Grote mensen, kleine pony's

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

CastaMickey

Re: Grote mensen, kleine pony's

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 11:40

Afbeelding
Afbeelding

Ik zal het vandaag eens proberen, wie weet of het gaat. Rood bij mijn beugels staat sowieso niet dus die tellen even niet mee :')

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 11:55

Drico schreef:
Welke singelmaat gebruiken jullie? Ik ben nog steeds opzoek naar een nieuwe singel maar heel weinig in de juiste maat te vinden haha :=
Nu zag ik net een prolite Dressuursingel (lijkt op een Fairfax maar dan stuk goedkoper) die me wel aansprak maar kleinste maat is 55 cm :')
Voor die van mij heb ik nu een 45cm zonder elastiek, maar voor het mooie zou het wel een 40cm mogen zijn

Ik weet 't eigenlijk niet.. Volgens mij 55cm.. Maar mijn merrie is wel heel erg rond.

CastaMickey schreef:
Ik krijg een singel bij mijn zadel, maar ik kan kiezen uit maat 55, 65 of 75 :roll:
Heb ik dan weer vrij weinig aan natuurlijk..

Wat stom zeg -O- Waarom mag je geen kleiner maatje kiezen?

KittyDylan schreef:
Pff ik schrok me net dood := Net de pony's binnen gezet. Fflur draaft een stukje naar voren en ik 'trek' haar terug. Op dat moment knapt haar halster. Ze merkte 't zelf ook, dat die los hing. Snel met half halster naar stal gelopen.
Blijkbaar dus geknapt... maar hoe.. ik snap 'm nog niet... hij lijkt nergens echt kapot te zijn :+

[ [url=m/zbPhGC.jpg]Afbeelding[/url] ]

Huh wat raar :wow: Hij lijkt inderdaad nog heel.

WiskyBokjes schreef:
Mijn god wat gaan jullie snel _O-

Ik heb vooral veel foto's en nieuwelingen voor ik zien komen. Welkom voor de nieuwe mensen! :wave:

Over singels, ik gebruik een 60cm dressuur singel. Ik heb nog een neopreensingel van 40cm liggen die voor een klein prijsje weg mag!

Verder nog een update over Passoa: ze is weer helemaal de oude gelukkig. Gister in het bos dacht ze richting huis weer even grappig te doen door te blijven dribbelen en wegsprinten :')

Hier nog twee foto's van mijn bosrit zondag.

[ [url=m/O3Y09C.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/RSVsbv.jpg]Afbeelding[/url] ]

En hier kun je zien hoe wij rond rijden :) Foto is trouwens wel een beetje raar genomen.

[ [url=m/aeKgKg.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ah wat een leuke foto's ! Lekker wollig paardje :D
De terugweg is hier ook altijd opeens veel actiever :D :+

Kimley schreef:
Ik ben vandaag lekker een boswandeling gaan maken <3

Ik kan al jullie reacties niet bij lezen hoor! En over singels en zadels kan ik niet mee praten :')

[ [url=m/UxFg9D.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/0ikTpM.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een leukerd zeg :D Heerlijk ff zo het bos in :j

CastaMickey schreef:
Lekker wandelingetje gemaakt Kimley? :)

Ik heb vandaag voor het eerst met mijn nieuwe zadel gereden en het zit heerlijk!! Voorheen altijd in een 18'' gereden van mijn bijrijdpaard maar ik heb een maximaal een 16.5'' kont :D Wel even wennen natuurlijk maar het zit superfijn! Nu kunnen we eindelijk echt fijn aan het werk! Ging gelijk al heel goed! Hij is behoorlijk stout, maar zo lang je niet het gevecht aangaat met 'm (wel corrigeren natuurlijk, maar niet in gevecht raken) heb ik er al het vertrouwen in dat het goedkomt :)

Ik heb een 45 cm Rossner lederen singel, is superfijn! Ondanks de vele bokken :+ van mijn pony bleef het zadel perfect liggen. Hij heeft er geen wondjes van gekregen, maargoed ik heb hem pas 1x gebruikt natuurlijk. Ik dacht altijd dat een singel niet zo veel uitmaakte, maar het schijnt dat het wel echt een groot verschil is, zo'n goedkope neopreen singel of een goeie. Ik kreeg hem bij het zadel en ik vind het wel een superfijne singel geloof ik!

Wat fijn dat het zadel goed bevalt! Heel belangrijk.

jolmer20 schreef:
Gaaf halster KittyDylan, schrikken van het halster van Fflur zeg!

Wat een leuk beestje zeg Kimley! En ook een leuk halster :D

Klinkt lekker Carpediem!

Beterschap Wiskybokjes!

Over singels en zadels kan ik niet echt meepraten.
Ligt een merkloos zadeltje op en geeen idee welke maat singel haha.

Vandaag heeft het verzorgstertje van mn andere pony een rondje gereden op Flinn.
Dit was de eerste keer, ging wel leuk!
Wel een uitdaging voor dr, mn andere pony is een heeeeel stuk makkelijker en braver haha.

[ [url=m/LVqiNJ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Nou op deze foto ziet het er heel prima uit toch? :D

CastaMickey schreef:
jolmer20 schreef:
Nog steeds balen van Reggea zeg Ukkepuk!
Hoop dat er snel iets op je pad komt!
Waar zoek je naar? Iets specifieks?

Rood op vos kan makkelijk joh CastaMickey!

Oh nee dat vind ik echt zo lelijk! Vloekt alles bij elkaar.. Misschien dat het bij mijne nog net kan omdat hij heel veel wit heeft, maar ik denk het niet.

Haha nee rood op een vos vind ik ook geen gezicht :o _O-
Maar de jouwe is bont dus misschien dat dat dan wel weer gaat.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 11:57

Hier gisteren weer even stukje gereden. Niet zo ver (kilometer of 6) want het dorp waar ik dan uitkom is het dorp waar het meisje vandaan kwam die verongelukt is op de manege vorige week. De uitvaart was gisteren en alle vlaggen hingen nog halfstok. Vond het niet zo gepast om dan lekker door dat dorp te banjeren..

Afbeelding

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 12:01

xApple schreef:
CastaMickey schreef:
Ik krijg een singel bij mijn zadel, maar ik kan kiezen uit maat 55, 65 of 75 :roll:
Heb ik dan weer vrij weinig aan natuurlijk..

Wat stom zeg -O- Waarom mag je geen kleiner maatje kiezen?

CastaMickey schreef:
Lekker wandelingetje gemaakt Kimley? :)

Ik heb vandaag voor het eerst met mijn nieuwe zadel gereden en het zit heerlijk!! Voorheen altijd in een 18'' gereden van mijn bijrijdpaard maar ik heb een maximaal een 16.5'' kont :D Wel even wennen natuurlijk maar het zit superfijn! Nu kunnen we eindelijk echt fijn aan het werk! Ging gelijk al heel goed! Hij is behoorlijk stout, maar zo lang je niet het gevecht aangaat met 'm (wel corrigeren natuurlijk, maar niet in gevecht raken) heb ik er al het vertrouwen in dat het goedkomt :)

Ik heb een 45 cm Rossner lederen singel, is superfijn! Ondanks de vele bokken :+ van mijn pony bleef het zadel perfect liggen. Hij heeft er geen wondjes van gekregen, maargoed ik heb hem pas 1x gebruikt natuurlijk. Ik dacht altijd dat een singel niet zo veel uitmaakte, maar het schijnt dat het wel echt een groot verschil is, zo'n goedkope neopreen singel of een goeie. Ik kreeg hem bij het zadel en ik vind het wel een superfijne singel geloof ik!

Wat fijn dat het zadel goed bevalt! Heel belangrijk.

CastaMickey schreef:
Oh nee dat vind ik echt zo lelijk! Vloekt alles bij elkaar.. Misschien dat het bij mijne nog net kan omdat hij heel veel wit heeft, maar ik denk het niet.

Haha nee rood op een vos vind ik ook geen gezicht :o _O-
Maar de jouwe is bont dus misschien dat dat dan wel weer gaat.[/quote]

Ik hoop dat ik de quotes heelgelaten heb :o
Maar op de site had ik de singel opgezocht en was 55 de kleinste maat. We gingen 'm in de winkel ophalen en toen ik zei dat 55 te groot zou zijn deden ze totaal niet moeilijk dus kreeg ik gewoon een singel maat 45 mee en die is prima!

Als je zijn witte kant bekijkt zou rood misschien nog wel gaan, de andere kant wordt het al lastiger..

