Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 20:08

Ik kreeg vandaag deze update van de trainer:
" Training gaat goed :) Hij is een beetje onzeker en daarom gaat hij soms even staken (nuja, gewoon stilstaan :) ) maar als hij het snapt gaat het gewoon goed. Vooral even werken aan de balans en snellere reacties op de hulpen. Draf en tölt kan ik al wat scheiden, maar dat vindt hij zelf nog ingewikkeld natuurlijk."
Afbeelding

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 20:27

Wat een knapperd SVRL :+:

Fijn dat hij weer thuis is Geryon!

Wat betreft 'hoe wordt jouw paard gehouden', Feyre staat in de zomer 24/7 op een héle grote wei (wel met strookbegrazing) tussen allerlei rassen en leeftijden. In de winter staat ze overdag op de paddock en 's nachts op stal. Vandaag heeft ze het veelzijdigheidszadel van mijn jachtpaard opgehad. Dat is dus gewoon te klein :') En mijn jachtpaard is echt geen kleintje.. Ook is ze weer onder handen genomen door de hoefsmid. Dan is ze braaf, maar je merkt dat als haar geduld op is, het ook écht op is. Pubertje. Morgen lekker weer wandelen!

Afbeelding
Kijk hoe klein dat zadeltje (18” _O- ) lijkt :D

Afbeelding
Met haar vriendjes in de paddock ‘helpen’ met uitmesten

Afbeelding
Op de zomerwei

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 20:42

MirandaFuego schreef:
Malik staat best vaak raar op een foto.. :+ hij is wel grappig altijd. :))

Lekker Geryon dat hij weer thuis is!
Wel vervelend dat hij door de stress op zijn tong zuigt.. Vraag me af of hij vroeg afgespeent is?
Bij mensenkinderen is de zuigbehoefte soms ook heel groot, daarom is een speentje gezond, dat worden ze rustig van. Geen idee of dat bij paarden zo kan zijn.

Grappig dat je dat zegt! Nog nooit over nagedacht! Zijn moeder is overleden bij de geboorte dus hij is met de hand opgevoed. Ik denk dus dat ie daarom wel vroeg is afgespeend. Goh, misschien heb je hier wel iets :P
Maar waarom hij het dan eerst alleen deed na het eten? Dan denk je toch aan de maag.

Janneke93

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 20:53

Wat gaan jullie snel! Ik kan echt niet meer bijbenen zo hoor :')

SVRL, Fijn dat de training goed gaat, wat hij knap <3

Geryon, altijd fijn als ze weer naar huis mogen, ik hoop dat nu hij weer in zijn vertrouwde omgeving staat het luchtzuigen overgaat. Ik snap dat je erg bent geschrokken dat hij zo was afgevallen, maar operaties zijn gewoon heel zwaar voor paarden. Toen ik Mer kreeg in oktober had hij net een navelbreuk operatie gehad en die stond er net zo bij. Inmiddels weer 100 kilo eraan := dus dat zal snel weer goed gaan met die van jou!

Wat een waterrat die Valetta _O-

Pinda’s giraffe modus is ook geniaal, duidelijk happy je weer te zien _O-

Fijn dat verder alle verhuizingen goed zijn gegaan!

Malik heeft soms ook zn fotogenieke momenten _O-

———————————————

Hier is de zadelmaker geweest. Het goede nieuws is dat hij geen last heeft gehad van mijn zadel doordat ik er een goede pad onder had. Het slechte nieuws is dat mijn zadel eigenlijk helemaal niet geschikt is voor hem en ik een nieuwe moet hebben en dus deze moet verkopen :\ dus als iemand nog een zadel zoekt?

Verder is hij me met rijden aardig aan het uitproberen, zodra ik hem op de volte vraag om iets te buigen veranderd hij in een adhd alpaca :+ Terwijl hij dat met goed de hoeken door gaan, slangenvoltes en andere oefeningen daar weer geen moeite mee heeft.

Draakje in kwestie met zn nieuwe dekje.
Afbeelding

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 21:43

Wat een schitterend dekje! Jammer dat ze zo duur zijn...

