De -ellendige- verkoopverhalen... Paarden advertenties

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Vulina

Re: De -ellendige- verkoopverhalen... Paarden advertenties

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 22:22

Nee. Ik betaal zodra ik ophaal, dat zou morgen gaan gebeuren.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 22:29

Tjonge, wat een idiote actie...

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 22:36

Wat... apart...

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 22:41

Zulke mensen durven dat ook nog wel te flikken als je al een aanbetaling hebt gedaan, die zien alleen maar geld.

Heb je nog wat terug gestuurd? Vik zou me toch wel moeten inhouden om dan vriendelijk te blijven vrees ik.

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 22:45

Dit is echt hondsbrutaal, in feite heb je een koop gesloten, ook al heb je nog niet betaald. Een mondelinge overeenkomst is geldend.

Pferdchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 22:48

Via de app vind ik ook nogal onbeleefd in dit stadium

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 22:53

zo daar sta je dan mooi te kijken, zelfde geld had je al wat dingen voor dit paard aangeschaft. jeetje zeg had je nog terug gereageerd?

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 22:56

Wij hadden ooit een Bo Derek.
Blonde dame met zwart paard. Alleen de dame in kwestie vond dat, omdat ze op een bruiningssalon werkte niet vies mocht worden en dus kwam ze nooit bij haar paard. (ik citeer hier)
Haar paard was een echte friese hengst, van wel anderhalf jaar oud.
Dus op een goede kwade dag kwam de dame met haar man man pitbull en kind en een bosje kopers naar t beest kijken. De wei was twaalf hectare en ze kregen hem niet te pakken. Eenmaal gevangen kreeg het beest een longeerlijn aan zijn halster en moest hij rondjes lopen. Dat waren ze hem alleen vergeten te leren. Het beest ging alle kanten op behalve de goede, droop van het zweet en kreeg als beloning ook nog eens fijn de longeerzweep over zijn rug. Toen besloten ze dat ze misschien beter in de bak konden longeren in plaats van zomaar ergens op het erf.

Het was een genante vertoning met hoge hakken, iets te blote borsten en een veulen. De kopers waren van het zelfde slag als de verkopers, ook nog nooit dichter bij een paard geweest dan ongeveer drie kilometer er vandaan, maar ja da's zo leuk voor de kleine hè terwijl hij naar een meisje in een wandelwagentje wees.

Intussen stond ik samen met een stuk of tien stalgenoten met plaatsvervangende schaamte naar het tafereel te kijken. T arme beest.
Op een dag was hij verdwenen.. Zeker verkocht of zo.
Je hebt van die mensen...
Laatst bijgewerkt door mrie op 18-02-16 22:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Kletskousz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 22:57

Zulke dingen gebeuren zo vaak.
Daarom heb je helaas nooit zekerheid tot het paard bij je op stal staat helaas.

Als ik interesse heb in het paard, dan rij ik dezelfde dag of dag later terug om het dier gelijk op te halen. Het kan maar afgehandeld zijn

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 23:06

Fatsoenlijk maar duidelijk terug geschreven dat ik het beslist niet netjes vind.

Gewoonlijk haal ik ook meteen op, of neem gelijk de trailer mee. Helaas lukte dat nu even niet ivm afstand en een ziek zoontje.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 01:16

Het is echt niet normaal om gelijk een paard mee te moeten nemen hoor. Normaal gesproken zou je toch ook een afspraak maken om te laten keuren? Dan zit er ook tijd tussen koop en keuring. Meestal is het dan wel gelijk ook moment van levering als een dier goedgekeurd wordt.

Heb je dit dier gekocht zonder voorbehoud van goedkeuren? Of waren de mensen misschien bang dat het dier niet door de keuring zou komen en konden ze het nu zonder keuring kwijt?

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 02:40

Dit heb ik ook gehad. Koop was gesloten, aanbetaling van €1000 gedaan, zou hem de week erna ophalen. 2 dagen van tevoren krijg ik alleen dit: 'sorry ik heb hem aan iemand anders verkocht'. -:(-

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 06:23

Als ik heel eerlijk ben ken ik maar heel weinig fatsoenlijke handelstallen.. Van paarden met bebloede mondhoeken, paarden die heel lang geen fatsoenlijk voer hebben gekregen, paarden die ronduit ongezond zijn, paarden met pijn, paarden die oud en eigenlijk aan pensioen toe zijn maar waar miss toch nog wat aan verdient kan worden, paarden waarmee geadverteerd wordt als 100% röntgenologisch goedgekeurd en waarna blijkt door checken vd foto's door eigen DA dat betreffende paard spat en atrose heeft..Dit alles hebben we gezien in de laatste maanden naar onze zoektocht naar een leuk paard!! Ben weer heel verdrietig geworden na een rondje NL. SCHANDALIG!!

