[volg] Mijn nieuwe knappe vriendje: Autan Lastuques S!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

welmoed__

Re: [volg] Mijn nieuwe knappe vriendje: Autan Lastuques S!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 17:27

Wat een leuk lichtpuntje in deze ellendige tijd voor je!

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 19:09

Wat lief! Geeft je weer een doel, iets wat plotsklaps was weggenomen.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 19:10

Wat een fijn nieuws Ketly! :D

Juniores

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 21:46

Super zeg Ketly! Fijn om zelf weer een paard te rijden te hebben en dat je op deze manier wat meer rust hebt om te kijken hoe het verder met Autan gaat.

fenijro_tani

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 23:20

Ketly schreef:
Ik ben er ook echt blij mee <3 Toch nog wat goed nieuws in deze gekke tijd.

Kleine foto update van Autan!

[ [url=m/2ltFYw.jpg]Afbeelding[/url] ]

Samen met mijn man <3
[ [url=m/NZpYE7.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/R2hqeq.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat fijn ts dat je het paard daar kan gaan rijden. Ik geloof gelijk dat dat lucht geeft. Vooral nu lijkt het me voor jou een gekke situatie. Ondanks dat misschien die klik er niet zo was onder het zadel, is de liefde tussen jullie vast wel enorm gegroeid in de tijd dat hij jou paard is nu. Wat een ontzettend lieve foto's zeg.
Succes de aankomende tijd, ik blijf gewoon meelezen hoor :) blijf Autan een leuk dier vinden

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 08:36

Wat fijn dat je weer kan gaan rijden! Dat verzet je gedachten toch weer eens.

En ik begrijp helemaal wat je doormaakt. Ik heb vorige maand mijn knappe vos moeten laten inslapen door een probleem aan zijn been, was ook nog maar 10 jaar.. Maar ik herken het, met rijden heel braaf maar sloom en hij werd niet happy van bakwerk, maar hij liep braaf zijn rondje. Overigens was die op RX en echo goed, pas op MRI is het probleem ontdekt.

Maar dan heb ik nog een 21-jarige rondlopen die ik al 17 jaar heb, waarbij op 9 jarige leeftijd hoefkatrol was vast gesteld. Ik rij hem niet meer, maar hij heeft wel praatjes genoeg :D Heeft ook jaren op speciaal beslag gestaan, nu ijzerloos. Maar als ik dat paard op de weide zie, zie je hem echt staan genieten.
Dus het is allemaal heel afhankelijk van het paard vind ik, in theorie zou mijn oudje misschien ook al beter gehemeld zijn. Maar de praktijk is helemaal anders. Er is geen foute of juiste beslissing bij zoiets denk ik, je handelt altijd in het belang van je paard

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-21 10:48

Op het moment dat je het hoort denk je alleen maar: waarom overkomt mij dit? Maar als ik op Google zoek en andere ervaringen tegenkom dan zijn er vele met mij die dit hebben meegemaakt. Dat maakt het niet minder erg, maar het overkomt niet alleen mij en Autan.

Ik sta er inmiddels wel positiever in. De kliniek die de foto's heeft gemaakt staat er wel bekend om dat ze erg streng zijn met klasseringen (uiteraard beter te streng dan te mild) maar de andere 3 klinieken hebben geen klasse 4 aan het straalbeen willen hangen. Dat ze er allemaal wel een soort van heil in zien geeft mij wel wat hoop. Wel heb ik voor mezelf als grens gesteld dat ik niet aan de inspuitingen begin, hier heb ik ook mijn redenen voor. Mocht hij pijnvrij zijn, dan moet ik kijken wat dat mijn opties zijn met hem. Ik heb wel besloten dat ik er zelf niet meer op stap.

fenijro_tani

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 11:04

Ketly schreef:
Op het moment dat je het hoort denk je alleen maar: waarom overkomt mij dit? Maar als ik op Google zoek en andere ervaringen tegenkom dan zijn er vele met mij die dit hebben meegemaakt. Dat maakt het niet minder erg, maar het overkomt niet alleen mij en Autan.

Ik sta er inmiddels wel positiever in. De kliniek die de foto's heeft gemaakt staat er wel bekend om dat ze erg streng zijn met klasseringen (uiteraard beter te streng dan te mild) maar de andere 3 klinieken hebben geen klasse 4 aan het straalbeen willen hangen. Dat ze er allemaal wel een soort van heil in zien geeft mij wel wat hoop. Wel heb ik voor mezelf als grens gesteld dat ik niet aan de inspuitingen begin, hier heb ik ook mijn redenen voor. Mocht hij pijnvrij zijn, dan moet ik kijken wat dat mijn opties zijn met hem. Ik heb wel besloten dat ik er zelf niet meer op stap.

Niet fijn voor de rest dat het hen overkomt, maar inderdaad wel fijn dat je niet de enige bent. Is het al een beetje bezonken de situatie?

Ik vind je er heel eerlijk in staan. Ik hoop uiteraard voor jullie beide de beste uitkomst, welke dit dan ook mag zijn. Gelukkig zien de klinieken het daarin ook nog wel positief in.

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-21 14:51

Het is wel bezonken maar ben wel echt heel moe. De spanning en onzekerheid begint me wel wat op te breken. Ik ben blij met het lichtpuntje in deze tijd maar kan er minder van genieten omdat dit zo zwaar voelt. Ik heb al zoveel meningen en ideeën gehoord dat ik dat allemaal niet echt meer kan relativeren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 15:14

Kan ik me voorstellen. Al enig zicht op wanneer de smid komt? Volg je eigen stappen en neem er 1 tegelijk.

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-21 15:16

Helaas nog niet. Ik heb een andere smid benaderd en ook deze reageert niet erg snel. Ze zullen het wel druk hebben..

