Help de paarden uit Friesland

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Karl66

Re: Help de paarden uit Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 20:06

ThePast03 ik weiger te geloven dat wij in een bananenrepubliek leven met een corrupte overheid en ambtenaren die er vooral op uit zijn om de criminelen in deze maatschappij overal mee weg te laten komen. Want dat is gewoonweg niet waar. Dat wil niet zeggen dat er nooit verkeerde beslissingen genomen worden, maar de grondhouding hier is als de overheid zich ermee gaat bemoeien dan gaat het sowieso mis.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 20:08

Ja je hebt helemaal gelijk Karl66! Die criminelen zitten hier ook lang genoeg in de bajes als ze iets hebben gedaan... Verward

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 20:10

Ik heb ook een mailtje gestuurd, die meiden verdienen gewoon een lintje!

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 20:12

Cyntje schreef:
Ja je hebt helemaal gelijk Karl66! Die criminelen zitten hier ook lang genoeg in de bajes als ze iets hebben gedaan... Verward

Ah jij gaat voor het amerikaanse systeem, drie verkeersovertredingen en gelijk levenslang Ja

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 20:14

Mensen ga nu niet weer een discussie over rechtssytemen beginnen.
Hou het on topic Knipoog

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 20:14

Karl66 schreef:
Cyntje schreef:

Ah jij gaat voor het amerikaanse systeem, drie verkeersovertredingen en gelijk levenslang Ja

jij kunt weer niet lezen Rolleyes Heb ik dat er neergezet?

ONTOPIC Go jij! Go jij!

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 20:22

Men kan ook de gemeente waar Marrum onder valt hun ongenoegen laten blijken over de gang van zaken:

info@ferwerderadiel.nl

Bestoken onder emails is ook actie.....

Sjoert zal dit ook op voorpaginanieuws zetten....

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 20:47

Ik probeer on topic te blijven ThePast03 en in ben er dus nog steeds van overtuigd dat door onze rechtspraak over het algemeen de juiste mensen bestraft worden en dat de juiste mensen vrijgesproken worden.

Vandaar dat ik ook in dit geval het graag aan de rechters over wil laten.

Gracy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 20:57

ThePast03 schreef:
De boer zelf is zo stom is zo stom als het achtereind van een varken. Als hij maar een beetje handelsgeest zou hebben zou hij begrijpen dat hij juist nu veel meer aan zijn paarden kan verdienen dan ooit. Advertenties op marktplaats, een veiling.... Heel veel mensen zullen nu uit emotie nu graag zo'n paard een goed tehuis geven en nu is er nog media aandacht.

Al die mensen die hier zoveel energie in steken om dit topic om zeep te helpen: Steek je energie eens in iets waar jij jezelf druk over maakt in plaats van andere mensen te demotiveren om iets te doen aan wat hun belangrijk vinden.
Ga desnoods een protestaktie voeren voor die zielige boer als jullie dat zo belangrijk vinden maar laat anderen doen wat zij willen doen.
Ook jullie zijn geen rechters en hebben het recht niet om andere te veroordelen. Toch doen jullie niets anders hier. Hoezo hypocriet????

helemaal mee eens met deze opmerkingen Ja OK dan!

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 21:05

Ik heb het volgende mailtje gestuurd naar de gemeente Ferwerdadiel:

Citaat:
Geachte Burgemeester en Wethouders en Raad van de gemeente Ferwerderadiel,

Zoals zoveel Nederlanders, heb in grote spanning de verwikkelingen over de door water ingesloten paardenkudde gevolgd. Groot was mijn opluchting en ontroering toen het vrijdag 3 november lukte met behulp van 6 heldhaftige ruiters de kudde aan de kant te krijgen. Hiervoor hulde!!

Toch spreek ik mijn ernstige zorg uit over het toekomstige lot van deze paarden. Graag zag ik dat uw gemeente erop toeziet dat deze paarden goed verzorgd gaan worden en dat al dan niet met behulp van de AID en de Dierenbescherming eventuele misstanden voorkomen gaan worden.
Met vriendelijke groet,

Wie volgt?

info@ferwerderadiel.nl

edit: Met deze aanhef is men verplicht de mail in de raadsvergadering te behandelen.....
Laatst bijgewerkt door slimmerik op 05-11-06 21:11, in het totaal 3 keer bewerkt

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 21:06

Slimmerik, dit soort zinnige acties zijn niet goed voor je image als bokt-relnicht Haha!

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 21:08

Karl66 schreef:
Slimmerik, dit soort zinnige acties zijn niet goed voor je image als bokt-relnicht Haha!