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 12:02

Heerlijk! Kan niet wachten tot ik lekker kan gaan rijden met bambi :)

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 12:06

Heerlijk zeg xApple!
Was gister ook echt heerlijk weer voor een ritje!
Sneu van dat meisje, was dichtbij je in de buurt dan, brr.

Fijn dat het is opgelost met de singel CastaMickey

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 12:11

Ja echt heel zielig.. Ik heb jaren gewerkt op de school van het meisje ik kende haar wel (van gezicht in de gang, heb haar niet in de groep gehad).

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 12:12

Bah, komt soms ineens erg dichtbij allemaal :( :(:)

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 12:15

Ja heb echt een week met een rotgevoel ervan rondgelopen. En 2 dorpen met de vlaggen halfstok. Was heel indrukwekkend. De hele omgeving leeft zo enorm mee met het gezin. Vind ik dan wel 'mooi' van in een klein dorpje wonen, dat mensen elkaar toch zo proberen te steunen.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 14:01

Cemlys balen van de deken! Lastig ook.

Leuke foto's komen er weer voorbij! WiskyBokjes vind jullie echt een leuke combi :j
Wat rij je eigenlijk vooral? Meer buiten of meer dressuur?

Knappe pony heb je kimley

flinn <3
Reed jij nu eigenlijk ook zelf op je pony's?

Blacky ook volgens deze weg, niet onzeker zijn! Ik pas slechter op de mijne en heb ook nog altijd groen licht van de DA :)
Fijn dat je lekker gereden hebt.

Ukkiepuk balen zeg! Misschien stom, wellicht kun je eens in Engeland kijken? http://www.adhorse.co.uk.
En maak er gewoon een tochtje van :D Hebben wij toentertijd ook gedaan :j

En halsters sja die breken nu eenmaal. Wil niet weten hoeveel halsters hier door de jaren heen al gesneuveld zijn.
Wellicht net niet goed gestikt geweest. Paar euro en je hebt een nieuwe :)

Rood op Vos vind ik ook echt niet mooi :n
Maar vind helemaal rood sowieso niet mooi :+

Afbeelding
Heb m gauw weer verkocht :D

Dit weekend heerlijk gereden, gister eerst 6km met Bo gewandeld en daarna meneer opgezadeld, en vanochtend weer, maar dan samen met Renske :)

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Edit niet goed gelezen wat gemist

Apple wat verschrikkelijk! Kan me idd voorstellen dat je dan niet door het dorp heen wil. Zou ik denk ik ook niet gedaan hebben.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 14:09

al vind ik een klein beetje rood dan wel weer heel mooi <3 :')

Afbeelding

Afbeelding

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 14:12

Lekkere ritjes zeg Tyrcanol!
Lekker lang en het was lekker weer!

Ik rij zelf niet op Flinn!
Wel op mn D pony! :j

Die kleur rood is ook al wel heel anders inderdaad!
Denk dat het heel erg aan de kleur van de vos ligt!

WiskyBokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 14:13

Rood op vos vind ik prima kunnen :') Maar smaken verschillen! Ponylief is zwart, daar past alles op dus lekker makkelijk haha.

Ukkiepuk, wil je wel weer gaan starten met een pony tussen de paarden? Wat is daar de reden van als ik vragen mag? :) Wel dapper hoor!

xApple, heftig verhaal zeg :(:) Wel een zonnige foto!

Tyrcanol, volgens mij maak jij heerlijke ritten? <3
Ik rij momenteel niet veel ivm weer maar ik rij t liefst in het bos. Als de bak beter te rijden is wil ik wel weer gaan lessen om zo onze dressuur weer op te frissen. Heb in mijn ponytijd wel wedstrijden gereden met Passoa maar dat vond zij niet super leuk. Ook heeft ze 2 keer meegedaan aan een marathonwedstrijd voor de menwagen. :))

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 14:21

Ik moet zeggen dat mijn setjes tik ook niet meer zo erg is als dat hij was :D
Had werkelijk alle kleuren, maar gebruik buiten springschoenen om geen beenbescherming meer. En vind het belangrijker dat het dekje goed zit op de schoft dat dat hij super mooi is.

Hier zijn de paden ook zeiknat hoor:
]Afbeelding

Daarom ook niet gek veel kunnen draven.

Had het er vandaag nog over hoe heerlijk we hier kunnen rijden!
Dat is wel echt geluk hebben :)

Moet zeggen dat ik vorig jaar eigenlijk nauwelijks gereden heb (was te zwaar) maar dat zijn we dit jaar goed in aan het halen.
Ik zet mijn gekauwkleum opzij en stap gewoon op :D

Het dressuren of althans in de bak rijden mis ik nog steeds, maar ach wie weet ooit :)
Wil wel van de lente/zomer weer eens in gaan spannen.

Wat voor D heb je jolmer?
In een verre toekomst zal hier ook wel een D komen (Welsh cob) maar dat is momenteel echt nog niet aan de orde.

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 14:46

Woehh gelukkig WiskyBokjes, was al bang dat ik rood als enige op een vos vond staan!

Balen het weer nu heh, kijk al uit naar de zomer!
Jij geen wedstrijdambities, aangezien pony t niet leuk vond? Haha.
Voor de wagen een wedstrijd is gaaf!

Je maakt lekkere ritjes inderdaad Tyrcanol!
En dat gekoukleum kom je vast overheen zo te horen haha.

Ik heb zelf een New forest merrie, foto staat onderaan op de vorige pagina.
Merrie van 18 die ik alweer bijna 9 jaar heb. Enorm lief beest! Soms haha
Welsh Cob vind ik ook erg gaaf inderdaad!
Zitten leuke beesten tussen!

WiskyBokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 14:53

Ik heb eigenlijk altijd wedstrijden gereden met een E-pony maar die werd verkocht dus ging ik tijdelijk op Passoa rijden (reed mijn zus eigenlijk op). De B ging eigenlijk best goed en op de ponyclub zichten ze nog een kopruiter voor t viertal van ABC pony's. Voor de grap mee gedaan. :P Uiteindelijk waren we behoorlijk succesvol en zijn we Brabants kampioen geworden en 2e op het NK. Daarna is mijn zus fanatieker gaan mennen en kochten wij een andere pony voor mij. Die is ook verkocht, mijn zus is verhuisd dus nu rij ik alleen nog maar op Passoa. Nooit verwacht maar ik kan alles met haar. :+: Zo is ze ook 2,5 maand mee geweest maar Frankrijk in 2012.

[RIJ-ITP] ABC- viertal @ Brabantse kampioenschappen!

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 15:10

Gaaf zeg!
Lijkt me een mooie en leuke ervaring!
En heerlijk als je alles kan doen met je paardje, dat is het fijnste van een paard hebben vind ik!

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 15:26

oh ja dat klopt dat wist ik sorry :)

Leuk wisky! Hele ervaring denk ik.

Ja hier wordt ook uitgekeken naar de zomer, ben dit weer wel een beetje beu blergh.

Ik kan met mijn ruin ook lezen en schrijven. Rijd eigenlijk zelf altijd bitloos maar momenteel even met bit is wat handiger omdat Renske met bit rijdt. Dan is het wat constanter voor m.
Maar we gingen ook regelmatig tuigloos door de bak :D
Buiten doe ik dat niet dat vind ik gevaarlijk.

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 15:32

-
Laatst bijgewerkt door KittyDylan op 06-03-16 15:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 15:35

ben je nu nog steeds bezig met dat halster?
Joh sorry maar het is maar een halster.

Ga er mee terug naar de winkel zou ik zeggen als je er zo boos over bent. :(:)

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 15:55

Ik ga straks even teruglezen! Zag wel iets voorbij komen over rood op een vos, daar ben ik zelf ook niet zo'n fan van :+ Ik heb helemaal een moeilijke kleur, want welke kleur staat nou echt leuk op die van mij? -O-

Gisteren is de osteopaat voor Zara geweest, ze heeft een paar oude blokkades gevonden en nu loopt mevrouw rond met twee prachtige zwarte racestrepen aka tape :+ Mijn zadel was perfect, dus ze mag nu 5 dagen niet werken en daarna mogen we weer opbouwen. Verder heeft de osteo haar nog helemaal los gemaakt en van alles gedaan, ik heb ook oefeningen gekregen.

Afbeelding

Afbeelding
Uiteraard moet dat nieuwe losse lijf ook even getest worden _O-

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 15:57

Ik denk dat Roze of Lichtblauw haar wel leuk zal staan!

