Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Tarzan

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 07:22

Ik kom mij ook weer even melden.
Ik twijfel nog altijd om mijn Rambo toch te verkopen.
Hij doet het verder heel goed, is een hartstikke leuk paard, leuke uitdaging met rijden maar wel heel eerlijk.
Maaaaaar, m'n plezier erin is weg, ik wil gewoon lekker naar buiten en dat zit er (met mij) nog niet in ....

Hij verdiend eigenlijk een baasje die dagelijks met hem aan de slag gaat aangezien hij energie voor 10 heeft en ook gewoon graag bezig is met je.

Wat zouden jullie doen en hoe vind je het allerbeste huisje?

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 07:29

_Tarzan schreef:
Hij doet het verder heel goed, is een hartstikke leuk paard, leuke uitdaging met rijden maar wel heel eerlijk.
Maaaaaar, m'n plezier erin is weg, ik wil gewoon lekker naar buiten en dat zit er (met mij) nog niet in ....

Hij verdiend eigenlijk een baasje die dagelijks met hem aan de slag gaat aangezien hij energie voor 10 heeft en ook gewoon graag bezig is met je.

Misschien ergens bij een trainings-/verkoopstal zetten voor de verkoop? Volgens mij twijfel je al heel lang, en dit lijkt niet de match te zijn die je hoopte. Dat ligt niet aan jou of aan Rambo. Dus hoe moeilijk ook, ik zou op zoek gaan naar een ander baasje voor Rambo.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 07:43

Ja hij is te leuk om weg te doen maar heb er te weinig plezier in om hem te houden ... Zo moeilijk!
M'n andere paard moet ik binnenkort laten inslapen wat de keuze natuurlijk nog lastiger maakt!

Maar je hebt wel gelijk, we zijn gewoon onder het zadel geen match en ik twijfel al veel langer hierover ja ..

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 09:20

_Tarzan schreef:

Ik zou even alles op papier zetten, je twijfels..voors en tegens.

Is er een kans dat je over een jaar wel (veilig) naar buiten kan met hem of niet?

Als het grootste gedeelte negatief is dan is het geen schande om een ander baasje voor hem te zoeken.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 09:29

_Tarzan schreef:
Ja hij is te leuk om weg te doen maar heb er te weinig plezier in om hem te houden ... Zo moeilijk!
M'n andere paard moet ik binnenkort laten inslapen wat de keuze natuurlijk nog lastiger maakt!

Maar je hebt wel gelijk, we zijn gewoon onder het zadel geen match en ik twijfel al veel langer hierover ja ..

Gek eigenlijk, we hebben er geen enkel probleem mee om een volwassen paard te kopen van iemand die hem/haar weg doet, maar wel om zelf een paard te verkopen. Terwijl het één echt niet zonder het ander kan.

Een paard verkopen is geen schande.

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 10:34

Als iets geen match is, is het geen schande om te verkopen. Al is het maar omdat je zijn oor er niet mooi op vind staan. Ook een paard staat liever op een adres bij een eigenaar waarbij beide partijen het WAUW gevoel hebben.
Ik heb mijn vorige paard verkocht omdat ik hem uiteindelijk te groot geworden vond. Dat ging gewoon niet oké met mij hoogtevrees. Als ik een lijstje met voor een tegens had moeten maken, had ik waarschijnlijk een 9 jarige met pensioen gezet.... Want behalve zijn grootte voor mij, was hij voor de rest perfect.

Het was voor mij al moeilijk zat. Ik kan er nu, 4 jaar later nog altijd niet over praten zonder vol te schieten, en toch was het een goede keus om hem te verkopen.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 13:04

Soms krijgen ze het zelfs beter bij een nieuwe baas..dat is ook iets wat goed is om in het achterhoofd te houden.

Esther_r20

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 13:35

Met mijn vorige paard was buitenrijden echt drama na heel veel jaar proberen en consessies maken toch maar keuze gemaakt om te verkopen (lang verhaal werd uiteindelijk inslapen) maar nu ik met mn nieuwe jonge paard onbezorgd naar buiten kan weet ik pas wat ik al die tijd heb gemist. Ik zou willen dat ik de keuze voor ons beide veel eerder had gemaakt. Wij waren geen match ivm wisselende intresses

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 15:10

Dankjewel voor jullie inzichten en meningen. Ik vind het gewoon heel moeilijk om de keuze te maken.
Als hij nu gewoon echt niet leuk was dan was de keuze een stuk makkelijker.

Misschien moet ik hem maar online zetten en kijken wat erop af komt en dan een keuze maken :=

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 20:21

Als je een paard te koop zet is die nog niet automatisch verkocht. Je kunt gewoon aankijken wie er op af komt en je beslist uiteindelijk zelf aan wie je wel of niet wilt verkopen :j

Mijn paard is vandaag goedgekeurd *\o/*
helemaal IN LOVE!! <3 <3

evilginger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 20:24

Mijn vader en ik zijn stilaan terug begonnen aan onze zoektocht! We gaan mogelijk komende week een appaloosa testen, dus daar kijk ik wel naar uit na alle drama van onze vorige aankoop. Ik kwam nu ook eentje tegen die lijkt te voldoen aan onze eisen (weet enkel de prijs nog niet), maar deze zou franse stand hebben op de voorbenen. Zelf heb ik hier geen tot weinig ervaring mee, dus wou ik even jullie mening vragen.

