Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
_Melanietje_ schreef:Nou vandaag de eerste les gehad met mijn trainer waarmee ik samen binkie zadelmak ga maken.
We zijn begonnen met dubbele lijnen aan het halster om een stuur rem en benen aan te leren.
Ging super goed nu alleen ik nog gemakkelijk in worden met die longeertouwen
JosjeDZ schreef:@ Melanietje: bedankt voor je uitleg!
Ik heb er vandaag voor het eerst met zadel opgezeten en gestapt met iemand ernaast. Ging super. Zo gaaf!
suikermeisje schreef:Jappeloe schrok vandaag dus heb vandaag 'gegaloppeerd'... filmpje komt in m'n volgtopic. Spektakel staat eindelijk een x op film.
Duhelo schreef:Leuk dit topic!
Ik heb ook een puppypaard, Luz is een andalusier, wordt in juli 3.
Ze is nog echt puppy, dus ik ben nog niet van plan om erop te gaan zitten. ze stqat lekker 24 op 7 buiten in een kleine kudde. En ik neem haar ong eens per week apart om effectief iets te doen.
Beetje poetsen, voetjes geven, stretchen, massage. We zijn ook begonnen met wat grondwerk, beetje wijken voor druk en al beetje circlen. (enkele rondjes links en rechts om het principe en de commandos te leren).
Voor de rest is het de bedoeling om eerst het grondwerk door te zetten, beginnen met rechtrichten, lange lijnen en dan pas erop.
Ik vraag me af wanneer ik ongeveer met het rechtrichten zou kunnen starten?
[ [url=m/XVSpid.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/tEM6ye.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/W7JhXP.jpg]Afbeelding[/url] ]
M_Jacky schreef:
suikermeisje schreef:JosjeDZ schreef:@ Melanietje: bedankt voor je uitleg!
Ik heb er vandaag voor het eerst met zadel opgezeten en gestapt met iemand ernaast. Ging super. Zo gaaf!
Wat leuk!![]()
Yvonne
Super hoor zo'n aanpak.
Jappeloe z'n volgtopic: geef ik regelmatig updates in, incl film meestal en vandaag dus ook van m'n bijna vliegcursus.
[PP] [VOLG]Het leven van Jappeloe (v. Carrera)
Jappeloe was gister jarig en is dus drie geworden![]()
No_No schreef:Wat gaan ze allemaal goed zeg!
Hier is de powny even gekneed door de sportmasseuse. Was maar goed dat er niet met zadel op gereden werd want het zat goed vast bij de schouder/schoft. Eeeeuh... Eigenlijk overalover 2.5 week weer. Ben benieuwd hoe hij straks loopt! Hij was gisteren al lekker maf aan het doen rond voertijd.
]
Quir schreef:Ze is inderdaad echt een puppy, vooral in haar lijf. Mentaal is ze een stuk volwassener, alleen haar concentratie boog is nog niet zo lang maar ze doet enorm haar best en doet het erg graag goed.
Ze is ook nog echt jong, eind mei wordt ze pas 3 jaar. Dus ze krijgt sowieso alle tijd die ze nodig heeft. Ik heb geen haast, maar probeer haar wel een beetje uit te dagen. Ze verveeld zich anders best snel en dan gaat ze gewoon mijn andere pony lastig vallen (die daar niet zo van gediend is haha). Ze is enorm slim en intelligent, leert ook heel erg snel. Dus dat is wel een beetje een valkuil en aandachtspunt, voor voornamelijk mij dan natuurlijk.
No_No schreef:Mijn pony is onlangs ligt spierbevangen geweest en heeft eigenlijk al lange tijd spierproblemen. We hadden gehoopt dat het beter zou worden als hij de hele dag buiten loopt in een stabiele omgeving maar helaas.
Laatst waarschijnlijk ook nog een glijer gemaakt in de wei of zo waar hij kreupel van is geworden.