" Training gaat goed

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
MirandaFuego schreef:Malik staat best vaak raar op een foto..hij is wel grappig altijd.
![]()
Lekker Geryon dat hij weer thuis is!
Wel vervelend dat hij door de stress op zijn tong zuigt.. Vraag me af of hij vroeg afgespeent is?
Bij mensenkinderen is de zuigbehoefte soms ook heel groot, daarom is een speentje gezond, dat worden ze rustig van. Geen idee of dat bij paarden zo kan zijn.
Geryon schreef:MirandaFuego schreef:Malik staat best vaak raar op een foto..hij is wel grappig altijd.
![]()
Lekker Geryon dat hij weer thuis is!
Wel vervelend dat hij door de stress op zijn tong zuigt.. Vraag me af of hij vroeg afgespeent is?
Bij mensenkinderen is de zuigbehoefte soms ook heel groot, daarom is een speentje gezond, dat worden ze rustig van. Geen idee of dat bij paarden zo kan zijn.
Grappig dat je dat zegt! Nog nooit over nagedacht! Zijn moeder is overleden bij de geboorte dus hij is met de hand opgevoed. Ik denk dus dat ie daarom wel vroeg is afgespeend. Goh, misschien heb je hier wel iets
Maar waarom hij het dan eerst alleen deed na het eten? Dan denk je toch aan de maag.
MirandaFuego schreef:Geryon schreef:
Grappig dat je dat zegt! Nog nooit over nagedacht! Zijn moeder is overleden bij de geboorte dus hij is met de hand opgevoed. Ik denk dus dat ie daarom wel vroeg is afgespeend. Goh, misschien heb je hier wel iets
Maar waarom hij het dan eerst alleen deed na het eten? Dan denk je toch aan de maag.
Oh er kan dus best wat van kloppen!
Het is verder denk ik een beetje hetzelfde idee, als ze ergens last van hebben is dat hun manier van troosten, ik denk dat al deze dingen endorfine opgewekken.
En de combinatie met eten kan ook twee kanten op werken, sabbelen aan de tiet is ook eten, het kan al een gewoonte zijn geworden om dat te gebruiken voor anti stress.
Maar ik zou sowieso kijken of hij beter gaat met maagpijn behandeling.
Janntjuh, balen van je zadel..
Idd mooi dekje!
Alpacarijden is ook leuk!
Geryon schreef:@Janntjuh, hopelijk gaat het bij die van mij ook snel! Zonde van je zadel![]()
Wat betreft jouw buigingsverhaal. De oefeningen waar hij wel goed in buigt, hebben die toevallig scherpere bochten? Hoe kleiner de bocht, hoe 'makkelijker' de buiging wordt omdat ze die dan meer nodig hebben om in balans te blijven.
Ik gebruik dat bij het longeren bijvoorbeeld, pak dan stukken kleine voltes mee zodat ze dan wel buigen. En omdat ze dan buigen en daardoor van het binnenbeen af komen, is dat absoluut niet slechter voor de gewrichten enz. dan een grotere volte waarbij ze zo scheef lopen en al het gewicht op het binnenbeen hebben.
Plus, ze gaan er fijn voorwaarts neerwaarts van lopen
SVRL schreef:Omdat hij zo snel afgeleid is, gaat ze hem 5 ipv 6 dagen per week trainen, maar dan wel langere sessies. Morgen ga ik weer langs, mogelijks moet ik zelf aan de slag met hem, maar het zou ook kunnen dat zij hem traint en ik ondertussen uitleg krijg.