Sowieso allemaal knappe paarden hier! <3

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 22:43

Geryon schreef:
MirandaFuego schreef:
Malik staat best vaak raar op een foto.. :+ hij is wel grappig altijd. :))

Lekker Geryon dat hij weer thuis is!
Wel vervelend dat hij door de stress op zijn tong zuigt.. Vraag me af of hij vroeg afgespeent is?
Bij mensenkinderen is de zuigbehoefte soms ook heel groot, daarom is een speentje gezond, dat worden ze rustig van. Geen idee of dat bij paarden zo kan zijn.

Grappig dat je dat zegt! Nog nooit over nagedacht! Zijn moeder is overleden bij de geboorte dus hij is met de hand opgevoed. Ik denk dus dat ie daarom wel vroeg is afgespeend. Goh, misschien heb je hier wel iets :P
Maar waarom hij het dan eerst alleen deed na het eten? Dan denk je toch aan de maag.

Oh er kan dus best wat van kloppen!
Het is verder denk ik een beetje hetzelfde idee, als ze ergens last van hebben is dat hun manier van troosten, ik denk dat al deze dingen endorfine opgewekken.
En de combinatie met eten kan ook twee kanten op werken, sabbelen aan de tiet is ook eten, het kan al een gewoonte zijn geworden om dat te gebruiken voor anti stress.
Maar ik zou sowieso kijken of hij beter gaat met maagpijn behandeling.

Janntjuh, balen van je zadel..
Idd mooi dekje!
Alpacarijden is ook leuk! :D

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 01:01

MirandaFuego schreef:
Geryon schreef:

Oh er kan dus best wat van kloppen!
Het is verder denk ik een beetje hetzelfde idee, als ze ergens last van hebben is dat hun manier van troosten, ik denk dat al deze dingen endorfine opgewekken.
En de combinatie met eten kan ook twee kanten op werken, sabbelen aan de tiet is ook eten, het kan al een gewoonte zijn geworden om dat te gebruiken voor anti stress.
Maar ik zou sowieso kijken of hij beter gaat met maagpijn behandeling.

Janntjuh, balen van je zadel..
Idd mooi dekje!
Alpacarijden is ook leuk! :D

Dat klinkt inderdaad wel logisch! En pijn is natuurlijk ook stress.
Het lijkt ook echt wel op melk drinken, dat sabbelen. Stom dat ik er zelf nooit op ben gekomen zeg, het gebeurt voor m'n neus :')

Fijne update SVRL! Dat stilstaan is zo typisch voor jonge paarden :P

@Janntjuh, hopelijk gaat het bij die van mij ook snel! Zonde van je zadel -O-
Wat betreft jouw buigingsverhaal. De oefeningen waar hij wel goed in buigt, hebben die toevallig scherpere bochten? Hoe kleiner de bocht, hoe 'makkelijker' de buiging wordt omdat ze die dan meer nodig hebben om in balans te blijven.

Ik gebruik dat bij het longeren bijvoorbeeld, pak dan stukken kleine voltes mee zodat ze dan wel buigen. En omdat ze dan buigen en daardoor van het binnenbeen af komen, is dat absoluut niet slechter voor de gewrichten enz. dan een grotere volte waarbij ze zo scheef lopen en al het gewicht op het binnenbeen hebben.
Plus, ze gaan er fijn voorwaarts neerwaarts van lopen :D

Jodym

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 10:46

Dat zadel bij Feyre, :') hier juist het tegenovergestelde... mini pony.

Die voltes, Tiësto ontwijkt ze nu ook, of gaat gewoon de andere kant op :+

Vandaag les van een nieuwe lesgeefster, ben heel benieuwd! :D

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 12:55

Mag ik me hier ook melden? :D

Ik ben sinds gisteren eigenaar van een zwarte KWPN merrie (Glock's Toto jr x Bretton Woods) van nu bijna 3 jaar. Ze kent nog niks en komt rechtstreeks van de weide. Deze week hoeft ze nog niet veel te doen, ze mag lekker wennen aan haar nieuwe kudde en stal. Ga dus nu de komende 2-3 maanden enkel nog grondwerk met haar doen, dan zal ze intussen al 3 jaar zijn en dan gaan we heel stilletjes aan zadelmak maken. Ik wil het grotendeels zelf doen samen met mijn lesgeefster. Ik denk ook dat ik het bitloos ga doen, ik wil haar ook zeker wel gewend maken aan het bit maar de eerste 10x zou ik liefst zonder bit willen doen. Maar alles op zijn tijd, ze is nog jong dus we gaan haar ook zeker niet overvragen en er zit geen druk achter.

