Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
prompter schreef:Ik moet zeggen dat ik het vertrouwen ook wel verloren ben. Ik hoop nog op Ingrid Klimke en Uta Gráf omdat ik daar IRL fijne dingen van gezien heb, maar geen idee wat ze thuis doen
nevica schreef:prompter schreef:Ik moet zeggen dat ik het vertrouwen ook wel verloren ben. Ik hoop nog op Ingrid Klimke en Uta Gráf omdat ik daar IRL fijne dingen van gezien heb, maar geen idee wat ze thuis doen
Die laatste ken ik niet, ga ik eens opzoeken! Een naam die ik nog wel durf te noemen is Joaov Victor Olivia. Maar nogmaals, thuis geen idee he. Maar dit zijn wel al een paar voorbeelden dat niet alles zagen trekken schoppen is.
Edit; Ik zag trouwens gisteren een filmpje voorbij komen van een vrouw die naar de Olympische gaat en nog even wat GP oefeningen deed zonder zadel en met halstertje. Weet iemand dan wie ik bedoel?
nevica schreef:prompter schreef:Ik moet zeggen dat ik het vertrouwen ook wel verloren ben. Ik hoop nog op Ingrid Klimke en Uta Gráf omdat ik daar IRL fijne dingen van gezien heb, maar geen idee wat ze thuis doen
Die laatste ken ik niet, ga ik eens opzoeken! Een naam die ik nog wel durf te noemen is Joaov Victor Olivia. Maar nogmaals, thuis geen idee he. Maar dit zijn wel al een paar voorbeelden dat niet alles zagen trekken schoppen is.
Edit; Ik zag trouwens gisteren een filmpje voorbij komen van een vrouw die naar de Olympische gaat en nog even wat GP oefeningen deed zonder zadel en met halstertje. Weet iemand dan wie ik bedoel?
_San87_ schreef:oji schreef:-knip-
Imo is wat Charlotte deed zelfs schandelijker dan wat er in de 5-kamp gebeurde. Mensen in de 5-kamp hebben geen idee van het wezen paard.
Charlotte daarentegen, werkt haar hele leven al met paarden en zou 100% beter moeten weten.
oji schreef:_San87_ schreef:
Imo is wat Charlotte deed zelfs schandelijker dan wat er in de 5-kamp gebeurde. Mensen in de 5-kamp hebben geen idee van het wezen paard.
Charlotte daarentegen, werkt haar hele leven al met paarden en zou 100% beter moeten weten.
Ben ik met je eens hoor, ik vind dit ook erger.
_San87_ schreef:Elisa2 schreef:Wie zegt dat dat niet bestaat? Ik ben het niet met die stelling eens hoor.
Ik ook niet, maar ik moet zeggen dat ik het steeds moeilijker vind het niet met die stelling eens te gaan zijn.
oji schreef:Ik persoonlijk ben behoorlijk shocked van het filmpje. Nee natuurlijk wordt ie niet voorwaarts, hij wordt afwisselend van achteren en van voren gemept, paard weet totaal niet welke kant ie op moet. Paard en amazone zijn volledig in verwarring...lekker bezig dan als trainer.
Ik ben eerlijk gezegd ook shocked dat er bokkers, waarvan je toch verwacht dat het paardenliefhebbers zijn, dit nog proberen te bagatelliseren. Dit valt op geen enkele manier goed te praten, dit is een grote schande voor de paardensport. Ik persoonlijk vind het filmpje echt misselijkmakend.
Wat ik vooral ook heel jammer vind, is dat er aandacht besteed wordt aan de timing, aan het gelach, allemaal bliksemafleiders van wat hier feitelijk gebeurt. Een instructrice die een paard totaal onheus behandelt. En dan vooral eentje die van diervriendelijkheid haar handelsmerk heeft gemaakt. Dat is in mijn ogen het enige waar de aandacht naar uit zou moeten gaan. Is ze genaaid, misschien maar I don't care, ze heeft het er zelf naar gemaakt dat ze dan genaaid heeft kunnen worden.
