Wie gaat er op zoek naar een paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Silverfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 19:32

Klinkt goed fensy! Mooi paardje.

Ik heb ook nog twee vraagjes voor jullie. Koopcontract; is het gebruikelijk om een proefperiode voor te stellen (ook bij handelsstal)?

V.w.b. keuring: is het een goed idee om af te spreken dat de verkoper de keuring betaalt indien de keuring niet geaccepteerd wordt door de verzekering? Of is dat te veel gevraagd... Ik heb begrepen dat een paard vaak niet afgekeurd wordt, maar opmerkingen of bemerkingen krijgt, en dan in het eindoordeel wel goedgekeurd wordt. Dan wil ik ook afspraken maken over wat 'afgekeurd' volgens beide partijen inhoudt. In mijn opzicht is dat namelijk wanneer paard niet geaccepteerd wordt door verzekering.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 19:37

fensy79 schreef:
Oke ik kan t niet laten hoor...hier is die dan....[ [url=m/zLE88p.jpg]Afbeelding[/url] ]

O wat mooi! Ik ben dol op witte paarden en bijzondere kleuren.Hier kun je in elk geval talloze sprookjesachtige fotoshoots mee maken! Om te zien is het een droompaard.

fensy79

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 19:41

anjali schreef:
fensy79 schreef:
Oke ik kan t niet laten hoor...hier is die dan....[ [url=m/zLE88p.jpg]Afbeelding[/url] ]

O wat mooi! Ik ben dol op witte paarden en bijzondere kleuren.Hier kun je in elk geval talloze sprookjesachtige fotoshoots mee maken! Om te zien is het een droompaard.

Ik hou helemaal niet eens van witte paarden haha maar hij heeft wat grijze vlekjes :j maar ze zeggen altijd dat je juiste match geen kleur heeft

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 19:46

Silverfields schreef:

Ik heb ook nog twee vraagjes voor jullie. Koopcontract; is het gebruikelijk om een proefperiode voor te stellen (ook bij handelsstal)?

V.w.b. keuring: is het een goed idee om af te spreken dat de verkoper de keuring betaalt indien de keuring niet geaccepteerd wordt door de verzekering? Of is dat te veel gevraagd... Ik heb begrepen dat een paard vaak niet afgekeurd wordt, maar opmerkingen of bemerkingen krijgt, en dan in het eindoordeel wel goedgekeurd wordt. Dan wil ik ook afspraken maken over wat 'afgekeurd' volgens beide partijen inhoudt. In mijn opzicht is dat namelijk wanneer paard niet geaccepteerd wordt door verzekering.

Ligt er een beetje aan bij welke handelsstal, maar ik zou mij als handelsstal daar ook niet aan wagen.
Wel is het zo dat je bij een handelsstal een garantie hebt van een half jaar. Dat zou je ook kunnen zien als een proefperiode. Zo'n termijn is een soort wettelijke garantie dat het paard terug kan bij verborgen gebreken. Daar zitten nog een paar haken en ogen aan, maar over het geheel werkt dat best goed.
Naast die wettelijke garantietermijn kun je in een verkoopcontract afspreken wat voor jou verborgen gebreken kunnen zijn. Als jij een bomproof paard beloofd krijgt dat moet ie dat ook zijn. Maar zulke afspraken moet je dan extra afspreken in een koopcontract.
Bij de meeste goede handelaren kun je als het echt niet klikt met een paard best terug.
Bij particulieren heb je dit niet. Daar geldt garantie tot de voordeur.
Laatst bijgewerkt door Babootje op 30-12-21 19:47, in het totaal 1 keer bewerkt

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 19:47

Criollo en curl… ik dacht aan krulletjes paard met puntoren.

