Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Deempjexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 17:38

Haha, wat leuk dat iedereen inhaakt op het kleuren en aftekeningen probleem :')
Ik heb gewoon een zwak voor vos met hoge witte benen, maar toch he... je kan niet alles hebben.
Nu behoor ik dus tot de saaie bruine paarden club.
Alhoewel ik een foto heb waar iedereen vroeg of ik toch echt geen zwart paard gekocht had.
Sorry... maar is gewoon haar wintervacht ;)

Dit is haar nu, de foto waarop ze zwart lijkt

Afbeelding

Dit is Kamea in haar zomervachtje als het goed is, is een foto van bij haar vorige eigenaresse. Nog niet in de zomer meegemaakt natuurlijk

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 17:40

Mijn Joy heeft momenteel een groeispurt. Ik heb een aantal mooie winterdekens waarmee ik had gehoopt deze winter nog door te komen. Enkele worden hem toch echt te klein, of vooral te smal. Gisteren in ieder geval even een zadelcheck laten doen, daar mankeerde gelukkig niet heel veel aan. Maar ja, momenteel ligt de training even stil. De bak is kei hard en erg hobbelig.

Isabel_k

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 17:43

Zo dan. Die heeft een identiteitscrisis. Ze wilde liever een Fries zijn :')

Wat onhandig dat je dekens nu al te klein worden. Ik ben blij dat die van mij is uitgegroeid :j

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 17:53

Isabel_k schreef:
Duplo schreef:
Ik was eigenlijk van plan een goed doorgereden nuchter paard te kopen. Kleur etc geen voorkeur
Werd verliefd op een 4 jarige dravermerrie

Wel heel erg nuchter en ontzettend lief dus tot zover een lot uitbreiding loterij

En 4 bijna gelijke sokjes <3
[ [url=m/hsuKW8.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mooie merrie! Volgens mij volg ik je op Instagram. Kan dat kloppen?

Ja dat klopt idd :D
Ik vind Joep ook zo’n leukerd

Deempjexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 17:57

Wat jammer van de dekens orchidee...

Ik ben benieuwd wat Kamea er nog bij groeit. Ze is nu 1.62 (vind ik groot zat trouwens) maar ben toch erg nieuwsgierig.
Ze is nu eigenlijk 3,5 (officieel 4)
Ik hoor verhalen dat sommige merrie’s bij aankoop ook zo klein waren en uiteindelijk toch heel erg gegroeid waren! Het paard van mijn instructrice is nog 1.70 geworden en was ook zo klein.
Hoop het echt niet dat dat gebeurt :=

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 18:02

Zocht een fijn gereden nuchtere veelzijdige dressuurruin, zo tussen de 5 en 8 jaar, met een witte aftekening op het hoofd. Witte sokjes hoeft niet, maar mag wel. Stokmaat minimaal 1.60m, maar voor de rest maakte niet uit. Al mochten de kleur en aftekeningen wel iets heel 'geks' zijn.

Ben 2x gaan kijken bij een schimmel lusitano hengst. :Y)

Toen zag ik per teoval fotos van een knap merrieveulentje. en... tekende ik het koopcontract van een 3 maanden oud merrie veulen.
:Y)
Toen dacht ik nog, dan koop ik er 2. Het veulentje en "een ruin", maar uiteindelijk het toch alleen bij het merrieveulen gelaten.
Het gaat zo ontzettend snel. Er staat nu gewoon al een heus paard. (ze is nu 1.63m met 2,5 jaar)

Afbeelding

Afbeelding

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 18:08

Deempjexxx schreef:

Ik ben benieuwd wat Kamea er nog bij groeit. Ze is nu 1.62 (vind ik groot zat trouwens) maar ben toch erg nieuwsgierig.
Ik hoor verhalen dat sommige merrie’s bij aankoop ook zo klein waren en uiteindelijk toch heel erg gegroeid waren! Het paard van mijn instructrice is nog 1.70 geworden en was ook zo klein.

Ik heb een Rhodium gehad die tussen haar 3,5 en 5de jaar nog 5 cm gegroeid is.
En ken er 1 die 10!!!! cm gegroeid is, maar die hadden ze met 2 gedekt.Helemaal kapot gegroeid ook, van allemaal 1tjes op de foto naar een paar 4en.Meningen verdeeld of dat met de groei te maken had maar dat er voeding naar een veulen is gegaan wat in de groei had moeten gaan lijkt me duidelijk.

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 18:09

Ik hoop heel erg dat die van mij nog 10cm groeit na zijn 3 jaar :') 20 mag ook maar dat is wat optimistisch _O-

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 18:20

Granoek schreef:
Ik hoop heel erg dat die van mij nog 10cm groeit na zijn 3 jaar :') 20 mag ook maar dat is wat optimistisch _O-

Gewoon Pokon in zn waterbak!

Deempjexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 19:38

ambre schreef:
Deempjexxx schreef:

Ik heb een Rhodium gehad die tussen haar 3,5 en 5de jaar nog 5 cm gegroeid is.
En ken er 1 die 10!!!! cm gegroeid is, maar die hadden ze met 2 gedekt.Helemaal kapot gegroeid ook, van allemaal 1tjes op de foto naar een paar 4en.Meningen verdeeld of dat met de groei te maken had maar dat er voeding naar een veulen is gegaan wat in de groei had moeten gaan lijkt me duidelijk.

Oh my god, vind 3 cm al genoeg.
Heb een keer een paard gereden van 1.72 vond ik echt tien keer niks die grote. Nu word ze natuurlijk niet zo groot maar alsnog. Brrrr

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 20:39

Ik zit ook liever dicht bij de grond.Ik hoop dat mijn Lolli 1.56 wordt.Mijn 5 jarige vos is 1.63, ook hoog zat.

Retjethorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 20:46

Te hoog is niet zo handig inderdaad. :D Vooral veel moeite met opstappen. :') Aliaa is nu rond 1.55m gok ik en is een fijne maat om zonder problemen op te stappen. Al mogen er wat mij betreft altijd nog wat centimeters bij.

Maar 10cm nog groeien op die leeftijd zeg, wow... :wow:

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-19 20:58

Haha over hoogte wil ik het al helemaal niet hebben _O- :=

Joy is een quarter. Tot zover niks aan de hand. Alleen is ze humongous! :oo

Joy met een leeftijdsgenootje, die heeft een wat meer gangbare maat...
Afbeelding
Afbeelding
Ik ben 168...

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 21:19

Die van ons hebben ook een lekkere gangbare maat. Allemaal Arabiertjes natuurlijk. Ik denk dat de kleinste 1.50m is en de grootste 1.55m. Buiten de 2-jarigen om dan :)) Al hebben we er 1 die de laatste paar maanden echt heel erg gegroeid is! Was vrij klein als jaarling, maar is nu al groter dan de 3-jarige := Dat wordt nog wat...

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 22:28

Ik ben ook blij met die van mij. 1,53 is voor mij met mijn 1,62 perfect

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 22:37

Retjethorse schreef:
Wat jammer KittyDylan. :( Maar een veulen zijn ook leuke vooruitzichten! :D Heb je al een hengst op het oog?

Isabel_k schreef:
@Kitty, wat jammer, maar begrijpelijk. Het is een dure hobby. Maar misschien wel fijn voor je merrie. Dan kan ze lekker groot en volwassen worden. En een veulen, veel leuker dan een karretje ;-)

Wings_love schreef:
Kittydylan, begrijpelijk hoor! En ach, zo'n veulen is ook wel weer heel erg leuk :)

Inderdaad dure hobby. En nee nog geen hengst op het oog.

Veulen is een droom van me, zo'n eigen huppeltje in de wei. Wilde haar sowieso laten dekken, beleren of niet. Maar nu besloten van niet dus...

Misschien naar de hengstenkeuring binnenkort. Even rondkijken.

Deempjexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 22:49

Ik ben ook maar 1.68 gelukkig haha. Hoef dus niet zo gek groot te gaan om een redelijk beeld te krijgen.
Mijn vorige pony die net verkocht is was 1.52, voor mijn gevoel wou dat nog net mooi. Was nu toch echt wel toe aan een paard, mijn zusje trouwens ook maar zij is 16 en tikt inmiddels al de 1.71 aan.. en ik ben gewoon 4 jaar ouder :=
Nou zal dat natuurlijk niet misstaan op een wat kleiner paard, ze paste ook nog prima op onze pony.
Klein maar fijn haha, en hoop ook dat ze net zo braaf word onder het zadel als aan de hand.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 00:23

Ik ben 1.58. Joy is nu rond de 1.50m dus voor mij hoeft hij ook niet veel groter.

JumpingRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 08:25

Ik hoop dat mijn 3 jarige ook niet zo heel veel meer groeit. Ze meet nu ongeveer 1.67 maar is nog wel wat overbouwd. Zelf zou ik 1.70-1.73 een mooie maat vinden, zo was mijn schimmel ook en dat voelde perfect. Ik heb er daarna ook 1 gehad van 1.63 maar dan voel ik me toch klein als ik op concours ga. Heb wat compensatie nodig voor mijn eigen lengte :P (ik ben 1.65).

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 12:27

Gisteren de tags besteld om bij ons op de heide te mogen met Eureka
Is nog wel een stukje verder wandelen dan de straat uit :')
Maar goed het doel is alvast gezet ~~}>

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 16:50

Nu moet je wel ~~}>

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 18:26

Gimme Joy, ze ziet er inderdaad uit als een hele grote quater!

Rivano, die palomino is zooooooooo mooi!

Deempjexxx, ik vind het een prachtige bruine kleur! Mijn Aarling Shire is ook zo donker dat men denkt dat ze zwart is in de winter. <3

Afgelopen zondag heb ik trouwens een mini buitenrit op Duke gedaan. Stalgenoot was mee op de fiets. Hij is goed verkeersmak, maar vond het vooral spannend om weg te zijn bij zijn vriendjes.

