De paarden van 2013

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

No_No

Re: De paarden van 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 09:01

gelukkig nieuw jaar iedereen!! En heel veel plezier, geluk en succes met jullie toppers *\o/*

_Sabrinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 11:15

Gelukkig nieuwjaar iedereen!!

Lindamusters mooie dekjes en een goed excuus toch haha!

Art_i hoe is het nu met Harley? Geeft je idd geen rustig gevoel als hij zo onrustig is...

Vienna heeft gisteren overdag lekker buiten gelopen, weinig vuurwerk daar in de buurt en voor wat ze hoorde stond ze lekker te eten! :o

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 11:58

Gelukkig nieuwjaar allemaal!

En gefeliciteerd met onze 2013 toppers!! Ze zijn vandaag officieel allemaal 3 jaar *\o/*

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 12:42

Ja, gek idee he Donja, officieel 3... Selenya zit daar ook al wel aardig in de buurt (april), maar faithje is feitelijk nog niet eens 2.5 nu (juli).

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 12:56

Iris is ook van Juni.. dus idd een gek idee dat ik die nu alweer 3 jaar moet noemen.. Imagine is van half maart, dus dat is een stukje dichterbij

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 13:30

jaaaaa. ze vallen plots onder de 3 jarigen. Goh wat gaat de tijd snel.
Mijne gaat ergens in juni onder het zadel. Maar grote kans dat dit later gaat worden, gezien haar kleutergedrag.

TheWelsh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 13:39

Gelukkig nieuwjaar mensen!

Hoe gaat het vandaag met Harley?

De radio stond bij ons al een paar dagen aan. Gisteren overdag knalde het al maar volgens mij hoorde Zine het niet eens. Scheelt ook wel dat het buitenaf is.

Ik heb eigenlijk niks met oud & nieuw >;) Ik weet niet waarom niet.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 15:12

Impala heeft z'n eerste melktand verloren vandaag :)) Hij is nog geen 2,5 dus inderdaad vreemd dat je dat dan 3 moet noemen.

lindamusters

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 17:57

Irocco is ook van juni inderdaad voelt nog niet zo als drie, meneer vandaag weer voor de derde keer buiten na zn stalrust, maar hij doet niet eens gek gelukkig

Chrlooott

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 18:30

Die van mij waren nog vrij rustig, wel wat rondlopen maar niks geks gelukkig.

Afbeelding

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-16 20:45

Nog 2 daagjes wachten en dan is die van mij ook echt drie :oo

:):)

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 21:22

Dan al? Lekker vroeg. Verjaardagsfoto doen?

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 21:35

Ben even naar Harley geweest vandaag.
Hij was rustig.... té rustig aar mijn gevoel; want toen ik hem in de piste zette ging hij enkel wat aan mest snuffelen en wat rustig rondstappen. Normaal gaat hij altijd meteen rollen in het zand en dan zot wegrennen met een piephinnikje en wat gebok tussendoor. Er lag wel mest in de stal maar niet enorm veel eigenlijk. (4 hoopjes heb ik geteld maar heb niet onder het stro gekeken)

Harley moet zijn 1e tandje nog verliezen. Er staan er nog geen los ook niet.

Idd onze paardjes zijn nu al 3-jarigen. Best grappig. 5 januari wordt Harley pas 2 en half, en 5 Juli pas officieel 3 jaar.

Oh Aleeneh, een vroeg geborene dus. Best gek hoe sommige fokkers beslissen om een paard in de winter te laten dekken. Er is dan toch nog geen gras voor de veulens op te zetten?

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-16 22:01

De fokker van Mish had de combi met deze hengst en merrie eigenlijk het jaar ervoor al willen maken, maar maand na maand wilde het maar niet pakken. Dit jaar dacht ze dus "goh, laat ik op tijd beginnen, want als het dan weer niet wil pakken dan heb ik nog even". En toen pakte het meteen de eerste keer _O- Zul je altijd zien. Dus zodoende was Mish een erg vroeg veulen :) eerste boktveulen van 2013.

Overigens stonden ze op een mooie ruime wei waar nog gras op stond. Ze gingen ook in de winter van 's ochtends vroeg tot 's avonds gewoon op de wei (toen ze daar eenmaal aan gewend waren, er lag sneeuw toen Mish geboren werd dus in het begin rustig opgebouwd), dus ze heeft ook niet opgehokt gestaan ofzo.
Ze werd ook met een mooie wollige wintervacht geboren, heeft niet eens een dekentje nodig gehad.

Dus al met al heb ik er geen problemen mee.

Knert, ik zal een verjaardags-EJL-ITP maken := Heb alleen geen slingers enzo, dus of er ook een echte verjaardagsfoto bij komt weet ik nog niet. _O-

lindamusters

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 22:01

Morgen met eigenaar van rocco voor t eerst bitje proberen, hij is echt nergens bang van of maakt zich nog steeds nergens druk om. Dekjes dekens elastische singels t boeit hem gewoon nog steeds niks. Had er misschien nog mee kunnen wachten, maar van de andere kant, zo kan ie op zn gemak lekker wennen. Begin me toch af te vragen of hij gewoon ontzettend onbezorgd of lui is. Eerst maar eens zien hoe hij morgen gaat doen. Eigenlijk is het ook een verademing, alle andere paarden die ik tot nu toe heb gedaan hadden weken nodig om overal aan te wennen..

