Wat gaat het KNHS hiermee doen???

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Norway_girl

Re: Wat gaat het KNHS hiermee doen???

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 13:22

kaatje77 schreef:
@Norway-girl, even een reactie op jouw bericht:

Als ik in de krul zou worden getrokken, zou ik bij een andere ruiter die wat minder vraagt ook helemaal perfect gaan lopen.

Daar doel ik op dat jouw instructrice hem verder krijgt dan jezelf.
Daar ooit over nagedacht?

Jep, haar beenhulpen komen sterker door, zij is sterker. Ja ze rijd hem naar de teugel toe. Oh ja Vork
En als ik erop rijd loopt hij niet echt aan de teugel, nee hij loopt er net ff uit. Ik heb alles op band. En op foto, dus als je het wilt zien.

Kijk dat een paard kort loopt, hoeft dat niet te zeggen dat dat door trekken wordt verkregen.

#edit#

_angela_ schreef:
@ Norway_girl: als ik naar de foto's in je HAW topic kijk, dan zie ik een paard dat met een gekantelt hoofd, soms zelfs achter de loodlijn loopt, en vaak teveel gewicht op de voorkant heeft.

Wie ben jij dan om mij te vertellen dat ik geen oordeel mag hebben?? Ik rij, ik voel en ik kijk, en kan dus oordelen over wat ik zie.... Dat wil niet zeggen dat ik dingen beter kan doen, maar wel dat ik kan aangeven wat er niet, en wat er wel klopt.

(en wat er bij jou wel klopt: je eigen houding is best netjes, je trekt hem niet aan de teugel, en je paard gebruikt zijn achterhand netjes)

Ha thanks hoor Bloos Ik zeg absoluut niet dat je geen oordeel mag hebben. Nee verre van dat. Ik zeg alleen wat ik ervan vind dat jullie allemaal, ja ook ik zo hardt kunnen oordelen. En dan nog wat, lezen is ook een vak, heb je mijn beginpost gelezen over waarom hij met dat hoofd zo loopt?
Laatst bijgewerkt door Norway_girl op 16-10-07 13:29, in het totaal 2 keer bewerkt

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 13:24

Nou, dat is dan duidelijk onderbouwd.Haha!

Ik kreeg er in eerste instantie een wrang smaakje van in de mond. Bloos

Norway_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 13:25

kaatje77 schreef:
Nou, dat is dan duidelijk onderbouwd.Haha!

Ik kreeg er in eerste instantie een wrang smaakje van in de mond. Bloos

nee joh zo erg ben ik ook weer niet Knipoog

p.s. ik ga naar huis, dus ben antwoord een tijdje niet.

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 13:28

@ angela bij jou zie ik een paard met een valse knik in de nek Clown

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 13:33

sporter schreef:
@ angela bij jou zie ik een paard met een valse knik in de nek Clown

Hoi, kan iemand hier een foto van een paard met- en zonder valse knik neerzetten?
Vind het nl een bijzondere uitspraak en zou graag willen zien waar 'm dat valse inzit. Knipoog

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 13:40

haha ik mag hopen dat je snapt wat ik bedoel maar mocht dit niet het geval zijn een kleine toelichting.

een paard die niet bij de juiste wervel gebogen is en waarbij de nek niet het hoogste punt is.

prima natuurlijk als het allemaal niet helemaal perfect is iedereen moet nog leren maar als iemand in verschillende topics schrijft dat anky en bondgenoten het allemaal verkeerd doen. En vervolgens kijk je in een profiel en zie je een foto's van een paard dat miss leuk loopt maar erg op de voorhand zonder enige uitstraling of wat dan ook! Dan heb je gewoon geen idee waar je over praat

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 13:43

Sjee, het 1001-ste topic over LDR... Even een abo en dan ga ik op een ander moment eens wat pagina's lezen (ipv alleen de beginpagina) Lachen.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 13:45

ik zeg ook niet dat ik het beter kan... Ik zeg alleen dat ik zie wat er niet klopt, bij mijn eigen paard, en ook bij andere paarden.... Mijn paard liep toen ik hem kocht met zijn neus vol in de lucht, uitsluitend op de voorhand, met een achterhand die er echt achteraan gesleept werd. Stukje bij beetje komt hij langzaam aan naar beneden en begint hij zijn achterhand beter te gebruiken.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 13:48

daarnaast vind ik dit:
Afbeelding

een heel stuk eerlijker gereden als dit:
Afbeelding

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 13:56

Ja dat vind jij! en natuurlijk ziet het er niet vriendelijker uit maar wat jij doet is gewoon sport en wat anky doet is Topsport en dat is natuurlijk helemaal geen vrij brief om allerlei rare fratsen uit te halen, maar ooit wel eens een menselijke Topsporter zich zelf zien rekken en strekken?
Dus zou je je misschien kunnen in denken dat heel heel misschien anky en co een klein beetje weten waar ze mee bezig zijn

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 13:57

Ik ben erg benieuwd naar foto's van sporter@ work....

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 14:02

hahaha dat kan ik begrijpen Knipoog

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 14:06

@ _angela_, ik vind dat je nogal durft met 4 jaar rij ervaring een amazone als Anky te bekritiseren Knipoog. Foto's blijven momentopnames en ik vind jouw foto's ook niet echt een schoolvoorbeeld van een actief, verzameld en opgericht paard met goed ruggebruik en achterbeengebruik. Sorry Lachen.