Afbeelding

Ik kwam er wel achter dat ik op een buitenrit nog te weinig te zeggen heb, in de bak kun je toch gebruik maken van de hoeken en bakrand om tempo te wisselen en in elke hoek heb je een soort van reset als hij zich sterk maakt. Buiten had ik dat niet, maar hij plakte erg aan de fiets van mijn stalgenoot en al met al ging het super.

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 18:39

Jeetje Daphara, dat ziet er gaaf uit! :wow: <3

Jullie gaan veel te hard hoor.. :')
Maar wat leuk om te lezen dat iedereen hele andere wensen hadden dan wat er uiteindelijk gekomen is. Ik heb het dan nog wel vrij goed gedaan. Was niet zo veel eisend.

-Geen witte/lichte kleur staart. Check.
-Geen paard met veel wit/lichte kleur. Check.
-Vanaf 1 jaar tot 2 jaar of vanaf rond/tussen een jaar of 5-13 jaar. Check. (Anderhalf jarige hengst toen).
-Geen dooie. Check.
-Groot genoeg dat ik er op pas. Check. En hij is vast nog niet uitgegroeid. Hij zou rond de 1.50-1.55 moeten worden uiteindelijk. Dus ik ben benieuwd! Vorig jaar op 1.43 CM gemeten, als het lukt (moet even kijken of het lukt) wil ik hem dit weekend opmeten. Dus ik ben benieuwd! Mij maakt het verder niet uit hoe groot hij wordt. Als hij maar niet krimpt. Hooguit afvalt, maar dat is wat anders. :+

[ITP] Snorremans Elano doet ook mee met de sneeuw!
En ik had nog laatst een foto topic gemaakt van snorremans.

Retjethorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 19:43

Deempjexxx: Aan haar snoet zie je toch dat het een bruine is hoor! :D Leuk paard heb je!

Orchidee14: Balen van de dekens, maar gelukkig ligt je zadel nog goed! Dat is toch belangrijk. :) De bakken zullen nog een tijdje slecht liggen vrees ik. :')

Rivano: Lekker kleurtje heeft de jouwe! Is het een palomino? Ze lijkt best nog donker te zijn. :P

Gimme_Joy: Jij hebt een Quarter gekocht die volgepropt is met groeihormoon volgens mij. _O- Ofwel wilt iemand je pesten en deed die het voor je. :D

KittyDylan: Een veulen fokken is hier ook een droom! Maar ik ga daarmee nog even wachten. Eerst zien dat mijn studie afgerond is en ik mijn diploma (en werk natuurlijk, maar dat zal geen probleem zijn) heb. :)

Daphara: Duke is echt een machtig dier om te zien! Veel oefenen op buitenrit en dat komt wel goed! :D

puppy1128: Stond die snor ook op het lijstje? Ik moet altijd lachen met zijn snor haha, geweldig! :D

Ik heb vandaag een rondje gestapt met Aliaa! *\o/* Aangezien een zadelpasconsult er wat sneller zal zijn dan verwacht (mogelijks al begin februari) en ik dan graag een rondje zou kunnen stappen in het zadel, is er nog wat werk aan de winkel. Het doel is vooral om haar te laten wennen aan een ruiter, zodat ze zich daarbij ontspannen voelt. En dat midden in mijn examens... :') Al is het wel een prima pauze tussen het studeren.
Aliaa was, ondanks dat ze wat frisjes stond, heel erg braaf! Opstappen was geen enkel probleem, stappen vond ze wat raar, ze was een beetje onzeker, maar heeft dit super gedaan! :)) Mijn moeder was erbij om haar te begeleiden. Trots op mijn knollie! <3
Afbeelding

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 19:55

Retjethorse schreef:
Daphara: Duke is echt een machtig dier om te zien! Veel oefenen op buitenrit en dat komt wel goed! :D

Ik heb vandaag een rondje gestapt met Aliaa! *\o/* Aangezien een zadelpasconsult er wat sneller zal zijn dan verwacht (mogelijks al begin februari) en ik dan graag een rondje zou kunnen stappen in het zadel, is er nog wat werk aan de winkel. Het doel is vooral om haar te laten wennen aan een ruiter, zodat ze zich daarbij ontspannen voelt. En dat midden in mijn examens... :') Al is het wel een prima pauze tussen het studeren.
Aliaa was, ondanks dat ze wat frisjes stond, heel erg braaf! Opstappen was geen enkel probleem, stappen vond ze wat raar, ze was een beetje onzeker, maar heeft dit super gedaan! :)) Mijn moeder was erbij om haar te begeleiden. Trots op mijn knollie! <3
[ [url=m/krgUcD.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oh wauw! Dat ziet er al lekker relaxed uit!

En ik moet inderdaad vaker met Duke naar buiten, want hij moet van de DA vooral rechtuit draven, het zandpad waar de foto is genomen is een kilometer lang en dus ideaal voor lange stukken draven, je moet alleen een stukje over de weg om er te komen.