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 22:10

Lindamusters, Harley heb ik ook al geregeld een dekje, deken of handoek opgelegd gehad van toen hij 1,8jaar was. Vond die allemaal niet erg.
Eerste x een bit was net voor hij twee werd. Ook geen problemen en hij pakt het nu ook heel vlot aan.
Een zadel ook al enkele keren op gehad:
Eerste leer met singel (kleinste gaatje en nog te groot) intussen past die wel.
Afbeelding

In december een 16" zadel volledig met dekje etc.
Kijkt zo gek omdat mijn vriend met zijn arm zwaaide omdat Harley steeds aan zijn jas zat te prullen.
Afbeelding

lindamusters

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 22:29

Art_Ificious schreef:
Lindamusters, Harley heb ik ook al geregeld een dekje, deken of handoek opgelegd gehad van toen hij 1,8jaar was. Vond die allemaal niet erg.
Eerste x een bit was net voor hij twee werd. Ook geen problemen en hij pakt het nu ook heel vlot aan.
Een zadel ook al enkele keren op gehad:
Eerste leer met singel (kleinste gaatje en nog te groot) intussen past die wel.
[ [url=m/KkSZno.jpg]Afbeelding[/url] ]

In december een 16" zadel volledig met dekje etc.
Kijkt zo gek omdat mijn vriend met zijn arm zwaaide omdat Harley steeds aan zijn jas zat te prullen.
[ [url=m/evbVhQ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik word echt wel verliefd op dat koppie zeg, wat een lekkerding, heb meerdere foto's gezien maar echt een leukerd! Dat is opzich wel vroeger dan ik eigenlijk dacht dat iedereen begon, heb niet alles gelezen vandaar. Ik ben vooral blij dat ie alles toe laat omdat hij twee jaar in de opfok heeft gestaan zonder echt contact met mensen, maar door zn wond is ie de afgelopen twee maanden elke dag uitgebreid aan de hand geweest en gaat ie met sprongen vooruit!

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 22:52

Oh nja sinds Harley bij mij is, is die elke dag in contact geweest met mensen. Meerdere mensen dus niet alleen met mij. Dat is waarschijnlijk ook de reden dat hij een echt knuffel paard is. Een stalgenoot (meisje dat op stal een verzorgpaard heeft) is ook al de beste vriendin van Harley. Ik laat haar dan ook onder mijn toezicht met Harley bezig zijn. Leuk stel samen moet ik wel zeggen.

Harley heeft ook nooit een opfok gezien.

lindamusters

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 23:59

Ja ik geloof wel echt dat het veel scheelt, geduld voor poetsen enzo heeft ie ook nog niet.. Toch heeft de opfok heb wel heel goed gedaan, hij ging weg als onhandelbaar naar andere paarden en heel dominant, hoefde hij in de kudde echt niet te doen en nu is hij heel braaf en sociaal naar andere paarden! Wel zonde dat ik twee jaar van hem gemist heb, was bij de geboorte en om dan na een half jaar het ventje weg te brengen is wel vervelend, maar tot nu alleen maar voordelen! Misschien word het net als die van jou ook wel een knuffelpaard als hij gewoon een langere tijd elke dag gepakt wordt, op twee maanden veranderd er natuurlijk nog niet heel erg veel.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 00:15

Ondanks dat Harley geboren is bij alleen de moeder en een haflinger merrie en Na de verkoop als veulen bij een handelaar gekomen is en daar apart stond is hij toch erg sociaal naar paarden. Bij bangere paarden is hij zelfs veel rustiger alsof hij hen wil gerust stellen.
Net als bij dit paard het geval was. Deze Pinto was erg bang voor mensen en durfde zelfs niet uit die kruiwagen te eten. Pas toen Harley er begon te eten kwam zij ook voorzichtig eten terwijl ik op 2m afstand zat.
Afbeelding

lindamusters

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 00:23

Goh eigenlijk is het een soort therapie paard! Dat zal wel een heel bijzonder moment geweest zijn ja!

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 00:24

Las over een eerste bitje?

Hier ook net online een hoofdstel besteld. Kijken wanneer hij binnen is.

Merrie heeft cob. Heb zelf alles in full

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 01:20

Harley heeft maat pony maar denk dat ik toch cob moet gaan halen.

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 08:57

Chameur, heeft maatje full alleen de bak stukken maatje pony en die zitten dan op het derde gaatjes van boven. Hij heeft de zelfde maat als mijn vorige paard alleen het bit was een maatje te groot. Zij had maa aatje 13,5 en chameur 12,5. Voor de rest alles het zelfde. Maar chameur groeit nog even Door dat deed mijn vorige merrie niet meer.

lindamusters

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 09:47

Goh wat een fijne hoofdjes allemaal, Irocco heeft maat full en halsters moeten bij zn neus ook verstelbaar zijn anders past het niet eens..