Afbeelding
Afbeelding

Janneke93

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 13:23

Geryon schreef:
@Janntjuh, hopelijk gaat het bij die van mij ook snel! Zonde van je zadel -O-
Wat betreft jouw buigingsverhaal. De oefeningen waar hij wel goed in buigt, hebben die toevallig scherpere bochten? Hoe kleiner de bocht, hoe 'makkelijker' de buiging wordt omdat ze die dan meer nodig hebben om in balans te blijven.

Ik gebruik dat bij het longeren bijvoorbeeld, pak dan stukken kleine voltes mee zodat ze dan wel buigen. En omdat ze dan buigen en daardoor van het binnenbeen af komen, is dat absoluut niet slechter voor de gewrichten enz. dan een grotere volte waarbij ze zo scheef lopen en al het gewicht op het binnenbeen hebben.
Plus, ze gaan er fijn voorwaarts neerwaarts van lopen :D

Ja dat klopt inderdaad! Met de kleine bochten gooit hij zichzelf zo om. Ik zal met hem gaan oefenen met longeren, dankje!

Wat een plaatje Calipso <3

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 16:05

Leuk topic!
Ik ga ben nu ook aan de gang met mijn bijna 3 jarige ruin.

Rudi is een quarterhorse en ik heb hem zelf gefokt.

Inmiddels longeren we en heeft hij al 1x het zadel ip gehad en een paar keer een hoofdstelletje om. Hij geeft er niks om.

Afbeelding

Afbeelding

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 19:56

Fijn dat het wegbrengen goed gegaan is Kruimellover! Ze zijn wel vaker wat verbouwereerd in eerste instantie, trekt wel bij.

Malik's beste fotosnuit, hilarisch :)) Mooi braaf met het singeltje :j

Gekke gewoonte Geryon, dat tongsabbelen :\ Hopelijk vergeet hij dat wel gauw nu hij weer thuis is. Best een plausibele verklaring met dat vroeg afspenen idd.

Ziet er goed uit SVRL! Stilstaan is inderdaad een bekende bij jonkies, gebrek aan balans en dan onzekerheid geeft vaak dat het anker uitgegooid wordt.

Minizadeltje op mega Feyre :)) Stoer!

Vet balen van je zadel Janntjuh :\ Maar wat een mooi dekje wel! Hopelijk vinden jullie gauw een passend zadel.

Welkom Calipsolover, wat een leuke aftekening heeft ze! Kan lekker sjouwen :j Hoe groot is ze, ze toont wat popperig nog?

Welkom Noisy, nog een Quarter erbij :) Mooie rooie!

<3 <3 <3 Ik ben zooooo trots <3 <3 <3
Vanmorgen bij Pinda haar training gaan kijken, ze doet heel braaf haar werkjes in stap/draf/galop in de dubbele lange lijnen met zadel op in de bak en over de gang/het erf, en is al veel meer "aan het werk" ipv gezellig rondjes aan het flierefluiten :) Maar nou bleek....ze zijn er van de week al een keertje opgestapt en over de gang heen en weer gestapt, geen pas verkeerd gezet! *\o/* En dan vandaag de tweede keer erop, nu wat langer en deels achter mij aan in stap. Over de stalgang, naar buiten, over het erf, de bak in, bak weer uit, rondkloppen op haar, ze gaf nergens om :+: Stukje zonder mij gestapt buiten, was ook geen probleem, en voor de rest liep ze naast/achter me mee net alsof we samen als altijd buiten aan de wandel waren <3 En trots dat ze was, steeds zo'n oogje naar mij "Gezellig hè vrouwtje, samen lopen. Doe ik goed hè! Kijk mij! :# " *stapperdestap kijk kijk stapperdestap* Vet stoere muppet!

