[VOLG] Mijn knappe gezinnetje: Daisy, Fiore en LaVie

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

SsSimonee

Re: [VOLG] Mijn knappe gezinnetje: Daisy, Fiore en LaVie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 08:40

Wat heb ik respect voor jou. Zo'n eerlijke keuze kunnen maken naar je paarden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 12:27

Helemaal in de wolken. <3

Bedankt voor je vertrouwen Cyn, LaVie zal nooit iets te kort komen. :+:

Afbeelding

Misschien leuk voor de volgers: Cynthia en ik wonen dicht bij elkaar in de buurt. Mijn andere merrie gaat in de buurt van het land staan waar Cynthia haar paarden staan in de zomer. LaVie en Bella (mijn andere merrie) zullen deze zomer ook bij Daisy, Fiore en babyFi staan. <3 Hoe geweldig is dat?! :D

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-20 13:13

Bedankt voor alle lieve reacties. Het is wel een heel raar idee, maar ook heel fijn, want wat een fijne meid is Dominique! We zitten zo op één lijn als het om het houden en de omgang met paarden gaat <3

Dais is heel hard achteruit gegaan deze winter. Ik hoop dat ik haar deze zomer weer helemaal fit en lekker rond krijg, zodat ze nog een wintertje mee kan. Maar ik schrok wel van hoe ze eruit zag. En dat terwijl ze super verzorgd wordt daar, dus daar ligt het niet aan.

SsSimonee schreef:
Wat heb ik respect voor jou. Zo'n eerlijke keuze kunnen maken naar je paarden.

Dankjewel, heel lief. Hier word ik wel een beetje emotioneel van. Ik doe het ook echt omdat ik wil dat ze allemaal het beste krijgen.

Heerlijk dat ze deze zomer nog lekker bij Dais, Fi en haar neefje of nichtje staat. Zo kan ik ook nog een zomer van haar genieten <3

Djoopie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 18:00

Wat heerlijk dat ze zo dichtbij komt te staan! Gefeliciteerd voor Dominique! En sterkte voor jou, loslaten is altijd moeilijk!

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-20 20:43

Dankjewel Djoopie :)
Het idee is echt even wennen hoor.

Kijk! Nieuwe ‘fokkleding’ :D
Afbeelding

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 20:49

Oh Cynthia, wat een enerverende tijd! Baby, verkoop en oude Daisy........ Gelukkig is het bijna lente, dan ziet alles er beter uit! Fijn dat je LaVie in beeld houdt (ook moeilijk misschien), dapper besluit. Nu is het misschien nog interessanter wat Fiore voor je aan het maken is!

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 17:50

Wat leuk Do! Ik dacht altijd dat Cynthia heel ver weg stond. Maar nu jij dat berichtje geplaatst hebt zie ik ineens dat het allemaal in de buurt is.

Stiekem lees ik al een tijdje mee. Altijd leuk die verhalen.

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 01:36

Omg die kleren! Geniaal! <3

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-20 16:41

Ik kom net terug van Daisy, het gaat niet goed met haar.
Zondagavond laat kreeg ik een bericht dat ze niet wilde eten. Dit bericht las ik pas toen ik gisterenochtend wakker werd. Gelijk gevraagd hoe het ging en het ging goed, ze at weer, oogde nog wat sloom, maar ze at.
Gisterenavond wilde ze haar slobber niet echt, maar uit de hand wel, hooi at ze.

Vanmorgen kreeg ik een bericht dat ze in stal lag toen ze gingen voeren en dat ze veel moeite had met opstaan (het duurde 10 minuten!!), en ze wilde ook niet eten. Ik ben gelijk van mijn werk naar huis gegaan, in de auto gestapt en daarheen (ruim een uur rijden), de veearts was gebeld.
Toen ik aankwam stond ze heel sneu met haar hoofd naar de grond en haar buik ingetrokken.
De veearts heeft van alles gevraagd en naar haar darmen geluisterd en hij gaf aan dat hij 'geluiden in haar darmen hoort die hij liever niet hoort'.
Het zou koliek kunnen zijn, maar het verloop is een beetje raar en omdat ik aangaf dat ze sinds november sterk is vermagerd (terwijl ze meer dan genoeg te eten krijgt) en haar leeftijd, zou het ook 'iets anders' (een tumor) kunnen zijn.
Ze heeft medicatie rechtstreeks in haar bloed gekregen waardoor haar darmen weer meer in beweging zouden moeten komen en ze zou zich snel fitter moeten gaan voelen en gaan eten.
Ik kon bloedonderzoek laten doen om te laten testen of ze toch niet iets anders onder de leden heeft, maar ik kon ook wachten op hoe ze op deze medicatie reageert.
Ik heb ervoor gekozen om gelijk bloedonderzoek te laten doen. Ze is tenslotte bijna 25 en ik wil weten of ze iets in haar bloed kunnen vinden. Die uitslag krijg ik vrijdag (misschien donderdagmiddag).
Ze voelde zich ook snel beter en wilde wat muesli en een worteltje. Op stal gezet met hooi en wij zijn binnen thee gaan drinken.
Na een uurtje weer gaan kijken en ze had bijna geen hooi op. Handje muesli wilde ze wel, daarna ging ze wat hooi eten een paar minuten en vanuit het niets stopte ze met eten, draait zich om, gaat op rust staan en hangt weer met haar hoofd op de grond. Ik heb hier geen goed gevoel bij.
Ik ben uiteindelijk maar naar huis gegaan en ze wordt goed in de gaten gehouden, maar ik ben bang voor de uitslag. Vorig jaar zomer werd ze voor het eerst niet dik op de wei. Ze galoppeerde niet meer met de rest mee, maar ging er in een drafje achteraan. Ze was nog wel haar vrolijke zelf.

