Paarden die in 2016 beleerd worden!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

LuffB

Re: Paarden die in 2016 beleerd worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 08:55

Wauw lindsey dat ziet er gaaf uit! Lijkt al heel erg bevestigd. Hoe voelt ie met het rijden? Hij lijkt echt heerlijk

LiindseyV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 11:05

Bedankt!
Hij is heel fijn , natuurlijk nog niet continu aan de teugel maar veel momenten wel :) de 3 gangen zitten er goed op , sprong zelfs onverwachts een wissel :')

LuffB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 16:19

Hahaha binnen een aantal x rijden gewoon al z niveau!! Hahaha. Heerlijk hoor.

Paardjes hier doen het ook echt super. 3 weer gezeten en gestapt, dit ging al vloeiender. Ook een stukje los gestapt en wat aan sturen geoefend. Morgen gaan we een drafje aan de longe doen
4 was super, weer gehangen enbdat ging nu zonder spanning. Ook even gezeten en een tiental passen gestapt dat deed ze super. Als ze maar mag lopen laat ze het kleine beetje spanning dat ze heeft super afvloeien. Morgen voor haar hetzelfde werk

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 19:38

LiindseyV dat ziet er echt super uit voor na 10x.

LuffB wat knap van nummer 3. Denk dat wij bij die ongeveer gelijk lopen. En nummer 4 lekker laten stappen als ze dan ontspant. En het halthouden gaat opbouwen.

Hier vandaag weer de longe eraan gehangen en iemand in het midden. Maar pff heeft iemand dynamiet. Volgende paard leer ik eerder op andere reageren. Dacht doe niet ze heeft haar gezadeld en toen lekker in de wei aan het werk. Ze heeft haar heerlijk uitgetest lees ik ga telkens stil staan. Toen maar even in het midden bij haar gaan staan en opeens kon ze het wel allemaal -O- Toen wel even opgestapt en de combi van mij erop en iemand die van achter wat aanjaagt hebben we wat ho/stap/draf overgangen gedaan en nog even wat sturen los en dat ze haar van achter iets meer in de vooruit hielt. Maar het liefst staat ze lekker te slapen :Y)

LuffB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 20:22

Hahaha beetje peper in haar reet dus nodig. Wel fijn dat ze niks heel geks doet, das toch ook wel lekker.

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 11:45

Na 2,5 week vakantie chameur weer g elongeerd. Hij vond het weer leuk gelukkig. Even de tijd gehad om lekker paard te kun en zijn en alles te verwerken. Hij had er in ieder geval weer zin in.

LuffB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 13:07

Fijn dat charmeur het na zijn vakantie weer zo goed oppakt zeg! Moet fijn voelen.

Ik ben super trots op 3 en 4, ze hebben zich voorbeeldig gedragen vandaag.
3 heeft vandaag voor het eerst echt gewerkt (15 min onder het zadel) met heel veel stap en rondje draf aan de longe links en rechtsom en toen los gestapt en zelfs gedraafd. Zodra ik het filmpje binnen heb zal ik het laten zien. Zij heeft nu lekker tot dinsdag vrij

Op 4 heb ik weer gezeten en hebben we voor het eerst wat langer mee gestapt. Ze is heel gevoelig voor de plaatsing van degene op de grond. Ook hier de longe even afgedaan zodat we wat op het stuur konden oefenen en wat een braaf paard is dat. Ook zij heeft vrij tot dinsdag om er goed overna te denken.

LiindseyV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 22:42

Jodi93

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 14:10

xChanelx: Ziet er al goed uit. Is er een reden waarom je op het eerste filmpje steeds zo je handen breed en naar beneden brengt?