Ze blijkt inderdaad zoals gehoopt zadelmak geboren, super nuchter en braaf 8-) *\o/* :+: Ze vroegen zich af waarom ik die niet gewoon zelf zadelmak heb gemaakt, zo braaf als ze alles oppakt <3 Als ze zo doorgaat wordt het een heel fijn en vertrouwd rijpaard :D

Maandag meteen de zadelmaker bellen om een dezer dagen vast wat zadels te gaan (aan) passen, nog een paar weekjes de versnellingen erop sleutelen en bevestigen en ook ik er nog op, en dan mag ze alweer ingereden naar huis :#
*roze wolk met de tofste muppet*

Jodym

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 20:13

De les gehad!
Moeten nu gaan uitstappen in de buitenbak, spannend!
Verder ging hij vooral weer erg traag, moet dan meer met m’n bekken stuwen maar dat snap ik nog niet helemaal :'). En verder komt t vanzelf volgens lesgeefster dus dat hoop ik dan maar :)

Super knappe pinda!

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 20:44

Ja ze ziet er nog wel wat baby uit, ze is nu 1m57-58, moet haar nog een keer meten want ze zou best al wat groter kunnen zijn maar volgens de DA zal ze ongeveer 1m60-62 eindigen. Wat leuk dat jou paardje het zo goed oppakt!

Kimmsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 23:24

Vientje, wat super dat Pinda het zo goed oppakt! Inderdaad zadelmak geboren, lijkt wel. :D

Noisy, wat is Rudi een knapperd! En nu al zo braaf met het zadel en hoofdstel om. Heerlijk is dat.

Janntjuh, hier gebruik ik ook kleine bochten om de juiste buiging te krijgen. Om hem niet te veel te belasten zou ik het bij korte bochtjes houden: zodra hij de juiste buiging aanneemt en het gewicht van zijn binnenschouder afhaalt, buig je hem weer terug. Als je beide kanten op buiging kan vragen en het jullie beter afgaat, kun je dit gaan uitbreiden naar grotere stukken en voltes. Succes! :)

CalipsoLover, wat een gave merrie! Leuk dat je haar in eerste instantie bitloos gaat beleren. Ik doe dat zelf ook en vind het fijn dat er simpelweg geen strijd is met het bit. Het wennen aan het bit kan vervolgens weer als apart gedeelte in het beleren worden meegenomen.

Inmiddels heb ik voor Eyota een singeltje geregeld voor het zadel dat ik voor haar had liggen, en heb ik de stoute schoenen aangetrokken. Ik heb een buitenrit gemaakt! Dit had ik welgeteld twee keer eerder gedaan. Één keer samen met mijn moeder op Raan. Ze ging toen direct al voorop en was onwijs braaf. De tweede keer was ik alleen met twee paarden, Raan en Eyo. De eerste 10 minuten heb ik op Eyo gezeten en had ik Raan aan de hand. Hierna heb ik het zadel op Raan gelegd en ben ik op Raan verder gereden, met Eyo aan de hand.

Dit zou dus onze eerste buitenrit worden zonder (mentale) steun in de vorm van een tweede paard. Het begon wat hobbelig, aangezien ze schrok van de nieuwe hooibalen die gebracht waren. Ik ben dus afgestapt (De stoute schoenen was ik direct verloren :+) en heb het eerste stuk (langs de drukke weg) gewandeld tot de 'spanning' er uit was (viel best mee, ze knorde 1x). Daarna ben ik er op een rustige weg weer opgestapt en daar gingen we. Ze is onwijs ijverig, draaft zo weg en heeft heerlijk gelopen. Soms stopt ze even om ergens naar te kijken, maar na een paar seconden kan ik haar zo weer verder vragen (of besluit ze zelf dat het niet eng is). Terugweg wilde ze niet meer, en ik kwam er al snel achter dat ze simpelweg niet naar huis wilt. :') Ik ben afgestapt en heb de terugweg op een roze wolk met haar gewandeld.

