[VOLG] Fiëgo in training.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Muga

Re: Fiëgo in training.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 21:40

Wat vervelend, heeft mijn paard ook gehad... Die liep er kreupel van. Welke dierenarts heb jij?

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 21:58

Oei hopen dat het meevalt dan. Jullie zijn zo lekker op weg samen !

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-14 22:06

Muga schreef:
Wat vervelend, heeft mijn paard ook gehad... Die liep er kreupel van. Welke dierenarts heb jij?

Ik heb 2D mobiele paardenpraktijk laten komen, aangezien ik eventueel foto's van de rug wilde hebben. Mijn grondwerkinstructrice denkt dat er ook weer behoorlijk wat vast zit en ik nog een keer de osteopaat moet laten komen, maar ik wacht nog even de dierenarts af!

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-14 22:14

En dan opzoek naar een goed zadel voor zowel paard als voor mij, en dan weer verder als hij pijnvrij en los is!

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 22:29

Sterkte hopelijk vind je snel het probleem en kinnen jullie weer verder

Axivoca123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 16:21

oh wat vervelend! Hopelijk komt het snel weer goed! :)

_Annika

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 14:25

Wat een schat van een paard, ik zag op wat foto's een molen die me bekend voorkwam :D Mijn verzorgpony staat achter die molen :) Staat uw paard toevallig op de Frissche Roemer of een stal daar omheen?

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-14 14:38

_annika schreef:
Wat een schat van een paard, ik zag op wat foto's een molen die me bekend voorkwam :D Mijn verzorgpony staat achter die molen :) Staat uw paard toevallig op de Frissche Roemer of een stal daar omheen?

Ja, dat klopt! Dan sta je lekker dichtbij inderdaad. :D

_Annika

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 15:40

Dreamy schreef:
_annika schreef:

Ja, dat klopt! Dan sta je lekker dichtbij inderdaad. :D

Leuk! :D

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 16:01

Hoe gaat het nu?

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-14 17:12

Wij zijn bezig met grondwerklessen en nu ben ik daarbij ook bezig aan de dubbele lijnen. Hij wil graag werken dus het gaat eigenlijk heel prima! Ik had pas geleden nog een filmpje gemaakt van een stukje travers aan de hand, zal kijken of ik 't filmpje kan uploaden!!

xRiiannex

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 17:16

Ben benieuwd naar het filmpje :D

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-14 18:18

Dit is al weer van een paar weken terug inmiddels, nog echt de beginselen (ik moet bijvoorbeeld zorgen dat z'n hoofd juist de kant op wijst waar ie naartoe gaat, ipv deze stelling naar buiten)..

En het vanuit draf naar mij toe laten komen (die hulp met de zweep is dus het controleren van de buitenschouder naar binnen toe halen)

Niet echt hele goede en boeiende filmpjes, en dus van een tijdje terug. Zal binnenkort duidelijkere filmpjes laten maken :)

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-14 17:38

Ennnn we gaan de training voortzetten!

Menke Steenbergen (van het boek Paardensignalen en de teugeldrukmeter!) heb ik ontmoet tijdens een workshop die wij hebben gehad met het BoktTeam.
Ik heb haar toen gevraagd of zij nog een goede ruiter omg. Utrecht wist om mij verder te helpen met het beleren van mijn paard, die dus ook goed met de signalen van mijn paard om zou kunnen gaan op de juiste wijze. Laat zij nou net af en toe ook jonge paarden beleren en ook rond Utrecht wonen!

Ze heeft voorgesteld om mij dus 3x in de week te komen helpen, of dat nou voor 3 maanden, een half jaar of een heel jaar is zien we dan wel! :):)
Ben echt superblij met deze kans, want zij is precies de persoon die mijn paard op dit moment nodig heeft (en ik ook).

Ze heeft van de week al kennis gemaakt met ons beide en daaruit kwam dat het paard echt superbraaf is, maar dat hij mijn spanning ontiegelijk op pikt. Dit merkte ze toen ze aan kwam lopen met het zadel. Ik wist dat hij dat spannend kon vinden, dus ik begon (voor mijzelf onbewust) al te spannen en zij zag dat gelijk. Ook zag ze dat Fie daar gelijk op reageerde en onrustig werd. Allemaal heel logisch, maar ik moet dus echt keihard aan de bak!
Heb het even laten bezinken, maar we gaan dit aan :j Dit is een ontiegelijk mooie kans!

