Zou jij je paard wegdoen voor 1 miljoen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

DaniPlonk

Re: Zou jij je paard wegdoen voor 1 miljoen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 11:35

gaat er niet om dat ik dr niet kan missen.. ik vind dat het erom gaat dat je voor een dier kiest en dat je ook dan verplicht ben voor je dier te zorgen

DaniPlonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 11:39

Ik heb haar niet gekocht om dr weer te verkopen daarvoor neem ik geen paard.
maar ik ga nu naar me paard dus goodbye

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 11:40

z

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 11:43

mawaikee schreef:
Het paard is jou zo weer vergeten, en jij houdt er veel geld aan over, en de mogelijkheid om meer voor je volgende paard te doen.
Dus begin niet over niet goed zijn voor je paard enzovoort enzovoort. Niet op een dergelijk bod in gaan, is puur emotioneel egoïstisch, jij kan je "maatje" niet missen. Je maatje jou daarentegen prima

Oh ja? Goh, toch raar dat mijn paard helemaal wegkwijnde toen ik haar op 100 km van mijn huis had staan, en ze weer helemaal opleefde toen ik haar weer dichtbij had en we elkaar weer elke dag zagen. Niet elk paard is hetzelfde. Misschien dat jouw paard jou snel is vergeten - de mijne deed dat niet Knipoog

jOyss

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 11:51

Nee ik denk het niet.
Ik kan niet meer zonder m'n pony.
Maarja, nú zeg ik nee, maar ik zou er misschien toch wel over gaan nadenken als ik er écht 1 miljoen voor geboden kreeg(al zal dat toch nooit zo zijn Tong uitsteken), het is echt veel geld.
Ik zou haar natuurlijk nooit weg doen als ze geen goed leven zou krijgen o.i.d.. maar dat is nogal logisch vind ik.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 13:55

DaniPlonk schreef:
Dat is wel weer iets heel anders, als er geen klik is tussen jou en je paard.. vind het knap dat jij dan nog wel de moeite heb genomen om het anderhalf jaar te proberen, dat zie je ook nooit meer gebeuren.. en een kind is voor mij net zo belangrijk als me paard.. me paard is me kind! die is ook afhankelijk van jou.. maar dr zijn genoeg mensen hier die zeggen voor 1 miljoen heb ik nog genoeg toppers terug.. gaat het er alleen om wat je paard kan bereiken? of hoe die eruit ziet? klinkt beetje als mensen die geen moer om hun dier geven en alleen geld en prijzen willen zien..

Volgens mij heb jij geen kinderen, mijn paard is heel belangrijk voor me maar mijn kinderen zijn m'n alles. Mijn kinderen gaan nooit weg, mocht ik in financiële problemen komen, mijn paard wel want daar gaat dan geld naartoe waarmee ik m'n kinderen wat extra's zou kunnen geven. En die gaan toch echt voor. Dus denk effe na vopordat je zulk soort uitspraken neerzet Knipoog

Polaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 13:58

DaniPlonk schreef:
eefangel schreef:
maar wij zijn afhankelijk van dure stalling..
Het is voor ons te duur om een paard tot zn pensioen bij ons te laten staan..

Maar dat is de keus die je zelf heb gemaakt voor je je paard kocht...
Doe jij je paard weg als die te oud is?

De keus om in een woonwijk te gaan wonen en niet op een boerderij?
Of wat bedoel je nu eigenlijk Verward

mawaikee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 16:08

promptertje schreef:
mawaikee schreef:
Het paard is jou zo weer vergeten, en jij houdt er veel geld aan over, en de mogelijkheid om meer voor je volgende paard te doen.
Dus begin niet over niet goed zijn voor je paard enzovoort enzovoort. Niet op een dergelijk bod in gaan, is puur emotioneel egoïstisch, jij kan je "maatje" niet missen. Je maatje jou daarentegen prima