En persoonlijk ben ik dan wel blij met de timing. Ik vind het volkomen terecht dat dit aan de kaak gesteld wordt op het moment dat het haar ook het meeste raakt. Als het filmpje was ingediend toen het gebeurd is, was de schorsing tijdens haar zwangerschap geweest en was ze er veel te makkelijk vanaf gekomen. Als zij nl werkelijk vindt dat zij zich daar volledig out of character heeft gedragen en dat ze zich diep schaamt, had ze de dag nadat de les had plaatsgevonden de sponsor en het meisje op het paard gebeld en gezegd, wat er gisteren gebeurd is, dat is niet goed te praten, daar zat ik helemaal fout, ik was mezelf niet. Sorry. Maar een paar jaar later sorry zeggen op het moment dat er een klacht wordt ingediend, is gewoon onecht en is geen oprechte spijt maar damage control.
Las ook iets dat je iets van een paar jaar geleden niet mag meten met de maatstaven van nu. Wat een flauwekul. Het is niet zo dat dit een eeuw geleden gebeurd is. Het is max 4 jaar geleden en ook met de maatstaven van toen was dit totaal onacceptabel. Kennen we het gevalletje Annika Schleu in de moderne 5-kamp nog, waarbij de coach zich botvierde op het paard dat niet wou springen. Resultaat was een rel en dat paardrijden daar uit de sport is geschrapt. Was ook schandalig, maar was wat ik mij weet te herinneren nog niet zo erg op een paard inrammen als wat CD in dit filmpje doet. Daar had niemand een goed woord voor over, maar kennelijk wordt er met 2 maten gemeten. Als het een onbekende (olympische) amazone/trainer betreft op een minder populaire tak van sport is het erger als wanneer het een dressuuramazone betreft en eentje die voor velen op een enorm voetstuk stond. Het is gewoon niet goed te praten. En ja ze zal heus wel terug kunnen komen in de sport, maar ik denk wel dat sponsorinkomsten flink zullen dalen en het toebedeeld krijgen van toppaarden zal ook minder makkelijk gaan. Haar reputatie als superdiervriendelijk is wel voorgoed kapot.
dresjoepie schreef:Maar denken jullie dat er van geleerd wordt? Of dat het achter nog meer gesloten deuren verder gaat? Er zijn al stallen waar je een geheimhoudings plicht moet tekenen als je daar gaat werken.
Veronica2 schreef:prompter schreef:Ik moet zeggen dat ik het vertrouwen ook wel verloren ben. Ik hoop nog op Ingrid Klimke en Uta Gráf omdat ik daar IRL fijne dingen van gezien heb, maar geen idee wat ze thuis doen
Ingrid Klimke heeft zich teruggetrokken voor deze Spelen.
prompter schreef:Ik moet zeggen dat ik het vertrouwen ook wel verloren ben. Ik hoop nog op Ingrid Klimke en Uta Gráf omdat ik daar IRL fijne dingen van gezien heb, maar geen idee wat ze thuis doen
_San87_ schreef:Veronica2 schreef:
Ja, omdat haar paard geblesseerd is. Dat betekent niet dat ze geen fijne en eerlijke amazone is.
Veronica2 schreef:Nou, bokt is ook wel hypocriet hoor. In dit topic wordt uitdrukkelijk geadviseerd om het bewuste paard met een longeerzweep te slaan. In een weiland. [VMR] Help mijn 2 jarige trapt
dresjoepie schreef:Maar denken jullie dat er van geleerd wordt? Of dat het achter nog meer gesloten deuren verder gaat? Er zijn al stallen waar je een geheimhoudings plicht moet tekenen als je daar gaat werken.
nevica schreef:prompter schreef:
Isabell heeft zo,n video..
Edit toegevoegd; https://youtu.be/FMo-w69I0WA?feature=shared
rien10 schreef:Veronica2 schreef:Nou, bokt is ook wel hypocriet hoor. In dit topic wordt uitdrukkelijk geadviseerd om het bewuste paard met een longeerzweep te slaan. In een weiland. [VMR] Help mijn 2 jarige trapt
Er is verschil tussen een klap uitdelen ter opvoeding en raggen uit woede, frustratie of wat dan ook.
Veronica2 schreef:prompter schreef:Ik moet zeggen dat ik het vertrouwen ook wel verloren ben. Ik hoop nog op Ingrid Klimke en Uta Gráf omdat ik daar IRL fijne dingen van gezien heb, maar geen idee wat ze thuis doen