Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

BrechtCarlos

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 18:40

Haha superleuk filmpje. Kan ook wel mooi lopen die knol van jou! Goed dat je hem toch door de blub hebt gekregen.

Vandaav even een rondje buiten met Essie gelopen. Gaat steeds beter. Ff de IJssel onveilig gemaakt;
Afbeelding

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 18:42

Haha jah als hij die mooie moves ook onder het zadel toont later... :D

Leuke foto. Is dat zo een parelli leadrope?

BrechtCarlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 18:44

Art_Ificious schreef:
Haha jah als hij die mooie moves ook onder het zadel toont later... :D

Leuke foto. Is dat zo een parelli leadrope?

Haha ja dat zou wel leuk zijn!

Uh volgens mij issie van F.R.A.... maar is gewoon een fijn touw. Deze is dacht ik 3 meter. Echt onverwoestbaar. Heb ook nog een langere van 5 of 6 meter waarmee ik longeer. Liggen ook wek lekker in je hand.

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 20:19

Whoe even tussendoor!! Mijn tuig is er <3
Afbeelding

Hij is nog jiet helemaal afgesteld, Bit moet nog komen en de gaatjestang nog even :):)

Ik ga straks even bijlezen

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 21:04

Leuk filmpje artflicious! Lopen kan die wel zeg :wow:

Ik vind dat tuig zo gaaf staan Nynke <3

Mooie foto brachtcarlos

Kleinvosje mooi dat hij verhuisd is :) hopelijk lukt het om hem straks te castreren

Foto aureliaaaa

Xapple ja het krukje hield het :D

Ik doe eens even helemaal niks. Doe ik wel vaker en kan er zo van genieten. Languit in de stal liggen
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Reeltje_5

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 21:50

Art, haha die vermaakt zich wel zo
Brecht, lekker hoor!
Nynkster, Oh wat staat dat mooi zeg!
Kabayo, heerlijk zeg!

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 21:53

@Nynke; wauw mooi hoor! Welk merk heb je?
@Kabayo; Heerlijk is dat hé! Gewoon lekker gezellig bij je paardje zijn <3

Hier Lars voor het eerst ‘echt’ gelongeerd. Vorige week even geoefend met het om mij heen lopen en nu op commando stap en draf geoefend. Ging echt goed! Hij draaide wel een paar keer om maar liet zich daarin heel goed corrigeren. De commando’s stap, draf, ho en terug zitten er echt al goed in :D Trots op mijn baby :+:

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 23:00

Merkloos :D

Vind hem mooier dan de iDeal tuigen dus ben dik tevreden :):)

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 23:06

IDeal tuigen vind ik ook niet zo nee. Ik heb zelf Zilco en ben daar wel echt super blij mee. Wat voor materiaal is het?

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 23:39

Leer :)
Ik vind sommige Zilco tuigen wel mooi.
Maar die anatomische borst is me dus wat te heftig gevormd. En hoofdstellen wat te plastic ofzo

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 06:12

Nynkster schreef:
Maar die anatomische borst is me dus wat te heftig gevormd. En hoofdstellen wat te plastic ofzo

ik snap die empathy borst ook niet zo nee. Hoor vaak dat mensen de tweespan empathy nemen, die is een stuk normaler. Maja ik ben er sowieso geen fan van eigenlijk, Kyano werd er kreupel van. Gewone borsttuigen voor mij dus.

Zilco hoofstel vind ik echt super, heb ik nu ook weer voor Breezer. Het zit zo mooi. Die lederen menhoofdstellen, ongeacht merk, vind ik zo grof en stug en niet aansluitend. Terwijl Zilco (ik heb wel de fine) heerlijk soepel en dus mooi aansluitend zit.

Ik wil graag ook zilco tuig weer, maar het is even te duur om het in 1x aan te schaffen haha. Dus per stuk. Heb dat Ideal webtech om te beleren en dat is prima.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 06:20

Stelvio:

Heel mooi zo'n trainingsschema! Ik hou, als er echt sprake is van trainen, en dat is er nog niet, wel alles bij met hartslag meter (afstand, duur en zwaarte) en deed ook altijd dressuur, 'LSD' en interval afwisselen, en deed Kyano om de dag trainen, alleen na hele zware training of wedstrijd longeerde ik hem even aan het halster (+/- 20 min draven). Inzicht in training en conditie vind en vond ik echt heel handig, ik had ook het idee dat hij voor zijn leeftijd en grote echt achterlijke prestaties neer heeft gezet.