Oh ja? Goh, toch raar dat mijn paard helemaal wegkwijnde toen ik haar op 100 km van mijn huis had staan, en ze weer helemaal opleefde toen ik haar weer dichtbij had en we elkaar weer elke dag zagen. Niet elk paard is hetzelfde. Misschien dat jouw paard jou snel is vergeten - de mijne deed dat niet Knipoog

Sorry maar daar geloof ik dus echt niet in. Een paard is een vluchtdier, een mens is voor een paard nog altijd een roofdier, hoe goed je band met het paard ook is. Prima dat je paard opknapte toen hij weer terugkwam, echter zal dit een gevolg van meerdere factoren zijn geweest (voeding, kudde, omgeving), en echt niet (enkel en alleen) vanwege jouw aanwezigheid.

mawaikee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 17:32

Hmm, waarom kan ik mn eigen berichten niet editten?
Bovenstaande zegt namelijk niet helemaal wat ik bedoel.
Belangrijker, naast bovenstaande, waarover de meningen zeer verdeeld zullen zijn, is namelijk de mogelijkheid tot het hebben van herinneringen en geheugen.
Een paard is nou eenmaal geen mens, daarom kan je een paard ook geen eigenschappen als "missen van" ed aan meten.

Ergens ben ik het met Daniplonk eens dat je kiest voor een paard. Echter, betekend dat dat je dit voor de gehele levensduur van het paard moet doen? Nee, je behoort goed voor je paard te zorgen zolang hij in jouw bezit is. Wat je zegt is niet realistisch (stel bijv een invaliderend ongeluk, een faillissement) en puur emotioneel.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 19:09

mawaikee schreef:
Sorry maar daar geloof ik dus echt niet in. Een paard is een vluchtdier, een mens is voor een paard nog altijd een roofdier, hoe goed je band met het paard ook is. Prima dat je paard opknapte toen hij weer terugkwam, echter zal dit een gevolg van meerdere factoren zijn geweest (voeding, kudde, omgeving), en echt niet (enkel en alleen) vanwege jouw aanwezigheid.

Jij mag geloven wat je wil - ik wéét het Knipoog.

DaniPlonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 19:24

ik ben het wel met promptertje eens dat een paard je kan missen, dat heb ik met me eigen ogen ook meegemaakt met het paard van een vriendin van me.. dus dat zal zeker wel waar zijn..

DaniPlonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 19:26

eefangel schreef:
De keus om in een woonwijk te gaan wonen en niet op een boerderij?
Of wat bedoel je nu eigenlijk Verward

De keus om een paard aan te schaffen en "dure" stalling betaalt.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 19:27

Wat me ook steeds verbaast, is de uitspraak dat het "te duur is om een oud paard in pension te houden". Moet je voor een ouder paard ineens meer betalen Verward Die kost toch net zoveel als een jong paard? Of vind je het je oude paard niet meer waard? Dat zou ik toch wel triest vinden Scheve mond

DaniPlonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 19:29

maikeltje schreef:
Volgens mij heb jij geen kinderen, mijn paard is heel belangrijk voor me maar mijn kinderen zijn m'n alles.

Ik heb ook geen kinderen idd.. Maar daarom is mijn paard wel mijn kind en dat hoef jij niet zo te vinden maar ik wel.. Een paard is net zo afhankelijk van je als een kind..

DaniPlonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 19:30

promptertje schreef:
Wat me ook steeds verbaast, is de uitspraak dat het "te duur is om een oud paard in pension te houden". Moet je voor een ouder paard ineens meer betalen Verward Die kost toch net zoveel als een jong paard? Of vind je het je oude paard niet meer waard? Dat zou ik toch wel triest vinden Scheve mond

Daar ben ik het ook met je eens! Ze vinden het vast idd de moeite niet meer waard.. Arm dier..