Bloos Bloos Bloos Noem één voorbeeld waar ik rel in dit topic !! Ik ben voor van alles uitgemaakt maar ik heb niet gereld !!! Knipoog Knipoog Knipoog

spekkiejnfu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 21:10

ik vind het een beetje overdreven, als dit niet gebeurd was, waren jullie ook niet op het idee gekomen een protest tegen deze boer te houden.. of wel dan? get alive, een "foutje" kan gebeuren, het moet alleen niet een 2e keer gebeuren.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 21:10

Je image, je image, ik heb het niet over wat je werkelijk doet Bloos

Maar nu zal ik weer braaf on topic gaan Bloos

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 21:14

spekkiejnfu schreef:
ik vind het een beetje overdreven, als dit niet gebeurd was, waren jullie ook niet op het idee gekomen een protest tegen deze boer te houden.. of wel dan? get alive, een "foutje" kan gebeuren, het moet alleen niet een 2e keer gebeuren.

Uhm...tot vorige week wist ik geeneens dat die man bestond...

Ik ga het voorbeeld van Slimmerik maar eens volgen.

Gracy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 21:16

slimmerik schreef:
Ik heb het volgende mailtje gestuurd naar de gemeente Ferwerdadiel:

Citaat:
Geachte Burgemeester en Wethouders en Raad van de gemeente Ferwerderadiel,

Zoals zoveel Nederlanders, heb in grote spanning de verwikkelingen over de door water ingesloten paardenkudde gevolgd. Groot was mijn opluchting en ontroering toen het vrijdag 3 november lukte met behulp van 6 heldhaftige ruiters de kudde aan de kant te krijgen. Hiervoor hulde!!

Toch spreek ik mijn ernstige zorg uit over het toekomstige lot van deze paarden. Graag zag ik dat uw gemeente erop toeziet dat deze paarden goed verzorgd gaan worden en dat al dan niet met behulp van de AID en de Dierenbescherming eventuele misstanden voorkomen gaan worden.
Met vriendelijke groet,

Wie volgt?

info@ferwerderadiel.nl

edit: Met deze aanhef is men verplicht de mail in de raadsvergadering te behandelen.....

Een 2e mailtje is verstuurd, ik heb je voorbeeld gevolgd Knipoog

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 21:16

*zakt weg in indentiteitscrisis* Afbeelding

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 21:21

Mail verstuurd........................

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 21:24

Ik kreeg een mailtje terug, dat ie niet is aangekomen Verward

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 21:27

Die van mij kwam ook net weer binnen??? Blond

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 21:30

Zou hun mailbox een beetje vol zijn?

Gracy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 21:44

Stennisje schreef:
Zou hun mailbox een beetje vol zijn?

Ik heb geen mail teruggekregen, dus wie weet is die van mij wel aangekomen Haha! Lijst

why

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 21:52

tjonge jonge..............wat gaat dit hard op deze site!!
Ik heb nog niet kunnen reageren omdat ik weer bij de paarden was vanmorgen, maar ik las dat er actie gevoerd zou worden, en nu begrijp ik wat er vanmorgen bedoeld werd. Maar er was niemand???......

Gracy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 21:59

why schreef:
tjonge jonge..............wat gaat dit hard op deze site!!
Ik heb nog niet kunnen reageren omdat ik weer bij de paarden was vanmorgen, maar ik las dat er actie gevoerd zou worden, en nu begrijp ik wat er vanmorgen bedoeld werd. Maar er was niemand???......

Ik heb het idee dat het verzet werd naar morgen (maandag) omdat de paarden zou dan opgehaald worden.. Knipoog

Ik kan helaas niet erbij komen want ik woon te ver weg, maar er zijn meerdere manieren om steun te betuigen.. dus vandaar ook nog eens alternatieven zoals email acties Lijst

why

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 22:04

En de paarden zijn staan allemaal te koop, alleen realiseer je dat hij gewoon door gaat. Het is en blijft een handelaar. Wat niet verkocht wordt gaat indderdaad naar de slacht, hoe erg het inderdaad is.
Ik denk niet dat er wat tegen gedaan kan worden, anders was dat allang gedaan.
Het mooiste moment was voor mij dat er 1 van de paarden haar hoofd in mijn armen legde, en ik haar een dikke kus kon geven als beloning voor haar dapperheid!!
Tevens wil ik jullie ook vragen eens stil te staan bij alle andere mensen die daar bijna drie dagen onafgebroken bezig zijn geweest ten behoeve van de paarden.
De mensen die de akelige klus hadden om alle kadavers weg te halen, de omheiningen weg te halen, het pad vrij te maken voor de oversteek, de mensen die constant heen en weer gingen om water en voer te brengen, medische zorg te verlenen.
En geloof me, het was koud, bere bere koud!! OOk die mensen hebben niet opgegeven, en zijn zelf ziek geworden om de paarden te helpen!!!