de paarden van 2011 - hoe doen ze het?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

yeentll

Re: Wie heeft er ook een 3-jarige?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 22:24

Peetje82: Ik heb even gespiekt in je profiel en zag daar Bachelor, de Sandreo x Metall. Hij staat bij mijn merrie op stal. Als we het over dezelfde hebben is hij van Tamara, echt een ontzettend leuk dier!

Met mijn 2,5 jarige puppy gaat het goed, ze staat inmiddels bij mij op stal en ze komt nu lekker veel in de hand. Helaas is ze nog erg gevoelig op d'r achterbenen en kan ze flink uithalen. Voorlopig dus nog even goed oefenen met het touwtje. De anderhalf uur durende rit in de trailer ging helemaal goed, afgezien van wat kabaal in de trailer, haha.

@ jesscia24: Wat een mooie complete merrie al zeg!

@ Witoto: Fijn dat alles weer goed gaat met Broer, hij heeft zich er goed doorheen geslagen.

Voor de mensen die mee reden op VWF prinsenstad, gefeliciteerd met de behaalde punten.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 22:26

Zoo, dat is al n mooi uitgezwaarde merrie Suzanne! Ik hou er wel van hoor!

Syl, vertel...? :)

Lizzy hoe ging t vanavond?

Bij de hengst heb ik de luxe van n binnenbak, bij de merries moet ik t doen met n buitenbak en die is baggerig op t moment dus wel balen. Al kan aquatraining op z'n tijd wel lollig zijn. :')
Vandaag hengstje weer gereden. Ging mwah. Aanspringen galop moest echt wel ff paar keer opnieuw en tempocontrole blijft wel dingetje. Van omstanders hoorde ik dat t er wel fijn uitzag maar zelf dus niet echt tevreden.
Vrijdag sinds weer ff les. Veel zin an! :):)

yeentll

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 22:38

Ze heeft het in iedergeval goed naar d'r zin op stal, haha!

Afbeelding

Alizeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 09:12

Mooie merrie hoor Gable! Lijkt inderdaad al ouder.

Mooi paard Yentl!

Zaterdag gaan we eens op verplaatsing met Galant. Ben benieuwd :)
toen ik hem kocht kwam hij vrij stressy van de trailer. Hopelijk nu wat minder. We zien wel :)

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 09:23

yeentll schreef:
Peetje82: Ik heb even gespiekt in je profiel en zag daar Bachelor, de Sandreo x Metall. Hij staat bij mijn merrie op stal. Als we het over dezelfde hebben is hij van Tamara, echt een ontzettend leuk dier!

Met mijn 2,5 jarige puppy gaat het goed, ze staat inmiddels bij mij op stal en ze komt nu lekker veel in de hand. Helaas is ze nog erg gevoelig op d'r achterbenen en kan ze flink uithalen. Voorlopig dus nog even goed oefenen met het touwtje. De anderhalf uur durende rit in de trailer ging helemaal goed, afgezien van wat kabaal in de trailer, haha.

@ jesscia24: Wat een mooie complete merrie al zeg!

@ Witoto: Fijn dat alles weer goed gaat met Broer, hij heeft zich er goed doorheen geslagen.

Voor de mensen die mee reden op VWF prinsenstad, gefeliciteerd met de behaalde punten.

ja dat klopt die heb ik gefokt, leuk dier idd!

Jasy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 09:25

Ben in december jarig en krijg van mijn man een 3,5 jarige merrie.
Ben na dik 20 jaar niet gereden te hebben een klein half weer aan het rijden en weer besmet met het paardenvirus.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 09:27

Oehh, net weer rijden en dan gelijk een 3,5 jarige. Ik vind het stoer van je!

Grietje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 09:48

Zag mooie paarden voorbij komen!

Dat is een mooi verjaardagscadeau Syl, wat voor een merrie hebben jullie op het oog?

Gisteren Broer gelongeerd en mijn god wat ging hij af zeg.. Gelukkig deed hij dat aan de longe en niet als ik erop zit. Ga er vandaag weer even op zitten.
Wat ik vooral bij hem ook zag dat hij een soort van "stijver" door de baan heen liep steeds, alsof hij zijn lichaam wat meer vast hield, alsof hij weer moet durven zijn lijf te gebruiken. Gisteren na het bokken zag je hem weer zo bewegen zoals hij altijd deed en hij genoot er echt van.

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 10:05

kwam nog een leuk plaatje tegen van mn 3 jarige, paar weken geleden genomen met een goeie vriend van me op haar rug!

Afbeelding

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 10:23

mavantos schreef:
Oehh, net weer rijden en dan gelijk een 3,5 jarige. Ik vind het stoer van je!

