Wie gaat er op zoek naar een paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 16:34

N0a schreef:
Moet je wel de kans krijgen om dat te mogen doen. Veel eigenaren vinden dat ze onder de €6000 tegenwoordig niet meer op de foto hoeven. Dan kiezen ze liever voor iemand die hem gelijk mee neemt of alleen klinisch wil keuren (al merk ik dat hier ook steeds meer tegenzin voor is). De markt is nu zo krap dat dit voor vele ook geen probleem is. Meeste mensen zetten ze zo op de trailer mee naar huis na 1x proefrijden.

Klopt is bij mij ook gebeurd mijn voorkeur is gelijk meenemen liefst ongekeurd was het antwoord

Tja en toen pieste ik naast de pot mijn pa zeg inladen die hap ongekeurd meenemen je wilt toch niet op hoog niveau rijden.
Nadat ik hem had uitgelegd dat ik op gezond paard wil rijden zei ie zal je nog wel naast de pot gaan piessen of duurder kopen -O- papa’s en paarden kansloos

Ik heb wel beetje spijt dat ik voor safe ging eerlijk is eerlijk

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 16:44

Ik snap het van beide kanten uit. Ik bedoel veel mensen willen ook voortaan van alles en nog wat gekeurd hebben terwijl het dier al jaren functioneert. Ja ik begrijp dat je dat als koper wilt, maar kijk het ook is vanaf verkoper zijn kant. Heb je een paard staan die het al jaren helemaal prima doet, ga je het dier verkopen en moet gekeurd. Als er dan ook maar iets gevonden wordt, of dit nu voor een probleem zal zorgen of niet, je krijgt je paard aan de straatstenen niet meer kwijt. En als je ze al weg krijgt dan voor belachelijk weinig geld of via de achterdeur/handel. Laat ik het er op houden dat ik blij ben dat wij als mensen niet gekeurd hoeven worden, vrees dat we dan zoveel afgekeurde mensen hadden dat niemand meer hoefde te werken.
Laatst bijgewerkt door kyrkelover op 29-01-21 16:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 16:44

Tsja ik als verkoper vind het een moeilijke. Ik heb een pony die ik wil verkopen, ik vind het prima als men wil keuren sterker nog ik betaal zelf de keuring (klinisch) bij afkeuren allemaal geen probleem, maarrrrrrr als ik de keuze heb uit meerdere kopers en iemand biedt de prijs die ik wil en laadt haar meteen op zonder keuren en gedoe tsja dan zeg ik ook prima. Ik ga als ik haar straks te koop zet (voorjaar) niet wachten tot iemand 3 x is geweest en dan een week later nog eens wil keuren. := Dat is natuurlijk geen enkel probleem zolang ze niet weg is, van mijn part komen ze 10 x langs ;) maar ik weet wel dat ik straks een pony heb in een leuk kleurtje, leuk maatje en prijsklasse onder de 4000....

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 16:51

Silly1972 schreef:
wat een leukerd Djoena, echt een guppy nog

Dank je wel :D Ja ze is echt nog een guppy. Ze heeft nog ruim een jaar (of 2, hangt er net vanaf hoe het gaat) om lekker te mogen groeien en ontwikkelen. Tot die tijd mag ze meewandelen als ik de mini's inspan of alvast alleen mee op korte wandelingen.

Levita schreef:
Djoena wat een knapperd! Gefeliciteerd!

Thanks! *\o/*

Caboby

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 16:59

November108 schreef:
Dilan93 schreef:
Doen jullie ook altijd RX keuren of alleen klinisch?

RX inclusief hals en rug. Dan weet je ten minste dat het goed zit en bespaart je een heleboel verdriet (ook bij een laag aankoopbedrag!) als er iets niet in orde blijkt te zijn.

Dat is niet helemaal waar. Mijn paard had een hele ernstige blessure aan een pees aan z'n achterhoofd, en dit is niet te zien op een röntgenfoto, maar wel op een echo. Maar inderdaad, je sluit het meeste wel uit.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 17:05

Djoena schreef:
Silly1972 schreef:
wat een leukerd Djoena, echt een guppy nog

Dank je wel :D Ja ze is echt nog een guppy. Ze heeft nog ruim een jaar (of 2, hangt er net vanaf hoe het gaat) om lekker te mogen groeien en ontwikkelen. Tot die tijd mag ze meewandelen als ik de mini's inspan of alvast alleen mee op korte wandelingen.