Dit is overigens niet als aanval bedoeld, maar meer om aan te geven dat jouw manier van rijden en die van Anky nu eenmaal mijlenver uit elkaar ligt. Wat jij doet is amateur paard hobbelen (net zoals 99% van Bokt, inclusief ikzelf), wat Anky doet is daar toch niet mee te vergelijken?

Wie zijn wij nou om op basis van een paar selectief geplaatste foto's een mening te vormen daarover?
Laatst bijgewerkt door Anoukie op 16-10-07 14:09, in het totaal 1 keer bewerkt

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 14:08

Toch kijk ik 100x liever naar Angela dan naar Anky...

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 14:09

Visconti schreef:
Toch kijk ik 100x liever naar Angela dan naar Anky...

Ik niet Knipoog.

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 14:10

Maar ik denk nu eenmaal dat de massa NH/natuurlijk bekappen/Parelli en weet ik veel wat allemaal nog meer aanhangers dat zullen vinden Visconti. Maar die hebben ook niet de ambitie om GP te gaan rijden Knipoog.

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 14:11

ik ook niet Clown

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 14:16

Anoukie schreef:
Maar ik denk nu eenmaal dat de massa NH/natuurlijk bekappen/Parelli en weet ik veel wat allemaal nog meer aanhangers dat zullen vinden Visconti. Maar die hebben ook niet de ambitie om GP te gaan rijden Knipoog.

Hoef niet, ik keek vroeger graag naar Anky. Ik hou er van om naar harmonie te kijken, naar samenwerking tussen mens en dier. Iets dat bij Anky helaas ontbreekt imo. Ik rij zelf bitloos maar kan echt wel genieten als ik naar een correct gedresseerd paard kijk, en dan maakt het niet uit of er een bit in zit of niet, of er met sporen gereden wordt of niet. Als het paard maar correct gereden wordt en een gelukkige indruk maakt. Twee punten die bij Anky ontbreken.

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 14:16

Visconti schreef:
Hoef niet, ik keek vroeger graag naar Anky. Ik hou er van om naar harmonie te kijken, naar samenwerking tussen mens en dier. Iets dat bij Anky helaas ontbreekt imo. Ik rij zelf bitloos maar kan echt wel genieten als ik naar een correct gedresseerd paard kijk, en dan maakt het niet uit of er een bit in zit of niet, of er met sporen gereden wordt of niet. Als het paard maar correct gereden wordt en een gelukkige indruk maakt. Twee punten die bij Anky ontbreken.

Gelukkig is een mening persoonsgebonden, ik deel die nl. niet Knipoog.

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 14:21

[/quote]
Hoef niet, ik keek vroeger graag naar Anky. Ik hou er van om naar harmonie te kijken, naar samenwerking tussen mens en dier. Iets dat bij Anky helaas ontbreekt imo. Ik rij zelf bitloos maar kan echt wel genieten als ik naar een correct gedresseerd paard kijk, en dan maakt het niet uit of er een bit in zit of niet, of er met sporen gereden wordt of niet. Als het paard maar correct gereden wordt en een gelukkige indruk maakt. Twee punten die bij Anky ontbreken.[/quote]

Dat kan natuurlijk ook het geval zijn, maar dat wil nog niet zegge dat haar trainings methoden verkeerd zijn, vooral omdat je lijkt mij niet de kennis en kunde bezit om daar over te oordelen

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 14:26

knap dat jij dat vanaf je computertje kan beoordelen? Sorry maar ik heb daar niet veel kennis voor nodig, ik heb Anky meerdere keren irl zien rijden en nee het was gewoon een zeer onprettig beeld. Ik kan onmogelijk van iets genieten als ik zie hoe een paard met een stang met zn kin op de borst wordt gereden. En dan heb ik het hier alleen over de geestelijke gevolgen voor zo'n paard, over de lichamelijke nog maar te zwijgen.

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 14:28

Anoukie schreef:
@ _angela_, ik vind dat je nogal durft met 4 jaar rij ervaring een amazone als Anky te bekritiseren Knipoog. Foto's blijven momentopnames en ik vind jouw foto's ook niet echt een schoolvoorbeeld van een actief, verzameld en opgericht paard met goed ruggebruik en achterbeengebruik. Sorry Lachen.

Dit is overigens niet als aanval bedoeld, maar meer om aan te geven dat jouw manier van rijden en die van Anky nu eenmaal mijlenver uit elkaar ligt. Wat jij doet is amateur paard hobbelen (net zoals 99% van Bokt, inclusief ikzelf), wat Anky doet is daar toch niet mee te vergelijken?

Wie zijn wij nou om op basis van een paar selectief geplaatste foto's een mening te vormen daarover?

Zelfs mensen die nooit op een paard hebben gezeten kunnen Anky bekritiseren. Een blik op die foto's geeft al recht om kritiek te uiten. So what dat het topsport is? In de mensentopsport doen mensen zichzelf dingen aan, moeten ze zelf weten. Maar paarden kiezen er niet zelf voor. ALs je een hond in zo'n houding zou dwingen, zou de wereld te klein zijn, hoe mooi het kulverhaal ook is dat je ophangt om het goed te praten. En terecht.

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 14:30

wat een onzin als je een hond met een zweep zou slaan en met ijzeren punten in zijn buik prikken zou de wereld ook te klein zijn

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 14:31

dus dan is het geen onzin Knipoog zegt maar weer hoe krom de wereld in elkaar zit...

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 14:32

maar dan zouden jullie fantastische natuurlijke paarden houders er ook niet op moeten gaan zitten