kaatje77 schreef:@Norway-girl, even een reactie op jouw bericht:
Als ik in de krul zou worden getrokken, zou ik bij een andere ruiter die wat minder vraagt ook helemaal perfect gaan lopen.
Daar doel ik op dat jouw instructrice hem verder krijgt dan jezelf.
Daar ooit over nagedacht?
Jep, haar beenhulpen komen sterker door, zij is sterker. Ja ze rijd hem naar de teugel toe. Oh ja

En als ik erop rijd loopt hij niet echt aan de teugel, nee hij loopt er net ff uit. Ik heb alles op band. En op foto, dus als je het wilt zien.
Kijk dat een paard kort loopt, hoeft dat niet te zeggen dat dat door trekken wordt verkregen.
#edit#
_angela_ schreef:@ Norway_girl: als ik naar de foto's in je HAW topic kijk, dan zie ik een paard dat met een gekantelt hoofd, soms zelfs achter de loodlijn loopt, en vaak teveel gewicht op de voorkant heeft.
Wie ben jij dan om mij te vertellen dat ik geen oordeel mag hebben?? Ik rij, ik voel en ik kijk, en kan dus oordelen over wat ik zie.... Dat wil niet zeggen dat ik dingen beter kan doen, maar wel dat ik kan aangeven wat er niet, en wat er wel klopt.
(en wat er bij jou wel klopt: je eigen houding is best netjes, je trekt hem niet aan de teugel, en je paard gebruikt zijn achterhand netjes)
Ha thanks hoor