JudithO schreef:Mooi dat het eerste stukje al ligt!
Geniet ervan nu het nog mooi is, I know the feeling hahaha.
Ach ja het is net als met een witte trui. Als je paarden hebt, blijft dat niet lang mooi

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
JudithO schreef:Ik had ooit een witte zomerjas voor bij de pony's. Wat een dom idee was dat
Maar inderdaad, functie boven looks!
fardoe schreef:Ik heb het boek Horses in Company van Lucy Rees weleens genoemd volgens mij. Via Facebook heb ik ook wat YouTube video’s gevonden van Lucy Rees. Voor wie het interessant vind deel ik hier de link naar de eerste video.
https://youtu.be/NjR5sl7NHFM
fardoe schreef:De link naar de filmpjes is voor iedereen die meeleest in je topic en geïnteresseerd is, dit omdat ik weleens pb’s krijg van mensen die om de link vragen als ik iets plaats.
Het leek mij wel toepasselijk nav jouw filmpjes van Prisca omdat er ook een video met uitgebreide uitleg over flemen bij zit.
Tinka schreef:Kan je de mest die in de te maaien wei ligt niet ruim van te voren verspreiden met een weidesleep. Deden wij in Nederland ook altijd en dan wordt het helemaal fijn gemaakt en zie je er na een paar weken niets meer van. De paarden aten gewoon dat gras ook weer op. Wij lieten niet maaien voor hooi, daar hadden we te weinig land en teveel jkk voor.
Tinka schreef:Wij deden het altijd 1 keer per week. Haalden de mest elke dag weg uit de wei waar ze op stonden en gooiden de kruiwagens met mest op een hoop in de wei waar ze niet stonden. Wel elke dag uitmesten dus veel werk. En dat dus 1 keer per week verspreiden, bij voorkeur bij zonnig weer ivm wormeitjes. We hadden 3 stukken wei en konden zo rouleren.
fardoe schreef:Je gebruikt toch stro in de boxen Monique? Dan is het handig om te composteren.
Ik heb mijn eerste bult gecomposteerde paardenmest met stro en kippenpoep nog liggen en dat gaat in het voorjaar op de wei. Het zat vol compostwormen en die hebben hun werk goed gedaan.
Muga schreef:Wat een heerlijke filmpje. Heel mooi die matten. Stiekem moet ik wel lachen om die oude (was t nou elektriciteit of telefonie) mast. Eerst was het een doorn in t oog en nu zeer nuttig! Zie m nog breken boven de vijver en nu als mooie stut en traptreden. Hadden die traptreden niet nog iets vlakker gemoeten of lijkt het maar zo dat het nog best schuin loopt?
Tinka schreef:Mooi geworden met dat grint. Ik snap nog steeds niet dat het met jouw paarden goed gaat met z'n allen op dat kleine stukje bij de stallen. Dat zou bij mij echt trappen en bijten en gillen worden. En die wielen, daar zouden ze met hun benen in maaien en er tussen klem zitten. En dan de hele boel slopen.
JudithO schreef:Prachtig geworden met dat grind! Ik begrijp je enthousiasme helemaal, modder succesvol bestrijden is zooo fijn!