Heel fijn hoe je behandeld ben echt top

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 19:52

Silverfields schreef:

Dat klopt. Als een paard niet geaccepteerd wordt door de verzekering is dat impliciet aan een negatief advies.
Daarom dus het advies altijd naar een gecertificeerd keuringsarts te gaan. Dan kunnen daar geen misverstanden over ontstaan.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 19:54

anjali schreef:
fensy79 schreef:

fensy79 schreef:
Ik hou helemaal niet eens van witte paarden haha maar hij heeft wat grijze vlekjes :j maar ze zeggen altijd dat je juiste match geen kleur heeft

Leukerd hoor Fensy. Dat wordt goed bijgehouden met poetsen. Nu nog duimen dat ie wordt goedgekeurd.

Tibeella

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 20:12

fensy79 schreef:
Jaaaa heel ongeduldig...maar ik probeer chill te blijven (na al 6 x mn rijfilmpjes te hebben bekeken)

We duimen mee

myk_en_shant

Re: Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 20:40

Fensy heb je de wasmachine al klaar staan _O- dat wordt poetsen.

Wat een top ontvangst zeg, zo wil je wel zaken doen met iemand. En daarnaast zul je ook eerder mensen naar hun toe verwijzen, er is geen betere reclame, dan mond tot mond reclame.

Woensdag gaan we naar een haflinger kijken, eigenaresse blijkt achteraf toch te onzeker en onervaren, ze durft er niet meer op, er spelen meer dingen op de achtergrond, dat niet paard gerelateerd is.

Paard is echt braaf op de filmpjes.
Ze heeft hem nog maar net een maandje, keuringsrapport is dus nog vrij kort opgemaakt.
Wat zeggen jullie, opnieuw laten keuren, of niet.

Via Facebook topic, waar ik toen der tijd ook op gereageerd heb, weet ik dat ze hem nog maar net heeft en dus de waarheid spreekt.

Kimberly_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 20:58

Ligt eraan wie de keuring gedaan heeft vind ik

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 21:03

Wie weet is er in die maand wel een ongelukje gebeurd en hebben ze samen in de hek of heg gelegen. Of de sloot. Eigenaar durft er niet meer op... zou zeker gewoon klinisch keuren.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 21:40

@ Fensy: wat spannend ! Ik duim mee! Ook een apart kleurtje !
Euh, ik ben toch wel benieuwd naar de stal.

@ Romeo: persoonlijk zou ik wel een klinische keuring doen ja.

Spaansepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 21:41

fensy79 schreef:

Die heb ik 3 uur geleden nog even geknuffeld. <3
Zachtaardig beestje.

fensy79

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 22:17

Spaansepony schreef:
fensy79 schreef:

Zachtaardig beestje.

Ohhh wat leuk! Maar je laat hem staan hoor :D

Ben jij ook zo positief over die stal?

Silverfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 22:20

Babootje schreef:
Silverfields schreef:

Dat klopt. Als een paard niet geaccepteerd wordt door de verzekering is dat impliciet aan een negatief advies.
Daarom dus het advies altijd naar een gecertificeerd keuringsarts te gaan. Dan kunnen daar geen misverstanden over ontstaan.

Dankjewel voor je advies! :D Ben benieuwd waar ik over een tijdje mee op stal sta

Spaansepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 22:24

fensy79 schreef:
Spaansepony schreef:
[quote="fensy79"

Zachtaardig beestje.

Ben jij ook zo positief over die stal?[/quote]

Wij komen er wekelijks, zijn goede kennissen van ons. Doen er veel zaken mee.
En nee, ik heb andere mee terug :+
Sowieso als die ermee bezig is met klanten die terug komen is het gereserveerd voor de klanten, in dit geval voor jou dus. Dan gaan ze ook echt niet verder met andere kopers voor die pony.

Heb je de chocolade pony ook gezien? Achter in de boxen? Mocht deze niks worden is die ook super lief en leuk, heb ik rondje bos mee genomen een keer. Super lief dier ook en kan zo iedereen op weg rijden ook.

fensy79

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 22:38

Zachtaardig beestje.[/quote]

Ben jij ook zo positief over die stal?[/quote]

Wij komen er wekelijks, zijn goede kennissen van ons. Doen er veel zaken mee.
En nee, ik heb andere mee terug :+
Sowieso als die ermee bezig is met klanten die terug komen is het gereserveerd voor de klanten, in dit geval voor jou dus. Dan gaan ze ook echt niet verder met andere kopers voor die pony.