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 08:03

guusje_h schreef:
Dit heb ik ook gehad. Koop was gesloten, aanbetaling van €1000 gedaan, zou hem de week erna ophalen. 2 dagen van tevoren krijg ik alleen dit: 'sorry ik heb hem aan iemand anders verkocht'. -:(-

En je geld ?

als wij verkopen is het zo vlug mogelijk meenemen we willen niet dat er wat gebeurd in tussen tijd met het paard en dus verkocht is zo snel mogelijk weg. Andersom ook gekocht is meenemen

Zizipicoleo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 11:27

En mag dat juridisch gezien zomaar??

Edit: ik bedoel het paard toch aan iemand anders verkopen terwijl er al een aanbetaling is gedaan.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 11:53

Moderatoropmerking:
Nogmaals mijn verzoek om het onderwerp (geheel) te laten rusten. Er wordt een interessant onderwerp over de juridische kant aangehaald, maar dat kan los van het voorbeeld in een apart topic besproken worden.

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 13:39

StalNollie schreef:
guusje_h schreef:

En je geld ?

als wij verkopen is het zo vlug mogelijk meenemen we willen niet dat er wat gebeurd in tussen tijd met het paard en dus verkocht is zo snel mogelijk weg. Andersom ook gekocht is meenemen

Het ging hier niet om een handelaar. Geld kreeg ik teruggestort. Ik ging de dag nadat we zijn wezen kijken een week op studiereis dus het was gewoon niet mogelijk om hem eerder op te komen halen, dat vond de verkoopster ook helemaal geen probleem.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 14:41

Als ik seriues contact met een geinteresseerde heb gehad dan hou ik het paardje al vast voor diegene. Ik heb dit zelf ook ooit mogen ervaren en dat geeft zo'n fijn gevoel. ik zag een advertentie en ging de dag erna op vakantie, dus ik gemailt bij thuiskomst een mailtje ik hou haar voor je vast. Soms mag dat dan ook gezegd worden.

mijn ouders kochten daarentegen een goed beleerde pony, konden hem niet uitproberen want het diertje had lang niks gedaan maar wel een maand op proef. De eerste keren ging alles goed en ineens niets meer mee aan te vangen, in het zomervachtje bleek dat er wel meer gebeurt is, littekens over de hele achterhand. Die maand was inmiddels natuurlijk voorbij.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 21:48

Ik houd geen paarden vast voor kijkers, maar wel voor kopers.

Helaas moet je tegenwoordig maar afwachten of kijkers überhaupt komen kijken..

Marieke1000

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 22:27

Vandaag ook weer een toppunt gehad..

2 uur in de auto gezeten om een pony te laten keuren. Als hij goedgekeurd was, zou hij mee gaan naar huis.

Eenmaal daar aangekomen op de betreffende handelsstal, liepen er ineens heel wat paarden met droes. Had de verkoopster maar niet verteld want ze dacht dat het niet erg was..

Heel betrouwbaar om van zo iemand een paard te kopen...

Vee-arts voor niets daar naartoe gekomen en wij ook een dag en een tank benzine kwijt en dus met een lege trailer naar huis. We hebben de pony niet eens meer laten keuren.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 22:37

Tsja ik kan ook wel een topic vol schrijven, maar als verkoper heb ik ook nog een dramatisch verhaal wat hier goed past.

Ik had een prachtige ruin te koop. gefokt uit mijn fokmerrie. Mijn fokmerrie had ik verleasd aan iemand dus die staat als fokker te boek, maar op 8 maanden oud heb ik hem terug gekocht. (Play-Time uit mijn profiel). Prachtig dier en poepie braaf, maar wel een jong voorwaarts sportpaard. Succesvol uitgebracht in de L2 en goed bewegen, ook keurig rontgenologisch & klinisch goedgekeurd. Ik had hem te koop als sportpaard zeer braaf, maar niet voor de absolute beginner. Een meisje van pony naar paard zou bijvoorbeeld super passen en iemand met gewoon ruitergevoel ook. Ik heb er zelfs een goed ruitertje van 12 opgehad die al M reed bij de pony's en die kon er ook super mee overweg. Maar ja 5 jaar en wel een bloedpaard. In december kwam er iemand vanuit Drenthe proefrijden, helemaal weg van het paard. Wilde hem graag hebben. Het klikte super zou bij huis komen staan in de bossen etc, top tehuis dus voor hem. Ze wilde hem niet laten keuren (Hij was al röntgen & klinisch ggk en de foto's kregen ze erbij) en hij moest zo snel mogelijk komen. Om ze tegemoet te komen heb ik aangegeven in het koopcontract dat mocht er binnen 30 dagen een gebrek naar boven komen dat ze hem terug mochten brengen en 100% van het bedrag terug zouden krijgen. Hij was goed dus ik durfde dat prima aan. Ik keur al mijn paarden rondom voor ik ze verkoop, ik zit immers wel wat hoger in de prijzen.

