Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Ilayla schreef:Fransje, ze heeft inderdaad een heel vriendelijke en zachte uitstraling. Zo van de foto lijkt ze een heel meewerkend karakter te hebben voor zover je dat van een foto kunt zeggen.
fransje23 schreef:Ilayla schreef:Fransje, ze heeft inderdaad een heel vriendelijke en zachte uitstraling. Zo van de foto lijkt ze een heel meewerkend karakter te hebben voor zover je dat van een foto kunt zeggen.
In de praktijk is ze tot nu toe ook redelijk meewerkend behalve die keren dat ze over de omheining sprong..Maar bij het vervoer van de jaarlingen van en naar de weide was zij de eerste die in de wagen sprong. Toen ze per ongeluk mee liep het weiland uit liet ze zich zonder gedoe ook weer terug zetten etc.
noor14 schreef:Ilayla, na het lezen van jouw reactie en ook die van de anderen heb ik echt zoiets van, waarom zou ik dat niet kunnen?
Miss ga ik het dan wel proberen als mijn vriend en ik hem samen vast houden.
M'n vriend is beresterk dus dan kan Dex eigenlijk geen kant op haha.
Dan ga ik het wel met kleine stapjes proberen en op een tijdstip dat er weinig verkeer is.
Hoe groot hij nu precies is weet ik niet, maar hij heeft wel weer een groeispurt gehad.
Denk dat hij ongeveer1,60 is nu.
noor14 schreef:Ilayla, na het lezen van jouw reactie en ook die van de anderen heb ik echt zoiets van, waarom zou ik dat niet kunnen?
Miss ga ik het dan wel proberen als mijn vriend en ik hem samen vast houden.
M'n vriend is beresterk dus dan kan Dex eigenlijk geen kant op haha.
Dan ga ik het wel met kleine stapjes proberen en op een tijdstip dat er weinig verkeer is.
Ilayla schreef:Kan ik mooi afkijken hoe het inrijden etc. bij jou gaat![]()
Vind/vond dat trouwens nog best lastig om te bepalen wanneer je een paard "moet" inrijden met al die discussies erover.
Fennadev schreef:Ja maar t probleem is dus dat zijn huidige mest het land al besmet heeft. Ik zou Alex zonder enige problemen in datzelfde land kunnen zetten, maar jorie is zo vreselijk gevoelig. Hij heeft de hele nacht ook echt diarree gehad qua mest, ik gok dat dat Door de wormkuur komt. Ik mest overigens de weide wel binnen 48 uur nadat ze erop stonden uit, maar dan zitten die eitjes natuurlijk allang in het gras. Tis hier nu al amper boven de 10 graden en we hebben ook al lichte vorst aan de grond gehad.
Fennadev schreef:Ja maar t probleem is dus dat zijn huidige mest het land al besmet heeft. Ik zou Alex zonder enige problemen in datzelfde land kunnen zetten, maar jorie is zo vreselijk gevoelig. Hij heeft de hele nacht ook echt diarree gehad qua mest, ik gok dat dat Door de wormkuur komt. Ik mest overigens de weide wel binnen 48 uur nadat ze erop stonden uit, maar dan zitten die eitjes natuurlijk allang in het gras. Tis hier nu al amper boven de 10 graden en we hebben ook al lichte vorst aan de grond gehad.
fransje23 schreef:Ilayla schreef:Kan ik mooi afkijken hoe het inrijden etc. bij jou gaat![]()
Vind/vond dat trouwens nog best lastig om te bepalen wanneer je een paard "moet" inrijden met al die discussies erover.
Ja, dat vind ik dus ook lastig. Zie regelmatig ook op Facebook daar artikelen over ook met dat plaatje van die groeischijven o.a deze:
[ Afbeelding ]
Dan zie je toch dat er met drie jaar nog heel wat groeischijven moeten sluiten.
Vroeger heb ik geleerd dat je pas gaat rijden al ze 4 jaar oud zijn en daar wil ik mij ook aan houden. Daarbij zijn Spaanse paarden laatbloeiers en -groeiers dus ze moet alle tijd krijgen om zich te ontwikkelen. Denk dat het af en toe wel even moeilijk zal zijn omdat het mij geweldig lijkt om op haar te gaan rijden![]()
Daarnaast wil ik haar graag mbv de lange lijnen en werken aan de hand voorbereiden zodat ze al de juiste bespiering heeft om mij te kunnen dragen. Ik denk dat als ze al verkeersmak is, de teugel- en stemhulpen kent en al bespiering heeft het uiteindelijk zadelmak maken niet zo een grote stap meer is.