Foto’s en filmpjes kan ik wel even alleen via PB doen omdat ik niet weet hoeveel de eigenaar openbaar wil hebben van haar.
Bepaalde stukken info kan ik om die reden ook niet plaatsen omdat dat haar herkenbaar maakt.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

mijn man had me nog vast just in case. We wilden vandaag vooral weten wat ze al dan niet met haar gedaan hebben op de vorige plek. En van wat ik vandaag voelde aan haar gebrek aan spanning lijkt ze hangen te kennen. Dekje en singel doet haar ook echt niks. Dus of ze is heel nuchter of ze kent het. Want ik laat bewust dek en singel langs de flanken glijden dat ze het snel normaal vinden dat er beweging langs die flanken en over die rug is. Maar ze was meer bezig met de tennis ballen (om te voorkomen dat ze de touwen pakken) dan met wat op haar rug gebeurde. 

kan nog van pas komen. 
speurneusc schreef:dubbele lijnen met zadelmak maken is niet overal gebruikelijk, velen vinden dat een "extra" stop dus kost meer tijd voordat ze gaan zitten, en dat willen ze dan zo snel mogelijk.
de rest van de collectie is wel goedgekeurd. 

Besje schreef:ik ben ook team dubbele lijnen met opleiden, zo fijn als er al een ho en stuur op staat...
De "ruiter" die komt zadelmak maken op de stal waar ik ga rijden, die vindt het ook allemaal zever, daar is het gewoon, groen uit de stal, gooi alles er op en overdonder ze lekker, de "oude" manier zeker?
Ben er geen fan van en geeft imo later meer problemen dan paarden waar je de tijd voor neemt en ze gewoon laat wennen en vooral zelf nadenken...
Maar hee, volgens die kerel ken ik er niets van![]()
Besje schreef:ja inderdaad vooral dat laatste he...![]()
![]()
dat exemplaar kwam hij tegen, die staat nu hier bij mij thuis wegens "waardeloos"
zijn oplossingen waren echt om te kotsen (nee geen andere woorden voor) dus "gelukkig" ging de eigenaar daar niet in mee en kon ik hem overnemen... nu maar eerst aan de slag met de trauma's
Mars schreef:Fijn hoe jullie het aanpakken met de merrie, stap voor stap zien hoe ze reageert en haar de tijd geven om te verwerken. En zo erachter komen wat ze al weet en wat niet, eerst een stuur installeren klinkt ook als een plan!
Ik weet niet of Gert van 't Hof bekend is daar in Belgie? Dat is zo'n ruiter die (vaak in demo vorm, op evenementen) op een groen paard klimt, laat lopen, rennen en bokken. De beste man valt gewoon níet en nooit. Buiten de stress die zo'n aanpak oplevert voor het paard: de eigenaresse van het dier is geen Gert van t Hof. Die klimt er wellicht een dag na de demo op en breekt inderdaad haar nek. Omdat er geen basis gelegd is waar ook de eigenaresse mee verder kan bouwen.

Het is bij ons op 1,60 af gemaakt. Als er eentje besluit er over te gaan en het net niet haalt heb ik een probleem en daar is deze merrie wel op gefokt.
zij weet niet of ze het wel of niet kan. Op zo’n moment zien ze gewoon een mogelijkheid en als jij dan ‘enger’ bent dan de mogelijkheid verongeluk je samen.

).
Maddy_Paola schreef:Mag ik vragen hoe zij nou bij jullie terecht is gekomen? Volledige andere manier van werken, en meestal verwijst zo iemand niet naar een ander die het rustiger aan pakt

ze was aan het luisteren naar mijn stem maar ze stapte gewoon rustig door. Gewoon paar meter en klaar, belonen en eten. 
ze loopt steeds maar max 10 minuutjes. Gewoon korte sessies dat ze fijn fris blijft.
hormonale tut. 

) maar dat ze allebei weer uit zien alsof ze daadwerkelijk in eigendom van iemand zijn tot het donderdag regent en ze modder vinden.
.
ik vind wel als je stopt met iets als dit dat je geld terug geeft. Wat ze verbruikt heeft aan rekenen tot daar aan toe maar niet de training waar je niet eens aan begonnen bent.
Maddy_Paola schreef:Ik heb zo het vermoeden dat dit een merrie is met een vrij grote emmer, maar als je die dus over laat lopen dat je een tsunami krijgt.
Als je er zo een overdondert heb je een probleem, laat je stap voor stap kennis maken is er niets aan de hand.
(ze heeft echt nog dat zachte neusje van jaarlingen.) 
mentaal zijn ze nog steeds jong en spiermassa staat niet gelijk aan mentaal sterk/eigenwijs zijn… 

‘ maar ze toonde al meteen dat ze mentaal meer een freel type is.
mijn volte 10m werd ineens al bokkend 15m en toen heeft hij
)

heeft ie ook even aan lange teugel goed voorwaarts mogen doen dat ie happy was toen we af sloten. Hij gaat zijn gedrag toch stilaan terug een andere richting uit moeten laten gaan of hij wordt een fijne sport-ruin.