Harmonie in chaos vinden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 22:08

Sintara schreef:
Ah ja dat kan wel lastig zijn voor het paard zelf, om zo te zijn.
Mijn opa had altijd "gekke" paarden en eentje ervan was een keer helemaal geflipt van een man, uiteindelijk bleek die het paard te hebben mishandeld en is natuurlijk van het terrein gegooid. Verder is dat paard altijd bijzonder gevoelig maar braaf geweest.. 10 jaar nadat dat was gebeurd waren ze met dat paard bij een kortebaan draverij en opeens rukt ze zich los en valt een man aan - dat was dus die man die haar 10 jaar eerder had mishandeld :=

Rêve zie ik zo ook nog wel iets doen… ik denk als die mijn vorige trainster ziet dat ze best niet binnen bereik gaat. :=

Mars

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:50

Kan het ook nog een dominantie reactie zijn van de beide mannen op de merrie? Omdat ze tussen de oortjes wat bescheiden is en de heren wellicht even willen showen dat t hun terrein is?

Wat jammer he dat je zo’n merrie dan niet als onbeschreven blad bij je krijgt maar dat ze waarschijnlijk eea heeft meegemaakt wat tussen de oortjes is blijven hangen. :(:)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 23:09

Mars schreef:
Kan het ook nog een dominantie reactie zijn van de beide mannen op de merrie? Omdat ze tussen de oortjes wat bescheiden is en de heren wellicht even willen showen dat t hun terrein is?

Wat jammer he dat je zo’n merrie dan niet als onbeschreven blad bij je krijgt maar dat ze waarschijnlijk eea heeft meegemaakt wat tussen de oortjes is blijven hangen. :(:)

Omdat het de twee jonge mannen zijn is dat mijn hoop wat. Ook omdat hij aan de hand nog steeds dezelfde zok is ook als ze in de buurt is. Nu ze verder van Leo staat sinds gisteren omdat die twee elkaar bleven klieren tot draad stuk maken aan toe, is Joy ook een stuk rustiger. Dus mogelijk zag hij haar ook als ‘bron van onrust.’ En Joy houdt niet van onrust. :+ op stal negeert hij haar nl ook. Terwijl ze daar dichter bij hem staat. Dus we zijn wel alle factoren aan het meenemen maar heb hem en mezelf beloofd dat zijn welzijn boven mijn ‘hoop’ gingen dus wil me wel bewust blijven van de verandering.

Hopelijk kan ze met meer zelfvertrouwen en wat copingsmechanismes terug vertrekken. Ze gaat op weide maar de eigenaar vroeg nu al of ik haar volgend jaar eventueel terug wilde op pakken en door rijden. Dus kan zomaar zijn dat ze nog terug komt. :+ de ruiter die hij voor haar wil op jumping begeleid ik dressuurmatig dus in dat geval krijgt ze wel ook gewoon de kans om te ontplooien.

Veel zal af hangen van of ze me heel laat met zadelmak maken. _O-