Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Sheerza schreef:Sorry hoor Bitchywitchy ; maar wil er toch op terug komenMaar ik hoop eerlijk waar, dat als mijn paard komt te overlijden dat het op een manier gebeurd. Want dan kan bijv. de mestboer nog mijn paard komen ophalen..
Je laat een proffesioneel bedrijf komen, om het zo maar even te noemen, om je paard op te laten halen.. En dan gebeurd dit nog..
Ik snap echt, dat het voor hun dagelijks werk is.. Maar voor ons niet. Ik heb het toen volgens mij niet via Rendac laten doen, maar een ander bedrijf.Mijn staleigenaar heeft dit allemaal geregeld.
JoDy1991 schreef:de gedachte dat iemand anders jouw paard opeet, nee bedankt!
Mietje schreef:Niet iedereen leest het hele topic he![]()
(vind het eigenlijk wel een beetje voor zich spreken, maargoed.. )
cardy schreef:vraagje (sorry als het een domme vraag is):
Wat wordt er daarna met het lichaam gedaan als het is opgehaald?
En als je je paard laat inslapen in een kliniek, wat komt daarbij kijken en wanneer kom je daarvoor in aanmerking?
maikeltje schreef:cardy schreef:vraagje (sorry als het een domme vraag is):
Wat wordt er daarna met het lichaam gedaan als het is opgehaald?
En als je je paard laat inslapen in een kliniek, wat komt daarbij kijken en wanneer kom je daarvoor in aanmerking?
Cardy, je kunt gewoon een afspraak maken op de kliniek om je paard in te laten slapen.
Mijne is ook op de kliniek ingeslapen, ik vond dat prettiger voor mijn paard. In de kliniek laten ze je paard heel rustig dmv een hele grote kanteldeur met een dikke mat "omvallen" als hij in slaap gebracht wordt. Zodoende kan ie niet vallen en beschadigen.
ook heb je dan niet dat beeld van de rendac die je paard optakelt.
Wat er daarna met je paard gebeurt dat heb je zelf in de hand.
Je kunt er voor kiezen om 'm te laten cremeren, je kunt 'm ook daar op de kliniek laten zodat ie later (als jij allang weer naar huis bent) opgehaald wordt voor de destructor.
Wat daar precies gebeurt weet ik niet precies. Hondevoer? Lijm? Misschien weet iemand anders weer wat er daar met je paard gebeurt?
Om 'm op de kliniek in te laten slapen is niet goedkoop, maar ik had het er graag voor over. Ik heb al eerder in dit topic beschreven hoe het is gegaan. Hij is in ieder geval met z'n hoofd op m'n schoot overleden en alles is heel rustig en vredig verlopen.
Mietje schreef:Ik zou mijn paard liever laten slachten, als ie nog op de trailer kan ed.
Ik zou ook geen moeite mee hebben met de gedachte dat iemand "mijn paard" opeet.
Dat dode overblijfsel is mijn paard niet meer, dat is dan al lang wegZie het als een soort omhulsel..
Bovendien, mijn paard heeft wss een fijner leven gehad dan al die varkens en kippen.
Ik eet persoonlijk nog liever m'n eigen paard met n fijn leven daarvoor op dan een kip waarvan ik weet dat ie vreselijk geleden heeft.