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 19:31

Ik denk dat hier veel mensen zijn die een paard hebben om op te rijden, en als je dan niet meer kan rijden, en het paard wel in pension staat wordt dit opeens wel erg duur ja.
En wat je daarvan vind is verder ieders eigen probleem Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 19:32

DaniPlonk schreef:
Nooit!!!
Je heb voor een paard gekozen en dat betekent dat je um ook moet blijven verzorgen tot het einde van zijn/haar leven dus dat betekent dat je um niet verkoopt, voor hoeveel geld dan ook.. Als je je paard weg zou doen voor een miljoen ben je geen paard waard en ken je beter postzegels gaan sparen en die voor een miljoen verkopen.. Je heb het hier wel over een levend dier waar je ooit voor heb gekozen..

Dat dat voor jou zo is, wil niet zeggen dat dat voor iedereen zo is... Zou wat wezen als iedereen zo dacht.. Dan was er gewoon géén handel en ook géén paardensport... Moet je is indenken..

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 19:33

Ezumii schreef:
Ik denk dat hier veel mensen zijn die een paard hebben om op te rijden, en als je dan niet meer kan rijden, en het paard wel in pension staat wordt dit opeens wel erg duur ja.

Het lijkt me meer het probleem voor het oude paard...

DaniPlonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 19:35

Ezumii schreef:

Ja dan ga je lekker op een manege rijden.. Een eigen paard bestaat niet alleen uit rijden, alstie kreupel is, rijden ze dan ook door?? want ja stel je voor dat je niet kan rijden..

heleeenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 19:40

Ik zou mijn paardje nu nooooit wegdoen voor hoeveel geld ook maaarr ik zit dan ook
a) niet in geldnood en ik ben er b) niet professioneel mee bezig..
Ik heb dus makkelijk praten zeg maar Schijnheilig
En ik snap eigk niet zo goed waarom je paard verkopen erg zou zijn.. Je kunt hem tog gwoon aan fastoenlijke mensen verkopen? Zoals ik hier lees wordt het soms zo ongeveer gelijk gesteld aan m maar meteen naar de slager brengen, kijk en das natuurlijk weer een ander verhaal.
Mrgoed op dit moment dus: NOOIT Haha!

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 19:46

mawaikee schreef:

Je hoort wel eens verhalen dat als de eigenaar gestorven is dat het paard helemaal wegkwijnd.
Dat is dus écht wel mogelijk. Er zijn mensen die een ONGELOFELIJK band met paarden hebben..

astritos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 19:48

Even een vraagje, de mensen die hier beweren dat als je je paard verkoopt je geen paard waard bent, want je moet het dier tenslotte houden tot het oud is en niet meer leeft....... Waar hebben jullie je paard dan vandaan??!!! Zelf gemaakt????

DaniPlonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 19:50

Nee maar het is geen bankstel wat je zo op zij kan zetten!! Je heb het wel over een dier.. een bankstel verplaats je zo.. een dier neemt stress met zich mee en weet ik het allemaal..

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 19:52

astritos schreef:
Even een vraagje, de mensen die hier beweren dat als je je paard verkoopt je geen paard waard bent, want je moet het dier tenslotte houden tot het oud is en niet meer leeft....... Waar hebben jullie je paard dan vandaan??!!! Zelf gemaakt????

Gekocht als veulen van professionele fokkers, en eentje had ik er inderdaad zelf gefokt.

Ik heb trouwens nergens beweerd dat iemand die zijn paard verkoopt hem niet waard is. Ik verbaas me alleen over het gemak waarmee sommigen hun paard weg zouden doen, meer niet.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 19:56

astritos schreef:

Ik zal niet beweren dat je geen paard waard bent als je je paard verkoopt (tenzij je ze elke maand voor een ander inruilt Clown ), maar ik heb mijn Sam wel gekocht met het idee hem voor de rest van zijn leven bij ons te houden. Idd, tot hij stokoud is. Ja
En ik ook!! Haha!