Pas je wel op met dat meelopen naast de kar?
Dat deden wij ook met een Fjord van 8mnd maar die Fjord trok de kar aan het halstertouw voort!
En nee, dat was geen angst of paniek, dat was gewoon werklust!

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 17:08

ikke schreef:
Dat deden wij ook met een Fjord van 8mnd maar die Fjord trok de kar aan het halstertouw voort!

Oh nee, ik zou nooit een paard vastzetten aan de kar :oo dan is er gewoon een extra paar handen mee die haar vast kan houden. Ik heb het zelf een keertje heel erg fout zien gaan bij iemand die het halstertouw aan de kar had gebonden en waarbij het paard op hol sloeg. Die nam gewoon de kar inclusief 4 mensen en een tweespan mee Y;(

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 17:09

kyrkelover schreef:
Ik snap het van beide kanten uit. Ik bedoel veel mensen willen ook voortaan van alles en nog wat gekeurd hebben terwijl het dier al jaren functioneert. Ja ik begrijp dat je dat als koper wilt, maar kijk het ook is vanaf verkoper zijn kant. Heb je een paard staan die het al jaren helemaal prima doet, ga je het dier verkopen en moet gekeurd. Als er dan ook maar iets gevonden wordt, of dit nu voor een probleem zal zorgen of niet, je krijgt je paard aan de straatstenen niet meer kwijt. En als je ze al weg krijgt dan voor belachelijk weinig geld of via de achterdeur/handel. Laat ik het er op houden dat ik blij ben dat wij als mensen niet gekeurd hoeven worden, vrees dat we dan zoveel afgekeurde mensen hadden dat niemand meer hoefde te werken.

Heb je ook een punt mee idd.

Moet heel eerlijk zeggen, heb 3x niet gekeurd. Eerste paard mankeerde nooit wat aan. Heb ik vanalles mee gedaan qua rijden.
Tweede paard heb ik van zn 4e tot zn 10e gehad, mee gedressuurd en gesprongen. Had ook nooit wat. Is uiteindelijk toen ik hem verkochr wel gekeurd. Zat iets bij zn hoeven waar ie nu bepaald beslag voor heeft. Loopt nu in de dressuursport.
Heb mn laatste paard ook niet laten keuren. Liep ook als een trein. Tot ie zn griffelbeen brak. Maargoed, had een keuring ook niks aan kunnen doen.

Dus denk dat ik 3x mazzel gehad. Een vriendin kocht r paard wel met keuring, heeft m niet heel lang gehad toen ie blessures kreeg en niet meer gereden kon worden. :(

Marigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 17:13

Djoena schreef:
Levita, alvast een voorzichtige gefeliciteerd! *\o/*

Evy (Evylonn) is thuis en ze staat inmiddels lekker bij te komen op stal <3 vanaf morgen mag ze lekker 24/7 buitenspelen en dan mag ze zelf beslissen of ze de stal in gaat of niet :j Ze is netjes opgevoed en met haar 2,5 jaar oud echt enorm braaf en aanhankelijk. Ik ben in love <3

[ [url=m/HPD4qb.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/VIkwez.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een leuke <3 veel plezier samen!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 17:19

Djoena schreef:
ikke schreef:

Oh nee, ik zou nooit een paard vastzetten aan de kar :oo dan is er gewoon een extra paar handen mee die haar vast kan houden. Ik heb het zelf een keertje heel erg fout zien gaan bij iemand die het halstertouw aan de kar had gebonden en waarbij het paard op hol sloeg. Die nam gewoon de kar inclusief 4 mensen en een tweespan mee Y;(

Nee, die Fjord hadden we gewoon aan de hand maar als je op de kar zit en vast houdt, gaat die Fjord, via z'n mens, de kar trekken.