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 18:56

Ketly schreef:

Wat zijn die redenen dan? Als de veeartsen er heil in zien, waarom zou je dan niet aan inspuiten beginnen?
Dat zijn toch heel veel voorkomende behandelingen? Met vaak ook goede resultaten?
Ben wel benieuwd waarom je dat niet wil doen.

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 19:00

Babootje schreef:
Ketly schreef:

Wat zijn die redenen dan? Als de veeartsen er heil in zien, waarom zou je dan niet aan inspuiten beginnen?
Dat zijn toch heel veel voorkomende behandelingen? Met vaak ook goede resultaten?
Ben wel benieuwd waarom je dat niet wil doen.

Moet Ts nou serieus overal een verklaring voor geven?
Accepteer gewoon haar keuze en laat gaan.....

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 19:08

@JustDiesel Ik ben oprecht benieuwd naar de reden waarom iemand een paard niet wil behandelen, gezien het verhaal dat erbij wordt gehouden van hoop e.d. Van niet behandelen worden de kansen van zo'n paard echt niet groter en dat rijm ik dan weer niet met "hoop"

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 19:11

Babootje schreef:
@JustDiesel Ik ben oprecht benieuwd naar de reden waarom iemand een paard niet wil behandelen, gezien het verhaal dat erbij wordt gehouden van hoop e.d. Van niet behandelen worden de kansen van zo'n paard echt niet groter en dat rijm ik dan weer niet met "hoop"

Niet inspuiten staat toch niet gelijk aan niet behandelen?
Ze trekt daar een grens, net zoals iedereen ergens een grens trekt.
Ben je dan maar verplicht om alles te doen gewoon omdat het kan?

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 19:14

Achterom schreef:

Niet inspuiten staat wel gelijk aan niet behandelen. Want inspuiten is gewoon de reguliere behandeling die het paard de beste kansen geeft op genezing.
Dat ben je inderdaad niet verplicht. Maar dan moet je niet zeggen dat je het paard alle kansen wil geven, want dat is dan gewoon niet waar.

Lees even een aantal posts terug: dan is inspuiten en aangepast beslag precies hetgeen wat de DA TS heeft geadviseerd. En TS heeft ook verteld dat de DA heeft gezegd dat de meeste paarden in zo'n geval niet voldoende gaan reageren op metacam.
Verder is de smid nog steeds niet geweest, terwijl de reguliere behandeling is inspuiten, 1e beslagbeurt op de kliniek, overleg met de smid en beslag advies en bewegingsadvies mee naar huis.
Laatst bijgewerkt door Babootje op 24-08-21 19:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 19:16

Babootje schreef:

Hij gaat toch op ijzers als behandeling? Ieder trekt ergens anders z'n grens bij wel of niet behandelen. Wat gaat het voor verschil maken wat de reden voor ts is? Lijkt mij alleen maar voer voor een discussie waar ze niet om vraagt.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 19:18

Babootje schreef:
Achterom schreef:

Niet inspuiten staat wel gelijk aan niet behandelen. Want inspuiten is gewoon de reguliere behandeling die het paard de beste kansen geeft op genezing.
Dat ben je inderdaad niet verplicht. Maar dan moet je niet zeggen dat je het paard alle kansen wil geven, want dat is dan gewoon niet waar.

Ik denk dat je beter het topic niet meer kunt volgen als je dit soort uitspraken gaat doen. Bespaart jou en ts een hoop ergernis.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 19:20

ingedebruijn schreef:
Hij gaat toch op ijzers als behandeling? Ieder trekt ergens anders z'n grens bij wel of niet behandelen. Wat gaat het voor verschil maken wat de reden voor ts is? Lijkt mij alleen maar voer voor een discussie waar ze niet om vraagt.

De smid is nog niet geweest toch? :D

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 19:23

Ga je nu in twijfel trekken dat die niet meer zal komen dan?

Smeden zijn mega druk nu. Iedereen klaagt er over.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 19:30

MarjanB schreef:

Weet ik En een goede smid is ook nog niet makkelijk te vinden. Maar de complete behandeling + beslag op de kliniek en beslagadvies mee is echt niet zo moeilijk te regelen. Dan heb je 8 weken de tijd om een smid te regelen die dat kan. En anders doe je de 2e beurt weer op de kliniek.
Het is echt met een beetje moeite allemaal te regelen, alleen ja is wel wat duurder. Als je het echt wil, kan het

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 19:43

Babootje schreef:
MarjanB schreef:

Weet ik En een goede smid is ook nog niet makkelijk te vinden. Maar de complete behandeling + beslag op de kliniek en beslagadvies mee is echt niet zo moeilijk te regelen. Dan heb je 8 weken de tijd om een smid te regelen die dat kan. En anders doe je de 2e beurt weer op de kliniek.
Het is echt met een beetje moeite allemaal te regelen, alleen ja is wel wat duurder. Als je het echt wil, kan het

Wauw. Waarom moet je dit in twijfel trekken? Wat is er mis met jou? -O-

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 19:45

ingedebruijn schreef:

Misschien weet ik teveel, heb ik teveel ervaring in dit soort situaties?
Waarom denk jij dat er wat "mis" is met mij?

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 19:48

Babootje schreef:
ingedebruijn schreef:

Misschien weet ik teveel?

Als dat zo is, waarom voel je dan de noodzaak om dit zo openbaar te zetten? Wat win je ermee? Buiten jou willen heel veel mensen graag dit topic op een fijne manier volgen maar als ik ts was, zou ik niets meer zeggen. Dus doe iedereen een lol en blijf verder gewoon weg uit dit topic.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 19:50

Eens, ga lekker verder mokken via PB in plaats van hier steeds vervelende reacties te plaatsen. :wave: