Debbie schreef:Blaze1994 schreef:Heeft hier iemand toevallig ook een paard met verlatingsangst?
Mijn ruin(nog beetje hengst) heeft dus 1 vriendje waar hij naast de stal staat en naast in de paddock. Bij de vorige eigenaar stond hij in een dichte box en zonder vriendjes verder contact. Het laatste sociale contact is dus in de opfok geweest verwacht ik. Hij raakt in blinde paniek als die ruin weg gaat. Zelfs als hij eerder naar buiten gaat dan hij. Hij gaat draven in zn stal, steigeren, slaan met zijn benen. Nu wil ik hier mee oefenen maar weet niet goed hoe je kunt beginnen want hij ontspant gewoon niet.. Als hij andere paarden nog buiten ziet staan en z'n vriendje naar binnen gaat is het wel oké maar vind hij het ook niet leuk
Die 2 jonkies hier hebben daar ook wel wat last van. Wij hebben gelukkig stevige betonnen stallenIk vind het ook wel wat sneu, maar ze zullen er toch aan moeten wennen. Al moet het wel veilig blijven natuurlijk. Ik probeer ze vaak wat af te leiden met worteltjes door de stal te strooien, extra plukje hooi. Die van mij is inmiddels een stuk rustiger en accepteert het ook wel wanneer ze alleen binnen staat.
Ja de stal maakt mij ook niet uit maar zijn benen wil ik wel heel houden