Paardenrusthuis van der Kruis

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-24 16:54

Is er iemand die mij misschien de kosten van de verschillende stallingsvormen zou willen sturen per PB?

Mijn pony wordt ook een dagje ouder en ben aan het oriënteren voor een plekje waar die wellicht zijn oude dag kan slijten.

Is het zo dat je alleen bij de individuele stalling je dier nog kan pakken voor een recreatief ritje mocht je dat willen? De groepswinterstalling spreekt me wel aan, maar als je daar je pony niet meer uit de kudde mag halen, weet niet of ik dat zo fijn vind.

Eilandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-24 18:03

Ja dat klopt, enkel als je paard in een individuele stal staat mag je hem nog uit de groep halen (ook als die groep overdag op de weide staat natuurlijk, het is niet zo dat je moet wachten tot ze binnen staan ;) ).

PSvanLot

Re: Paardenrusthuis van der Kruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-24 12:59

Ik heb gisteren informatie opgevraagd over de stal.

Wat leuk dat jullie hier zo enthousiast zijn.

Ik zoek een plekje voor mijn 17 jarige ruin die het plezier in rijden grotendeels verloren is. Ik zou hem graag nog een aantal jaren in een groep laten lopen zodat hij nog kan genieten van het leven.

Momenteel staat hij met een deken en denk ik dat dat niet handig is als die weken aan een stuk op blijft liggen zonder controle.

LisaBoogie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-24 13:08

PSvanLot schreef:
Ik heb gisteren informatie opgevraagd over de stal.

Wat leuk dat jullie hier zo enthousiast zijn.

Ik zoek een plekje voor mijn 17 jarige ruin die het plezier in rijden grotendeels verloren is. Ik zou hem graag nog een aantal jaren in een groep laten lopen zodat hij nog kan genieten van het leven.

Momenteel staat hij met een deken en denk ik dat dat niet handig is als die weken aan een stuk op blijft liggen zonder controle.

Hi, ik weet niet hoe dat in de groepsstalling is waar ze nog naar stal gaan maar de wintergroepsstalling waar ik sta in Soerendonk staat alles Dekenloos en ook het liefst zonder ijzers. Alleen ijzers in echt medische noodzaak.
Ze maken zelf echt een goede wintervacht aan. Ook voorkom je zo dat ze in de grote groep dekens van elkaar slopen of schuurplekken.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-24 13:46

Ijzers gaan er zeker onderuit, hij heeft mooie voeten.

Volgend jaar zonder deken zal wel gaan, maar voor dit jaa is het natuurlijk onmogelijk. Hij heeft wel een wintervacht, heb hem dit jaar niet mee geschoren, maar heeft daarbij ook een deken op van 300 gram.

Ik ga denk ik proberen om hem in april te brengen.

Amanda__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 14:55

salamaleque schreef:
Alnaro schreef:
Hoi allemaal. Mijn paarden staan sinds twee maanden bij de groepsstalling in Leende. Is er iets van een app groep om elkaar een beetje op de hoogte te houden en evt foto’s te delen? Zo niet is er belangstelling voor?
Ik probeer regelmatig te gaan en vind het wel leuk om dan ook foto’s te delen.

[ Afbeelding ]

Ik zou dat wel leuk vinden. Mijn ruin staat er sinds eind april. Ik heb wel contact met de eigenaresse van een schimmeltje (merrie) waar mijn paard veel mee optrekt, maar zij gaat ook niet zo vaak.

Is hier al iets over bekend?? Want ik zou graag ook bij de app groep van groepsstalling leende aansluiten

salamaleque

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-25 12:13

@amanda_ nee er is nog geen actie geweest volgens mij. Iemand die handig is met whattsapp? Ik heb begrepen dat je een groep kunt aanmaken zonder dat je de contacten aan je eigen contacten lijst hoeft toe te voegen. Ben er nog niet achter hoe. Of evt. Een community aanmaken?

November108

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-25 12:35

Heeft 1 van jullie van de natuurweides wel bericht gehad van de nieuwe plek? Zie dit anders als infobericht dat de natuurweides naar Maarheeze zijn, wij zijn zo namelijk een uur kwijt omdat we nog in Heeze stonden :')...

Maik79

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-25 12:57

November108 schreef:
Heeft 1 van jullie van de natuurweides wel bericht gehad van de nieuwe plek? Zie dit anders als infobericht dat de natuurweides naar Maarheeze zijn, wij zijn zo namelijk een uur kwijt omdat we nog in Heeze stonden :')...

Ah das onhandig! Ja heb gelukkig mail gehad op 6 december dat ze verhuisd zijn voor de winter, incl. adres.

November108

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-25 13:27

Maik79 schreef:
November108 schreef:

Ah das onhandig! Ja heb gelukkig mail gehad op 6 december dat ze verhuisd zijn voor de winter, incl. adres.

Ah wel zo fijn :')... ik ben begin december geopereerd en was de week ervoor nog geweest, en kon nu pas voor het eerst weer. Maar we hebben het gevonden en ze stond er wel heel blij bij! *\o/*

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-25 22:26

Ik heb die mail ook gehad, maar trof m wel in mn spam aan. Mss bij jou ook daar terechtgekomen?

November108

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-25 01:13

Nee, die controleer ik bijna dagelijks. De mail over de tandarts heb ik bijv wel gehad, ook in de spam. Ik heb over de verhuizing echt geen bericht gehad

Gigolo1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-25 13:24

Ik begreep dat er een whatsapp groep is voor Soerendonk. Wie beheert die nu en kan ik toegevoegd worden? Mijn paard staat er sinds september

LisaBoogie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-25 13:51

Gigolo1 schreef:
Ik begreep dat er een whatsapp groep is voor Soerendonk. Wie beheert die nu en kan ik toegevoegd worden? Mijn paard staat er sinds september

Stuur je telefoonnummer even in een pb dan voeg ik je toe!