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 17:24

Ah zo ikke :D Ze liep nu al mee achter de kar bij de vorige eigenaar aan en ik heb er filmpjes van gezien. Evy is gelukkig liever lui dan moe haha! Die zou eerder degene die haar vast heeft van de achterkant af trekken en een hapje gras nemen _O-

Dank je wel Marigo :))

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 17:26

Djoena schreef:
Ah zo ikke :D Ze liep nu al mee achter de kar bij de vorige eigenaar aan en ik heb er filmpjes van gezien. Evy is gelukkig liever lui dan moe haha! _O-

Dat scheelt.
Bij die Fjord hebben we echt alles gedaan wat Bokt verboden heeft. Een strontvervelende Fjord is erger dan Bokt over de zeik }>

mpc_rijder

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 17:31

Levita schreef:
Vanochtend voor de 2e keer wezen kijken bij een 8 jarige merrie en ik heb er echt een heel goed gevoel over. Ze was al gekeurd door de eigenaar en alles is op de foto gezet. Die foto’s heb ik zojuist doorgestuurd naar mijn eigen dierenarts. Als die geen bijzonderheden vindt dan gaan we haar kopen. Ben zo blij!

Ik ben dus wel 2 keer wezen kijken omdat ik het echt zeker wil weten. Ben ook een onzekere ruiter dus ik vind het belangrijk dat ik de 2e keer net zo’n goed gevoel heb als de 1e keer.

Ja vanuit dit oogpunt neig ik ook naar 2x. Niet zozeer omdat ik een onzekere ruiter ben, maar meer vanuit onzekerheid over mijn inschattingsvermogen van de paarden. Hoewel ik altijd met iemand erbij kom bezichtigen.

Maar wat Zonnebloem zegt inderdaad, je voelt je in deze markt wel haast verplicht om sneller te bepalen.

Gefeliciteerd Djoena! *\o/*

Marigo

Re: Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 17:38

Zo heb ik helaas ook al een keer mis gegrepen. Ik wilde nog een tweede keer komen en keuren, tja dan trek je aan het kortste eind. Maar ik laat me niet gek maken. Ben niet paardloos (heb m’n lieve lease pony nog) en al duurt het een jaar....Zonder paard is het misschien wel een ander verhaal.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 17:53

Doenja gefeliciteerd trouwens met je aanwinst en heel veel geluk samen!
Levita nog even spannend dus, hopenlijk mogen we jouw ook snel feliciteren.

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 18:17

ikke schreef:
Djoena schreef:
Ah zo ikke :D Ze liep nu al mee achter de kar bij de vorige eigenaar aan en ik heb er filmpjes van gezien. Evy is gelukkig liever lui dan moe haha! _O-

Dat scheelt.
Bij die Fjord hebben we echt alles gedaan wat Bokt verboden heeft. Een strontvervelende Fjord is erger dan Bokt over de zeik }>

_O-

kyrkelover schreef:
Doenja gefeliciteerd trouwens met je aanwinst en heel veel geluk samen!
Levita nog even spannend dus, hopenlijk mogen we jouw ook snel feliciteren.

Dank je wel :D

mpc_rijder Dank je wel :D

Ik ben trouwens zelf maar 1x wezen kijken bij Evy, maar ik was wel de eerste kijker. Er waren nog wat geïnteresseerden, maar gelukkig heeft de eigenaar haar voor mij vastgehouden :j Het gevoel was wederzijds ook gewoon heel erg goed. Mijn goedgekeurde NMPRS hengstje die te koop stond is dan ook aan haar verkocht. Was echt superfijn dat het zo geregeld kon worden.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 18:19

kyrkelover schreef:

Ja tuurlijk snap ik het ook, is veel makkelijker en minder gedoe.

Ik heb zelf voor ik mijn paard verkocht haar op de foto laten zetten + klinisch laten keuren. Ik wilde er zeker van zijn dat ik een gezond paard verkocht (prijsklasse rond de 6).
Ik snap ook dat als jij een paard verkoopt voor €4000 en iemand wil hem helemaal door de molen halen dat ze altijd wel wat vinden. Ligt ook aan de leeftijd. Ik doe tot een bedrag van €6000 alleen klinisch. Daarna ook op de foto. Als ze dan bij een 12 jarige iets vinden, maar loopt al z'n hele leven goed, dan ga ik daar niet moeilijk over doen. Als ze hoefkatrol vinden bij een 3 jarige dan laat ik hem staan.

Ik vind het alleen lastig dat je vaak al niet eens meer klinisch mag keuren. Ik wil toch wel even weten of het hart in orde is en altijd even bloed trekken voor de zekerheid. Buigproeven kun je ook al veel dingen uit halen dus is ook wel prettig.