Suzanne74

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 20:47

linda2008 schreef:
helemaal IN LOVE!! <3 <3

Gefeliciteerd Linda!
Superleuk!!! *\o/*
Dat verdient een mooie foto.

Wij gaan zondag kijken.
Heel spannend

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 21:36

evilginger schreef:
Mijn vader en ik zijn stilaan terug begonnen aan onze zoektocht! We gaan mogelijk komende week een appaloosa testen, dus daar kijk ik wel naar uit na alle drama van onze vorige aankoop. Ik kwam nu ook eentje tegen die lijkt te voldoen aan onze eisen (weet enkel de prijs nog niet), maar deze zou franse stand hebben op de voorbenen. Zelf heb ik hier geen tot weinig ervaring mee, dus wou ik even jullie mening vragen.

Mijn merrie had een lichte Franse stand, heb haar 19 jaar gehad en nooit hinder van gehad moet ik zeggen.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 21:45

Franse stand is niet zo erg, toontredend is schadelijker.

Gefeliciteerd Linda!

Tarzan dat is misschien geen slecht idee.

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 22:35

evilginger schreef:

Heel goed kijken of er ergens een wond of litteken op de voorbenen zit (buiten de buitenkant dan)... Van je af laten stappen en draven en goed kijken waar die hoeven heengaan. Ik heb er 1 met franse stand, qua management is dat niet heel makkelijk want hij tikt zichzelf aan. Ook met smeden, ik heb er 4 of 5 gehad die echt wel goed waren maar allemaal maakten ze de "problemen" erger.

Ik wilde dat ik hem had laten staan zeg maar :')

goldyc

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 22:45

*kruipt van onder meeleessteen*
Mijn merrie staat voor licht Frans en achter is ze Koehakkig. (En dus ook licht Frans). Nooit problemen gehad met de hoeven en bij haar was het ook bijna niet terug te zien in beweging. (Verleden tijd want ze staat omwille van een chronische, 100% zeker niet aan hoefden gerelateerde blessure met pensioen)

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 23:07

Suzanne74 schreef:
linda2008 schreef:
helemaal IN LOVE!! <3 <3

Gefeliciteerd Linda!
Superleuk!!! *\o/*
Dat verdient een mooie foto.

Wij gaan zondag kijken.
Heel spannend

Oeh spannend veel succes!!

Ik ben sinds vandaag trotse eigenaresse van *** <3 (roepnaam was ***, dat word wel veranderd omdat ik graag wat dichter bij de originele naam blijf, suggesties zijn welkom ;) ) van *** :D
Laatst bijgewerkt door Neonlight op 01-05-24 11:05, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Namen en foto verwijderd op verzoek eigenaar

evilginger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 23:09

linda2008 schreef:

Ik ben sinds vandaag trotse eigenaresse van **** <3 (roepnaam was **** , dat word wel veranderd omdat ik graag wat dichter bij de originele naam blijf, suggesties zijn welkom ;) ) van **** :D

Wat een knapperd! Veel plezier ermee <3
Laatst bijgewerkt door Neonlight op 01-05-24 11:06, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Namen en foto uit quote verwijderd op verzoek eigenaar

Suzanne74

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 23:21

Wauwwww wat een plaatje zeg <3

Geniet er maar lekker van!

Vanes_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 23:26

linda2008 schreef:
[

Ik ben sinds vandaag trotse eigenaresse van *** <3 (roepnaam was ***, dat word wel veranderd omdat ik graag wat dichter bij de originele naam blijf, suggesties zijn welkom ;) ) van *** :D

Wow mooierd! Ik zou voor de naam Guapo gaan dan :D
Gefeliciteerd met em!
Laatst bijgewerkt door Neonlight op 01-05-24 11:06, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Namen en foto uit quote verwijderd op verzoek eigenaar

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 07:15

linda2008, gefeliciteerd met je knappe aanwinst!

Aangezien jullie veel weten, hoe bepaal je de vraagprijs voor je paard?
Ik heb echt geen flauw idee eerlijk gezegd :=

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 08:39

Even kijken op de verkoopsites wat de gemiddelde prijs is van zo'n type paard, leeftijd en africhting.

Gefeliciteerd Linda! Vond dat dier sowieso al een plaatje.

Kloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 11:12

Na verliefd te zijn geweest op een kruising welke in de buurt stond, maar na meerdere afwegingen besloten niet voor hem te gaan.... sta ik weer open voor een leukerd.
Ik ben nu geïnteresseerd in een hengst veulen, hij spreekt me aan, kwam plots op mijn pad. Echter gaat hij volgende week naar de opfok en moet ik hem voor die tijd bezichtigen.
Het dubio is dat ik komend weekend geen tijd heb, na het weekend wellicht, dan moet ik wat verzetten.

Naja, ik blijf maar even afwegen wat te doen, overleggen en puzzelen of er een mogelijkheid is om te bezichtigen.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 11:26

Ik snap nooit zo goed... hoezo geen tijd als je het paard koopt moet je er toch ook tijd hoor hebben/maken.
Dus als hij je aanstaat dan valt er toch wel wat te plannen/verschuiven

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 12:25

Geen tijd kan door andere afspraken. Mijn agenda zit ook makkelijk vol, zeker op de dagen dat mijn paard niks moet.