Michglay

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-25 14:35

Goedemiddag

Iemand hier een paardje in de obesitas groep staan? ☺️
Mijn paardje gladiator van 8 jaar stond in Soerendonk voor 1,5 jaar bijna maar zorgde iets te goed voor zich zelf en helaas hoefbevangen geraakt
Nu is hij vandaag over geplaatst naar Hans zijn stalling
Hopelijk gaat hij daar ook gelukkig worden ❤️
Groetjes
Michelle

salamaleque

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-25 15:03

Afbeelding
Afbeelding

Dit weekend weer even bij James geweest om te kijken hoe het gaat. Hij is april 2024 verhuisd naar de groepsstalling in Leende. Naast vriendinnetje Winnie zag ik nu ook een Fries en een andere knapperd in “zijn” groepje. Ik ben vorig jaar zomer voor het laatst geweest, leuk om te zien hoe de groepjes zich vormen. Wel een hoop (winter) haar en modderbenen :D . Ik moet daar nog steeds aan wennen

Sandralux

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 18:00

Mijn paard komt ook per april naar de groepsstalling. Ik twijfel alleen nog over Soerendonck of leenderstrijp. Soerendonck heeft meer gras waar ze in de winter dacht ik veelal ook op mogen en Leenderstrijp heeft meer schuilgelegenheid maar daar staan meer paarden en gaat een deel in de zomer op de zomerweide en deze voegen zich dan in de winter weer bij de groep. Wat is jullie ervaring of waarom hebben jullie gekozen voor een specifieke plek?

LisaBoogie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 18:06

Sandralux schreef:
Mijn paard komt ook per april naar de groepsstalling. Ik twijfel alleen nog over Soerendonck of leenderstrijp. Soerendonck heeft meer gras waar ze in de winter dacht ik veelal ook op mogen en Leenderstrijp heeft meer schuilgelegenheid maar daar staan meer paarden en gaat een deel in de zomer op de zomerweide en deze voegen zich dan in de winter weer bij de groep. Wat is jullie ervaring of waarom hebben jullie gekozen voor een specifieke plek?

Ik sta zelf in Soerendonk met mijn pony. Gras is altijd begaanbaar alleen eerste stukje van de betonplaten naar de wei wordt blubberig. De schuilstal wordt echt nauwelijks gebruikt door de paarden. Ze zijn vooral bij de bomen voor schaduw.

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 21:01

Ik was een paar weken terug in Soerendonk, de schuilstal was compleet vol met paarden (en er waren er nog een hoop buiten over) en ik vond dat de reden om nu niet voor Soerendonk te kiezen. Ik begreep dat er een schuilstal bijkomt, maar dat is over een half jaar oid. Leenderstrijp wil ik nog gaan kijken.

Hebben de paarden naar verhouding meer schuilmogelijkheid in Leenderstrijp, of komt t per saldo eigenlijk op even veel ruimte per paard neer?

Sandralux

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 21:15

Wat ik begreep staan er nu ca. 70 paarden in soerendonk maar dit gaat naar 100 als ik het goed begrepen heb en komt er idd nog een schuilstal bij en staan er nu 170 in leenderstrijp met ca. 7 schuilstallen maar daar zitten ook zo'n 70 paarden bij die in de winterstalling staan en dadelijk voor ca 4 maanden naar een natuurweide gaan en in de winter weer terug komen. Corrigeer mij gerust als ik het verkeerd begrepen heb.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-25 22:16

Ik kom even meepraten. Ik ga heb volgende week woensdag een afspraak om te gaan kijken voor mijn merrie. Haar oude blessures konden terug, en gezien haar 20 jarige leeftijd gaan deze niet meer genezen. Ik vind het heel spannend, vooral omdat ze op een nieuwe locatie echt flink moet wennen, maar ik gun het haar van harte om hopelijk nog een paar jaar paard te zijn.

Amanda__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-25 20:19

salamaleque schreef:
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Dit weekend weer even bij James geweest om te kijken hoe het gaat. Hij is april 2024 verhuisd naar de groepsstalling in Leende. Naast vriendinnetje Winnie zag ik nu ook een Fries en een andere knapperd in “zijn” groepje. Ik ben vorig jaar zomer voor het laatst geweest, leuk om te zien hoe de groepjes zich vormen. Wel een hoop (winter) haar en modderbenen :D . Ik moet daar nog steeds aan wennen

Oh wat leuk, je hebt toevallig mijn merrie ook gefotografeerd! De grote bruine achter de haf *\o/*

Wat fijn dat het goed gaat met James. Dat geeft een fijn gevoel!

salamaleque

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-25 14:00

Amanda__ schreef:
salamaleque schreef:
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Oh wat leuk, je hebt toevallig mijn merrie ook gefotografeerd! De grote bruine achter de haf *\o/*

Wat fijn dat het goed gaat met James. Dat geeft een fijn gevoel!

Aah leuk zeg!

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 17:53

Ik ben vanmiddag in Soerendonk wezen kijken. Eind april zal Adelin daarheen verhuizen. Ben benieuwd hoe ze het vind!

Michglay

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-25 13:15

Afbeelding
Niemand die in de obesitas groep staat die nu de weide weer zijn opgegaan?? ☺️
Mijn paardje heeft een vriendje Bo & die heeft mijn dochter ook mooi op de foto gezet