Afgelopen zomer
Afbeelding

2 november in goede conditie naar Lunteren gebracht en 2 januari vond ik haar flink vermagerd. Op de foto's oogt het een stuk minder erg dan in het echt. Ze is niet broodmager, zeker niet. Maar het is vreemd dat ze zo afvalt terwijl ze goed gevoerd wordt.
Afbeelding

Ze zijn Seniores Priores bij gaan voeren en ze staat overdag vaker alleen op stal om hooi te eten.
22 februari, nog meer gewicht kwijt.
Afbeelding

Sindsdien krijgt ze meer SP en gaat ze 's avonds eerder alleen op stal om nog wat hooi bij te eten.

Vandaag vond ik haar wel wat bijgekomen, maar zo stond ze dus de hele tijd (ze staat niet te snuffelen, ze stond gewoon zo stil en ook als ze een stukje had gelopen, ging ze weer zo staan).
Afbeelding

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 17:03

M'n hart breekt... arme Sjees :(:) ik duim dat de uitslagen vrijdag duidelijkheid geven :*

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 17:11

Aah nee!!! Ik ga heel hard duimen voor een duidelijke uitslag en iets waarmee ze nog lekker in ieder geval deze zomer mee door kan hoor! Arm Keesje :(:)

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 17:22

Ah wat een verdrietige update. Ik hoop zo dat je gevoel het mis heeft. Ik duim voor jou en Daisy. :(:)

Dido2316

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 17:38

Ah jemig wat verdrietig. Sterkte Cynthia, dit is weer geen makkelijke periode zo!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 17:45

Knuffels. :(:)

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 18:06

Oh nee, een zielige Daisy :( .
Hopen op een duidelijke uitslag. Zou ook pijn ergens in het lijf kunnen zijn natuurlijk (artrose in hals o.i.d), wat dan weer lastiger op te sporen is. Heb je haar wel eens een tijdje op pijnstilling gehad? Nu eerst wachten op de uitslag natuurlijk, misschien komt daar wel een goede verklaring uit.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-20 18:30

Ze heeft artrose en spat. De dierenarts heeft haar zien lopen en ziet dat niet als de oorzaak van haar ziek zijn nu.

Maar zeker eerst de uitslagen afwachten. Het is ook geen goede winter voor haar met al die nattigheid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 19:03

Ze ziet er niet happy uit zo. :(:)
Hopelijk komt er een goede uitslag. Hoe dan ook sterkte.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 19:18

Oh neeeee :(:)
Hopelijk valt het mee en krabbelt ze weer op! Veel sterkte Y;(

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 19:43

:(:) Dikke knuf voor jou en Dais :*

Djoopie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 21:09

|(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 21:11

:(:) veel sterkte, hopelijk valt alles gewoon mee

boyca

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 09:41

Heel veel sterkte, hoop ook dat t allemaal meevalt.

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 01:48

Ooh wat staat ze er sneu bij :(
Heel veel sterkte de komende periode! :(:)

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-20 16:16

Gelukkig goed nieuws over Daisy *\o/*

Veearts heeft net gebeld. Sommige waardes wijken minimaal af, maar voor haar leeftijd ziet alles er heel goed uit. Alleen heeft ze een tekort aan magnesium en dat kan wel voor de spierzwakte zorgen. Dus dat moet ze erbij krijgen. En het snelle afvallen kan komen doordat er te weinig eiwit zit in het hooi dat ze nu krijgt. Dus hopelijk kan ze snel de wei op!
Over een week of zes komt ze naar huis en kan ik haar weer fijn zelf verzorgen en verwennen <3
Valt het gelukkig toch mee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 16:38

Dat is fijn! Wat zul je opgelucht zijn.