Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
mawaikee schreef:Het paard is jou zo weer vergeten, en jij houdt er veel geld aan over, en de mogelijkheid om meer voor je volgende paard te doen.
Dus begin niet over niet goed zijn voor je paard enzovoort enzovoort. Niet op een dergelijk bod in gaan, is puur emotioneel egoïstisch, jij kan je "maatje" niet missen. Je maatje jou daarentegen prima
DaniPlonk schreef:Dat is wel weer iets heel anders, als er geen klik is tussen jou en je paard.. vind het knap dat jij dan nog wel de moeite heb genomen om het anderhalf jaar te proberen, dat zie je ook nooit meer gebeuren.. en een kind is voor mij net zo belangrijk als me paard.. me paard is me kind! die is ook afhankelijk van jou.. maar dr zijn genoeg mensen hier die zeggen voor 1 miljoen heb ik nog genoeg toppers terug.. gaat het er alleen om wat je paard kan bereiken? of hoe die eruit ziet? klinkt beetje als mensen die geen moer om hun dier geven en alleen geld en prijzen willen zien..
DaniPlonk schreef:eefangel schreef:maar wij zijn afhankelijk van dure stalling..
Het is voor ons te duur om een paard tot zn pensioen bij ons te laten staan..
Maar dat is de keus die je zelf heb gemaakt voor je je paard kocht...
Doe jij je paard weg als die te oud is?
promptertje schreef:mawaikee schreef:Het paard is jou zo weer vergeten, en jij houdt er veel geld aan over, en de mogelijkheid om meer voor je volgende paard te doen.
Dus begin niet over niet goed zijn voor je paard enzovoort enzovoort. Niet op een dergelijk bod in gaan, is puur emotioneel egoïstisch, jij kan je "maatje" niet missen. Je maatje jou daarentegen prima
Oh ja? Goh, toch raar dat mijn paard helemaal wegkwijnde toen ik haar op 100 km van mijn huis had staan, en ze weer helemaal opleefde toen ik haar weer dichtbij had en we elkaar weer elke dag zagen. Niet elk paard is hetzelfde. Misschien dat jouw paard jou snel is vergeten - de mijne deed dat niet
mawaikee schreef:Sorry maar daar geloof ik dus echt niet in. Een paard is een vluchtdier, een mens is voor een paard nog altijd een roofdier, hoe goed je band met het paard ook is. Prima dat je paard opknapte toen hij weer terugkwam, echter zal dit een gevolg van meerdere factoren zijn geweest (voeding, kudde, omgeving), en echt niet (enkel en alleen) vanwege jouw aanwezigheid.
eefangel schreef:De keus om in een woonwijk te gaan wonen en niet op een boerderij?
Of wat bedoel je nu eigenlijk
maikeltje schreef:Volgens mij heb jij geen kinderen, mijn paard is heel belangrijk voor me maar mijn kinderen zijn m'n alles.
promptertje schreef:Wat me ook steeds verbaast, is de uitspraak dat het "te duur is om een oud paard in pension te houden". Moet je voor een ouder paard ineens meer betalenDie kost toch net zoveel als een jong paard? Of vind je het je oude paard niet meer waard? Dat zou ik toch wel triest vinden
DaniPlonk schreef:Nooit!!!
Je heb voor een paard gekozen en dat betekent dat je um ook moet blijven verzorgen tot het einde van zijn/haar leven dus dat betekent dat je um niet verkoopt, voor hoeveel geld dan ook.. Als je je paard weg zou doen voor een miljoen ben je geen paard waard en ken je beter postzegels gaan sparen en die voor een miljoen verkopen.. Je heb het hier wel over een levend dier waar je ooit voor heb gekozen..
Ezumii schreef:Ik denk dat hier veel mensen zijn die een paard hebben om op te rijden, en als je dan niet meer kan rijden, en het paard wel in pension staat wordt dit opeens wel erg duur ja.
En wat je daarvan vind is verder ieders eigen probleem
Ezumii schreef:Ik denk dat hier veel mensen zijn die een paard hebben om op te rijden, en als je dan niet meer kan rijden, en het paard wel in pension staat wordt dit opeens wel erg duur ja.
En wat je daarvan vind is verder ieders eigen probleem
mawaikee schreef:Het paard is jou zo weer vergeten, en jij houdt er veel geld aan over, en de mogelijkheid om meer voor je volgende paard te doen.
astritos schreef:Even een vraagje, de mensen die hier beweren dat als je je paard verkoopt je geen paard waard bent, want je moet het dier tenslotte houden tot het oud is en niet meer leeft....... Waar hebben jullie je paard dan vandaan??!!! Zelf gemaakt????
astritos schreef:Even een vraagje, de mensen die hier beweren dat als je je paard verkoopt je geen paard waard bent, want je moet het dier tenslotte houden tot het oud is en niet meer leeft....... Waar hebben jullie je paard dan vandaan??!!! Zelf gemaakt????