Heb je de chocolade pony ook gezien? Achter in de boxen? Mocht deze niks worden is die ook super lief en leuk, heb ik rondje bos mee genomen een keer. Super lief dier ook en kan zo iedereen op weg rijden ook.[/quote]

Ik heb zoveel gezien daar dat ik het niet meer weet hahah. Het zijn echt hele fijne en eerlijke mensen met hart voor hun stal en paarden. Ik zal ze ook zeker positief aanbevelen.

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 23:23

Fensy, super leuk paardje!!

hier even een baalmoment!! ik kreeg gisteren van een mede bokker ;-) een super leuke advertentie door. Was er gisterenavond laat pas op gezet, dus ik belde gisterenochtend gelijk om voor zondag een afspraak te maken. Vanmiddag dacht ik, "nee, ik moet eerder, anders is hij voor mijn neus weg gekaapt". Hoewel ik dacht dat het niet zo'n vaart zou lopen. Prijsklasse was 15.000-20.000 eur en paard is nog niet officieel uitgebracht. wel aansprekend en super braaf. maar toch, ik dacht zo snel gaat het nou ook weer niet.

Stuur ik vanmiddag een app of ik morgen mag komen. Krijg ik terug dat onze afspraak zondag ook niet door kan gaan, paard al verkocht! is toch niet leuk meer, lijkt de woning markt wel, kom je ook niet tussen...

ben er echt even ziek van, half uur met de verkoper aan de telefoon en ik was laaiend enthousiast want het klonk echt als een geweldig paard...

Kimberly_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 23:32

Ja het is echt bizar momenteel ;(

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 23:45

Jeetje voor die prijs zou je denken dat het minder snel gaat. Dat is balen!

Spaansepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 23:49

Uitstraling, papier, braaf/nuchter karakter, netjes onder het zadel b/L niveau is tegenwoordig zo verkocht. Zelfs met een klein gebrek.

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 00:32

Spaansepony schreef:
Uitstraling, papier, braaf/nuchter karakter, netjes onder het zadel b/L niveau is tegenwoordig zo verkocht. Zelfs met een klein gebrek.

Echt hoor! Zelfs al je er 20k voor wil neertellen. Vind het ongelooflijk dat een paard binnen 24 uur weg is…

Heb zelfs zitten denken m mijn budget te verhogen, maar waar stopt het… vind het ook belachelijk om meer dan 20 k neer te leggen voor hetgeen ik zoek.

En dit paard was 8 jaar, is natuurlijk ook een gewilde leeftijd. En echt uber uber braaf

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 00:48

happy2014 schreef:

hier even een baalmoment!! ik kreeg gisteren van een mede bokker ;-) een super leuke advertentie door. Was er gisterenavond laat pas op gezet, dus ik belde gisterenochtend gelijk om voor zondag een afspraak te maken. Vanmiddag dacht ik, "nee, ik moet eerder, anders is hij voor mijn neus weg gekaapt". Hoewel ik dacht dat het niet zo'n vaart zou lopen. Prijsklasse was 15.000-20.000 eur en paard is nog niet officieel uitgebracht. wel aansprekend en super braaf. maar toch, ik dacht zo snel gaat het nou ook weer niet.

Stuur ik vanmiddag een app of ik morgen mag komen. Krijg ik terug dat onze afspraak zondag ook niet door kan gaan, paard al verkocht! is toch niet leuk meer, lijkt de woning markt wel, kom je ook niet tussen...

ben er echt even ziek van, half uur met de verkoper aan de telefoon en ik was laaiend enthousiast want het klonk echt als een geweldig paard...

Ik had precies dit :(

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 00:55

Het is dat ik een baan en kind heb, maar volgende keer spring ik dus maar gelijk in de auto…de echte toppers die iedereen wil zeg maar, zijn gewoon met een dag weg

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 00:55

SteffiiY schreef:
happy2014 schreef:

Ik had precies dit :(

Hoe lang ben jij ondertussen op zoek?