Fijn dat ze weer lekker los is

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 16:28

Hoi, jullie zijn al een aardig eind op weg, maar mag ik me ook melden?
Ik heb twee ponies, die hier gewoon paard heten trouwens (alleen shetlanders vallen onder pony), en een paard. Verder heb ik nog twee logees waarvan 1 in Nederland onder de ponies gerekend zou worden, die is zo´n 1.45m (cruzado). De ander is 1.70 (Franse draver).

Mijn ponies zijn Chico, die is gok ik (nooit echt gemeten) 1.30m en Gandhi van ongeveer 1.45m.
Het paard is een ouwe sok van ongeveer 1.60m en heet Júpiter.
Zijn allemaal rescues.
Chico is zodanig mishandeld dat hij zelfs na jaren nog steeds zeer achterdochtig blijft en ik hem (dus) ook niet safe vind om te rijden. Af en aan neem ik hem mee op wandelingen, of denneappels rapen of ga lange teugelen, maar niet fanatiek.

Gandhi heb ik als veulentje gekocht dat er zo slecht aan toe was dat ik de verkoper heb gezegd dat ik mijn geld terug wilde als hij de eerste maand niet zo overleven. Hij was al veulen van 3 maanden bij de moeder weggehaald en moest van groentenafval leven. Was enorm vermagerd, had slechte beenstanden voor en achter, bokhoeven, een karperrug, enorm hoofd, vervilte vacht en stonk tien uur in de wind omdat hij bij de varkens sliep. Niemand dacht dat het ooit wat zou worden, maar dit lelijke eendje is een prachtige zwaan geworden. Hij is nu vijf. Hij is met zijn derde pas gecastreerd. En ik heb vanaf zijn derde wel een zadeltje opgehad en wat gewandeld, maar pas met ruim vier voor het eerst er op gezeten en dat is al weer maanden terug.
Ik heb niet zo´n haast, ik wil dat hij lang meegaat en ik ben geen lichtgewicht meer, dus hoe verder volgroeid hij is, hoe beter.

Ik zal even kijken of ik in deze computer fotos heb.
Laatst bijgewerkt door Lusitana op 06-03-16 16:58, in het totaal 1 keer bewerkt

JolisaJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 16:33

Wat kletsen jullie veel! :D

CastaMickey: Ik denk dat rood best wel kan door het vele wit :j Fijn dat je zadel goed bevalt!

Apple: Er zal wel een verdrietige sfeer hebben gehangen. Het is inderdaad wel mooi dat er zo word meegeleefd met het gezin, hopelijk kunnen ze daar wat steun uit halen. Echt verschrikkelijk wat er gebeurd is.

Tyrcanol: Jij hebt weer heerlijk ritjes gemaakt zo te zien. Lijkt me een mooi gebied om te rijden.

Ghostattack: Lichtblauw lijkt mij ook erg mooi staan. Of (appel)groen. :j

jolmer: Wat een leukerd is Flinn <3

ukkiepuk: Jammer dat jullie nog geen pony hebben gevonden, succes met de zoektocht.

Lusitana: Natuurlijk, welkom! :) Ben benieuwd naar je foto's. Wat mooi dat je allemaal rescues hebt.

Hier niet zoveel gedaan, met m'n gezondheid gaat het niet zo lekker. Dus ik probeer Sam bezig te houden met vrijheidsdressuur en vrijspringen. Inmiddels een groot blok hout gevonden wat veilig door kan als blok. Hij wil er nu 1 voetje opzetten, dus dat gaan we voorlopig oefenen en dan zien we het wel :)

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 16:54

Hier staan ze meteen alledrie op. De valk is Ganhi, in het midden de bruinbonte Chico.
Afbeelding

Chico en Gandhi. Gandhi komt trouwens uit Spanje
Afbeelding

Mijn camera is kapot, vandaar dat ik wat oudere foto´s moest pakken, deze is van de logee cruzado, met mijn mobieltje gemaakt, die zoals jullie zien geen denderende fotos geeft.
Hij is nog hengst, wordt 4 dit jaar, vergeten te melden. Hij blijkt uit een merrie te komen die mijn buurman gehad heeft. Raar toeval.
Afbeelding

Vrijheidsdressuur is ook wel wat voor Chico, JolisaJ, hij is superslim en op dit moment mijn pony "met afstandsbediening".

Ik woon trouwens midden in natuurgebied.

Enne, ik word volgende week 55 jaar.