LiindseyV: Wauw wat is hij gaaf! Ziet er al heel goed uit! Ook leuk topic zag ik :)

LuffB: Wat fijn dat 3 en 4 het goed doen :)
butengeweun: Je mag wel wat dynamiet van mijn paard lenen := Die is juist heel explosief :')
meisje2000: Fijn dat Charmeur het zo goed oppakt na de vakantie :)

Hier heeft Floor ook lekker vakantie gehad. Gisteren was er wat gebeurd toen ze met nog 2 paarden stond te wachten toen ze binnengehaald werden.. Geen idee wat.. Maar de andere 2 paarden hebben flinke wonden... En Floor slechts een schram. Ze hebben met zijn 3en gevochten lijkt het wel. Alleen Floor is vreselijk onderdanig. Wat er precies is gebeurd weten we niet weet alleen dat mijn paard er het beste vanaf is gekomen.

Verder is mijn pony inmiddels verkocht en kan ik dus volledig op Floor gaan focussen. Vanaf deze week gaan we lekker beginnen :)

Charica

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 18:01

Niet echt gepland of verwacht... Maar ik heb op Bugatti gezeten donderdagochtend! *\o/* <3
We waren wat aan het oefenen het hangen op het zadel. Hij gaf geen kick.
Ik voorzichtig mijn been er over heen gegooid. Alles prima! Heb er maar een paar seconden op gezeten. Toen afgestapt. Toen er weer voorzichtig op. Viel het opstap krukje om, viel ik erop (auw :') ) en belanden we samen onder Bugatti! :') Gelukkig kon het hem niet schelen hahah!

Bugatti is 4,5 jaar en ik twijfel soms wel eens of ik te groot voor hem ben. Hij is ongeveer 1.41 cm en ik ben 163 cm en weeg 56 kilo. (Ben bezig met afvallen tot 50 kilo). Voor de rest is dit geen blijvend zadel, ben op zoek naar een 16,5 inch dressuurzadel! /3

Afbeelding

xChanelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 18:09

Jodi93 schreef:
xChanelx: Ziet er al goed uit. Is er een reden waarom je op het eerste filmpje steeds zo je handen breed en naar beneden brengt?

:o
Dit gaat helaas soms automatisch, dan vergeet ik mijn arm te 'knikken'. Het overdreven mijn hand opzij doe ik wel bewust en deze hulp wil ik gaan verkleinen.

Gisteren had ze er niet zoveel zin in helaas, maar ja: volgende keer beter.

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 18:10

Wat stoer Charica!! :D
Denk dat als je een passend zadel hebt, het beeld veel beter zal zijn :j
Dat is nu gewoon niet lekker te beoordelen, aangezien t zadel erg lang is voor Bugatti zn korte ruggetje en jij erg achterin t zadel lijkt te zitten ook. Maar in principe moet t prima passen joh als die lekker in de bespiering zit en t zadel goed is :)

Marleen_vA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 21:23

De beloofde foto van santos en mij met het nieuwe zadel! Bruin zadel van sella. Hij zit heerlijk zacht. Nu kunnen wij eindelijk het "echte" werk gaan oppakken! :D ik ben nog iets zoekend in mijn houding omdat Santos nu voor mij ook weer anders aanvoelt zo zonder barebackpad maar een echt zadel hahahah (ik zit 10cm hoger)
Afbeelding

lindamusters

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 06:58

Ontzettend mooi zadel Marleen!

Charica

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 09:05

YamaSaki schreef:
Wat stoer Charica!! :D
Denk dat als je een passend zadel hebt, het beeld veel beter zal zijn :j
Dat is nu gewoon niet lekker te beoordelen, aangezien t zadel erg lang is voor Bugatti zn korte ruggetje en jij erg achterin t zadel lijkt te zitten ook. Maar in principe moet t prima passen joh als die lekker in de bespiering zit en t zadel goed is :)

Haha, dank je wel! Ik hoop het!

Mooi zadel Marleen! Ik zou ook wel graag een Sella willen voor Bugatti! <3 Weet alleen niet of dat financieel handig is... hihi

Marleen_vA

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 12:18

Handig van de sella is dat ie wel volledig aan te passen is!

