Paarden die in 2026 beleerd gaan worden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-26 20:21

Aah wat super knap

urosa

Re: Paarden die in 2026 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-26 21:32

Furst, super zeg van je les!

Waidida, fijn instructie jullie even door zo'n punt heen kon helpen!

Sandrawierda, mooie ontwikkeling met Tico!

Kasmir, fijn dat Vilja het na even wat extra tijd nu zoveel beter oppakt!

Dee_es, ach wat een akelig ongelukje zeg! Trap van een paard is echt pijnlijk ja.

Boedjang, wel echt lange tijd nog voor herstel zeg! Wel goed ze geen risico nemen en je extra controle hebt.

Haf_woezel gefeliciteerd met alle verjaardagen! En toch wel leuk geshopt dus.

Ninaphilo, jij ook nog gefeliciteerd, leuke foto!

Noukie12, super goed van je draf rondjes!

Desi_2409, ze ziet er goed uit en fijn iemand die zo aan huis kan komen!

Thomasso vrijdagavond voor het eerst zelf gelongeerd aan lange lijn en was erg tevreden! Gisteren rondje door de bak gewandeld en zijn laatste zandkuur. Gisteren Equiday geweest, erg leuk en voor Thomasso een balancer gekocht, touwhalster met ringen voor teugels en een los vlaggetje voor aan mijn stick. Gebruikte nu een plastic zak. Vanochtend weer fijne sessie met Hilea gehad. Daarna naar een hengstenshow geweest en genoten van gave paarden!

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-26 22:08

Urosa dat klinkt heel fijn

Waidida

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:27

Ik heb vandaag voor het eerst Wiz weer mee naar buiten genomen na ons incident en na mijn instructrice hem gisteren naar buiten had genomen.

Wat een verschil! De eerste keer ben ik net de stalgang uit gelopen, toen stapte hij net ergens op waardoor hij schrok, niet heel handig. Dus toen zijn we weer naar binnen gegaan en daarna weer naar buiten. Regelmatig stilstaan en weer door. We zijn uiteindelijk goed tot op het beton geraakt en dan heb ik hem daar even een plukje gras laten eten voor we weer naar binnen gingen.

Al bij al misschien vijf minuten bezig geweest maar wel zonder getrek en geduw. Hij liep achter mij aan zo van: 'ik vind het nog steeds spannend, maar oké ik volg wel' en dat was voor mij het belangrijkste.

Heel trots op mijn paardje! Mijn moeder was ook onder de indruk, dus dat is ook erg fijn.

Furst

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:08

Wat goed dat je blijft oefenen, Waidida! Je mag trots zijn op jezelf en op je knappe paard!

Hier vandaag voor het eerst Willeke laten kennismaken met balkjes lopen en de kaptoom. Deed ze alsof ze het al jaren deed, haha. Zo braaf was ze. De les van gisteren deed ons echt heel erg goed blijkbaar. Ik ben echt een trotse eigenaar! Willeke de prinses, haha.

Afbeelding

noukie12

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:33

Urosa, super knap! Longeren is niet altijd makkelijk :o

Waidida, fijn dat het nu lukte, ook super van je instructrice dat ze ook even naar buiten is geweest.

First wat een knapperd zeg! Balkjes lopen heeft Tosh nog niet echt door :roll: voorbenen er over achterbenen er bovenop 8)7

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:14

Furst, fijn les zo'n opsteker gaf en je vandaag zo lekker met haar kon werken!

Wil binnenkort ook met balkjes beginnen.

Waidida, leuk dat het vandaag zoveel beter ging, liever kort en goed!

Hier lag Thomasso te slapen toen ik aankwam <3 Even lekker gepoetst op de poetsplaats en zijn hoefjes uitgekrabt.

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:52

Ik lees nog steeds mee, maar ik hou jullie niet bij :+

SandraWierda

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:56

Balkjes zijn zo leuk om toe te voegen *\o/* Ik leg er met een jong paard de eerste tijd altijd maar 1 tegelijk neer of 2 op echt verschillende plaatsen. Zodat als ze hem verkeerd inschatten dit geen problemen geeft omdat het er maar eentje is.

Laatste keer longeren met Tico ook eentje neergelegd. In alle gangen nam hij hem best heel netjes. Zelfs toen hij rechtsom galoppeerde en in contra galop zat, nam hij keurig het balkje en maakte een mooie galop wissel _/-\o_ :D

Furst

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:50

Ik had er meteen 2 gelegd. Eigenlijk heb ik er niet echt over nagedacht. Maar we waren wel al over balkjes heen gestapt toen ik er op zat. Eigenlijk vind ik wel dat ze dat al zo netjes deed!

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:00

Ik wil denk ik nog even oriënteren op een boek of ebook met leuke balkjesoefeningen voor inspiratie

Jolienn

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:20

Ik vind de creative riding boekjes erg leuk. Veel verschillende oefeningen, zowel aan de hand als onder het zadel en met de opstellingen kun je verschillende oefeningen doen. Balkjes lopen is heel erg nuttig en goed voor het bewustzijn waar de benen uithangen. Maar ook handig voor het leren sluiten en verruimen.

Jullie gaan hard zeg, kan het niet bijhouden om op iedereen persoonlijk te reageren. Ik lees hier en daar wat struggles, de weg naar succes blijft hobbelig. Hopelijk hebben jullie gauw de positieve flow weer te pakken.

Ik wil vandaag het hoofdstel om gaan doen en voor het eerst het bit introduceren. Daarover was volgens mij ook nog een vraag? Ik start altijd met een dubbelgebroken bustrens. Heb nu met aurigan tussenstuk. Ik moet denk ik bij deze wel even zoeken, hij heeft een vrij kort mondje en weet van een van mijn voorgaande paarden nog dat dat best lastig kan zijn omdat de mondhoeken dan snel beschadigen. Voorlopig gaat er nog geen teugel of longeerlijn aan, de longeersingel vindt hij nog spannend zat, eerst daar maar aan wennen.

Furst

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:06

Ik wil die boekjes ook echt heel graag! Ze staan al een tijdje aan een goede procent.. Maar twijfel toch steeds om ze aan te schaffen eerlijk gezegd. Ik heb ook nooit inspiratie eerlijk gezegd. En heb hier tig boeken liggen he :=

Oeh, spannend dat je het bit gaat introduceren. Ben benieuwd, hopelijk lezen we daar vanavond iets over. Ik heb ook een dubbelgebroken bustrens trouwens voor al mijn paarden. Doet me er aan denken dat ik voor mijn bijna 4 jarige dus ook nog 1 moet aanschaffen. Zij heeft een kleinere mond dan de rest helaas.