Ik weet niet of ik dat stoer moet vinden, ik vind het eerder een slecht plan. Maar dat is mijn idee daar over.

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 10:26

Wauw Peetje! dat ziet er gaaf uit! Zo jong en dan lekker op het strand.

@Witoto: fijn om te zien he als je paard dan weer lekker in z'n vel zit. Lekker rijden, straks weer.

Alle dagen stap ik met een grote glimlach van Gideon af, wat een heerlijk paard! We doen nog niet veel anders dan anders dus wat dat aan gaat heb ik niets spannends te melden :).

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 10:42

Goedemorgen,

Ik meld me ook als jullie het goed vinden :) Ik rijd een drie jarige ruin v. crespo x jus de Pomme x nimmerdor. Tevens heb ik de afgelopen maanden een driejarige merrie gereden v. Baltic x numero uno x corland maar die is drachtig en heeft nu haar welverdiende zwangerschapsverlof. Beide paarden zijn bij ins gefokt :) Doel is dat ze komende zomer beiden mee gaan op (spring)concours :)

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 10:44

Syl1620 leuk zeg! Rijden verleer je nooit en als het een leuke drie jarige zonder teveel gekkigheid is zie ik geen enkel probleem! Wat voor een heb je op het oog?

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 10:53

Even beetje terug gelezen en gekeken, is niet te doen om overal op te reageren, naar wat een leuke paarden komen er voorbij!

En super gaaf peetje dat jouwe al zo het water in gaat!

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 11:08

:wave: Iorrr. Welkom :)

Jasy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 11:39

Een IHW er mijn vriendin fokt ze. Het is een Test x Cassanova boy.
Lekker koel in der hoofd en we verwachten geen gekkigheid en krijg alle begeleiding die nodig is.
Mijn dochter lest op haar moeder en ik op haar tante.

Alizeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 12:06

Peetje82: ziet er zaaaaalig uit. Hoop ik ook eens te kunnen doen, maar denk eerder volgend jaar. Nu zou ik nog te onzeker zijn :D

Jasy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 12:27

Hoezo slecht plan. Mijn vriendin os ervaren beleerster.
Zij zal er continu bij zijn. Zonder haar doe ik niets en ze blijft daar ook op stal staan.
Zij vind mij capabel genoeg. Was dat niet zo geweest had ze het ook gezegd. Heb het ook rechtstreeks gevraagd. Voor mijn stop tijd heb ik 13 jaar gereden op maneges en privé paarden.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 12:36

Syl1612 schreef:
Hoezo slecht plan. Mijn vriendin os ervaren beleerster.
Zij zal er continu bij zijn. Zonder haar doe ik niets en ze blijft daar ook op stal staan.
Zij vind mij capabel genoeg. Was dat niet zo geweest had ze het ook gezegd. Heb het ook rechtstreeks gevraagd. Voor mijn stop tijd heb ik 13 jaar gereden op maneges en privé paarden.

Als dat zo is, is natuurlijk je eigen keus. Rijden verleer je niet nee, maar iemand die ik ken heeft na haar stop ook te snel een paard gekocht, was geen slimme keus. Ken trouwens nog iemand die dat deed. Beide bang voor hun paard en beide hebben het paard ook weer verkocht. Ik baseer mijn mening dus op eigen ervaring. Dan ook nog direct zo'n jong paard.

Edit: het ligt natuurlijk ook heel erg aan de begeleiding die je er bij neemt. Hoe meer hoe beter natuurlijk, het hoeft niet altijd fout te gaan!
Laatst bijgewerkt door Batlow op 23-10-14 12:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 12:39

Afbeelding
Dit is mijn meneer :)

Exact vier weken geleden weggebracht om zadelmak te laten maken. Paard kende alleen aan een touw mee lopen en afgelopen vrijdag heb ik hem alweer opgehaald. Dit is de eerste keer thuis erop dus betere foto's volgen ;)

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 13:01

Braaf paard!!

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 13:12

Vandaag bij mijn 3 jarige gup gekeken. 2e keer voor de wagen.
Hij doet het echt goed en hij is echt überchique voor de wagen. Wordt een heel best marathon paard.

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door NatasjavE op 23-10-14 13:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 13:18

Ja hij lijkt heel braaf! Is alleen met de achterbenen retesnel... Maar dat komt vast goed!

Ben benieuwd hoe hij zich ontwikkeld, heb mams en twee zussen ook gereden en die waren echt niet braaf...

Natasja gaay jouwe alleen voor de kar of ook onder het zadel? Jouw foto doet het bij mij niet...

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 13:20

Foto doet het bij mij ook niet....hmmmm

Nee hij gaat ook onder het zadel.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 13:21

Afbeelding