Al met al snel verkocht en ik kreeg de eerste 6 weken alleen maar appjes en foto's hoe goed het ging en hoe braaf hij was. Net voor de maand voorbij was van de garantie nog gesproken, maar hij was geweldig en zo braaf. Toen begon het te vriezen en hun bak was bevroren, een aantal weken (ik meen 3) stond hij helemaal stil, maar liep met hun andere paarden in de paddock. Al met al nog geen enkel probleem. Na die weken wilde ze hem weer oppakken. Ze is er direct opgestapt in een nog bevroren bak zoals haar man mij vertelde, maar de hoefslag was wel ok had hij gezegd. Hij schrok en sprong opzij aldus haar man en hij gaf een bok. Ze is eraf gevallen op een nare manier en heeft een dwarslaesie opgelopen. Bam in een rolstoel. Ik had direct contact en haar man vertelde mij dat het een naar ongeluk was en het vreselijk vond. Ik heb die weken erna nog goed contact gehad en heb een bos bloemen gestuurd, want het is vreselijk dat je paard die vanaf veulen af aan heeft toch een moeder van 2 kids in een rolstoel heeft geholpen. Maar het is wat mij betreft niet zo slim om na 3 weken stil staan een jong sportpaard welke tot kort daarvoor 5 a 6 per week actieve beweging had te gaan rijden in een bevroren bak, dat hadden ze zelf ook aangegeven. Hij vroeg mij nog of ik iemand wist voor het paard, want hij moest nu toch wel weg. Ik kon hem helaas niet terugnemen wegens enorme tijdgebrek en ik was hoog zwanger. Ik heb zelfs nog mensen doorgestuurd die ook een afspraak hebben gemaakt om hem te kopen.

Wat er daarna gebeurde doet mij nog steeds vreselijk veel verdriet. Ik kreeg een brief van hun advocaat dat ik een staatsgevaarlijk paard heb verkocht. Dat hij willens en wetens haar eraf had gegooid. Dat hij nu bij Gert van 't Hof stond en dat ze video materiaal hadden van hoe gevaarlijk hij wel niet was. Ik had ze opgelicht etc etc etc, echt de honden lusten er geen brood van. Ik moest het paard meteen terugnemen en het aankoopbedrag + het stalgeld van al die maanden + het trainingsgeld binnen 14 dagen naar hun overmaken anders zouden ze mij voor het gerecht slepen. Echt ik wist niet waar ik het zoeken moest. Nu ben ik zelf juridisch onderlegd en heb al hun punten kunnen weerleggen + het feit dat ik ze ondanks dat ik dat niet hoefde nog een maand garantie / proef heb gegeven en al filmmateriaal heb vanaf zijn geboorte incl. filmpjes met kinderen erop en van de diverse wedstrijden. Om nog maar te zwijgen van alle appjes en foto's van hun hoe goed het wel niet ging. Ik heb dus een pittige brief terug gestuurd en daarna nooit meer iets gehoord.

Nu begrijp ik absoluut dat ze een enorm verdriet hebben, want het is verschrikkelijk wat er is gebeurd, maar dit was echt schandalig. Gelukkig heb ik via bokt zijn nieuwe eigenaar weer kunnen traceren en hebben we contact over hem. Hij heeft het goed, maar kwam erg gestrest bij hun terecht. Wat ze in godsnaam hebben uitgespookt met hem daar in die korte tijd weet ik niet, maar het is en blijft een dramatisch verhaal.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 23:18

jeetje mer zelfs ik schrik van het lezen van je bericht, wat een situatie zeg. jeetje

Caroline52

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 23:35

Jemig :n

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 10:40

Jemig wat naar zeg. :oo

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 12:03

@mer1980: Wat een vreselijke nachtmerrie.Soms gebeurt zoiets, dat maakt onze sport zo gevaarlijk.Heel veel sterkte voor alle betrokkenen toegewenst.