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 18:38

Mooi zadel Marleen! :D
Staat em gaaf zo in t bruin! Zal hier nog wel ff duren voordat ik er een laat maken voor Naf haha
Naf heeft vandaag voor t eerst een binnenbak gezien :)
Hij was erg stoer en braver dan verwacht, beetje onder de indruk van de nieuwe geuren en doen, maar toch redelijk goed los gewerkt zo :j

Mandy_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 21:19

Wauw marleen wat een mooi zadel zeg! Met volledig aan te passen bedoel je daarmee dat je zelf andere boom erin kan zetten?

Yamasaki wat heerlijk dat het zo goed ging. Blijft toch altijd weer even spannend.

Xchanelx filmpje ziet er goed uit hoor! Lekker veel kilometers maken :D

Marleen_vA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 07:00

Mandy_B schreef:
Wauw marleen wat een mooi zadel zeg! Met volledig aan te passen bedoel je daarmee dat je zelf andere boom erin kan zetten?

Boom, kussens, etc is allemaal aan te passen, zodat het zadel met de groei van het paard mee aangepast kan worden :) . Hij heeft de inhoud van de zit en boom zo gemaakt dat ie het met een soort machine kan vervormen naar de precieze maat die wel past.

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 07:17

Prachtig zadel zeg.

Gister even gelongeerd met zadel op. Had chameur al drie qeken niet meer op gehad vanwege vakantie en dat ging super. Vanavond weer les en daar heb ik zin in. Ook al drie weken geleden dat ik heb gelest. Pfff ben bang dat ik na afloop van de les best spierpijn zal krijgen

Charica

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 18:00

Wij hebben nu een JC Dressuur 16 inch erop. Zit een stuk beter en mijn kontje past erin! *\o/* Im happy!
Afbeelding

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 19:11

Zo net weer thuis van stal. Na drie weken weer gelesd en wat liep hij super. Heb dus een heerlijke les gehad met chameur. De knopjes beginnen er steeds beter op te komen en ook de aanleuning en stelling begint te komen. Zo blij met dit paard......

lindamusters

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 20:53

Training" staat weer even op een laag pitje. Merkte dat ik teveel met zn hoofdhouding bezig was en vergat consequent te rijden, uiteindelijk gaf ik zo'n beetje elke pas been zonder resultaat. Totale schema omgegooid en rij nu 1x per week, lekker veel overgangen en omdat hij nu met zn achterbeen eronder treed, geeft hij dus zelf weer na, wat ook weer helpt in onze gevechten met sturen die we af en toe hebben! We komen er zo wel..
Afbeelding

Mandy_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 22:22

Charica wat een veel beter beeld. Denk dat je paardje ook wel erg blij is met het zadel!

Marleen wat heerlijk zeg zo zadel.

Lindamusters de foto geeft al een lekker ontspannen beeld. Vindt hem wel positief veranderen. Wordt nu ook wat volwassener leuk!

Ik heb net ook weer met mijn kleine uk gereden. Hij wordt echt stoer. Voor de tweede keer in de bak en begint ook lekker te ontspannen. Helaas donkere foto het was al laat..

Afbeelding

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 12:07

Charica -> mooi met het nieuwe zadel. En 1,60 op 1,40 past toch netjes. Hier ook zo iets alleen dan wel een iets breder gebouwd paard denk ik.

meisje2000 -> Nog last van spierpijn gehad

lindamusters -> rustig aan dan gaat het goed komen.

Mandy_B -> Je ziet wel wat spanning maar verder braaf dat hij zo netjes door de bak gaat.

Hier stappen we nu ca 2x per week 10 minutjes rond. Ze snapt echt niets van het een stapje verder gaan naar de draf. Maar 30 augustus komt suzanne van equinologi alvast een handje helpen. Die gaat haar als veulen eraf is ook verder doorrijden samen met mij.