Mocht hier nou uit blijken dat ik toch echt niet de geschikte persoon voor hem ben (en dat kan natuurlijk altijd), dan zal ik hem helaas toch weg moeten doen. Maar daar zal Menke zelf ook heel eerlijk in zijn :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 17:46

Fijn dat je zo iemand gevonden hebt, dat is niet altijd makkelijk. En wat goed dat je zo realistisch naar de situatie kijkt maar probeer in het hier en nu te blijven en te genieten van elk moment. Dat geldt ook voor de spanning, niet meer denken 'oh jeej wat als', maar blanco blijven. Als je dat kunt, ervaar je zelf ook veel minder spanning :)
Succes en ik hoop dat het goedkomt met jullie :)

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-14 17:53

Joolien schreef:
Fijn dat je zo iemand gevonden hebt, dat is niet altijd makkelijk. En wat goed dat je zo realistisch naar de situatie kijkt maar probeer in het hier en nu te blijven en te genieten van elk moment. Dat geldt ook voor de spanning, niet meer denken 'oh jeej wat als', maar blanco blijven. Als je dat kunt, ervaar je zelf ook veel minder spanning :)
Succes en ik hoop dat het goedkomt met jullie :)

Dat is dus het punt waar ik het meeste over twijfelde (en nog steeds een beetje, maar ik heb een goede schop onder m'n kont gekregen van sommige mensen). Wat als die spanning op de verkeerde momenten terug komt en we in een spiraal blijven gaan? De tijd zal het leren. Gaat het niet, dan gaat het niet. Maar hij is zó het proberen waard!

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 18:08

Wat leuk dat je nu de goede persoon hebt gevonden! Ik ben heel benieuwd en ga weer volgen.

Nickyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 18:42

Dreamy, al een langere tijd niet meer gereageerd maar uiteraard je wel gevolgd op Facebook!

Ten eerste super fijn dat je iemand gevonden hebt! Ik hoop onwijs dat ze jullie verder kan helpen, dan verdien je na alles wat je voor Fiego doet. Top baasje ben je +:)+

Knap ook dat je er op deze manier tegenaan kan kijken, ondanks schoppen onder je kont. Jij bent uiteindelijk degene die zelf de beslissing heeft genomen om er op deze manier verder mee om te gaan en er op deze manier tegenaan te kijken, niemand anders kan je daartoe dwingen.

We gaan ervanuit dat het goed gaat komen! En mocht het niet zo zijn, verwijt je zelf dan alsjeblieft niks! Je bent zo verschrikkelijk goed voor je paardje en op alle mogelijke manieren probeer je het, Wees trots op jezelf, wat het eindresultaat ook wezen mag :*

inge_romeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 23:02

Superknap zeg! Ik ga jullie zeker weer volgen!

Ka_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 10:19

Super dat je iemand gevonden hebt die je kan helpen! Ikzelf heb Menke ook een keer ontmoet toen ze een clinic kwam geven bij ons op de club en ik moet zeggen dat ze op mij erg bekwaam overkwam. Ze legt alles ook erg goed uit en ik vind haar heel aangenaam, ook als persoon!
Good luck!Hopelijk maak je goede vorderingen!

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-14 10:31

Zij is zeker een fijn persoon. Heel duidelijk, zowel naar mens als naar paard. En hoewel ze signalen van paarden zo oppikt, doet ze dat bij mensen dus ook feilloos. Ik ga hier een hele goede aan hebben, maar het gaat niet makkelijk voor me worden (uiteindelijk wel natuurlijk :D maar ik zal echt goed aan de slag moeten).

@ Nickyyyy; bedankt voor je lieve woorden!

Nsky86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 11:04

wat goed om te horen dat je iemand gevonden hebt en ook super dat je blijft proberen. Wat dat betreft sluit ik me bij Nicky aan, er valt je niks te verwijten, je doet hardstikke je best en van dat mag je echt trots op jezelf zijn! Ik ga jullie weer volgen!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 13:48

Owww das superfijn meid.

Menkenis een topper!!.die is zo fijn in omgang met paarden.

Keep up the good work!

Marein

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 16:04

Net het hele topic doorgenomen, wat een boeiend verhaal! Aangezien we met ons paard in een gelijkaardige fase zitten, is het wel fijn om te lezen hoe het zadelmak maken en beleren bij iemand anders verloopt. Met de ups en downs die erbij horen!

Fiego is een hele knappe KWPN'er, zo'n mooi kleur. Hele mooie uitstraling ook.

Hoe gaat het nu met hem? Kan je hem nog berijden? Hoe is het met zijn nieren en de rug?

Heel veel succes met hem en als ik het zo lees, heb je echt al engelengeduld met hem gehad, en samen een hele weg afgelegd. Ik hoop dat jullie in elkaars buurt ontspanning kunnen vinden en dat herplaatsen niet aan de orde hoeft te komen!

Ik volg zeker Fiego's en jouw verhaal verder.

mala26

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 17:02

Wat super super fijn voor je dat je nu een persoon hebt die je verder kan helpen en die zo goed jou en Fiego's lichaamshouding kan lezen.
Ontzettend veel succes met de verdere trainingen en ook al wordt het misschien niet makkelijk ook veel plezier! En dit gaat helemaal goed komen, zeker weten. Fiego mag blij zijn met een baasje zoals jij.