Luna02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 19:49

Ik meld me hier ook even! Hoop in 2021 ook op gezinsuitbreiding. <3 En daarmee doel ik niet op een baby :)

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 20:15

N0a schreef:
kyrkelover schreef:

Ja tuurlijk snap ik het ook, is veel makkelijker en minder gedoe.

Ik heb zelf voor ik mijn paard verkocht haar op de foto laten zetten + klinisch laten keuren. Ik wilde er zeker van zijn dat ik een gezond paard verkocht (prijsklasse rond de 6).
Ik snap ook dat als jij een paard verkoopt voor €4000 en iemand wil hem helemaal door de molen halen dat ze altijd wel wat vinden. Ligt ook aan de leeftijd. Ik doe tot een bedrag van €6000 alleen klinisch. Daarna ook op de foto. Als ze dan bij een 12 jarige iets vinden, maar loopt al z'n hele leven goed, dan ga ik daar niet moeilijk over doen. Als ze hoefkatrol vinden bij een 3 jarige dan laat ik hem staan.

Ik vind het alleen lastig dat je vaak al niet eens meer klinisch mag keuren. Ik wil toch wel even weten of het hart in orde is en altijd even bloed trekken voor de zekerheid. Buigproeven kun je ook al veel dingen uit halen dus is ook wel prettig.

Het laatste sluit ik mij bij aan. Ik keur altijd (bijna) helemaal ongeacht de prijs. Maar het hangt van de bemerking af of ik hem laat staan. Als dit een zware bemerking is en er is twijfel of dit in de weg gaat staan laat ik het dier staan. Als dit een bemerking is die behandelbaar is of slechts een “schoonheidsfoutje” vind ik het al een ander verhaal

Blaze1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 20:32

Djoena schreef:
Levita, alvast een voorzichtige gefeliciteerd! *\o/*

Evy (Evylonn) is thuis en ze staat inmiddels lekker bij te komen op stal <3 vanaf morgen mag ze lekker 24/7 buitenspelen en dan mag ze zelf beslissen of ze de stal in gaat of niet :j Ze is netjes opgevoed en met haar 2,5 jaar oud echt enorm braaf en aanhankelijk. Ik ben in love <3

[ [url=m/HPD4qb.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/VIkwez.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een leuk snoetje!

DJZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 21:18

Gefeliciteerd met jullie nieuwe aanwinsten :D

Wat ben ik blij dat ik 5, bijna 6 jaar geleden, mijn laatste paard heb gekocht.. Een Fries, hengst, toen 2 jaar, weleens waar geen afstamming genoteerd (wel bekend)... Ik heb hem mee mogen nemen voor 1500€ en heb dit gedaan zonder te keuren... Alle paarden/pony's die ik in al die jaren ervoor heb gekocht, heb ik ook niet laten keuren... En ik mag dan denk ik in mijn vuisten knijpen, dat ik ook nog nooit problemen heb gehad met welke aankoop dan ook :=

cijsalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 23:21

Ineens zag ik vanavond een superleuk paardje voorbij komen en daar gaan we morgen meteen kijken! Heel erg zin in, de enige twijfel nu is mijn lengte bij zijn stokmaat maar dat gaan we zien. En of het überhaupt klikt natuurlijk. :j

Twirrewyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 23:24

Gefeliciteerd met jullie nieuwe aanwinsten!
Ik heb heel onverwacht van de week een proefrit gemaakt op een Andalusiër van 14 jaar oud(ja heel wat anders dan een draver waar ik eerst voor zou gaan) ik heb zo heerlijk op haar gereden. Je kan er een kind op zetten, zo braaf. Morgen wordt ze klinisch gekeurd en we laten voor de zekerheid foto's maken van de rug.
Ik ben zo zenuwachtig!!
Kan waarschijnlijk vannacht niet slapen. Duimen jullie mee?

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 23:29

cijsalover schreef:
Ineens zag ik vanavond een superleuk paardje voorbij komen en daar gaan we morgen meteen kijken! Heel erg zin in, de enige twijfel nu is mijn lengte bij zijn stokmaat maar dat gaan we zien. En of het überhaupt klikt natuurlijk. :j

Succes morgen

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 23:32

@twirrewyn
Wat leuk!! Ik moet zelf zo wennen aan de gangen van een pre......
zoals het nu staat ga ik zondag een paard bekijken, een crusado.
Staat helaas niet in de buurt dus wel heel erg getwijfeld. Maar lijkt wel echt wat ik zoek