Xapple: Ja bij jou kon het prima je lengte vs grote van je vorige pony! Ik heb even kort een pony van 1.35 gehad tijdje geleden, en ook wel eens op gereden, dat 'kon' ook wel, maar echt mooi of ideaal was het niet.
Breezer heeft echt niet de bouw van een rijpony en omdat ik hem eigenlijk wel echt voor de wedstrijd sport heb, zou ik het zonde vinden als ik zijn rug verkloot... En ik ben nog bijna 10 cm langer he haha, met in verhouding hele lange benen haha. Ik zit tegen zijn knieën aan met mijn voeten :P

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 11:27

Toydoll schreef:
Nynkster schreef:

ik snap die empathy borst ook niet zo nee. Hoor vaak dat mensen de tweespan empathy nemen, die is een stuk normaler. Maja ik ben er sowieso geen fan van eigenlijk, Kyano werd er kreupel van. Gewone borsttuigen voor mij dus.

Zilco hoofstel vind ik echt super, heb ik nu ook weer voor Breezer. Het zit zo mooi. Die lederen menhoofdstellen, ongeacht merk, vind ik zo grof en stug en niet aansluitend. Terwijl Zilco (ik heb wel de fine) heerlijk soepel en dus mooi aansluitend zit.

Ik wil graag ook zilco tuig weer, maar het is even te duur om het in 1x aan te schaffen haha. Dus per stuk. Heb dat Ideal webtech om te beleren en dat is prima.

Ik heb alleen het tuig niet het hoofdstel, dat paste niet voor mijn mini. Ik heb een 'normaal' hoofdstel zonder oogkleppen enzo. Ik vind men hoofdstellen vaak inderdaad heel stug en hard. Leren tuigen zou ik zelf nooit nemen alleen omdat ik echt geen zin heb in dat schoonmaken en invetten :o

En inderdaad in jouw geval zou ik ook niet gaan rijden denk ik. Zou zonde zijn en jij hebt hem ergens anders voor :)

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 14:40

BrechtCarlos, ahja een stalgenoot heeft die van FRA ook :)

Nynkster leuk tuig :j

Kabayo, lekker zo bij je paard in het stro :)

Xapple wat fijn dat longeren goed ging :)

Ik las iets over hartslag. Ik zou een hartslagmeter willen om te weten wanneer limo echt ontspannen is en wanneer hij echt spanning opbouwt ( vermoed dat de hartslag dan ook sneller gaat?)

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 17:29

Art: zeker doen, hartslag geeft inderdaad veel inzicht in het spannings en inspannings niveau ;-) Ik zou niet zonder willen :D

Vandaag Breezer serieus voor de sleep (autoband) gehad, in de grote bak, dubbele longe Hij was onzeker en hield wel spanning vast maar, super braaf ! Uiteindelijk ging het staartje ook weer wat omhoog en het koppie naar beneden. Ook paar keer weg laten stappen met wat tegen druk (dat ie dus echt weg moet trekken) Met halthouden liep die 1x wat naar achter en over de streng heen, dus daarna stukje laten lopen met streng tussen zijn benen. Deed hem eigenlijk helemaal niets.
Nu weer longeren en wandelen en over week weer herhalen, net zo lang dat ie goed ontspannen en zeker met de sleep loopt :D

Eline_S_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 18:51

Hoi, ik wou me ook graag melden!
Ik ga voor iemand een appaloosa van nu 2,5 jaar oud beleren in 2018. Hij komt net uit de opfok en is net gecastreert (wat hij nog niet helemaal door heeft... ). Als je hem zo ziet zou je echt niet zeggen dat hij nog maar 2,5 is :o
Ik heb hem vandaag voor het eerst even los in de longeerbak gezet. Mijn eerste stap is om hem de stap-draf-halt commando’s aan te leren in de longeerbak. Hij heeft zich flink vermaakt in die bak :D
Meet Rover!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 19:31

Afbeelding
Paardje lekker met haar nieuwe warme deken!

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 22:16

Toydoll dan ga ik eens zoeken waar ik ze kan bestellen.

Eline,leuke appaloosa, is idd nog erg hengst haha

Mooi deken Sbravour

Dus paard van de paddock af gehaald en op de poetsplaats gezet. Voor de zekerheid wel met de ijzeren kettingen ook vast gezet. Maar hij was doodbraaf. Had ook wel wat afleiding omdat er een ander paard in de piste gereden werd en de poort ervan open stond dus had limo er alle zicht op :D
(Poort vd piste ligt vlak voor de poetsplaats).
Bij het maken van de foto stond hij al langer dan 5min op de poetsplaats. Hier was ik even gaan kijken en bedacht dat een foto voor bokt wel leuk zou zijn.
Afbeelding

Wederom kon ik hem in een grotere paddock zetten en kwam hij ook al naar me toe toen ik hem kwam halen. Hij wou dus echt wel naar binnen denk ik.

