gevonden…

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-24 21:43

Oh heeft ze het wel overleefd? Gelukkig. Ik dacht dat ze overleden was, niet alles gelezen.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-24 22:03

Vermoedelijke aanval Rilland

Citaat:
Rilland Zeeland
23-06-2024
ZLTO melding:

Ter attentie: Vermoedelijke wolvenaanval (incl. Slschtoffers) van een lid op de grens zeeland/Brabant ter hoogte van rilland.

meldingen graag zo snel mogelijk naar ons nummer wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889 via WhatsApp

#geenwolf

Afbeelding
Bron geen wolf
https://www.facebook.com/share/p/UVKGLQ ... tid=WC7FNe

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-24 22:44

trouwens voor alle non-believers/pro-wolvers in NL die zeggen dat wolven geen mensen aanvallen. Deze jogster in Frankrijk kwam ín het wolvenreservaat terecht, waar anders alleen auto's van toeristen met dichte ramen mogen rijden, en drie wolven namen haar te pakken. Dat zijn dus wolven die gewoon gevoed worden. Ze is buiten levensgevaar, omdat personeel heel snel kon ingrijpen.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-24 22:48

Hoe kun je daar nu ineens terecht komen, hardlopend?

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-24 23:49

Dat zeggen de artikelen nog niet, maar bizar is het wel. Maar het toont voor mij wel aan dat alle prowolvisten die het bagatelliseren dat wolven heus geen mensen aan zullen vallen, geen gelijk hebben. En als je dat doortrekt naar NL dan gaan er dus menselijke slachtoffers vallen op den duur. En wat dan?

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 00:13

Hannanas schreef:
Hoe kun je daar nu ineens terecht komen, hardlopend?

Dit staat in de link
Citaat:
The source familiar with the case said the woman must have got through 'security systems, a trench and an electric fence supposed to keep the animals in'. Police are investigating the incident.

Eigen vertaling, er is een geul en een hekwerk met stroom als beveiliging om de dieren in hun verblijf te houden, die zou ze moeten hebben gepasseerd.

-

Eigenlijk zegt dit imo ook dat wolven dus duidelijk ook zonder reden mensen kunnen aanvallen, deze wolven zullen geen honger hebben gehad en ze zijn niet in het nauw gedreven. Wat ik nog als argumenten voor het aanvallen kan verzinnen is dat ze aan het joggen of rennen was (trigger om erachteraan te gaan), en dat ze zich in het territorium van die wolven bevond. Wat voor loslopende wolven en mensen in NL dus ook de situatie is, mensen bewegen en er nu eenmaal omdat ze er leven, er zullen ook altijd mensen zijn die willen vluchten of wegrennen, en we wonen zo bovenop elkaar dat alle wolven in NL wel mensen in hun territorium tegen komen.

Ik ben nog altijd overtuigd dat het hier ook een keer fout zal gaan met menselijke slachtoffers.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 00:26

ja, want deze wolven waren goed doorvoed. Dus wat als er op de veluwe een jogger in hun territorium terechtkomt ... Het is wachten op ...

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 00:37

Schijnt zijn roofdieren die in gevangenschap worden gehouden, gevaarlijker dan echt wild.
Waar een wilde wolf dus schuw is, linkt een gevangen wolf een mens aan eten. Heb je geen eten bij, worden ze ongeduldig etc. Ze hebben geen angst voor de mens zelf dus die drempel hoeven ze niet over.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 07:35

Nyaleti schreef:
Schijnt zijn roofdieren die in gevangenschap worden gehouden, gevaarlijker dan echt wild.
Waar een wilde wolf dus schuw is, linkt een gevangen wolf een mens aan eten. Heb je geen eten bij, worden ze ongeduldig etc. Ze hebben geen angst voor de mens zelf dus die drempel hoeven ze niet over.

Ik denk ook dat t lastig te vergelijken is. Zeker zo'n wolf in dat park die 1 op 1 contact met mensen gewend is (je kan zo te zien ze bijna aaien vanaf je terras dus geen angst voor mensen), in een kleiner verblijf wordt gehouden (geen uitdaging, meer frustratie)... toch wel weer wat anders dan een in het wild met alle ruimte. Neemt niet weg dat ik ook denk dat ze in ons landje te makkelijk met mensen te maken hebben op dagelijkse basis en ik ok twijfel of de schuwheid er wel in blijft. Dat zie je immers nu al gebeuren dat ze zich te makkelijk laten zien en te nieuwsgierig achter mensen en huisdieren aan gaan.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 08:11

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 08:23

Heel bijzonder hoe dat heeft kunnen gebeuren.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 09:02

Ik hoorde van een kennis dat er in Duitsland, over de grens bij Drenthe, een soort wolvenpark is waar je kunt knuffelen met wolven! De mensen die dat doen worden op die manier ook in het pro-wolvenkamp getrokken, daarom vind ik dat niets. Als er een gegrepen zou worden dan vind ik dat eigen schuld...

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 09:04

Dat park zit toch in de buurt van Kleve. Is een project van een Nederlander.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 09:17

En hoe weet je zeker dat dit 100% wolven zijn en geen goed gedomesticeerde wolfhonden?? De meeste mensen zien toch het verschil niet.

Overigens zit er wel iets vreemds in dat Franse verhaal; de 'huisjes' staan blijkbaar niet ín het wolvengebied (of misschien met die traliekant er tegenaan), want het slachtoffer is door een geul en elektrisch hek gegaan wat de wolven moet tegen/binnen houden. Dus als ze zich aan de regels gehouden had (dat afgeschermde gebied alleen betreden in een auto) was het niet gebeurd.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 09:20

Tancreda4 schreef:
Nyaleti schreef:

Ik denk ook dat t lastig te vergelijken is. Zeker zo'n wolf in dat park die 1 op 1 contact met mensen gewend is (je kan zo te zien ze bijna aaien vanaf je terras dus geen angst voor mensen), in een kleiner verblijf wordt gehouden (geen uitdaging, meer frustratie)... toch wel weer wat anders dan een in het wild met alle ruimte. Neemt niet weg dat ik ook denk dat ze in ons landje te makkelijk met mensen te maken hebben op dagelijkse basis en ik ok twijfel of de schuwheid er wel in blijft. Dat zie je immers nu al gebeuren dat ze zich te makkelijk laten zien en te nieuwsgierig achter mensen en huisdieren aan gaan.

Ja 1 op 1 vergelijken kan natuurlijk niet. Maar "zie je wel, de wolf valt mensen aan" is niet echt terecht omdat dit gevangen wolven zijn.
Ik heb ook geen idee of het een dierentuin is of een rescue? Hoe dan ook, die vrouw is gewoon heel dom geweest. Weinig schuld bij de wolven eigenlijk :=

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 09:21

Maar misschien heeft ze wel gedacht in het wild doen ze ook niks, dat word immers verteld, dus hier zonder honger ben ik zeker veilig.