Maar nu de grote vraag: wat is in hemelsnaam een weegborstel??
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
pmarena schreef:Dat gooien op afstand is ook echt voor de horken die weten dat ze buiten bereik zijn en dan hun middelvinger opsteken naar een uh-huh of NEE!.... ik herken het wel. Vooral ook dat je dan baalt als je niet iets groots / zwaars hebt en je dan maar je sleutelbos gooit ofzo bij gebrek aan iets beters![]()
en bij de buren waar we niet zon goede band mee hebben. Alleen met de zoon. (de zoon is leuk).
Dat dat halster daar lag omdat mijn merrie het naar haar kop gekregen had en haar reflexen kennelijk vrij goed zijn en ze zich bukte... 
Hij had natuurlijk ook net vrienden daar.
pmarena schreef:Maar nu de grote vraag: wat is in hemelsnaam een weegborstel??
Ik vermoed dat de weegborstel een veegborstel had moeten zijn?
. Sta je daar met je net nieuwe paard, geen halster om, in mijn eentje. Omdat ze een klein stukje achteruit gegaan was, hingen poot en hooizak strak. Heb mevrouw ferm toegesproken, ze leunde daardoor iets naar voren, waardoor ik haar hoef kon pakken en die over de zak weg kon halen.
pmarena schreef:Dat gooien op afstand is ook echt voor de horken die weten dat ze buiten bereik zijn en dan hun middelvinger opsteken naar een uh-huh of NEE!.... ik herken het wel. Vooral ook dat je dan baalt als je niet iets groots / zwaars hebt en je dan maar je sleutelbos gooit ofzo bij gebrek aan iets beters![]()
Het gaat echt zonder nadenken. Rêve is zo eentje maar die is dan ook vuil genoeg om als je langs haar staat "per ongeluk" eens op zij te schoppen en je been mee te hebben.
Dus Rêve mag haar hoef niet op heffen zodra ik zelfs maar haar stal in kom en dat weet ze. Als ze eet heeft ze ook die gewoonte (van veulen af al) van één been op te heffen en daar spastische bewegingen mee te maken, of ze nu van de grond eet of op hoogte, zodra ze een emmer/bak voor zich heeft met brokken of slobber is het feest. heb het haar nooit volledig kunnen afleren maar als ik passeer zet ze haar voet wel neer nu. Doet ze het niet krijgt ze een tik op haar bovenbeen en zeg ik "neer!" (oorspronkelijk was dat "zet 'm neer")
maar draai ik mijn rug is ze in de spast aan het uit hangen. 
gelukkig had ik nét de stroom af gezet want anders had dat verhaal heel anders af gelopen waarschijnlijk.
Maar nu stond hij dus ook zoals jij beschrijft hangende in een soort hitlergroet (met Phara die rustig voor hem bleef staan en nog net zijn tong niet uit stak. Kleine klojo). Maar ja daar zit je dan met ijzerdraad... Dus ik Sam kalm gehouden en mijn moeder gebeld om pitstang/knijptang (weet niet hoe jullie dat noemen?)
Gelukkig was zijn straal niet beschadigd want die *** draad fileert als je pech hebt gewoon.
Rêve kon amper staan maar trappen kon ze al.

De grapjas.
Mer1980 schreef:Oei ik heb ook zo'n spast op stal die met zijn voorbeen hengelt tijdens het etenDe grapjas.
Dat draad tussen het ijzer heb ik helaas ook ervaring mee met ene vervelende haflinger van mijn vroegere mede huurder, die is zo vaak uit het schapengaas geknipt dat ik een meester in het losmaken ben geworden (mijn paarden staan niet op ijzers, dus gelukkig gene last van). Maar als het echt vast vast zat knipte ik het draad vlak bij het ijzer aan beide kanten kort met een knijptang. De eigenaar mocht dan lekker de hoefsmid bellen en het probleem op laten lossen.
. Als nu iemand in de ochtend die hooibakken gaat vullen en dus naar het hooi loopt, gaat madam ook al uit zichzelf van buiten een rondje door haar box en dan weer terug
". Ze draait zich verontwaardigd om en loopt weg.
(En ik houd heel veel van hem maar Sam doet nogal vaak een beetje domme dingen.
)
Hij heeft dus waarschijnlijk er in gelekt en mijn jack vond dat niet zo leuk. 

) en we schoten allemaal in de lach en die zeiden ook meteen "je zou zweren dat ie wil doen alsof dat niet gebeurt is.
)
en dan staat die knol je zo ongeveer uit te lachen, zeker als je ook nog mis gegooid hebt.
Dat kan ik me he-le-maal voorstellen!
En pff als het droog is maakt het ook geen jota uit, hooi hangt er toch aan je sokken dus beetje zand kan ook wel.
pmarena schreef:Nou ik kan me vagelijk iets herinneren van dat het toen niet droog was, maar ik was pissig genoeg om de afweging toch uit te laten komen op de Fjord vermoorden versus een droge sok houden
Kijk, zo'n type is Rêve dus ook... Rêve kan echt het allerbeste in je naar boven halen, je een betere ruiter maken en je een fantastisch gevoel geven... Maar ze kan ook echt het allerslechtste in je naar boven halen.... En dan ook echt dat je dus idd desnoods op je blote voeten door de modder gaat... 

En cavaletti vindt ze prachtig.
Zal ik dan maar niet vertellen over die keer op een kampioenschap dat ik een klein stuurfoutje maakte (nouja, stuurfoutje, de hekjes stonden ook echt scheef maar goed ik heb ogen.
) en Sam met drie benen buiten de ring was, ietwat in paniek raakte want hij is plichtsbewust en gaat inmiddels lang genoeg mee op wedstrijd om te snappen aan welke kant van de hekjes ie moet blijven. Dus Sam maakte een hele rare beweging om die drie benen weer binnen de piste te krijgen (want Sam heeft het springtalent van een olifant, balkje op de grond is zo ongeveer zijn maximum eigenlijk.).
(De wedstrijden in Belgie, of iig die van de VLP zijn wat anders dan jullie gewoon zijn heb ik het ide, wij kennen onze jury's vrij goed en hebben regelmatig dezelfde, maar de jury's kennen de combinaties die veel rijden dus ook goed.)
(zo vast zitten mijn riempjes dus.
) en het enige dat ik kon zeggen was "k*t glansspray." waarop die jury vanuit initiële paniek terug gewoon in de slappe lach ging.

)