Video:

En in de springles hebben we voor de leuk wat balkjes en een mini sprongetje meegenomen!

Afbeelding

Video:

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 19:15

Interessant over die grote en kleine voltes, dat had ik nooit zo bedacht.

Fijn dat Pinda zo goed gaat!

Welkom Noisy, leuk dier!

Geryon gek dat tongsabbelen..Wel heel fijn dat hij weer thuis is :)

Leuk die foto's van feyre! Dat zadel lijkt idd klein op haar, hoe groot is ze?

Leuk dat Malik kan apporteren. Hen je daar een filmpje van? :D

Vrijdag met Koda naar countrymill geweest voor een zadel en geslaagd *\o/* Het zadel daar ook even getest, toen ik er net op ging dacht hij te kunnen rollen (dat wilde hij de hele tijd al maar toen ik ernaast stond wist hij wel dat het niet mocht). Gelukkig was een vriendin mee die toen snel wat dichterbij is komen staan en dat gaf genoeg steun om superbraaf wat te stappen en draven. Supertrots dat hij dat zomaar even doet met zadel op vreemd terrein, ik had er nog nooit met zadel op gezeten en hij had ook nog nooit een westernzadel op gehad :)

Afbeelding

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 19:43

Knap koppie! Altijd fijn als ze het zo braaf doen he! Ik ga binnenkort ook weer op zadelzoektocht moeten. Zadel wat ik heb is veel te lang voor Prazani. Maar ik ga het wel gebruiken om hem aan iets op zijn rug te leren wennen, dan kan ik daarna makkelijker een zadel zoeken.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 22:47

Naah wat goed, Koda zo braaf! :))
Jullie zien er blij uit! :D

Ik heb wel een (wat ouder) filmpje, hopelijk kun je tegen mijn stemgeluid.. _O-

Eyoto ook superbraaf, echt knap!

Jodym, ook alweer een stap verder, leuk hoor!

Pinda doet het ook als een pro, wat super!! *\o/*

Noisy, mooie kleur heeft hij!
Fijn dat hij zo makkelijk is.

Calipso, leuk paard!

Wat een storm he!
We hebben 15 bomen in de tuin dus altijd wel spannend.
Ik had Malik nog wel gelongeerd rond het middaguur, toen was het nog niet zo heel heftig, hij was best braaf op een paar schrikjes na.
En smiddags toen het hard waaide ging hij gewoon lekker een tukje doen. :D
Met het geitje.. :+:

Afbeelding

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 23:00

Kruimellover, hij lijkt reusachtig zo! Maar zon te horen met een klein en een beetje bang hartje.
Zo sneu inderdaad als ze bang zijn. Hopelijk snel gewend op de trainingsstal. Klinkt wel goed hoe ze hem oppakken.

Haha Malik van schattig naar oenig in no time :D

Fijn dat hij weer thuis is Geryon. Hoe gaat het nu?

Gave foto, SVRL

Genoeg massa heeft Feyre! Hopelijk vind je een passend zadel.

Welkom Calipsolover! Knap puppypaard!

Welkom Noisy!

Wat fijn dat Pinda alles zo goed opneemt en ontspannen is!

Vind jij de buitenbad spannend of je paard, Jodym?

Klinkt goed voor een eerste ritje alleen, Kimmssel!

Wat goed van Kids! Wat voor westernzadel is het geworden?

Malik lekker chill zo, lief met geitje erbij!

Storm is hier vlakbij de kust ook vreselijk. Paarden waren nog wel redelijk relaxed maar ze zijn wel op tijd naar stal gegaan voor de slagregens en echte rukwinden.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 23:08

Wat doet hij dat apporteren goed zeg!
Ben er met Joya mee begonnen en ze kan dingen pakken en aangeven maar meestal laat ze te vroeg vallen. Of ze pakt iets willekeurige op, wil dat aan mij geven en verlangt ook een snoepje :')

Gisteren 7 kilometer gewandeld, een nieuw rondje, samen met twee stalgenoten te paard. Joya heeft het hele rondje voorop gelopen en was erg braaf. Af en toe even stilstaan om te kijken en daarna weer door.