Hij is vandaag ook weer ingeënt, ook tegen Rhinopneumie en de tanden zijn gecontroleerd. Geen haken en tanden wisselen erg mooi.
Eind van de maand moet rhino nog herhaald worden.

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 17:02

Super! Lijkt goed te gaan met Limo he!

Mijn paardje heeft een nieuw halster, en ze zijn begonnen met het op commando draven aan de longe. Gaat super, heel tevreden over. Afbeelding

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 17:30

Ja gaat idd goed wat omgang betreft.
Verder heb ik deze week eigenlijk amper met hem getraind door tijdgebrek. Laatste training was dinsdag. Maar morgen weer opnieuw trainen :)

Leuk halster.
Zie dat het een vos is, dan vind ik de zwarte neus wel speciaal hoor.
Of ogen de manen gewoon zo voskleurig?

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 17:46

Art_Ificious schreef:
Ja gaat idd goed wat omgang betreft.
Verder heb ik deze week eigenlijk amper met hem getraind door tijdgebrek. Laatste training was dinsdag. Maar morgen weer opnieuw trainen :)

Leuk halster.
Zie dat het een vos is, dan vind ik de zwarte neus wel speciaal hoor.
Of ogen de manen gewoon zo voskleurig?

Super , succes morgen!
Over Fien haar kleur, ik zou het niet weten :D Haha!

Ze is heel vossig kwa kleur, en haar manen zijn inderdaad ook half voskleurig en half donker. Ik verwacht dat ze uiteindelijk wel zwart worden, ze heeft inderdaad een twijfel kleurtje, maar ze is bruin!

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 18:12

Haha leuk zeg. Je zou verwachten dat ze vanaf 2 jaar hun werkelijke kleur toch wel hebben.

Nu had mijn vorige pony ook vreemde benen. Aan de achterkant zaten witte/grijze haren en in de zomer zag je dat bijna niet meer.

Ook bij Limo merk ik veranderingen afhankelijk van de seizoenen.
De benen waren eerst zwarter dan weer vaag zwart en nu tja weer iets donkerder. Net als de neus die werd in de zomer grijs en nu weer zwart.

Heb twee foto's waarop beide te vergelijken zijn. Haha limo is toch ietsje groter. (Best kijken naar het aantal steenblokken boven elkaar)

Limo
Afbeelding

Harley
Afbeelding

Ilsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 20:21

SBravour: Oh zo leuk dat de kleur er nog niet helemaal is, nog een beetje spannend dus :j

Art_Ificious: Die staat daar inderdaad flink op z'n gemakje in de poetsplaats!

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 21:49

Xapple fijn dat het longeren zo goed ging! Om zulke dingen kan je echt dagenlang trots zijn :D

Artflicious hij staat fijn op de poetsplaats :) is die foto recent? Die met die strepen? Hij lijkt daar wel erg schraal of het ligt aan de foto

Sbravour. Ik twijfel idd ook over haar kleur , achja ,knap is ze :D Ik ben jaloers op je dekens :')

Welkom eline! Leuke stippel :)

Toydol ik durf dat niet he :') 1x mijn pony voor de band gehad, die ging er vandoor , band sloeg om een paal van de longeercirkel , de zweng en de rest kwam er achter aan , pony in paniek , ik kom achter de zweng, word ook meegesleurd. Pfff hele nare ervaring mee gehad. En was toen nog genezende van een bekkenbreuk , dus was nog heel breekbaar , deed ook goed zeer. Maar fijn dat het bij jullie goed ging :D anders moet je maar eens langskomen :P

Zilver is mijn kerstboom
Afbeelding
Wat er vooraf ging :+ kan die knol nooit alleen laten
Afbeelding
_O-

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 22:17

Zo leuk om te zien, en wat een prachtige foto is daar uitgekomen ! Wat een gek paard. :D

Dankjewel, ik ben superblij met de dekens, wat een top kwaliteit!! En grappig he. Die van mij heeft swinters ook een bijna sneb, en zomers zie je die echt niet hihi. Leuk die toverballetjes. Mijne begint nu wel haar echte puppykoppie kwijt te raken als ik zo naar foto’s kijk... :(