Afbeelding

Afbeelding
Over het bruggetje zonder problemen!

Mrs_Midnight

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 10:19

Geryon wat fijn dat hij weer thuis is!
Knappe Pinda en Quick die het goed doen op training.
En weer een kwartje erbij in het topic.
Knappe Feyre met zadel(tje)
Joya lekker gewandeld
Malik van de gekke bekken show hihi
Koda ook al heel knap met zadel

Timmie heeft vrijdag gewandeld, met de leider van de kudde mee, ging best heel goed. Hij reageert bijna nergens op, maar hij vond het toch best spannend. Kinnetje lekker strak, maar hij wilde nog wel snoep dus er was een mate van ontspanning. Zaterdag heb ik heerlijk bij hem gelegen in de bak, wat een heerlijk pennymoment... Ook maar bezig gegaan met dat inparkeren dan, maar zijn kokosnoot zat te vol al, dus eerst maar wat andere dingetjes aanleren waarmee ik het mezelf wat makkelijker kan maken. Zondag lekker gevoetbald samen met nog twee andere paarden uit de kudden en hun mens. Was lekker zo. Hij vind het allemaal erg leuk, maar omdat hij het fenomeen storm ook niet zo goed kent is hij daar ook erg mee bezig. Gelukkig stormt het in Zeeland maar een paar keer per jaar dus hij zal er ooit wel aan wennen ;-)

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 11:54

Mooie foto fransje met die lucht!
Stoer dat ze alles durft en voorop loopt!
Malik laat soms wat vallen maar dan pakt hij het gewoon op om te geven.
En hij pakt ook van alles op eigen initiatief, maar ik vind het zo grappig!
Toen ik ging longeren had ik de zweep in de hoek van de bak gezet, toen had ik Malik ook naar de bak gebracht en moest ik nog even het hek sluiten.
Dan komt hij alvast de zweep brengen. _O-

Timmie heeft veel nieuwe dingen mee te maken, maar zo te horen pakt hij het goed op. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 12:39

Ik ben zaterdag bij Quick geweest. Nogmaals de bevestiging gekregen dat hij het goed doet, maar heel onzeker is. Daarnaast is hij ook niet met zijn aandacht bij de ruiter, daar wordt aan gewerkt. Hij heeft ook zijn eerste galop onder de man erop zitten. De trainster zei dat het per ongeluk ging, meneer reageerde niet goed op de hulpen, dus gaf ze extra benen en toen was ie in galop. Ze zei wel dat Quick galopperen heel leuk leek te vinden en dat hij fijn zit in galop.
Omdat hij zo snel afgeleid is, gaat ze hem 5 ipv 6 dagen per week trainen, maar dan wel langere sessies. Morgen ga ik weer langs, mogelijks moet ik zelf aan de slag met hem, maar het zou ook kunnen dat zij hem traint en ik ondertussen uitleg krijg.

Mrs_Midnight

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 16:09

Afbeelding

Jaja, er was ook foto materiaal bij.

SVRL klinkt behoorlijk pittig nog voor Quick! Fijn dat ze goed naar hem kijken daar.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 19:42

Wat een leuke foto, Mrs Midnight! Vol vertrouwen :j

Joya pakt ook van alles maar ook vaak spullen van stalgenoten...Is niet grappig als je haar ziet schudden met een nieuw dekje van iemand anders in haar mond.. :+ Ze maakt ook peesbeschermers los die om tralies hangen te drogen :')
Ze weet feilloos wanneer ik niet echt oplet. De handleiding van mijn lichaamstaal heeft ze goed gelezen :D

SVRL schreef:
Omdat hij zo snel afgeleid is, gaat ze hem 5 ipv 6 dagen per week trainen, maar dan wel langere sessies. Morgen ga ik weer langs, mogelijks moet ik zelf aan de slag met hem, maar het zou ook kunnen dat zij hem traint en ik ondertussen uitleg krijg.

Grappig, ik zou dan juist denken om kortere sessies te doen maar eventueel twee keer op een dag.
Sessie precies lang genoeg om de aandacht erbij te houden.
Wel super fijn dat je zo goed bij het proces betrokken wordt!